Miksi luonnonkatastrofeja käytetään aina argumentteja Jumalan olemassaoloa vastaan? Piispatkin kyselevät, miksi Jumala sallii sitä ja tätä. Minulle luonnonkatastrofit kertovat ihmeellisellä tavalla Jumalan suuruudesta; siitä, kuinka Jumala edustaa aina hyvyyttä eikä koskaan jätä kansojen pahuutta rankaisematta.
Jumala ja luonnonkatastrofit
17
115
Vastaukset
- cvbctr
Mitäpahuuta sillä jumala rankaisee että tulivuori purkautuu ja tapaa tuhansia?
Misksi jumala loi maapallon sisuksiin tulikuuman pätsin, joka päästelee häyryjä silloin tällöin, aiheuttaen tuhoa. Olis luonut täydellisen staattisen maapallon ja maailmankaikkeuden, niin olis säästytty monelta pahalta.
Tutkimattomat, eli järjettömät, ovat jumalan tiet ja aivoitukset. "...eikä koskaan jätä kansojen pahuutta rankaisematta."
Voisitko sitten sinä ja muut uskontosi jäsenet olla hissukseen tekemättä syntiä, tai yleensä ottaen mitään, minä en ainakaan halua maanjäristystä tai tsunamia niskaani sen takia, että Jahvenne on niin helkutin suurpiirteinen rangaistessaan.- Yahweh-sar
Jumala rankaisee vaikka aiempien sukupolvien teot
kohtalolta ei voi välttyä
Jumala on armollinen mutta armoon kuuluu kosto ja viha Yahweh-sar kirjoitti:
Jumala rankaisee vaikka aiempien sukupolvien teot
kohtalolta ei voi välttyä
Jumala on armollinen mutta armoon kuuluu kosto ja viha"kohtalolta ei voi välttyä"
Tämä nyt on tietyllä tapaa itsestäänselvyys tai sitten kristinuskosta on muotoutumassa jonkinlainen horoskooppiuskonto.
Miksi viattomien täytyy kärsiä? Esim. vastasyntyneet lapset?
- Yahweh-sar
vanhempien synti
tai isovanhempien
minä teen hyviä tekoja ettei pahuuden taakka kostautuisi jälkeläisille
Jumala on armollinen, mutta myös ankara ja halukas kostamaan vääryyden
vanha ja uusi testamentti on tasapainotettava --- Jumala ei ole yksinkertainen vaan monipuolinen ja näyttää puolensa vaihtelevasti eri aikoina ja eri ihmisille --- hyvä on kunniottaa Jumalaa ja välttää Hänen raivokkuutensa - Kx3**
Yahweh-sar kirjoitti:
vanhempien synti
tai isovanhempien
vanha ja uusi testamentti on tasapainotettava --- Jumala ei ole yksinkertainen vaan monipuolinen ja näyttää puolensa vaihtelevasti eri aikoina ja eri ihmisille --- hyvä on kunniottaa Jumalaa ja välttää Hänen raivokkuutensa"...mutta myös ankara ja halukas kostamaan vääryyden"
Eikö Jumalasi ymmärtänyt täydellisenä ja kaikkitietävänä olentona luomisensa seurauksia? Kostaminen "vääryyden" takia kertoo hallitsemattomasta luomisesta. Vähän kuin norsu posliinikaupassa.
"Jumala ei ole yksinkertainen vaan monipuolinen ja näyttää puolensa vaihtelevasti eri aikoina ja eri ihmisille"
Raamatun kuvaama Jumala on yksinkertainen, äkkipikainen, lyhytnäköinen ja sadistinen olento jonka pitkävihaisuuden voittaa ainoastaan valtavat psykopaatin piirteet ja ääretön narsismi. - Kantapää
Yahweh-sar kirjoitti:
vanhempien synti
tai isovanhempien
vanha ja uusi testamentti on tasapainotettava --- Jumala ei ole yksinkertainen vaan monipuolinen ja näyttää puolensa vaihtelevasti eri aikoina ja eri ihmisille --- hyvä on kunniottaa Jumalaa ja välttää Hänen raivokkuutensa"vanhempien synti
tai isovanhempien"
Ja sinustako on oikein että nuo kostetaan heidän jälkeläisilleen, joilla ei ollut niihin osaa eikä arpaa..?
"minä teen hyviä tekoja ettei pahuuden taakka kostautuisi jälkeläisille"
Mutta jos joku edeltävien sukupolvien edustajista on mennyt tekemään jotain pahaa, niin omaa ajatuksenjuoksuasi seuraten jumalahan saattaa kostaa sinulle ja/tai jälkeläisillesi, vaikka miten hyvin eläisit, kun tämä kerran on sille päälle sattuessaan valmis kostamaan vanhempien synnit jopa pikkuvauvoille..
Onko tuo syntien ja niistä seuraavan koston periytyvyys sinusta muka millään muotoa perusteltu ja oikeutettu järjestely?
"Jumala on armollinen, mutta myös ankara ja halukas kostamaan vääryyden"
Silloin kun koston kohteeksi päätyy joku, jolla ei ollut kyseiseen vääryyteen osaa eikä arpaa.. Yahweh-sar kirjoitti:
vanhempien synti
tai isovanhempien
vanha ja uusi testamentti on tasapainotettava --- Jumala ei ole yksinkertainen vaan monipuolinen ja näyttää puolensa vaihtelevasti eri aikoina ja eri ihmisille --- hyvä on kunniottaa Jumalaa ja välttää Hänen raivokkuutensaSyyttömien rankaiseminen on epäoikeudenmukaista sekä väärin. Miksi edes puolustat epäoikeudenmukaisuutta ja vääryyttä?
Ovatko mielestäsi Valitun Kansan vastoinkäymiset viimeisen 2000 v. ajalta, ja varsinkin natsismin ajalta 1933-1945, merkittävä osoitus Jahve-jumalan hyvyydestä?.
- Teolan
Herra koettelee, vaan ei hylkää. En ajattele, että juutalaiset enää olisi valittu kansa, koska evankeliumi on annettu kaikille. Kuitenkin olen sitä mieltä, että juutalaisten menestys on osoitus Jumalan siunauksesta. Jos Jumala välillä ilmaisee vihansa, antaa Hän sitten taas paljon hyvää kaikille lapsilleen.
Ateistit ajattelevat asioista kovin kapeasti. On yhdentekevää, lyökö Jumala minut nyt kuoliaaksi. Se, mikä minua kiinnostaa, on se, pääsenkö Jumalan luokse taivaisiin. Ainoastaan ikuisuus on merkityksellistä. - kaislikossa suhisee
Teolan kirjoitti:
Herra koettelee, vaan ei hylkää. En ajattele, että juutalaiset enää olisi valittu kansa, koska evankeliumi on annettu kaikille. Kuitenkin olen sitä mieltä, että juutalaisten menestys on osoitus Jumalan siunauksesta. Jos Jumala välillä ilmaisee vihansa, antaa Hän sitten taas paljon hyvää kaikille lapsilleen.
Ateistit ajattelevat asioista kovin kapeasti. On yhdentekevää, lyökö Jumala minut nyt kuoliaaksi. Se, mikä minua kiinnostaa, on se, pääsenkö Jumalan luokse taivaisiin. Ainoastaan ikuisuus on merkityksellistä."Ateistit ajattelevat asioista kovin kapeasti"
Sanoo henkilö jonka mielestä Raamattu selittää kaiken, ainakin kaiken oleellisen. - raamatussatotuus
kaislikossa suhisee kirjoitti:
"Ateistit ajattelevat asioista kovin kapeasti"
Sanoo henkilö jonka mielestä Raamattu selittää kaiken, ainakin kaiken oleellisen.Hellareita kiinnostaa myös nykyisyys leveällä rintamalla:
USA:ta koettelevat pyörremyrskyt ovat kuulemma seurauksia siitä,
että maan ulkoministeriö ei ole riittävän nöyrä Valitun Kansan
hallituksen vaatimusten suhteen. Teolan kirjoitti:
Ateistit ajattelevat asioista kovin kapeasti. On yhdentekevää, lyökö Jumala minut nyt kuoliaaksi. Se, mikä minua kiinnostaa, on se, pääsenkö Jumalan luokse taivaisiin. Ainoastaan ikuisuus on merkityksellistä.Puheesi kuulostaa jotenkin tekohurskaalta.
raamatussatotuus kirjoitti:
Hellareita kiinnostaa myös nykyisyys leveällä rintamalla:
USA:ta koettelevat pyörremyrskyt ovat kuulemma seurauksia siitä,
että maan ulkoministeriö ei ole riittävän nöyrä Valitun Kansan
hallituksen vaatimusten suhteen.Osa hurskaista amerikkalaisista taas on vakuuttunut siitä että Valittu Kansa tuhosi WTC:n.
- kaislikossa suhisee
Kyllähän se on hyvä kysymys miksi "lapsiaan" rakastava Jumala näitä katastrofejaan järjestelisi jos sellainen olemassa olisi.
Eihän se mahdollista(mitä en kyllä itse pidä enää edes mahdollisena,uskovaisten täysin järjetön sivustolla saarnaaminen on tehnyt minusta 100% ateistin joskaan ei prosentti ennenkään kovin korkea ollut) Jumalan olemassa oloa poistakaan, mutta summittainen ihmisten murhaaminen erilaisilla katastrofeilla on rakastavan isän toiminnasta varsin kaukana,ennemminkin toiminta kuvaa tylsistynyttä psykopaattia joka ajan kulukseen järjestelee ihmiskunnalle erilaisia vähemmän mukavia tapahtumia.
Toisaalta,kuinka monta persoonaa Jumalalla on? Välillä raamatussa kyllä kuvaillaan Jumalan toimet ihan asialliseksikin mutta ei se hulluutta poista jos joskus on kiva.
Vai onko Jumalalla taipumus alkoholismiin ja nämä katastroofit ovat seurausta viinan perkeleestä ja aina selvispäin Jumala on se kiva? - dgdrgrg
Jumala rankaisi ihmiskuntaa luomalla suomalaiset kristityt! se kristittyistä tyhmin ja rumin kansa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212268Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2021893Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j571462Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1701263- 551208
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751026Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62932Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36897- 52884
- 56831