Kanttarellin kasvatus

Kasvuikääpidentämässä

Löysin vuosia sitten pienen kanttarellipaikan ja olen tutkinut heidän kasvamistaan ja lueskellut että kanttarellin kehittyminen riippuu paljon puista, jotka ovat lähettyvillä. Kuulin tutulta että on mahdollista murustella kanttarellit luontoon kasvamaan. Onko kellään kokemusta asiasta? Minkälaiseen paikkaan olette sijoittaneet sienet?

Sienien paikka on yleisellä paikalla ja ne eivät kerkeä koskaan kehittyä valmiiksi, joten haluaisin sen takia koittaa siirtää sijaintia. Kiitos kaikille vastanneille!

2

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -T.L.-

Lueppas tai googlaa hullu mykologi opas on tarkoitettu taikasienten kasvattamiseen mutta toimii varmaan kanttarelleillekin.

• Kannat maahan

Kanttarellin voi saada kasvamaan haluamaansa paikkaan, kokemusta on, mutta se on todella työlästä ja tuloskin saattaa jäädä muutaman kanttarellin kokoiseksi paikaksi.
      Mieluiten koivun juureen tulisi tuollainen paikka tehdä, sinne käyt aina viemässä kanttarellien kannat, kun keräät niitä jostain muualta, kun laitat samaan paikkaan kannat monta vuotta, voi tuloksena hyvinkin olla oma kanttarelli paikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      55
      4986
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4669
    4. 73
      4564
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4168
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      29
      3392
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2928
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2468
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2467
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      211