C-paperit - ei pakkoa sivariin? Miksi?

Miksi näin

Millä perusteella C-paperit estävät osallistumisen sekä armeijaan ETTÄ siviilipalvelukseen? C-paperithan "vapauttavat palveluksesta terveydellisistä (joko fyysisistä tai psyykkisistä) syistä". Eli esim. henkilöt, joiden ei fyysisistä syistä tarvitse mennä armeijaan, eivät voi - tai heidän ei tarvitse - mennä siviilipalvelukseen tekemään jotain ei-niin-fyysistä työtä, jonkalaista he saattavat kuitenkin tehdä tulevaisuudessa työelämässä? >_>

7

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • msbmbopm

      Siksi niin, jotta kaltaisesi kateelliset, ALISTETUT lampaat voisivat jatkossakin pahoittaa katkeroituneen mielensä. Puehan se nasse naamaasi ja mene päivystäjän pöydälle itkemään, inttigay. BÄÄBÄÄÄ

    • neuvvojeesus

      Millä perusteella vagina tai jehovantodistajuus estää osallistumisen sekä armeijaan että siviilipalvelukseen? Ei naisten tai jehovien tai käytännössä kovan tason urheilijoidenkaan tarvitse mennä mihinkään. No ok, huippu-urheilijat pukevat maastovermeet päälle ainakin viikoksi.

      Asevelvollisuus, sivarius tai muukaan eivät ole tasapainoisella pohjalla jos katsotaan tasa-arvon näkökulmasta. Sen pitäisi olla täysin selvää kaikille.

      Onko tämä suuri ongelma? No eeei minusta, mutta se vituttaa etteikö tässä muka olisi kyse isosta ongelmasta kaikkien ihmisten tasa-arvoisessa kohtelusta. Eikö voida vaan myöntää että tasa-arvo ei yllä kaikkialle?

    • C Mies

      Asiahan johtuu siitä, että jokainen valtion orjuuteen pakotettu saa itse valita noista vaihtoehdoista omantunnon mukaan. Pasifisti saa valita sivarin, mutta se toimii myös toisinkin päin. Eli armeijaan haluavaa ei voida pakottaa omantunnon vastaisesti sivariin, jos armeija ei häntä kelpuuta.

    • Vastaus aloittajalle

      Vastaus aloittajalle:

      Laki sanoo, että sivariin mennään "vakaumukseen perustuvien omantunnonsyiden vuoksi", ei sairauden vuoksi. SIksi C-miehet ovat vapautettuja.

      Mitä järkeä C-miehiä olisi sivariin pistää? Nykyisellään kyseinen palvelusmuoto on täysin epätarkoituksenmukaista puuhastelua, kuten Timo T.A. Mikkonen joskus ilmaisi.

    • järkee hei

      Sivari on intin vaihtoehtoinen suoritustapa. Jos ei kykene terveydellisistä syistä suorittamaan asepalvelusta, niin miksi sitten pitäisi silti suorittaa sivari ?

    • vcfdsfdsdsf

      Onko tämä tosiaan se asia, joka sinua eniten asevelvollisuudessa ihmetyttää?

    • muori vm 58

      ota tuosta nyt selvää, kukaan ei tiedä oikeasti miksi voi vapautua ssekä intistä että sivaripalvelusta, VAIKKA henkilö pystyy ansiotyöhön,..huoh....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe