Milloin ultrassa alkaa näkymään syke ja sikiö?

Caro

Apua, olen ihan hädissäni ja surullinen! Olen raskaana ja viikko 6 4 menossa. Kävin tänään varhaisultrassa yksityisellä, tosin viikon päästä olisi ollut aika mennä, mutta klinikka missä käyn jää 3 viikon lomalle.
Ultrassa selvisi, että raskaus on alkanut ja ruskuaispussia näkyi häivähdys....häivähdys? Siinä se, ei siis mitään muuta. Ei näkynyt sykettä eikä sikiöö, vaikka lääkäri kuinka (sisä) ultralla tarkkaan katsoi. Sanoi myös, että joillaikin näkyy noilla viikoilla sikiö ja taas joillakin ei ja, että raskaus on fifty fifty mahdollinen. Eli nyt sit odotellaan seuraavaa ultraan joka on puolentoista viikon päästä. Ja taas saa jännittää ja elää pienessä huolessa.

Nyt surettaa, että näinkö tästä paljon toivotusta raskaudesta tulee mitään :(
Siksipä haluaisin vertaistukea muilta, että onko ollut samoilla viikoilla samat näkymät ja sitten seuraavassa ultrassa näkynyt jo elämää? Muutkin vastaukset samasta aiheesta käy!

23

14565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamikolmelle3

Minun tilanne on täsmälleen sama kuin sinulla: Kävin torstaina ultrassa ja näky oli sama kuin sinulla. Multa otettiin hcg, se oli vajaa 3000. Nyt seurataan, että nouseeko hcg ja saadaanko sinne pussiin asukasta. Seuraava verikoe mulla on maanantaina ja uusi ultra puolentoista viikon päästä. Eikö sulta seurata hcg: n nousua, mitattiinko sitä edes edellisellä käynnilläsi? Tietenkin, jos käyt yksityisellä, niin sehän olisi tyyristä hommaa. Etkö pyri julkiselle puolelle? Mitä luulet, että koska sulla on hedelmöittyminen tapahtunut? Mulla olisi kiekon mukaan ollut jo 7 2, mutta ovulaation on täytynyt tapahtua paljon myöhemmin. Lääkäri epäili, että hedelmöitys on tapahtunut aikaisintaan 6.6.

• Caro

Olen käynyt hoidoissa, eli tämä raskaus on IVF PASin aikaan saannos yksityisellä klinikalla. Silloin kuin raskaus todettiin verikokeessa hcg oli 480, eli arvo oli hyvä, mutta sen jälkeen ei ole otettu hcg ja tämä ultra oli seuraava käynti toteamisen jälkeen.
        Juu tyyristä tämä homma on, rahaa on mennyt eräskin tonni, mutta olen valmis maksamaan parhaasta mahdollisesta hoidosta.
        Hedelmöittyneet 3.n päivän alkiot (2kpl) siirrettiin 6.6, eli 3.6 on ns. tapahtunut hedelmöittyminen ja omaan luonnolliseen ovulaatioon tähdättiin, mistä sitten plussasin.
        Lääkäri tosin sanoi myös, että jos alkion kiinnittyminen on tapahtunut myöhemmin, niin olis vielä huonoimmat mahkut nähdä näillä viikoilla sikötä.

Oliko sinullakin vain "häivähdys" ruskuaispussia näkyvissä? Sellainen valkoinen viiva ultrassa?
        Toivotaan todellakin, että saadaan sinne pussiin se asukki :)

• mamikolmelle3
        Caro kirjoitti:

Olen käynyt hoidoissa, eli tämä raskaus on IVF PASin aikaan saannos yksityisellä klinikalla. Silloin kuin raskaus todettiin verikokeessa hcg oli 480, eli arvo oli hyvä, mutta sen jälkeen ei ole otettu hcg ja tämä ultra oli seuraava käynti toteamisen jälkeen.
        Juu tyyristä tämä homma on, rahaa on mennyt eräskin tonni, mutta olen valmis maksamaan parhaasta mahdollisesta hoidosta.
        Hedelmöittyneet 3.n päivän alkiot (2kpl) siirrettiin 6.6, eli 3.6 on ns. tapahtunut hedelmöittyminen ja omaan luonnolliseen ovulaatioon tähdättiin, mistä sitten plussasin.
        Lääkäri tosin sanoi myös, että jos alkion kiinnittyminen on tapahtunut myöhemmin, niin olis vielä huonoimmat mahkut nähdä näillä viikoilla sikötä.

Oliko sinullakin vain "häivähdys" ruskuaispussia näkyvissä? Sellainen valkoinen viiva ultrassa?
        Toivotaan todellakin, että saadaan sinne pussiin se asukki :)

Meillä on nämä pikkuiset samassa aikataulussa. Meillä oli yhdyntä 3.6, mutta lääkäri sanoi, että 6.6 tämä raskaus on voinut aikaisintaan alkaa. Ei mun mielestä mulla mitään viivaa ollut, kyllä se pussi siellä ihan normaalilta näytti.

Kertoisitko jotakin itsestäsi? Mä täytän pian 39 vuotta ja tämä tuleva lapsi olisi meidän neljäs. Asumme Satakunnassa.

• nappula3

Toivottavasti seuraavassa ultrassa sulla näkyis sikiö! :)
      Itse kävin ekassa ultrassa viikolla 6 3, silloin näkyi jo selvästi sikiö ja syke.

• Lilliputti.

Itse menin myös varhaisultraan noilla viikoilla ja ei näkynyt kuulemma oikein mitään!! Ja sanottiin tylysti että kesken mennyt ja muutamanpäivän päästä sain uudenajan jossa oli tarkoitus ottaa ne "aborttipillerit"
      No itkien siinä sitten muutaman päivän ja harmitti kun olin jo ehtinyt iloita raskaudesta.
      No menin sitten ja päättivät vielä kuitenkin ultrata ja kappas kummaa, näkyi sikiö ja syke !! Eli todennäköisesti raskaus oli vain alkanut myöhemmin.
      Nyt se " kesken mennyt" on syömässä juuri iltapuuroa:)

Saimme vielä hyvitystä ja Terveystalo myönsi hoitovirheen kun ei annettu uutta aikaa ja sanottiin vain että kesken mennyt ja määrättiin keskeytykseen!!

• Caro

Onni onnettomuudessa, hyvä että päätit mennä uuteen ultraan ja sait pinokaisesi :)
        Mun nyt sit ei tarvitse hermoilla tässä turhia, kun samassa tilanteessa on muitakin ja silti raskaus on edennyt normaalisti, vaikkei näillä viikoilla vielä juuri mitään näykkään :)

• mamikolmelle3
        Caro kirjoitti:

Onni onnettomuudessa, hyvä että päätit mennä uuteen ultraan ja sait pinokaisesi :)
        Mun nyt sit ei tarvitse hermoilla tässä turhia, kun samassa tilanteessa on muitakin ja silti raskaus on edennyt normaalisti, vaikkei näillä viikoilla vielä juuri mitään näykkään :)

Koska sun seuraava ultra on? Mulla on ensi viikon maanantaina, siis 15.7.

• Caro
        mamikolmelle3 kirjoitti:

Koska sun seuraava ultra on? Mulla on ensi viikon maanantaina, siis 15.7.

Tiistaina 16.7. Saas nähdä sit onko siellä elämää... Vähän on kyl ristiriitaiset fiilarit :-/

• mamikolmelle3
        Caro kirjoitti:

Tiistaina 16.7. Saas nähdä sit onko siellä elämää... Vähän on kyl ristiriitaiset fiilarit :-/

Puhuko se sun lääkäri tuulimunaraskaudesta? Siis sitä, että se olisi se huonompi vaihtoehto, jos raskaus ei normaali? Mun lääkäri sanoi, että se on joko tuulimuna tai sitten myöhään tapahtunut hedelmöittyminen. Onko sulla raskausoireita? Mulla on pahoinvointia ja väsymystä.Mun hcg-arvotkin on kohonnut ihan kohtalaisesti, mutta en tiedä, että pystyykö siitä mitään päättelemään, kylläkai ne arvot nousevat tuulimunaraskaudessakin. Onko sinulla tästä tietoa? Mä ilmoittelen maanantaina, että miten mulla käy, ilmoittelehan sinäkin tiistain jälkeen.

Kumpaan suuntaan sun ajatukset kallistuu, eli onkohan raskaus onnistunut vai ei? Kyllä mä jaksan uskoa, että hyvin tässä käy.

• Caro
        mamikolmelle3 kirjoitti:

Puhuko se sun lääkäri tuulimunaraskaudesta? Siis sitä, että se olisi se huonompi vaihtoehto, jos raskaus ei normaali? Mun lääkäri sanoi, että se on joko tuulimuna tai sitten myöhään tapahtunut hedelmöittyminen. Onko sulla raskausoireita? Mulla on pahoinvointia ja väsymystä.Mun hcg-arvotkin on kohonnut ihan kohtalaisesti, mutta en tiedä, että pystyykö siitä mitään päättelemään, kylläkai ne arvot nousevat tuulimunaraskaudessakin. Onko sinulla tästä tietoa? Mä ilmoittelen maanantaina, että miten mulla käy, ilmoittelehan sinäkin tiistain jälkeen.

Kumpaan suuntaan sun ajatukset kallistuu, eli onkohan raskaus onnistunut vai ei? Kyllä mä jaksan uskoa, että hyvin tässä käy.

Juu lääkäri puhui tuulimunasta, jos raskaus ei ole normaali. Ja toiseksi vaihtoehdoksi puhui tästä myöhään kiinnittymisestä, ja myös siitä, että kohtu on taakse päin kallellaan, niin ultran kaiku ei välttämättä "ylety niin perälle".
        Raskaus oireita on kyllä esim. kuvotusta, rinnat kasvaneet ja arat, vatsa tosi turvoksissa, nälkä herkemmin, hieman väsymystä ja vessassa ramppaamista varsinkin öisin!
        Minä taas en tiedä noita mun hcg arvoja ollenkaan, kuin yhden kerran vaan otettu silloin kuin todettiin raskaaksi. Silloin ne olivat normaalit.
        Tiedän ainakin sen, että niin kauan kun istukka erittää raskaushormoonia, niin hcg arvot nousevat vaikka on tuulimuna, mutta hcg-arvot ovat "vajaat", eli ei erity normaaleihin lukemiin...näin on joku lääkäri minulle kertonut.
        Noh, minulla on aika ristiriitaiset fiilarit, välillä tuntuu, että kaikki ois hyvin ja taas välillä ei....ehkä kuuluu asiaan, niin ei ainakaan tipu niin korkealta ja kovaa jos kaikki on mennyt päin peetä...yritän olla realistinen, mutta tietenkin toivon sydämestäni, että kaikki on hyvin.
        Onnea meille molemmille sinne ultraan ja toivotaan, että saadaan hyviä uutisia :)

• mamikolmelle3
        Caro kirjoitti:

Juu lääkäri puhui tuulimunasta, jos raskaus ei ole normaali. Ja toiseksi vaihtoehdoksi puhui tästä myöhään kiinnittymisestä, ja myös siitä, että kohtu on taakse päin kallellaan, niin ultran kaiku ei välttämättä "ylety niin perälle".
        Raskaus oireita on kyllä esim. kuvotusta, rinnat kasvaneet ja arat, vatsa tosi turvoksissa, nälkä herkemmin, hieman väsymystä ja vessassa ramppaamista varsinkin öisin!
        Minä taas en tiedä noita mun hcg arvoja ollenkaan, kuin yhden kerran vaan otettu silloin kuin todettiin raskaaksi. Silloin ne olivat normaalit.
        Tiedän ainakin sen, että niin kauan kun istukka erittää raskaushormoonia, niin hcg arvot nousevat vaikka on tuulimuna, mutta hcg-arvot ovat "vajaat", eli ei erity normaaleihin lukemiin...näin on joku lääkäri minulle kertonut.
        Noh, minulla on aika ristiriitaiset fiilarit, välillä tuntuu, että kaikki ois hyvin ja taas välillä ei....ehkä kuuluu asiaan, niin ei ainakaan tipu niin korkealta ja kovaa jos kaikki on mennyt päin peetä...yritän olla realistinen, mutta tietenkin toivon sydämestäni, että kaikki on hyvin.
        Onnea meille molemmille sinne ultraan ja toivotaan, että saadaan hyviä uutisia :)

Keskeytynyt keskenmeno ja pillerit käteen, joilla voin hoitaa raskausmateriaalin pois kohdusta kotona. Kyllä mä luulen kuitenkin, että tavanomaisempaa tässä sun tilanteessa on, että kaikki menee hyvin kuin tämä minun kokemani vaihtoehto. Ole vaan luottavaisin mielin!

• Caro
        mamikolmelle3 kirjoitti:

Keskeytynyt keskenmeno ja pillerit käteen, joilla voin hoitaa raskausmateriaalin pois kohdusta kotona. Kyllä mä luulen kuitenkin, että tavanomaisempaa tässä sun tilanteessa on, että kaikki menee hyvin kuin tämä minun kokemani vaihtoehto. Ole vaan luottavaisin mielin!

No voi kurjuus :( Noi ei ole mitään kivoja asioita todellakaan! Hirmusti jaksuja sulle ja toivon parempaa mieltä kun sen aika koittaa.

Tuntuu nyt hölmöltä kertoa omasta ultrakäynnistäni, mutta kerron kun siitä oli puhetta.
        Mulla nyt viikkoja 8 2 ja siellä näkyi kaikki mitä pitikin, alkio ja syke. Kaikki siis oli hyvin ja oloni helpottui suuresti :)

• mamikolmelle3
        Caro kirjoitti:

No voi kurjuus :( Noi ei ole mitään kivoja asioita todellakaan! Hirmusti jaksuja sulle ja toivon parempaa mieltä kun sen aika koittaa.

Tuntuu nyt hölmöltä kertoa omasta ultrakäynnistäni, mutta kerron kun siitä oli puhetta.
        Mulla nyt viikkoja 8 2 ja siellä näkyi kaikki mitä pitikin, alkio ja syke. Kaikki siis oli hyvin ja oloni helpottui suuresti :)

Onnea, sulla alkaa jo olemaan raskaus hyvässä vauhdissa!!!

• Caro
        mamikolmelle3 kirjoitti:

Onnea, sulla alkaa jo olemaan raskaus hyvässä vauhdissa!!!

Kiitos :)

• 23+2

Molemmissa raskauksissa näkynyt alkio ja syke viikoilla 5 4 (toisessa 5 6). Toivon mukaan sinulla, teillä on kaikki hyvin.

• relaxxxnyyy

Tuon takia pitäs olla viikkoja 7 vähän päälle ennen ku hätäilee sinne varhaisultraan... Kun aina voi muutaman päivän heittoa ajoissa olla ja sit surraan turhaan "keskenmenoa". Ottakee rauhallisesti.

• Ande1984

Mulla kans näky 6 1 viikolla syke ja sikiö selkeästi.
        Nyt menossa 15 1, äkkiä nämä viikot menee.

• ...-....

Lapsettomuuspolille kysyivät halutaanko mennä varhaisultraan, ja sielä 6 3 näkyi (vanhalla) koneella alkio ja syke. Ensin ei oikein meinannut näkyä kuin pussi, mutta sitten vähän eri kulmasta katsottiin ja näkyi hyvin.

• sininen83

Kauheen surullistahan toi on, että lääkärit ei osaa asiaa esittää hienovaraisemmin ja esittää muita vaihtoehtoja miksi pussissa ei näy vielä mitään :( Aika yksoikoselta meinaan kuulostaa! Voi voi, itsellä maanantaina varhaisultra ja silloin viikkoja 7 6. Tiedän vain ovuloivani siinä kp 18-20, niin pelkään nyt hienan että jollai siellä vielä näykkään mitään... Menen tosin erittäin hyvä maineiselle yksityiselle gynelle, että hän varmaan osaa "käyttäytyä" ja selittää asioden oikean laidan.
        Mä odottaisin viikon-kaks ja menisin uudelleen, vai ehdottiko se lääkäri edes sellaista?

• fjdldgjd
        sininen83 kirjoitti:

Kauheen surullistahan toi on, että lääkärit ei osaa asiaa esittää hienovaraisemmin ja esittää muita vaihtoehtoja miksi pussissa ei näy vielä mitään :( Aika yksoikoselta meinaan kuulostaa! Voi voi, itsellä maanantaina varhaisultra ja silloin viikkoja 7 6. Tiedän vain ovuloivani siinä kp 18-20, niin pelkään nyt hienan että jollai siellä vielä näykkään mitään... Menen tosin erittäin hyvä maineiselle yksityiselle gynelle, että hän varmaan osaa "käyttäytyä" ja selittää asioden oikean laidan.
        Mä odottaisin viikon-kaks ja menisin uudelleen, vai ehdottiko se lääkäri edes sellaista?

Kyllä siinä ovulaatio olisi pitänyt olla aivan reilusti myöhemmin kuin kp 18-20, jos ei rv 7 6 vielä mitään näkyisi. Eli jos olet normaaliaikaan ovuloinut tuolloin kp 18-20, näkyy kyllä jo alkio ja syke aivan mainiosti.

• eri juttu se

Lapsettomuuspolilla tehtävät ultrat ovat vähän asia erikseen, koska hoidoilla alkunsa saaneessa raskaudessa tiedetään yleensä hedelmöittymisaika hyvin tarkkaan. Luomusti alkaneissa raskauksissa suositellaan yleensä varhaisultraa aikaisintaan rv 7 0, koska siinä on sitten vähän pelivaraa sen raskauden alkamisajankohdan suhteen.

• Lilliputti.

Itselle lääkäri tosiaan vain totesi että kesken mennyt tämä raskaus ja seuravista menkoista voi yrittää uudelleen..
      Kyllä siinä oli sitten ultraajakin hämmästynyt kun tulin keskeytykseen murheen murtamana ja löytyikin sitten se sikiö sieltä... Ultraajakin sanoi että luojan kiitos hän ultrasi eikä abortoitu tervettä sikiötä :(
      Nyt kyllä seuraavan kerran jos tulen raskaaksi niin maltan odottaa ennen kun menen ultraan...

Onnea kaikille odotukseen!!
      Ja tuskin tälläistä paljon tapahtuu ja yleensä varataan se uusi tarkastusaika jos mitään ei näy..

• sininen83

Mä olin siellä ultrassa rv 6 5 se nyt sit todellisuudessa olikin, ja näkyi sikiö ja syke. Eli olin kuvitelmissa että raskaus olis viikon pidemmällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe