Cruze nousi myydyimmäksi autoksi luokassaan kesäkuussa. Vain Camry oli sen edellä kaikista henkilöautoista.
http://bestsellingcarsblog.com/2013/07/04/usa-june-2013-chevrolet-cruze-equinox-hit-best-ever-volumes/
Cruze myydyin USA:ssa!!!
48
418
Vastaukset
- Sedan 2010
Ei ihme - laatu hyvä ja hinta kohtullinen. Takana kohta 80.000km - pieniä vikoja on ollut, korjattu takuuna normaalin huollon yhteydessä - ei muuta. Ajan vielä vuoden ja vaihdan farkkuun - toivottavasti tarjolla on turbobensa Cruze - katsotaan vuoden päästä.
- arrikoski
Johtopaikka tuntuu vaihtuvan joka kuussa, mutta aika vahva kuukausi oli Chevroletille. Nousu laatulistan kärkeen ei ainakaan hidasta myyntiä.
- Tata myy Intiassa
Vaan miten saatas auto kelpaamaan täällä Euroopassa ja Suomessa. Kun ei turbofarmarin lanseeraus saanut myyntiin mitään potkua, kuinka saisi joku ulkolainen laatutukimuskaan. Ja kohta tulee lisää kylmää vettä niskaan Merkkien merkki - tutkimuksessa, joka ei tietenkään kelpaa tämän palstan Chevroletisteille kun tulos ei ole sitä mitä odotetaan.
- 165234
Tata myy Intiassa kirjoitti:
Vaan miten saatas auto kelpaamaan täällä Euroopassa ja Suomessa. Kun ei turbofarmarin lanseeraus saanut myyntiin mitään potkua, kuinka saisi joku ulkolainen laatutukimuskaan. Ja kohta tulee lisää kylmää vettä niskaan Merkkien merkki - tutkimuksessa, joka ei tietenkään kelpaa tämän palstan Chevroletisteille kun tulos ei ole sitä mitä odotetaan.
JD Powerin laatutukimus mittaa uudempien autojen laatua. Merkkien Merkistä näkee sitten vanhempien mallien tuloksia. Onhan näillä historiallisilla malleillakin ainakin mielenkiintoarvoa jos ei muuta.
- Jee Jee
165234 kirjoitti:
JD Powerin laatutukimus mittaa uudempien autojen laatua. Merkkien Merkistä näkee sitten vanhempien mallien tuloksia. Onhan näillä historiallisilla malleillakin ainakin mielenkiintoarvoa jos ei muuta.
Etpä ole tainnut lukea merkkien merkkiä. Sen tulokset ovat kerätty 0-3 vuotiaista autoista. Oma merkkien merkki tutkimus julkaistiin ensimmäistä kertaa Tuulilasin historiassa viime syksynä tuota vanhemmille autoille. Ymmärrän toki, että Chevrolet on "historiallinen'" auto hyvin lyhyen käytön jälkeen, mitä kyllä puoltaa em. Chevroletin huon menestyminen edellä mainituissa tutkimuksissakin.
Myös Chevroletin kehno menekki käytettynä tukee tuota kertakäyttöajattelua. - ja vielä jee
Jee Jee kirjoitti:
Etpä ole tainnut lukea merkkien merkkiä. Sen tulokset ovat kerätty 0-3 vuotiaista autoista. Oma merkkien merkki tutkimus julkaistiin ensimmäistä kertaa Tuulilasin historiassa viime syksynä tuota vanhemmille autoille. Ymmärrän toki, että Chevrolet on "historiallinen'" auto hyvin lyhyen käytön jälkeen, mitä kyllä puoltaa em. Chevroletin huon menestyminen edellä mainituissa tutkimuksissakin.
Myös Chevroletin kehno menekki käytettynä tukee tuota kertakäyttöajattelua.Puhut muuten jälleen sontaa kuten aina. Merkkien Merkki ei ainakaan Tuulilasin mukaan ole rajoitettu mihinkään ikäluokkaan vaan kaikkien autonomistajien toivotaan vastaavan. Se on siis juuri historiallinen tutkimus kaiken ikäisistä autoista toisin kuin JD Powers, jossa Chevrolet ja GM löylytti huippulaadullaan kilpailijansa.
Chevrolet on yksi parhaiten arvonsa säilyttävistä autoista ja Chevroleteja on Suomessakin liikenteessä kaiken ikäisiä, toisin kuin kertakäyttöautoja. Chevroletejahan on tehty jo kauan ennen kuin Toyota on aloittanut edes ompelukonevalmistuksensa, autoista puhumattakaan. - En valehtele....
ja vielä jee kirjoitti:
Puhut muuten jälleen sontaa kuten aina. Merkkien Merkki ei ainakaan Tuulilasin mukaan ole rajoitettu mihinkään ikäluokkaan vaan kaikkien autonomistajien toivotaan vastaavan. Se on siis juuri historiallinen tutkimus kaiken ikäisistä autoista toisin kuin JD Powers, jossa Chevrolet ja GM löylytti huippulaadullaan kilpailijansa.
Chevrolet on yksi parhaiten arvonsa säilyttävistä autoista ja Chevroleteja on Suomessakin liikenteessä kaiken ikäisiä, toisin kuin kertakäyttöautoja. Chevroletejahan on tehty jo kauan ennen kuin Toyota on aloittanut edes ompelukonevalmistuksensa, autoista puhumattakaan.Suoraan Tuulilasista lainattua:
"Jotta tyytyväisyysvertailu mallisarjatasolla olisi mielekästä, tyytyväisyyttä tarkasteltiin 20 autoon liittyvän ominaisuuden arvioina niiden vastaajien keskuudessa, joiden autot ovat korkeintaan viiden vuoden ikäisiä. Silloin autot ovat keskimäärin noin 3 vuoden ikäisiä, ja niiden korisukupolvien uusiutuminen tarkastelujakson aikana ei vääristä suuremmin mallisarjatarkastelun antamia tyytyväosyysindeksejä."
Autot on rajattu korkeintaan 5 vuoden ikään jolloin rajauksen ansiosta arvioitavien autojen keski-iäksi saadaan noin 3 vuotta. Chevrolet-vastaajista ei taida kovin suuri enemmistö edes ajaa 5 vuotiailla Chevyillä vaan uudemmilla, joita on myyty edes hieman paremmin kuin todella harvinaisia Nubiraa, Kalosia ja vastaavia Daewoo -> Chevrolet malleja..
Kenestä 3-vuotias auto on historiallinen, kenestä ei. Cruze on maailmalla esitelty vuonna 2008 Daewoo Lacetti Premierenä, joten kai se sitten on superhistoriallinen...ja vieläkin myynnissä. ...H4:set ja muut antiikkiset ratkaisut kyllä paljastavat auton iän. Amerikkalainen tyylihän on valmistaa autoja vuosikymmeniä samalla tekniikalla.
Mitä tulee parhaiten arvonsa säilymiseen.....no joo, NHT-760 ainakin vielä roikkuu kohtalotovereidensa kanssa myynnissä ties monettako kuukautta. Eipä se ole arvon säilymistä, jos pyytää hulluja ja auto ei mene kaupaksi.
Voihan sitä laittaa Fiat Unon hinnaksi 15 000 euroa ja väittää sen pitävän hinnan hyvin. - kari koo
ja vielä jee kirjoitti:
Puhut muuten jälleen sontaa kuten aina. Merkkien Merkki ei ainakaan Tuulilasin mukaan ole rajoitettu mihinkään ikäluokkaan vaan kaikkien autonomistajien toivotaan vastaavan. Se on siis juuri historiallinen tutkimus kaiken ikäisistä autoista toisin kuin JD Powers, jossa Chevrolet ja GM löylytti huippulaadullaan kilpailijansa.
Chevrolet on yksi parhaiten arvonsa säilyttävistä autoista ja Chevroleteja on Suomessakin liikenteessä kaiken ikäisiä, toisin kuin kertakäyttöautoja. Chevroletejahan on tehty jo kauan ennen kuin Toyota on aloittanut edes ompelukonevalmistuksensa, autoista puhumattakaan.Ei siellä mitään ikärajaa ole koskaan ollut. Oma autoni on nyt kahdeksanvuotias Corolla ja hyvin kelpaa vuodesta toiseen.
- 16+2
En valehtele.... kirjoitti:
Suoraan Tuulilasista lainattua:
"Jotta tyytyväisyysvertailu mallisarjatasolla olisi mielekästä, tyytyväisyyttä tarkasteltiin 20 autoon liittyvän ominaisuuden arvioina niiden vastaajien keskuudessa, joiden autot ovat korkeintaan viiden vuoden ikäisiä. Silloin autot ovat keskimäärin noin 3 vuoden ikäisiä, ja niiden korisukupolvien uusiutuminen tarkastelujakson aikana ei vääristä suuremmin mallisarjatarkastelun antamia tyytyväosyysindeksejä."
Autot on rajattu korkeintaan 5 vuoden ikään jolloin rajauksen ansiosta arvioitavien autojen keski-iäksi saadaan noin 3 vuotta. Chevrolet-vastaajista ei taida kovin suuri enemmistö edes ajaa 5 vuotiailla Chevyillä vaan uudemmilla, joita on myyty edes hieman paremmin kuin todella harvinaisia Nubiraa, Kalosia ja vastaavia Daewoo -> Chevrolet malleja..
Kenestä 3-vuotias auto on historiallinen, kenestä ei. Cruze on maailmalla esitelty vuonna 2008 Daewoo Lacetti Premierenä, joten kai se sitten on superhistoriallinen...ja vieläkin myynnissä. ...H4:set ja muut antiikkiset ratkaisut kyllä paljastavat auton iän. Amerikkalainen tyylihän on valmistaa autoja vuosikymmeniä samalla tekniikalla.
Mitä tulee parhaiten arvonsa säilymiseen.....no joo, NHT-760 ainakin vielä roikkuu kohtalotovereidensa kanssa myynnissä ties monettako kuukautta. Eipä se ole arvon säilymistä, jos pyytää hulluja ja auto ei mene kaupaksi.
Voihan sitä laittaa Fiat Unon hinnaksi 15 000 euroa ja väittää sen pitävän hinnan hyvin.Alle viisivuotiaita Chevroleteja tässä "tutkimuksessa" ei taida olla kymmentäkään ja niitä tarvittaisiin ainakin sata, jotta sillä olisi mitään arvoa.
- 14+7
16+2 kirjoitti:
Alle viisivuotiaita Chevroleteja tässä "tutkimuksessa" ei taida olla kymmentäkään ja niitä tarvittaisiin ainakin sata, jotta sillä olisi mitään arvoa.
Sekin on totta, sillä Chevroleteja on vuosien varrella saatu myydyksi niin tolkuttoman vähän, että alle viisivuotiaan Chevroletin omistajaa on vaikea löytää tälläiseen tutkimukseen.
- saa toki vastata
kari koo kirjoitti:
Ei siellä mitään ikärajaa ole koskaan ollut. Oma autoni on nyt kahdeksanvuotias Corolla ja hyvin kelpaa vuodesta toiseen.
Minkäs minä tuolle rajaukselle voin, jos he niin ilmoittavat tekevänsä. Kyselyyn saa varmasti vastata kuka vaan, mutta tutkimus koostetaan em. ehdot täyttävistä autoista. Tutkimuksessahan kysytään heti alussa auton mallisarja ja ikä, lisäksi tiedot varmennetaan vastaajan antamalla lopuksi autonsa rekisterinumero. Kyllä sinäkin tämän tiedät, jos olet oikeasti tutkimukseen osallistunut.
Vanhemmille yksilöille eli yli viisivuotiaille, on nykyään oma Merkkien Merkki - tutkimus, joka julkaistiin ensimmäistä kertaa viime syksynä. Tutkimusmateriaalina Tuulilasi käytti juurikin sen päätutkimuksen kyselystä tullutta materiaalia.
"Käytettyjen Merkkien Merkissä" Chevrolet ei pärjännyt yhtään sen paremmin. Oli häntäpäätä yhdessä Fiatin kanssa - kuten uudemmissakin autoissa. Omistamasi Toyota sen sijaan pärjäsi hyvin myös tässä vanhemmassa kategoriassa.
Tilatkaa ihmeessä Tuulilasi, niin tiedätte paremmin, eikä tarvitse arvailla näitä juttuja. - 16+2
14+7 kirjoitti:
Sekin on totta, sillä Chevroleteja on vuosien varrella saatu myydyksi niin tolkuttoman vähän, että alle viisivuotiaan Chevroletin omistajaa on vaikea löytää tälläiseen tutkimukseen.
Ainakin niitä on myyty niin paljon, että köyhät on saatu kateellisiksi.
- keskituloinen
16+2 kirjoitti:
Ainakin niitä on myyty niin paljon, että köyhät on saatu kateellisiksi.
Totta on se, että vain köyhä kadehtii Cruzen tasoista ajoneuvoa. Keskituloinenkin kadehtii jo Volvon ja BMW:n tasoisia autoja.
- 16+2
keskituloinen kirjoitti:
Totta on se, että vain köyhä kadehtii Cruzen tasoista ajoneuvoa. Keskituloinenkin kadehtii jo Volvon ja BMW:n tasoisia autoja.
Hyvin se Cruzen ja muiden premiumien kadehtiminen sujuu niin köyhältä kuin rikkaammaltakin. Sinä kuulut tietysti ensimmäiseen ryhmään.
- keskituloinen
16+2 kirjoitti:
Hyvin se Cruzen ja muiden premiumien kadehtiminen sujuu niin köyhältä kuin rikkaammaltakin. Sinä kuulut tietysti ensimmäiseen ryhmään.
Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi tällä palstalla etkä autolehdistä lukemaasi. Cruze ei kuulu premiumien kanssa alkuunkaan samalle tasolle. Kuten esimerkiksi Tekniikan Maailmassa, Autobildissa ja Tuulilasissa kirjoitetaan autoja ammatikseen testaavien toimittajien toimesta. Cruzen parhaita versioita verrataan samanikäisiin Auriksiin eikä edes Golfiin.
Ja haaveilen kieltämättä uudemmasta Volvosta, en Cruzesta. En pidä alemman keskiluokan Volkkareista enkä Toyotista saati sitten korealaisesta saman luokan ajoneuvosta. Cruze on minulle ajoneuvo, ei auto. Ja monelle muullekin kuten Suomessa heikot myyntimäärät osoittavat.
Myyntimäärät kertovat tyytyväisyydestä tai tyytymättömyydestä. - 165234
keskituloinen kirjoitti:
Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi tällä palstalla etkä autolehdistä lukemaasi. Cruze ei kuulu premiumien kanssa alkuunkaan samalle tasolle. Kuten esimerkiksi Tekniikan Maailmassa, Autobildissa ja Tuulilasissa kirjoitetaan autoja ammatikseen testaavien toimittajien toimesta. Cruzen parhaita versioita verrataan samanikäisiin Auriksiin eikä edes Golfiin.
Ja haaveilen kieltämättä uudemmasta Volvosta, en Cruzesta. En pidä alemman keskiluokan Volkkareista enkä Toyotista saati sitten korealaisesta saman luokan ajoneuvosta. Cruze on minulle ajoneuvo, ei auto. Ja monelle muullekin kuten Suomessa heikot myyntimäärät osoittavat.
Myyntimäärät kertovat tyytyväisyydestä tai tyytymättömyydestä.Cruze on laadultaan maailman parhaita todistetusti. Samoin myynnissä se oli luokkansa ykkönen USA:ssa. Ei siis mikään ihme, että sinä ja muut kadehtivat näitä maailman laadukkaimpia premiumautoja.
- perusauto jos mikä
165234 kirjoitti:
Cruze on laadultaan maailman parhaita todistetusti. Samoin myynnissä se oli luokkansa ykkönen USA:ssa. Ei siis mikään ihme, että sinä ja muut kadehtivat näitä maailman laadukkaimpia premiumautoja.
hi, juu "todistetusti". Onneksi joka merkille löytyy noita "todistetuksi" listoja kun hieman selailee nettiä. Vertailuissa ei tuo koreanhelmi pärjännyt ja huoltaakkin niitä pitää yhtenään. Vanhaa tekniikka laitettu koreisiin kuoriin ja "USA" logo keulaan ja teinit kuolaa.
- aina on ollut ja ...
kari koo kirjoitti:
Ei siellä mitään ikärajaa ole koskaan ollut. Oma autoni on nyt kahdeksanvuotias Corolla ja hyvin kelpaa vuodesta toiseen.
toiset tyytyy niin vähään, niin vähään. Mutta voit samalla lopettaa kirjoittelun, ihan samalla perusteella.
- 16+2
perusauto jos mikä kirjoitti:
hi, juu "todistetusti". Onneksi joka merkille löytyy noita "todistetuksi" listoja kun hieman selailee nettiä. Vertailuissa ei tuo koreanhelmi pärjännyt ja huoltaakkin niitä pitää yhtenään. Vanhaa tekniikka laitettu koreisiin kuoriin ja "USA" logo keulaan ja teinit kuolaa.
Sinä olet oika perusääliö neitipoika, joka tuntee meikit mutta autoista et sitten tiedäkään yhtään mitään.
- hyvin sanottu
16+2 kirjoitti:
Sinä olet oika perusääliö neitipoika, joka tuntee meikit mutta autoista et sitten tiedäkään yhtään mitään.
Tämä Chevroletin ja jenkkiautojen vastustaja on todellakin oikea automiehen vastakohta. Edes pienintäkään käsitystä ei asioista ole, mutta suu käy koko ajan.
- 156234
Chevroletin ylivoimainen laatu on jälleen saanut palstan provoilijapojan elämän aivan sekaisin. Hyvä niin.
- 16+2
Sekaisinhan se on koko ajan mutta jostain syystä juuri Chevrolet on kuitenkin se ykkönen kadehdinnan kohteista.
- Kohta nähdään
16+2 kirjoitti:
Sekaisinhan se on koko ajan mutta jostain syystä juuri Chevrolet on kuitenkin se ykkönen kadehdinnan kohteista.
Suomalainen merkkitutkimus "Merkkien Merkki" on vasta kohtapuoliin tulossa. Luultavasti Chevy on viimeinen kaikissa osiossa aina myynnistä ja huoltopalveluista lähtien, kuten on ollut jo vuosikaudet.
Sama häviäjä-linja on sittemmin jatkunut myös käytettyjen "Merkkien Merkissä". Ymmärrän, että tämä pelonsekainen tunnelma on päällä, koska tutkimuksen julkaisun jälkeen keskustelu tämän palstan Chevy-kehujien kanssa alkaa jälleen kiivaana.
Eipä menestystä voi odottaakkaan autolta, joka on polkaistu pystyyn mikroaaltouuneja valmistavan Daewoon linjalta, varustettu Amerikkalaisen keskiverto-tavisauton nokkamerkillä ja kulkee Eurooppalaisen automaailman yhden kompostimerkin: Opelin tekniikalla.
Ei ihme, että Cruzet ja muut Chevyt seisovat kuukaudesta toiseen myymättöminä erilaisilla myyntipalstoilla. Hyvänä esimerkkinä ylihinnoiteltu NHT-760. Eivät vaan kelpaa, vaikka omistajiensa mukaan kiihtyvät jo 1,4 litraisellakin koneella paremmin kuin isot katumoottoripyörät. - 16+2
Kohta nähdään kirjoitti:
Suomalainen merkkitutkimus "Merkkien Merkki" on vasta kohtapuoliin tulossa. Luultavasti Chevy on viimeinen kaikissa osiossa aina myynnistä ja huoltopalveluista lähtien, kuten on ollut jo vuosikaudet.
Sama häviäjä-linja on sittemmin jatkunut myös käytettyjen "Merkkien Merkissä". Ymmärrän, että tämä pelonsekainen tunnelma on päällä, koska tutkimuksen julkaisun jälkeen keskustelu tämän palstan Chevy-kehujien kanssa alkaa jälleen kiivaana.
Eipä menestystä voi odottaakkaan autolta, joka on polkaistu pystyyn mikroaaltouuneja valmistavan Daewoon linjalta, varustettu Amerikkalaisen keskiverto-tavisauton nokkamerkillä ja kulkee Eurooppalaisen automaailman yhden kompostimerkin: Opelin tekniikalla.
Ei ihme, että Cruzet ja muut Chevyt seisovat kuukaudesta toiseen myymättöminä erilaisilla myyntipalstoilla. Hyvänä esimerkkinä ylihinnoiteltu NHT-760. Eivät vaan kelpaa, vaikka omistajiensa mukaan kiihtyvät jo 1,4 litraisellakin koneella paremmin kuin isot katumoottoripyörät.Chevroletin nouseminen maailmanluokan laatutulastojen kärkeen saa palstan pellen miettimään jotain kylätutkimuksia harmissaan.
- oikein kirj
16+2 kirjoitti:
Chevroletin nouseminen maailmanluokan laatutulastojen kärkeen saa palstan pellen miettimään jotain kylätutkimuksia harmissaan.
Ei kuitenkaan niin harmissaan tai tuohtuneena, että alkaisi kirjoitusvirheitä tulla vuodatuksiin...
- turboasiantuntija
Kohta nähdään kirjoitti:
Suomalainen merkkitutkimus "Merkkien Merkki" on vasta kohtapuoliin tulossa. Luultavasti Chevy on viimeinen kaikissa osiossa aina myynnistä ja huoltopalveluista lähtien, kuten on ollut jo vuosikaudet.
Sama häviäjä-linja on sittemmin jatkunut myös käytettyjen "Merkkien Merkissä". Ymmärrän, että tämä pelonsekainen tunnelma on päällä, koska tutkimuksen julkaisun jälkeen keskustelu tämän palstan Chevy-kehujien kanssa alkaa jälleen kiivaana.
Eipä menestystä voi odottaakkaan autolta, joka on polkaistu pystyyn mikroaaltouuneja valmistavan Daewoon linjalta, varustettu Amerikkalaisen keskiverto-tavisauton nokkamerkillä ja kulkee Eurooppalaisen automaailman yhden kompostimerkin: Opelin tekniikalla.
Ei ihme, että Cruzet ja muut Chevyt seisovat kuukaudesta toiseen myymättöminä erilaisilla myyntipalstoilla. Hyvänä esimerkkinä ylihinnoiteltu NHT-760. Eivät vaan kelpaa, vaikka omistajiensa mukaan kiihtyvät jo 1,4 litraisellakin koneella paremmin kuin isot katumoottoripyörät.Kyllä 1,4 Cruze TURBO-pannulla jättää ison joukon isoja katupyöriä. Ei nääs sudi liikaa vaan etenee kuin tykki. Jotkut isommat esim. 2,0-2,3 Turbot hukkaa jo tehot sutimisiin ja siksi pyörät saavat pikku kaulaa alkukiihdytyksissä.
- 16+2
oikein kirj kirjoitti:
Ei kuitenkaan niin harmissaan tai tuohtuneena, että alkaisi kirjoitusvirheitä tulla vuodatuksiin...
Väärin meni. Olit niin harmissaan ja tuohtuneena, että teit tällaiset virheet:
-odottaakkaan
-Amerikkalaisen
-Eurooppalaisen
-1,4 litraisellakin
ja muutama muukin löytyy - Laiska-Jaakko
turboasiantuntija kirjoitti:
Kyllä 1,4 Cruze TURBO-pannulla jättää ison joukon isoja katupyöriä. Ei nääs sudi liikaa vaan etenee kuin tykki. Jotkut isommat esim. 2,0-2,3 Turbot hukkaa jo tehot sutimisiin ja siksi pyörät saavat pikku kaulaa alkukiihdytyksissä.
Iso katupyörä kiihtyy 0-100 km/h pyörästä ja kuutioista riippuen n. 3,0 - 3,5 sekunnissa. Jo pienet 600 - 750 kuutioiset tämänpäivät katusportitkin kykenevät alittamaan alle 4 sekuntia. Kovat saa olla 1,4 Cruzen pidot, jos vielä jopa jättää noilla arvoilla kiihtyvät katupyörät.
Jos joku väittää Opelin 1,4 T moottoria tykiksi, ei hän ole varmaan ole ajanut muilla kuin 80-luvun autoilla. - Tulossa on...
16+2 kirjoitti:
Chevroletin nouseminen maailmanluokan laatutulastojen kärkeen saa palstan pellen miettimään jotain kylätutkimuksia harmissaan.
Nyt Suomen suurin autoihin liittyvä laatutukimus onkin "kylätutkimus". Muistakaa tämä, jos Chevrolet jostain ihme syystä pärjääkin jollain osa-alueella, mitä kyllä epäilen. Toki on ymmärrettävää, että jos jonkin tutkimuksen tulos ei miellytä, se parjataan merkityksettömäksi.
Merkkien Merkkiin osallistuu vuosittain yli 10000 vastaajaa. Mukana on n. 20 merkkiä, se tietää keskimäärin noin 500 vastaajaa per merkki. Eiköhän tuo määrä vastaajia voi jo aika luotettavasti kertoa, onko auto ja sen merkkipalvelut Suomessa hyvällä tolalla. Sanoisin, että jo 100 summittain valittua vastaajaa pystyy antamaan melko luotettavan kuvan merkistä ja sen oheispalveluista. Vastaajaluvun yletön lisääminen ei tuo tutkimukselle mitään lisäarvoa, arvostelut pysyvät suhteessa samana.
Veikeää, että täällä jo koko tutkimus leimataan huuhaaksi, vaikka tämän vuoden osalta sitä ei ole vielä edes julkaistu. Pelko Chevroletin jäämisestä häntäjoukkoon on vahvasti läsnä myös tämän palstan Chevrolet-faneilla ja suolaaminen on näköjään jo aloitettu. Vastaavaa dissaamista ei näy Toyota -eikä edes Hyundai-palstoilla.
Pitää muistaa, että Merkkien Merkki on puhtaasti suomalainen tutkimus, jossa painoarvoa on Suomalaisella maahantuontiorganisaatiolla, huolloilla, myynnillä ja takuukäytännöillä - nimenomaan täällä kotimaassa. Itse auto on vain osa tutkimusta. Pärjääminen jossain Amerikkalaisessa tutkimuksessa ei siis kerro koko totuutta. Tämän asian ymmärtäminen vaatii palstan Chevroletisteilla hieman orjentoitumista. Mitä tekee uudella autolla, jos sen takuut, huoltopalvelut ja haluttavuus käytettynä ovat aivan **********?? - 165342
Tulossa on... kirjoitti:
Nyt Suomen suurin autoihin liittyvä laatutukimus onkin "kylätutkimus". Muistakaa tämä, jos Chevrolet jostain ihme syystä pärjääkin jollain osa-alueella, mitä kyllä epäilen. Toki on ymmärrettävää, että jos jonkin tutkimuksen tulos ei miellytä, se parjataan merkityksettömäksi.
Merkkien Merkkiin osallistuu vuosittain yli 10000 vastaajaa. Mukana on n. 20 merkkiä, se tietää keskimäärin noin 500 vastaajaa per merkki. Eiköhän tuo määrä vastaajia voi jo aika luotettavasti kertoa, onko auto ja sen merkkipalvelut Suomessa hyvällä tolalla. Sanoisin, että jo 100 summittain valittua vastaajaa pystyy antamaan melko luotettavan kuvan merkistä ja sen oheispalveluista. Vastaajaluvun yletön lisääminen ei tuo tutkimukselle mitään lisäarvoa, arvostelut pysyvät suhteessa samana.
Veikeää, että täällä jo koko tutkimus leimataan huuhaaksi, vaikka tämän vuoden osalta sitä ei ole vielä edes julkaistu. Pelko Chevroletin jäämisestä häntäjoukkoon on vahvasti läsnä myös tämän palstan Chevrolet-faneilla ja suolaaminen on näköjään jo aloitettu. Vastaavaa dissaamista ei näy Toyota -eikä edes Hyundai-palstoilla.
Pitää muistaa, että Merkkien Merkki on puhtaasti suomalainen tutkimus, jossa painoarvoa on Suomalaisella maahantuontiorganisaatiolla, huolloilla, myynnillä ja takuukäytännöillä - nimenomaan täällä kotimaassa. Itse auto on vain osa tutkimusta. Pärjääminen jossain Amerikkalaisessa tutkimuksessa ei siis kerro koko totuutta. Tämän asian ymmärtäminen vaatii palstan Chevroletisteilla hieman orjentoitumista. Mitä tekee uudella autolla, jos sen takuut, huoltopalvelut ja haluttavuus käytettynä ovat aivan **********??Muutamalla merkillä on sen verran vastaajia, että tällä "tutkimuksella" on edes jotain suuntaa antavaa merkitystä. Premiummerkeillä, kuten Chevrolet, ei ole.
- Korean Letukkaa
selvähän se, jenkit ovat huomanneet että korealaiset ovat paljon luotettavampia ja muutenkin parempia kuin aidot jenkit. ja lamamaassa halvat kinnerit käyvät kaupaksi parhaiten.
- näinhän se on
Kun on peruskoulukin jäänyt kesken, ei sattunut lauseeseen mitään oikein. mutta onhan teidän vähä-älyistenkin saatava nettiä käyttää.
- totta joka sana
näinhän se on kirjoitti:
Kun on peruskoulukin jäänyt kesken, ei sattunut lauseeseen mitään oikein. mutta onhan teidän vähä-älyistenkin saatava nettiä käyttää.
Kuule, eiköhän kannata katsoa välillä vähän peiliin, mitä tulee näiden kommenttien tasoon.
Se on totta, että Amerikkalaisten omien autojen laadun päihittämiseen ei tarvitse ihmeitä ja heistä Korealainen perusauto voi tuntua huippulaadukkaalle perinteisten Jenkki-autojen rinnalla joita he ovat aikaisemmin suosineet. Vähän sama kuin veisi Hyundain Venäläisille ja he luultavasti rankkaisivat sen paremmaksi laatuvertailussa kuin omat Ladansa. Siihen ei ihmeitä tarvita.
Täällä Euroopassa käyttäjät ovat vaativampia, jolloin chevy ei yhtäkkiä loistakkaan kuten rapakon takana. - 16+2
totta joka sana kirjoitti:
Kuule, eiköhän kannata katsoa välillä vähän peiliin, mitä tulee näiden kommenttien tasoon.
Se on totta, että Amerikkalaisten omien autojen laadun päihittämiseen ei tarvitse ihmeitä ja heistä Korealainen perusauto voi tuntua huippulaadukkaalle perinteisten Jenkki-autojen rinnalla joita he ovat aikaisemmin suosineet. Vähän sama kuin veisi Hyundain Venäläisille ja he luultavasti rankkaisivat sen paremmaksi laatuvertailussa kuin omat Ladansa. Siihen ei ihmeitä tarvita.
Täällä Euroopassa käyttäjät ovat vaativampia, jolloin chevy ei yhtäkkiä loistakkaan kuten rapakon takana.JD Powerin laatututkimuksessa juuri näimme, miten Chevroletin laatu oli eurooppalaisia kilpailijoita parempi. Osa USA:n Chevroleteista tehdään USA:ssa ja osa Koreassa. Niiden laadulla ei ole keskenään eroa. Molemmat ovat maailman huippuluokkaa.
Sitä voit mielessäsi pohtia, miksi eurooppalaiset tyytyvät heikompilaatuisiin omiin merkkeihinsä. - totta ei mitään
totta joka sana kirjoitti:
Kuule, eiköhän kannata katsoa välillä vähän peiliin, mitä tulee näiden kommenttien tasoon.
Se on totta, että Amerikkalaisten omien autojen laadun päihittämiseen ei tarvitse ihmeitä ja heistä Korealainen perusauto voi tuntua huippulaadukkaalle perinteisten Jenkki-autojen rinnalla joita he ovat aikaisemmin suosineet. Vähän sama kuin veisi Hyundain Venäläisille ja he luultavasti rankkaisivat sen paremmaksi laatuvertailussa kuin omat Ladansa. Siihen ei ihmeitä tarvita.
Täällä Euroopassa käyttäjät ovat vaativampia, jolloin chevy ei yhtäkkiä loistakkaan kuten rapakon takana.Näyttää olevan nollatasoa myös tietosi amerikkalaisista autoista. Et taida edes tietää, missä amerikkalaisten eri Chevrolet-mallit valmistetaan.
- Etpä sinäkään.
totta ei mitään kirjoitti:
Näyttää olevan nollatasoa myös tietosi amerikkalaisista autoista. Et taida edes tietää, missä amerikkalaisten eri Chevrolet-mallit valmistetaan.
Amerikkalaisten autojen laatu on perinteisesti ollut sinneppäin tehtyjä sähkövetoja, hehtaarisaumalla olevia sovituksia ja halpaa kovamuovia yhdistettynä 20 vuotta vanhaan tekniikkaan ja 140 kiloisille kaksoisleuoille tehtyä ergonomiaa.. Sekä "iso maa, isot toleranssit" -ajattelulla tehtyjä bensasyöppöjä ja kuorma-auton ominaisuuksilla varustettuja jäykkäakselisia lava-autoja.
Toki japanilaista tuotantolaatua jäljittelevä Korealais-tyyppinen auto - jopa Opelin tekniikalla - on jotain ennennäkemätöntä tuossa kivikautisessa joukossa.
Kestävyys ja laatu ovat muuten kaksi eri asiaa. Varmasti Cruze täyttää tehtävänsä, mitä kestävyyteen tulee. Eikä varmasti ole syytä epäillä, etteikö olisi vähävikaisempi kuin esim. Vw-konsernin jätökset. Muilta osin matkaa eurooppalaisiin haastajiin vielä Chevroletin eri malleilla on.
Eikä täällä Suomessa myynti ja huoltokaan ole kovin kaksisella tolalla. Ne ovat myös tärkeitä asioita uuden ostajalle, niitä ei pidä unohtaa JD-Power-huumassa. Tietääkseni tuo amerikkalaistutkimus ei ota mitään kantaa Suomalaisen jälleenmyyntiverkoston sekä huoltoverkoston toimintaan?? JD Power-vaahtoajat, korjatkaa jos olen väärässä. - 16+2
Etpä sinäkään. kirjoitti:
Amerikkalaisten autojen laatu on perinteisesti ollut sinneppäin tehtyjä sähkövetoja, hehtaarisaumalla olevia sovituksia ja halpaa kovamuovia yhdistettynä 20 vuotta vanhaan tekniikkaan ja 140 kiloisille kaksoisleuoille tehtyä ergonomiaa.. Sekä "iso maa, isot toleranssit" -ajattelulla tehtyjä bensasyöppöjä ja kuorma-auton ominaisuuksilla varustettuja jäykkäakselisia lava-autoja.
Toki japanilaista tuotantolaatua jäljittelevä Korealais-tyyppinen auto - jopa Opelin tekniikalla - on jotain ennennäkemätöntä tuossa kivikautisessa joukossa.
Kestävyys ja laatu ovat muuten kaksi eri asiaa. Varmasti Cruze täyttää tehtävänsä, mitä kestävyyteen tulee. Eikä varmasti ole syytä epäillä, etteikö olisi vähävikaisempi kuin esim. Vw-konsernin jätökset. Muilta osin matkaa eurooppalaisiin haastajiin vielä Chevroletin eri malleilla on.
Eikä täällä Suomessa myynti ja huoltokaan ole kovin kaksisella tolalla. Ne ovat myös tärkeitä asioita uuden ostajalle, niitä ei pidä unohtaa JD-Power-huumassa. Tietääkseni tuo amerikkalaistutkimus ei ota mitään kantaa Suomalaisen jälleenmyyntiverkoston sekä huoltoverkoston toimintaan?? JD Power-vaahtoajat, korjatkaa jos olen väärässä.Varmasti vielä 70-luvulla autot olivat ylikokoisia mutta kestäviä jo silloin. Nykyään uudet autot, kuten mainitsemasi Cruze, ovat taas kulutukseltaan ja laadultaan aivan huippua. Uusi Cruze diesel on luokkansa pieniruokaisin auto ja kulutuslukemat ovat todellisia, eivätkä mitään EU-normin mukaisia huijauslukemia.
Ja koska et näköjään tiedä amerikkalaisistakaan autoista yhtään mitään, vähän faktaa. USA:ssa myytävät Cruzet ovat kaikki USA:ssa valmistettuja. Cruzen suunnittelu on tehty Saksassa. Osat ovat yhteisiä ympäri maailman. Jenkki-Cruzen 2.0 diesel ei ole sama saksalainen moottori, jota käytetään Euroopan Cruzeissa, koska se ei täytä vielä tulevia päästönormeja. Siksi myös sen teholukemat ovat hieman pienemmät. - cruze1
16+2 kirjoitti:
Varmasti vielä 70-luvulla autot olivat ylikokoisia mutta kestäviä jo silloin. Nykyään uudet autot, kuten mainitsemasi Cruze, ovat taas kulutukseltaan ja laadultaan aivan huippua. Uusi Cruze diesel on luokkansa pieniruokaisin auto ja kulutuslukemat ovat todellisia, eivätkä mitään EU-normin mukaisia huijauslukemia.
Ja koska et näköjään tiedä amerikkalaisistakaan autoista yhtään mitään, vähän faktaa. USA:ssa myytävät Cruzet ovat kaikki USA:ssa valmistettuja. Cruzen suunnittelu on tehty Saksassa. Osat ovat yhteisiä ympäri maailman. Jenkki-Cruzen 2.0 diesel ei ole sama saksalainen moottori, jota käytetään Euroopan Cruzeissa, koska se ei täytä vielä tulevia päästönormeja. Siksi myös sen teholukemat ovat hieman pienemmät.Omassa cruzessa on ainakin VM Motorin (Italialainen) suunnittelema ja koreassa lisenssillä valmistettu 120KV moottori.
- 2+16
cruze1 kirjoitti:
Omassa cruzessa on ainakin VM Motorin (Italialainen) suunnittelema ja koreassa lisenssillä valmistettu 120KV moottori.
Tämä 16 2 on omien kertomustensa mukaan Kellokosken lääkäreitä. Ei ihme, että potilaansa ovat värikästä väkeä jos saksalainen ja italialainenkin menevät sekaisin.
Resepteissä voi olla samanlaisia heittoja, kalkkitabletti ja ripulilääke tai rauhoittavat voivat sekoittua. - 16+2
cruze1 kirjoitti:
Omassa cruzessa on ainakin VM Motorin (Italialainen) suunnittelema ja koreassa lisenssillä valmistettu 120KV moottori.
VM Motori on General Motorisin 50% omistama yhtiö.
Cruzen 120 kW moottori on GM:n Family Z moottori. USA-malli taas on Family B. Kumpikaan ei ole mikään lisenssimoottori vaan VM Motorin ja GM Powertrainin suunnittelemia. - 165234
2+16 kirjoitti:
Tämä 16 2 on omien kertomustensa mukaan Kellokosken lääkäreitä. Ei ihme, että potilaansa ovat värikästä väkeä jos saksalainen ja italialainenkin menevät sekaisin.
Resepteissä voi olla samanlaisia heittoja, kalkkitabletti ja ripulilääke tai rauhoittavat voivat sekoittua.Cruzen 2-litraisia dieselmoottoreita ei tehdä Italiassa vaan Saksassa ja Koreassa. Sekaisin täällä on sinun vatsasi ja ennen kaikkea pääsi.
- 2+16
16+2 kirjoitti:
VM Motori on General Motorisin 50% omistama yhtiö.
Cruzen 120 kW moottori on GM:n Family Z moottori. USA-malli taas on Family B. Kumpikaan ei ole mikään lisenssimoottori vaan VM Motorin ja GM Powertrainin suunnittelemia.Siis missä ovat VM Motorin tuotantolaitokset?
- 2+16+1
16+2 kirjoitti:
VM Motori on General Motorisin 50% omistama yhtiö.
Cruzen 120 kW moottori on GM:n Family Z moottori. USA-malli taas on Family B. Kumpikaan ei ole mikään lisenssimoottori vaan VM Motorin ja GM Powertrainin suunnittelemia.Mistä tuo GM Powertrain tähän vedettiin?
- 165342
2+16 kirjoitti:
Siis missä ovat VM Motorin tuotantolaitokset?
VM Motori ei valmista Cruzen dieseleitä.
- 165234
2+16+1 kirjoitti:
Mistä tuo GM Powertrain tähän vedettiin?
GM Powertrain vastaa Cruzen moottoreiden suunnittelusta. USA-mallin dieselin suunnittelussa on ollut mukana GM:n insinöörit Italiassa, Saksassa ja USA:ssa. VM Motoria ei mainita lainkaan tässä GM:n mediatiedotteessa.
http://media.gm.com/product/public/us/en/FuelEfficiency/home.detail.html/content/Pages/news/us/en/2012/Feb/0220_diesel.html - isomonni
165234 kirjoitti:
GM Powertrain vastaa Cruzen moottoreiden suunnittelusta. USA-mallin dieselin suunnittelussa on ollut mukana GM:n insinöörit Italiassa, Saksassa ja USA:ssa. VM Motoria ei mainita lainkaan tässä GM:n mediatiedotteessa.
http://media.gm.com/product/public/us/en/FuelEfficiency/home.detail.html/content/Pages/news/us/en/2012/Feb/0220_diesel.htmlVM-motorin dieseleitä valmistavat lisenssillä koreassa sekä Hyndai että Chevrolet.
- ei enää vuosiin
isomonni kirjoitti:
VM-motorin dieseleitä valmistavat lisenssillä koreassa sekä Hyndai että Chevrolet.
Family Z is a turbocharged common rail diesel engine produced by General Motors Korea since 2010. It REPLACED VM Motori RA 420 diesel engine in most Chevrolet applications.
1 Chevrolet Captiva/Opel Antara
2 Chevrolet Cruze
3 Chevrolet Malibu
4 Chevrolet Orlando
- arrikoski
Sivua on päivitetty. Tässä on linkki päivitettyyn sivuun. Cruzen luvuissa ei ollut vielä mukana dieseliä vaan pelkät bensa-sedanit.
http://bestsellingcarsblog.com/2013/07/09/usa-june-2013-chevrolet-cruze-equinox-hit-best-ever-volumes/
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851