Outo juttu.

Konfutse-Mietiskelijä

En tiiä kuuluisko tää juttu tälle palstalle mut... olkoon.
Kirjottelen tästä mietiskelystäni lyhyesti:
Joskus tuntuu että minä ajattelen jotenkin... Yliluonnollisesti??? Tuntuu että jutut menee jotenkin että mä ajattelen asioita niin ku yli ihmisjärjen. Tuntuu hirveeen oudolta. Sit tuntuu joskus siltä että .. oon niin ku kokenu täsmälleen saman jutun ennenkin mut en vaa mitenkää muista et millo =0 !!!!! Kyllä tämä maailma on niin uskomaton. En mä pysty sanoin mun ajatuksii oikein kuvailee



ÄH;;antaa olla =(

18

2408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman tuntenut

      mulla on sama fiilis joskus!!! et se juttu tapahtuu nii tuntuu et "hei,tää on tapahtunu ennenki" se on sairaan outoo,en tiedä sit kuvittelenko vaa mut nyt alko mietityttää ku on kohtalotoveri...

      • Konfutse-Mietiskelijä

        tunnen pari henkilöö joille on tullu kans saman lainen tunne. Oon vaan aina vähä epäilly niitä sillee jännästi vaa, et eihä niillä voi olla samanlaisii juttuja.

        ON SE NIIN OUTOA!!!!!!!!!!!!


      • JASJSA
        Konfutse-Mietiskelijä kirjoitti:

        tunnen pari henkilöö joille on tullu kans saman lainen tunne. Oon vaan aina vähä epäilly niitä sillee jännästi vaa, et eihä niillä voi olla samanlaisii juttuja.

        ON SE NIIN OUTOA!!!!!!!!!!!!

        Deja vu.


      • tuutzi-68
        Konfutse-Mietiskelijä kirjoitti:

        tunnen pari henkilöö joille on tullu kans saman lainen tunne. Oon vaan aina vähä epäilly niitä sillee jännästi vaa, et eihä niillä voi olla samanlaisii juttuja.

        ON SE NIIN OUTOA!!!!!!!!!!!!

        Entäs kun,kaksi ihmistä tuntee yhtä aikaa et tää on tapahtunut ennenkin ja kolmas osapuoli tietää et ei ainakaan tässä elämässä?


      • Kruuse
        JASJSA kirjoitti:

        Deja vu.

        sanoo nykäsen matti


    • ~¤höyhen¤~

      Mulla on muuten kanssa toi ajattelutapa jotenkin outo tai en oikein osaa ees selittää miten, kun sitä tosiaan ei pysty sanoin kuvailemaan, mut se siis nimenomaan menee yli ihmisjärjen.. sit mulla on erityisen hyvä vaisto, ihmeen hyvä.. Huomasin sen joku aika sitten ja nyt aina melkein toimin sen mukana :) kun se on oudon tarkka ja aina oikeessa.. tai sillein.. TAI sitten mulla on vaa pahoja henkisiä ongelmia :D

      • Konfutse-Mietiskeliä

        Oon luullu et oon ainoa maailmassa.
        Hyvä että ees joku on vähän samanlainen kun mää...


      • therio
        Konfutse-Mietiskeliä kirjoitti:

        Oon luullu et oon ainoa maailmassa.
        Hyvä että ees joku on vähän samanlainen kun mää...

        te ootte kyllä älyttömän suloisia. nyyh.. tulee ihan tippa silmään liikutuksesta...nuoruus on ihanaa aikaa, harmi että se on menny..


      • Konfutse-Mietiskelijä
        therio kirjoitti:

        te ootte kyllä älyttömän suloisia. nyyh.. tulee ihan tippa silmään liikutuksesta...nuoruus on ihanaa aikaa, harmi että se on menny..

        Väitätkö että tämä kaikki johtuu vain nuoruudesta???


    • serccu

      Ok, eli nyt ihan ensimmäiseksi. Tuo tuttuuden tunne, tai siis se, että tuntuu että on kokenut saman jutun ennenkin on nimeltään Deja Vu. Deja Vu on tuttuuden tunne uusissa tilanteissa ja paikoissa. Eli tulee tunne, että on ollut samassa tilanteessa ennenkin. Se on muistin tilapäinen toiminnan häiriö, jolloin sama tapahtuma tallentuu muistiin kaksi kertaa, ja silloin tulee tunne, että "tämä on tapahtunut aikaisemminkin". Koskaan vain ei saa kaivettua muistiaan niin pitkälle, että sen tilanteen muistaisi. Lapsilla ja nuorilla Deja Vu on todella yleistä. Joten aivotoimintaan se liittyy, ei mitään yliluonnollista, ja varmasti jokainen ihminen sen kokee elämässään, jotkut kerran, jotkut tuhansia kertoja.

      Tuohon en osaa sanoa mitään, siis tuohon että ajattelisit jotenkin yliluonnollisesti, sitä sun pitäis selittää vähän tarkemmin, mitä tarkoitat.

      • Konfutse-Mietiskelijä

        Se on niin käsittämätöntä että...
        Voi, kunpa pystyisinkin selittämään..


      • ~¤höyhen¤~

        Mä luulen että toi mun outo ajattelutapa, johon ehkä sisältyy yliluonnollisuuttakin johtuu jostain mielisairaudesta.. En usko et mistään kovin vakavasta, mutta silti.. Nimittäin olen viime aikoina unohdellut tosi paljon kaikenlaisia pikkuasioita ja tavallaan minussa elää kaksi täysin erilaista persoonaa.. Noh, mut älkääpä pitäkö mua sentää iha hulluna mielipuolena xD.. tai sit se voi olla vaa joku henkinen rasite tai joku vastaava..


    • ymmärtäjä

      Älä popsi sieniä aamusella, kyllä se siitä...

    • Myrtille

      Hmm...kandee miettii, kannattaisko jutella jonkun kaa...Onko oireesi kestäneet yli kuukauden? Harhaluulot, aistiharhat, pahasti hajanainen tai katatoninen käytös, jne? Rupeaako skitsofrenian diagnostiset kriteerit täyttymään?

    • Aristoteles

      Kyllä mäkin niinku tosi yliluonnollisesti mietiskelen. Ja aina yli ihmisjärjen, oon niinku yli- ja ohiajattelija. On se outoo, mut minkäs mahdat. Joka aamu tuntuu et ihan varppina moon heränny useesti aikaisemminkin ja niinku muutkin asiat, miettikää, ainakin kolmasti jo tuplannu ysin, siinä dejavuuta loppuelämäksi!

    • linnunpelätin

      Toi "täsmälleen sama asia aikasemmin kokenut"- juttu on selitettävissä!
      Eli ku jotain tapahtuu, esim. sä nostat tuolin ja näet teeveessä samalla Eric Forresterin ja äiskä vielä huutaa sulle "Tuu tänne!"...tapahtuman lopussa siis tuntuu, et just näin on käyny aikasemmin, mut selitys on siinä, et se juttu tapahtuu, mut sun aivot tulee myöhässä, tai se juttu tulee jälkeenpäin tuolta aivoista.....äh, no mut kuitenki, niin se on!
      Ja se on ihan luonnollista!

    • Brendon2

      se kait johtuu siitä että oon niin paljo yksin ja itteni kans että ajatukset ikäänkuin tulee pintaan.
      mulla on myös monesti tullu tuo "deja vu" että yht'äkkiä alkaa tuntuun et oon ollu täsä tilanteesa joskus ennenkin. usein mulla käy sillee et en välttämättä heti tunne että tämä on tapahtunut joskus ennen, vaan vasta hieman myöhemmin rupee tunteen et "hei, mä oon tainnu kokee tän joskus ennenki". eikä sitä sit tietenkään muista vaikka kuinka haluais, sitä ei tiiä että onko sitä ees tapahtunu vai sekottaako sen johonki toiseen tapahtumaan vai onko mitään ylipäänsä tapahtunutkaan!
      kai ne loputtomat ajatukset ja mietteet sillee vaikuttaa mielialaanki ku joskus oon aivan älyttömän masentunu ja haluun kuolla ku ei kestä sitä kaikkee ja sit taas välillä sitä on niin hyvä olla että kuolema ei käy mielessä ollenkaan.
      se tosiaan on älyttömän sekavaa ja kummallista...
      viime yönä pitkän mietinnän tuloksena sain selville kaksi asiaa jotka olen tavallaan tiennyt, mutta joita en ole tiedostanut:
      1. maallista, todellista rakkautta ei ole. ei ole koskaan ollutkaan. ainoa todellinen on Jumalan ja ihmisen välinen rakkaus, joka on ainoaa rakkautta joka todella kestää
      2. ikinä ei pidä tuomita ensivaikutelman tai ulkonäön tai minkään muunkaan toisarvoisen seikan takia = sisin on tärkein
      olen miettinyt näitä pitkään ja punninnut eri näkökulmista. tiedän että varsinkin tuo ensimmäinen ajatelma aiheuttaa keskustelua, jos aiheuttaa, mutta koska mieli ja ajatukset ovat niin avaria ettei sieltä vaan pysty yksinkertaisesti erittelemään yksittäisiä perusteluja näille väitteille, pahoittelen...
      ihmismieli on sekava ja samalla kaunis, suorastaan mysteeri jota ei edes itse hallitse ja sitä on turha yrittääkkään selittää muille...
      ehkä onkin parempi että lopetan ettei tämä mene AIVAN sekavaksi.
      ajatelkaa!

    • nike

      niinpä kun se olis vaan tuo dejavu ilmiö mutta kun.. onpahan sattunut useasti sellaistakin että luen lehdestä jonkin jutun, kerron siitä kavereille ja nämä on huuli pyöreenä asiasta.. palaan lehden ääreen enkä löydä siitä kyseistä juttua.. parin päivän päästä se sitten on lehdessä ja telkkarissa mainitaan samasta asiasta.. nykyisellään harkitsen hyvin pitkään ennekuin avaan suuni jostain jutusta ja usein teen vielä niin että otan kopion tosta jutusta ittelleni.. mutta on se piru vie kiusallista..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe