Olen raitistunut alkoholisti. Koin aikoinaan, pahimmillaan n. 7 vuoden joka-aamuisen kankkusen, joten omakohtaiset kokemukseni saattaisivat antaa vihjeitä terveelliseen krapulan hoitoon.
Jos sulla on jääkaappi, on asiassa jo puolet voitettu. Kun saat silmäsi puoli raolleen, on ämpärin ja vessapaperirullan lisäksi, vuoteen lähellä hyvä olla sekä, että, tai
- kannullinen kylmää sokerivettä (sekoita lusikalla),
- litra kylmää greippi-/ appelsiini-tuoremehua, juomapilli, sillä pään tyynyltä nostaminen tuottaa jo liiallisen tuskan.
Kun alkaa tuntua siltä, että vatsasi kaipaa jotain lisää, on esim.
- mustikkakeitto hyväksi vatsalle.
Pian alkaa tuntua, että
- kylmä maito- / piimätilkka voisi tehdä terää.
Tässä vaiheessa hilaatkin jo itseäsi sängynreunalle.
Maailma saattaa sittenkin olla kohtalainen paikka elää. Pitäisikö jotain syödä?
Nyt syödään tukeva alkoholistin aamiainen:
- Ohutta ruisleipää, voita, savusilakkaa / muikkuja, kurkkusiivuja, ehkä kinkkuviipale. Tomaatti.
Taidanpa syödä toisenkin.
- Mahd. kaupasta ostettu, mikrossa kuumennettava, valmis kaura- / ohra-, tai riisipuuro voisi olla hyväksi, sillä itse puuronkeittäjäksi ei holistista, ainakaan krapulassa ole. Polttaisit vain kattilan pohjaan.
- Kahvia? Ehkä... Se tekeekin terää.
Kas, aurinko paistaa ja linnut laulavat!
Suihku (hyi hemmetti, miten voi ihminen dunkata!). Puhtaat vaatteet. Hampaiden pesu. Katse peiliin. (Minäkö se oon?) Hiusten kampaus. Takki suoraan. Sillä lailla! Taidanpa lähteä katsastamaan... vaikka rantoja...
Kaupunkien torit ovat mukavia paikkoja harjoittaa sosiaalista elämää. Osta kalakukkoa, savusilakoita, lörtsyjä.
;
Kauhea Kankkunen
4
340
Vastaukset
- 9+9+
"Se oli Kauhea Kankkunen!"
http://www.youtube.com/watch?v=Q3i8FWeRryM - toiveajatteluako
Lyhyenkään putken jälkeen ei todellakaan tee mieli mennä mihinkään turuille ja toreille tai muutenkaan harrastaa minkäänlaista sosiaalista elämää. Taitaa aika kullata muistot ja krapulat unohtuneet.
- kankkutar*
Edellä annan juuri toimivia ohjeita, kuinka suoriutua sängystä vessaan, saada vatsalukkuunsa jotain ravitsevaa ja havaita ulkona paistavan auringon ja leppeän tuulen.
Verensokeri auttaa kummasti huippaavaan oloon. Tässä siis ohjeita nk. normaali-kankaiseen.
Todelliset juhlakankkuset olen kokenut vain pari kertaa. Ensin, nautittuani juhlatalossa lähes 100%:ta pirtua: krapula iski vasta parin päivän päästä, mutta se oli kauhea. Toisen kerran muistan aamun ja päivän Viruhotellissa: vietin sen itkien, pää vessanpöntössä. Tällöin ei ruokailusta, eikä leppeistä tuulista ollut apua. Tosin muutamat muut turistit kantoivat minulle huoneeni vessaan ruokaa, jota yritin niellä ja rohkaisivat elämään.
Tästä n. puolen vuoden päästä alkoi raitistumiseni. - Anonyymi
kankkutar* kirjoitti:
Edellä annan juuri toimivia ohjeita, kuinka suoriutua sängystä vessaan, saada vatsalukkuunsa jotain ravitsevaa ja havaita ulkona paistavan auringon ja leppeän tuulen.
Verensokeri auttaa kummasti huippaavaan oloon. Tässä siis ohjeita nk. normaali-kankaiseen.
Todelliset juhlakankkuset olen kokenut vain pari kertaa. Ensin, nautittuani juhlatalossa lähes 100%:ta pirtua: krapula iski vasta parin päivän päästä, mutta se oli kauhea. Toisen kerran muistan aamun ja päivän Viruhotellissa: vietin sen itkien, pää vessanpöntössä. Tällöin ei ruokailusta, eikä leppeistä tuulista ollut apua. Tosin muutamat muut turistit kantoivat minulle huoneeni vessaan ruokaa, jota yritin niellä ja rohkaisivat elämään.
Tästä n. puolen vuoden päästä alkoi raitistumiseni.Juhalla oli itsellään kauhea Kankkunen , Ku ajoi kauheast ja joi sittemmin nopeast .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1526309
- 491753
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381414- 461033
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se47928Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384876Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845