Satun "sivarina" näkemään, että asevelvollisuudesta ei pitäisi Suomen edes puhua silloin mikäli Suomi a) ei ole omavarainen ja b) on hyvin suuressa laajuudessa riippuvainen muista valtioista.
EU-valtioista ei ole Suomelle mitään hyötyä, mikäli se ei ole Nato-jäsen, koska Nato-jäsenenä on suurin osa EU-jäsenvaltioista. Suomi pärjää KORKEINTAAN 1-2 viikkoa omavaraisuudella ja riippumattomana muista valtioista, kun omat sissit saisi vihollinen jo potkimalla kuoliaaksi. Asevelvollisuus on tarkoitettu vain lyhytaikaiseen sodankäyntiin ja todisteena Suomelta on talvi- ja jatkosota, jotka kummatkin kestivät kauemmin. Toiseen lähdettiin tukka suorana ja hävittiin ja toiseen lähdettiin osotusta uhkuen saada Karjala takaisin ja lopulta menettäen turhaan ihmishenkiä.
Ammun sellaisen, joka laittaa minun käteeni aseen koska se on minun mielestäni hyvin epäedullinen vaihtoehto ja myöskin irrationaalinen sille joka kuvittelee aseiden riittävän jokaiselle varusmiespalveluksen suorittavalle äijälle, jotka olisivat vain niiden sotilaiden tiellä jotka puolustaisivat tätä Suomea. Ennen kuin minun käteeni tussaria laitetaan niin kannattaisiko tsekata nostoväki ja tuoda välillä ne sotaveteraanitkin ulos tuulettumaan mitkä niistä on enää jäljellä? :)
Minun järkeeni ei mahdu mikään sotiminen tai muu siihen liittyvä. Siinä rationaalisuus katoaa. Joku sanoaa että pitäis heittää aivot narikkaan..en voi tehdä sitä! Sieltä sodasta tulleet miehet ne vasta esineinä pitivätkin naistaan!
Pasisfismi. Tietääkö lopulta mitä sillä tarkoitetaan. Pasifisti voi olla "isänmaallinen" vaikkei aseita käyttäisikään vai onko aseet ratkaisu jokaiselle asialle. Se että Suomeen koituisi sota olisi syynä enemmänkin huonot neuvottelijat kuin hyvät/huonot/pasifistiset sotilaat! Olen pasifisti ja ateisti. Kumpikaan ei uppoa minuun samanhenkinen porukka (armeija tai kirkko), joka puhaltaa samaan hiileen tai että sillä samalla porukalla on jokin Jumala, jonka puolesta tartutaan aseeseen eikä kuunnella sitä mikä on se ainut "inhimillisyys" asiassa. Rauha syntyy AINA "aselevolla"!!
Pidän todellisena sankarina "MacGyveria", vaikka joidenkin Suomen isänmaasankareista se tuntui pehmolta ja vaisulta, vaikka sille annettiin ase käteen niin se tarttui ennemmin linkkuveitseensä ja eteni juuri niillä "hoksottimillaan", että pitääkö sotimisen perustua joukkotappoihin. Rynnäkkökivääri sopii hyvin vaikka jakoavaimeksi vesipostiin. :) Reaalimaailman sotiin tuo ei kikka sovellu, mutta pidän siitä että olen pasifisti.
En ole kasvissyöjä vaan syön mieluusti lihaa, mutta mitään ei tule tappaa jollei sitä itse meinaa syödä ja sen tulisi muistaa sitten joskus kun käytte reservinkertauksissa että mitä hittoa te oikein teette niissä "makkarapaistobileissänne"!!
A. Pekurinen on oiva esimerkki, mutta hänet haluttiin vissiin teloittaa ruuan puutteessa!? Sitä ennen 2 kapteenin komppanioineen oli kieltäytynyt tehtävästä, mutta Kapteeni Valkosen komppania pystyi vasta tekemään sen. Siitä lähti liikkeelle Suomessa pasifismi, mutta en näe siinä mitään haittaa vaan ennemmin sitä että pikkupojat leikkivät pyssyleikkejään edelleenkin. En sillä tarkoita sitä, että pojan pitäisi vaaleanpunaiseen mekkoon pukeutua vaan sitä että opettelisivat kavereineen vaikka ristikoita tekemään tai jotakin muuta jossa tarvitaan "pyssyleikkejä". Eihän siinä pääse tyytöjenkään kanssa muuta kuin barbeilla leikkimään. Jotakin se perhe-elämäin pitää aloittaa. :) Kyl meillä vaan kun kuljin tyttölaumassa varsinkin alakouluikäisenä paljon niin hyvin nokkela piti olla et sai kirkonrotassa kiinni. Sit kun itte menin piiloon niin ei löydetty ikinä...ei tietenkään kun juoksin helkkarin pitkälle mummulle juomaan marjamehua ja sit naapurikaverin pihan poikki ettei varmasti näy. :)
Onneksi Suomessa varusmiespalveluksen suorittanutkin voi olla Suomessa "pasifistinen" eikä tota äärinationalistien koohotusta välttämättä pahemmin kuuntele, koska varusmiespalveluksen suorittanutkin pitää sitä yhtenä Suomen typerimmistä koohotuksista, jota voisi verrata lähes tyttöjen barbie leikkeihin. Mitään miehekästä en ainakaan siinä järjesttömyydessä havaitse!!
Suomen tulisi luopua asevelvollisuudesta
MacGyver821
0
65
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818