tarina

___?___

Voin pahoin. makaan sängyllä ja tuntuu kuin olisin leijumassa poispäin... yritän kääntää kylkeä mutta jokin pitää minua paikallaan. nukunko vai olenko kenties hereillä. kuva alkaa liikkua ja hetken kuluttua näen itseni makaamassa sängyllä....mutta jokin on vialla, kasvoni ovat kauniit, sileät ja puhtaat...minulla on ylläni musta mekko jossa on pitsikaulus.....lantioni on kapea, sääreni sileät kuin lasi... yritän liikkua mutta on kuin olisin naulattu kiinni sänkyyn....pitkät tummat hiukseni ovat hieman kihartuneet latvoistaan......herää kysymys, kuka minä olen...?en ainakaan se sama poika joka hetki sitten meni nukkumaan, siinä toivossa että heräisi aamulla terveenä...minua alkaa ahdistaa, kaulus ei enään ole pitsinen, tuntuu kuin se olisi villaa...yritän kohottaa käsiäni kohti kaulaa levittääkseni kaulusta mutta samassa yläpuolelleni ilmestyy hahmo...hahmo on miespuolinen ja jotenkin vanhanaikaisen näköinen.....vaatteet ovat räsyiset ja kasvoja peittää lika...päässä hänellä on jonkinlainen baskeri jonka alta paljastuu tuuheat kulmakarvat...mies ei puhu, ei hievahda....outo tunne valtaa kehoni, aivan kuin sadat muurahaiset kulkisivat kohti päätäni....mutta ne katoavat juuri ennen kuin koskettavat kaulaani...tunnen oloni niin erilaiseksi, oloni on kevyempi mutta aivan kuin kaikki lihakseni olisivat surkastuneet....suljen silmäni ja yritän ajatella heräämistä tästä painajaisesta, mutta pääni on aivan tyhjä...avattuani silmäni ylläni oleva mies on hakeutunut lähemmäksi...voin jo haistaa hänen hikensä, hahmo avaa suunsa ja sanoo, tule kanssani..... yritän kieltäytyä, mutta hahmo kiskaisee minut mukaansa...se on kylmä ja kankea, mieleeni tulvii muistot sedästäni joka kuoli kun olin 9....saan raotettua suutani sen verran että kykenen kysymään ''minne viet minua?''.... ''nukunko minä?''...näen hahmon huulien liikkuvan mutta en kuule hänen puhettaan.... näen kirkaan valon, lennämme sitä kohti....ennenkuin ehdin hievahtaa, on valo jo nielaissut minut sisäänsä..... katselen ympärilleni, on aivan pimeää ei pienintäkään valonhäivää missään....huudan apua mutta kukaan ei vastaa huutoihini....tunnen olevani yksin....vereni kylmettyy, tunnen kuinka se kulkee suonissani kohti sydäntä....tunnen viiltävää kipua rinnassani....ajattelen ''siinäkö se nyt oli, elämäni'' ...silmissäni pimenee lysähdän maahan...yht'äkkiä havahdun....olen sängyssäni....lakanat ovat aivan märät hiestäni....oliko se vain pahaa unta? niin ainakin toivon....mittaan lämpöni ja havaitsen kuumeen laskeneen.... pyyhkäisen kasvojani kädellä... muutama asiaa vaivaa mieltäni... miksi näin itseni naisena ja mikä oli sen kankean mieshahmon tehtävä...?käyvätkö kaikki ihmiset läpi saman asian? eräät asiat ovat varmaa, näin kuolemani ja ja jonain päivänä tuo mies tulee minua noutamaan......

9

1458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

      Itse olen nähnyt unta että kuollut vaarini on tullut hakemaan minua mukaansa, mutta juuri kun on ollut ottamassa minua kädestä hän on "haihtunut" pois. Joku kerran sanoin että jos kuolleen mukaan lähtee se tietää yleensä jotain huonoa. Sen verran uskon siihen että kerran kun näin edellä mainitun unen niin seuraava päivänä isäni meinasi ajaa hirvikolarin mutta jostain käsittämättömästä syystä kun hirvi oli lähdössä tienreunasta ylittämään tietä sen takajalat pettivät.
      Että semmosta tarinaa täältäpäin.

    • Matti

      Kappalejaot auttaisivat lukijaa kovasti jaksamaan lukemaan tekstisi loppuun. Kannattaa joskus harkita.

    • ~¤höyhen¤~

      Tarinasi oli kuvailtu koskettavasti ja kirjoitettu erittäin hyvin, verrattuna vielä siihen että olet mies :) no ei pahalla.. Vaikka ne kappaleenjaot puuttuivatkin nii ei se mitää haitannu.. Mä en ihan usko että sä näit oman kuoleman vaikka kyllä enneuniakin on olemassa.. Pikemminkin se oli joku paha painajainen tai sitten unesi yrittää viestittää sulle jotain "epätavallista".. Suosittelen ottamaan enemmän selvää ns. "unenkielestä" nii sitten voit ehkä ymmärtää mua paremmin mitä ajan takaa.. Koska jos sä näet unessa jotain nii se ei tarkoita että sulle tapahtuisi sitten samanen asia myös todellisuudessa.. vaan se saattaa tarkoittaa jotain ihan muuta.. esimerkiksi jos sä näet unessas koiran nii se ei tarkoita että sä saisit koiran vaan se meinaa että sä saat uuden ystävän.. siis suurpiirtei se tarkoittaa sitä mutta se riippuu aika paljon miten se koira käyttäytyy ja haukkuuko se yms. Minkä ikäinen sä muuten olet?

      • amalia

        olen nähnyt unta kuolleista omaisistani.
        Asumme omakotitalossa ja ovikellomme soi ja oventakana olivat äitini, isäni, tätini ja joku pikkupoika, jota en tunnistanut.(veljeni kuoli nuotena)
        Äitini seisoi ensimmäisenä ja sanoi heidän tulleen hakemaan minua. (äidin kasvot olivat aivan valkoiset, kuin puuteroidut) Sanoin, että en minä nyt jouda, minulla on hommat kesken, tulkaa myöhemmin uudestaan. Enempää en unesta muista. Oli todella niin aidontuntuinen tapaaminen, että muistelen unta usein.


      • Armon kokenut
        amalia kirjoitti:

        olen nähnyt unta kuolleista omaisistani.
        Asumme omakotitalossa ja ovikellomme soi ja oventakana olivat äitini, isäni, tätini ja joku pikkupoika, jota en tunnistanut.(veljeni kuoli nuotena)
        Äitini seisoi ensimmäisenä ja sanoi heidän tulleen hakemaan minua. (äidin kasvot olivat aivan valkoiset, kuin puuteroidut) Sanoin, että en minä nyt jouda, minulla on hommat kesken, tulkaa myöhemmin uudestaan. Enempää en unesta muista. Oli todella niin aidontuntuinen tapaaminen, että muistelen unta usein.

        Nämä tälläiset ukot jotka tahtoo viedä mennessään ja sitten ne vie johonkin paikkaan kuten tässä. eli siellä on kauhua ja kylmää, eli se on se paikka johon on menossa kuoleman jälkeen, ellei muuta sen suuntaa.
        Se on paholainen, tai hänen apureitaan ja se paikka on helvetti.

        Suuntaa voi muuttaa Jeesuksen kautta ja vain se on nimi missä on pelastus. Hän on Jumalan lähettämä ja hän on vapauttanut kaikki ihmiset ostamalla heidät omalla verellään Jumalalle kärsimällä ihmisten tuomion. Paha menetti valtansa ilhmisiin, jos he vain tahtovat ottaa vastaan vapautuksen.
        Se annetaan lahjaan, mutta se on vapaaehtoinen ja joko otettavissa, tai hyljätttävissä.

        Uskoontulossa jokainen uskovainne syntyy uudesti Pyhän Hengen kautta, joka tulee heidän sydämiinsä asumaan ja he eivät mene sinne helvettiin kuoltuaan, vaan taivaaseen.


      • ~¤höyhen¤~
        Armon kokenut kirjoitti:

        Nämä tälläiset ukot jotka tahtoo viedä mennessään ja sitten ne vie johonkin paikkaan kuten tässä. eli siellä on kauhua ja kylmää, eli se on se paikka johon on menossa kuoleman jälkeen, ellei muuta sen suuntaa.
        Se on paholainen, tai hänen apureitaan ja se paikka on helvetti.

        Suuntaa voi muuttaa Jeesuksen kautta ja vain se on nimi missä on pelastus. Hän on Jumalan lähettämä ja hän on vapauttanut kaikki ihmiset ostamalla heidät omalla verellään Jumalalle kärsimällä ihmisten tuomion. Paha menetti valtansa ilhmisiin, jos he vain tahtovat ottaa vastaan vapautuksen.
        Se annetaan lahjaan, mutta se on vapaaehtoinen ja joko otettavissa, tai hyljätttävissä.

        Uskoontulossa jokainen uskovainne syntyy uudesti Pyhän Hengen kautta, joka tulee heidän sydämiinsä asumaan ja he eivät mene sinne helvettiin kuoltuaan, vaan taivaaseen.

        Niin.. Ja se on tietysti jokaisen oma asia mihin uskoo vai uskooko mihinkään.. Tosta kristinuskosta tai jumalasta ylipäätänsä ei edes ole mitään todisteita.. Kun taas on olemassa teoria siitä miten maapallo on syntynyt, ihan järjellinen selitys.. Ja toi uskontohan on vain siksi kun ei tiedetä miten maapallo on saanut alkunsa, joten keksittiin uskonto, jossa muka joku jumala loi maan yms. Eihän jumala ole edes koskaan näyttäytynyt ihmisille, että mistä sitten ihmiset keksivät sen..? Paskaa koko uskonto.. Ei mitenkään pahalla.. JA sitäpaitsi noita uskontoja on vaikka kuinka montaa erilaista ja kaikkia noita herätysliikkeitä jne. et mikä niistä on sit se oikea? ja miks niitä on sit nii monta eri? (siis monta erii uskontoa) Ja jokaisella uskonnolla/herätysliikkeellä on ns. niitä aitoja uskojia.. Ei mitään järkeä.. Ne uskoo omaan uskontoonsa ja pilkkaa muita.. Jos joku noista uskonnoista pitäisi paikkaansa eiköhän sen kaikki tietäisi ja uskoisi siihen, mutta tottakai jokainen uskoo omaan uskontoonsa ja palvoo sitä.. Minä itse olen mieluummin realisti ja uskon että maailma syntyi alkuräjähdyksessä.. Jooh..


      • ilmaa väliin
        ~¤höyhen¤~ kirjoitti:

        Niin.. Ja se on tietysti jokaisen oma asia mihin uskoo vai uskooko mihinkään.. Tosta kristinuskosta tai jumalasta ylipäätänsä ei edes ole mitään todisteita.. Kun taas on olemassa teoria siitä miten maapallo on syntynyt, ihan järjellinen selitys.. Ja toi uskontohan on vain siksi kun ei tiedetä miten maapallo on saanut alkunsa, joten keksittiin uskonto, jossa muka joku jumala loi maan yms. Eihän jumala ole edes koskaan näyttäytynyt ihmisille, että mistä sitten ihmiset keksivät sen..? Paskaa koko uskonto.. Ei mitenkään pahalla.. JA sitäpaitsi noita uskontoja on vaikka kuinka montaa erilaista ja kaikkia noita herätysliikkeitä jne. et mikä niistä on sit se oikea? ja miks niitä on sit nii monta eri? (siis monta erii uskontoa) Ja jokaisella uskonnolla/herätysliikkeellä on ns. niitä aitoja uskojia.. Ei mitään järkeä.. Ne uskoo omaan uskontoonsa ja pilkkaa muita.. Jos joku noista uskonnoista pitäisi paikkaansa eiköhän sen kaikki tietäisi ja uskoisi siihen, mutta tottakai jokainen uskoo omaan uskontoonsa ja palvoo sitä.. Minä itse olen mieluummin realisti ja uskon että maailma syntyi alkuräjähdyksessä.. Jooh..

        Miksi kukaan voi kirjoittaa tarinan yhteen pötköön?
        Kaikki lauseet alkavat pienillä kirjaimilla.

        Yhtään jakoa ei tule ja koko homma on yhtä puuroa.Lukiessa hengästyy ja jättää sen kesken.

        Tarina, uneksi kerrottu, voi olla hyvä jos sen jaksaa lukea puuron seasta.


    • Kerran tyttö

      Sinä joka kirjoittelit tämän tarinan kytköksistä helvettiin... blaah. Kattokaa nyt kerrankin pintaa syvemmälle. Sinäkin saarnailija tutki hieman ylenkatseellisia kommanttejasi ja mielesi puhtautta.. Edes kappalejaot eivät riittäneet mielenkiinnon herättämiseksi jotta olisin voinut lukea tekstinne loppuun...asiaan..

      Tarinasi on herkkä ja siinä on ajatusta. Itse tiedät paremmin mitä se tarkoittaa kuin unikirjat. Koskettaa lähelle sitä mielikuvaa ja unelmaa mitä ehkä toivoisit olevasi ja mikä saa sinut pelkäämään kuolemaa. Näet kuoleman aika samanlaisena kauhuntunteena jona mielikuvituksesi sen projisoi. .. Hyvä tarina.

      • Henki elämä..

        On meillä kaikilla. Jokainen meistä kantaa Jumalan leimaa otsassaan.
        Me näemme unia aivan kaikesta. Emme kuitenkaan muista kaikkia näkemäämme.

        Jumala on henki ei ihmisen kaltainen.
        Kun puhallatte käteenne, niin se tuntuu. Siinä välissä on toinen elämä. Älkää tappako itsestänne uskoa etteikö Jumalan henki kulkisi teistä ulos ja teihin sisään tai teidän ympärillä.

        Jos te alatte ateistisiksi niin voitte olla varmoja että Jumallallisuus muuttuu Jumalattomuudeksi. Silloin rupeatte näkemään huonoja unia, sekä kaikki asianne menevät aina vaan huonommaksi. Hetken kuluttua ette edes tajua mistä voisitte elämänne huolia selvittää.

        Tämä mies / poika on joutunut paholaisen seuraan joka on halunnut tunkeutua hänen elämäänsä. Jos hän nyt tämän lukee toivon että hän ajattelee mitä on tehnyt, sanonut sellaista mikä avaa portit paholaiselle? Hänen täytyy keskittyä ajattelemaan onko puhunut jostain ihmisestä pahasti, tai onko kiroillut todella voimakkailla sanoilla. Jos on niin tapahtunut,täytyy pyytää anteeksi Jumalan hengeltä oikein sydämestään ja luvata ettei enään ikinä tee niin. Olen varma että hän saa anteeksi ja kun seuraavan kerran kokee tälläista niin ei enään nää rumia olentoja jotka pelottavat..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5524
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2313
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2282
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1034
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      920
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      853
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      783
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      763
    Aihe