Hei!
Joudunkohan vaikeuksiin tien päällä, jos poliisi pysäyttää? Olen siis luultavasti hukannut ajokorttini. Muutamien päivien päästä pitäisi lähteä ajamaan pitkä matka Pohjois-Norjan puolelle. Ei kai tuosta sakkoja saa ja mitähän norjalaiset tykkäävät?
Ajokortti hukassa
15
1213
Vastaukset
- varmasti/saat
Ainakin sakon.
- Autoilija3
Ei. Jos sinulla on joku henkilöllisyys todistus mukana, silloin poliisi saa tarkistettua sen että sinulla on olemassa voimassa oleva ajokortti.
- antaako karkkirahaa?
Autoilija3 kirjoitti:
Ei. Jos sinulla on joku henkilöllisyys todistus mukana, silloin poliisi saa tarkistettua sen että sinulla on olemassa voimassa oleva ajokortti.
Ei vaan sakon.
- Autoilija3
antaako karkkirahaa? kirjoitti:
Ei vaan sakon.
Minä pidin aina ennen ajolorttia hanskalokerossa samassa missä on rekisteriotekin. Ja kerran lähdin ajamaan kaverin autoa enkä tietenkään muistanut ottaa ajiokorttia mukaan. Ja tietenkin silloin oli poliisi ratsia, missä kysyttiin ajokorttia. Kun minulla ei ollut pyysi poliisi näyttämään henkilööllisyystodituksen ja poliisi soitti jonnekin ja sieltä selvisi että minulla on voimassa oleva ajokortti. Poliisi toivotti vain hyvää matkaa. Mutta tämän jälkeen pidän ajokorttia lompakossa.
- lopari..
Autoilija3 kirjoitti:
Minä pidin aina ennen ajolorttia hanskalokerossa samassa missä on rekisteriotekin. Ja kerran lähdin ajamaan kaverin autoa enkä tietenkään muistanut ottaa ajiokorttia mukaan. Ja tietenkin silloin oli poliisi ratsia, missä kysyttiin ajokorttia. Kun minulla ei ollut pyysi poliisi näyttämään henkilööllisyystodituksen ja poliisi soitti jonnekin ja sieltä selvisi että minulla on voimassa oleva ajokortti. Poliisi toivotti vain hyvää matkaa. Mutta tämän jälkeen pidän ajokorttia lompakossa.
Nykylain mukaan annettava sakko, jos ei ole kortti mukana.
- Autoilija3
lopari.. kirjoitti:
Sitä saa nimismiehen kansliasta tai katsastuskonttorista väliaikaisen ajoluvan joka on voimassa rajoitetun ajan. Siihen mennessä ehtii saada uuden kortin.
- tarkoitan,,
Autoilija3 kirjoitti:
Sitä saa nimismiehen kansliasta tai katsastuskonttorista väliaikaisen ajoluvan joka on voimassa rajoitetun ajan. Siihen mennessä ehtii saada uuden kortin.
Ajolupa jäänyt himaan, sakko!
- niin varmasti...
lopari.. kirjoitti:
Mihin pykälään tämä perustuu ja milloin laki muuttui?
- Autoilija3
tarkoitan,, kirjoitti:
Ajolupa jäänyt himaan, sakko!
Oletko saanut?
- ......
Autoilija3 kirjoitti:
Oletko saanut?
Siitä tulee sakoksi kutsuttu tarkastusmaksu 80 egeä
- Autoilija3
...... kirjoitti:
Siitä tulee sakoksi kutsuttu tarkastusmaksu 80 egeä
Asia riippuu paljon poliisista. Jotkut esim. sakottavat jo muutaman kilometrin ylinopeudesta ja jotkut vielä antavat huomautuksen 10km/h ylityksestä.
Minun kohdalla ei ainakaan sakotettu ei sattunut virkaintoinen kohdalle.
- Huoletta matkaan
Todennäköisyys joutua esittämään ajokorttia on mitättömän pieni, kun noudattaa tärkeimpiä sääntöjä edes suurin piirtein. Minulta on kysytty 30 vuoden aikana kortti kerran. Ei kovin tiukkaa tarkkailua, kun ajokilometrejä on kertynyt yli puoli miljoonaa.
Käy ennen lähtöä laitoksella pyytämässä uusi kortti. Onpahan asia ainakin vireillä. - Ajanvaraus netistä?
http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/70326145FF7F9ACFC2256BC3004492A0?opendocument on ohjeita ajokortin kaksoiskappaleen saamiseksi, sillä siitähän tässä on kyse.
Useilla paikkakunnilla ei enää marssita poliisilaitoksen toimistolle kuin havumajaan jonottamaan palveluvuoroaan, vaan nyt sivistyneesti varataan aika verkkopalvelusta https://poliisi.ajanvaraus.fi/rms.do?url=poliisi joten tarkista, millainen käytäntö on paikkakunnallasi. - ewrw4355
" Nykylain mukaan annettava sakko, jos ei ole kortti mukana."
Ylläoleva ei pidä alkuunkaan paikkaansa.- pöljä..
Ollut jo monta vuotta voimassa. Ennen riitti, kun kävi näyttämäsä. Nyt saa tietysti selville netillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829