VAV asunnot, ei oikeen hyvä

Ilola not rules

Muutin ilolaan vav asuntoon, halpa kun oli. Halvalla ei sitten saanut tässäkään tapauksessa hyvää. Toki tiesin maineen, mutta enpä arvannut mihin packaan iskin käteni.

Asunto sinänsä on ihan jees, ja tosiaan halpa...

Mutta mitä porukkaa näissä asuu. Taloryppään eukot tappelee keskenään, naapurissa asuu täysin hullu yh mamma, joka soittelee huvikseen naapureiden ovelle poliisia. Porukka tupakoi joka suunnassa, ja käryt tulee sitten asuntooni. Poliisi on jokaviikkoinen vieras täällä, kun pitää selvittää jonninjoutavia. Pitäkään asuneet luulee omistavansa alueen, ja tulevat sanomaan miten täällä "pitää" asua. Naapurit kyttää toisiaan ihan 24/7 ja antaumuksella, kun ei muuta elämää ole.

Olen yrittänyt huomioida, käykö minun lisäksi näistä taloista kukaan töissä.. ei näytä käyvän. Jaa, taitaa tuolla alataloissa jopa yksi käydä.

Positiivista se, että mamuja ei ole.

No, tässä sinnitellään jonkin aikaa, mutta ei tätä kodiksi tunne, vain asunnoksi. Ja kun sopiva löytyy, täältä pois ja heti! Ilola on muutenkin aika aneeminen paikka.

18

5210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dewrgdfh

      Itsellä kanssa oli tarjolla VAV:n 54 neliön asunto Ilolasta Tanssijantieltä, mutta vuokra (550 €/kk) sitä vastoin pisti todella harkitsemaan. Onneksi tarjosivat aivan muusta yhtiöstä asuntoa ja pääsin aivan uuteen kaksioon. Tiesin vähän VAV:n vuokrapolitiikasta mutta tuo vuokra todella ihmetytti. Onneksi kävi näin.

    • Elämän eväät

      Minulla on vav asunto, vuokra kaksiosta (jotain noin 55 neliöö) 560 ekee. Minusta se ei ole kallis, asunto on suht siisti ja ei kerrostalo. Ei mamuja, mut muuten sosiaalitapauksia kyllä riittää...

      Vapailta markkinoilta maksaa samankokoisesta vähintään 800 euroa, jopa v v o ja sato repii nykyään hurjia vuokria, jotka ei ole yksityisiä halvempia juurikaan.

      Sitä en ymmärrä, miten täysin uusissa vav asunoissa vuokrat ei ole sen suuremmat kuin vanhemmissa ja kulahtaneissa kämpissä. Vuokrat näyttää liikkuvan kaikissa asunnoissa tasolla 9-12€ neliö.

      Jos ei etukäteen tiedä, saa joko koko rahalla paskaa tai sitten kohtuuhintaisen kämpän talossa, missä asuu ihan asiallisia ihmisiä. Yleensä vilkaisu kerrostaloissa rappuun riittää näyttämään, mikä meininki. Ja nimitauluun.

      Hakunilassa eräässä talossa oli ihan normaalia, että eräät muualta tulleet kusi ja jopa ulosti rapputiloihin! He ei kokeneet, että se olisi ongelma...

      Jatkan säästämistä, jotta saan oman osakkeen tahi jopa talon, siihen asti mennään näillä eväillä.

    • ilolayeahyeah

      Itse olen asunut ilolassa ja vastaavaa en ole huomannut, toki asuin omakotitalossa hieman sivummasta näistä vavin rotanloukuista(ilolantie jne). Alue on todellakin aneeminen, mutta itse viihdyin. Ei mamuja eikä manneja, ainut ovat juuri kyttäävät naapurit ja alueen alkkiksen rotikka joka useasti juossut vapaana(erittäin aggresiivinen).

    • ilolayeahyeah

      Itse olen asunut ilolassa ja vastaavaa en ole huomannut, toki asuin omakotitalossa hieman sivummasta näistä vavin rotanloukuista(ilolantie jne). Alue on todellakin aneeminen, mutta itse viihdyin. Ei mamuja eikä manneja, ainut ovat juuri kyttäävät naapurit ja alueen alkkiksen rotikka joka useasti juossut vapaana(erittäin aggresiivinen).

    • kehariko

      joo moi sama ongelmamulla asun kanssa...vieläIlolan Leikkitiellä 10v. oon tullu
      tähän asti hyvin toimeen napureiden kans ,mut nyt mua savustetaan ulos asunnostani ,minusta riipumattomista syystä. kiv a liikuntavammaisenako rollaattorin kans niinku kadulle ..mikä se on niin vaikeet tulla ovelle sanomaan ensteja missä asumisneuvojaluuraahaloo helsinki ,oon sieltä kotoisin neonsentään reiluu väkee.näin oikeesti on,mieheni kuoli3v.sitte,kuului talotoimikuntaan kysyin hänelt et .ai siksi että turvaat meidän ns.selustan vai heh ..ehka vavilaiset suosivat näitä henkilöitäkö alakerran kaveri itse huutaa kuuntelee musaa yölläkinn2asti usein jakäy samaan aikaan saunassa kun minäkin joudun vahtimaan itseni kans etten vaan olesamaan aikaan suihkussa kun h.minule murtauduttiin 2v sitte, jouduin itse maksamaan2 kertaa ulko-oven lasin 1300e-vaville .vuokrani ovat hoidossa.terveiset kaikille kanssa sisarilleni,jotka jotenkin ns.kärsivät laillani jotenkin

    • BulttiBoiss

      Sato ja ( Lumo Nyk sijoitusyhtiö Kojamo ) repii riistovuokria.
      Molempien hallinnoissa istuu poliitikkoja sekä SAK pomoja
      nauttimassa hulppeista eduista,sekä osingoista ja optioista.
      Joita rapisee miljoonatolkulla vuosittain.
      Sitten vaan huudellaan,että on lisää satava edullisia vuokra-asuntoja.

      Ilmankos vuokrat nousee jatkuvati,kun pitää saada sijoittajille enemmän ja enemmän.

    • VAVEEONPASKAA

      tiedän mistä puhut pakkalasa ihan sama jutu rikollisia majoitetaan vaveen asunnoissa kytätää mua 24/7 pystyn sanomaan ihan samaa krakankuja pakkala vaveen asunnoista kytätää kun itse hoitaa asiat kunolla niin kukaan ei välitä yhteisestä omaisuudesta paiskotaan ovia tehdää åpimréää bisnesta vaveen asunoissa tiedän tarkkaan mist'ä puhut tämmöistä on vavee asunnot kun potku åperseelle ja pihalle suurin osa on sossu asiakkaita kun minä hoidan itse kaiken niin joutuun valokeilaan kyttäyksen kohteeksi pystyn sanomaan aivan saman pakkalan krakankujasta paskasakka KUN MAJOITETAAN SAMSAAN PAIKKAAN NIIN NÄIN KÄY VAVEEBN PITÄISI OLLA KUNNOLLINEN JA POTKAISTA HIRIKÖT HUITIN HELVETTIIN KOKO ASUNNOISTA JAKSAMISTA SINULLE TÄLKLÄSTÄ ONB VAVEEN ASUNNOT KUNITSE ON RAITIS JA ELÄÄ NORMIEN MUKAAN NIIN JOUTUU KYTÄYKSE KOHTEEKSI JAKSAMISTA ILOLAAAN EI MUTA kuin ota aSIANAJAJA JA VIEN ASIA OIKEUTEENN NIIN RUPEE PORUKKA VÄHENEMÄÄN SIVIILI OKIEUS MITÄ MINÄKIN RUPEAN KÄYMÄÄN MUITA VASTAA MULLA ON TODISTEE IDIOOTTI VARMOJA JA JOKAISELLE SANOMALLENIO SANALLE ON TODISTE VOIMI JAKSAMISTA SULLE SINNE

      • horinaa

        sulla on ny karannu mopo, horinoistasi ei edes saa selvää.


      • Anonyymi

        Omistusasunnoissakin ja ainakin Asuntosäätiön Nissaksen taloissa on samalaista kyttäämistä, ilkivaltaa ja sabotointia. Lumonkin asunnoissa on, vaikka ensivaikutelmalta vaikutti siistiltä pihalta ja talolta. Kun asuu muutaman kuukauden tai joitakin viikkoja alkaa huomata sabotoinnin. Isännöinti eikä omistusasuntojen taloyhtiöiden hallitukset tee asioille yhtään mitään. Yleensä häiritty joutuu etsimään uuden asunnon ja toivoa vaan että olisi entistä parempi ja asiallisempi. Harvoin yksittäisistä taloyhtiöstä ja kulmakunnista kirjoitetaan millaisia ovat ja onko ilkivalta jatkuvaa vai joku yksittäinen tapaus. Toisiin kohdistuu ilkivaltaa ja joihinkin asuntoihin erityisesti. Jotku käyttää oman käden oikeutta ja teettävät toisten asuntoihin avaimia.


    • iloailolassa

      Vav asunnot on arpomista, voi saada täyskäden paskaa tai asialisen kohtuu hintaan.

      Se on ihan tuuristaan kiini.

      Terkut Ilolasta, mulla kai kävi hyvä flaksi. Mutta Ilola on aivan anaalista

      • Anonyymi

        Ainkin Ilolantie 7 ja 9 taloissa ja parkkipaikoilla on ilkivaltaa. Ovat Lumon taloja. Naapurit kyttää ovisilmissään kun lähtee ulos tai kuulevat oven avautuvan.


    • Vavainoamissänäin

      Vielä vuonna 2018 Vavin lasten leikkipaikalla(grillikatos n. 5m hiekkalaatikosta) juodaan viinaa ja poltetaan tupakkaa🤔 tumppeja hiekkalaatikolla asti. Näin ainakin Vantaan Veromäessä.

    • dyydyväinen

      Itse olen ollut tyytyväinen vav asuntooni. Kämppä toki on aika vaatimaton (karmeet muovilattiat ja typerä pohjaratkaisu). Naapurit on tosi mukavia, ei yhtään matuja (joo, ilolassa. Täällä muuten ei matuja ole oikeastaan yhtään) Muutama harmiton juoppo asuu, mut ne ei pidä älämölöä ja on ihan hauskoja. Rauhallista on, pihalla mukava grillailla makkaraa. Vuokra kohtuullinen, 600 ekee ja 60 neliötä. Eli halpa kuin mikä. Ei pahaa sanottavaa vavista.

    • Anonyymi

      Ilolantie 7-9 on sama meininki. Tosin suhteellisen hiljaisia ovat talot, jos jostain kuuluu ääniä tai elämää niin vakisakki laittaa hiljaiseksi. Nämä pidempään asuneet vahtii muita kuuin omistaisi koko taloyhtiön. Kauheeeta vahtaamista ja oman käden oikeutta pitävät. Kummallisesti tietävät toisten asioista vaikka mitä, vaikka kyseiset henkilöt ei ole muiden asukkaiden kanssa tekemisissä. JostaiN saavat avaimet ja teettävät turvalukkoihin avaimia, kayvät sabotoimassa, varastelemassa ja tekemässä jäynää toisten asunnoissa. Kun muutin asuntoon niin tuli kummallinen väsymys ja ponnettomuus. VaikuttA, ETTÄ JOILLAKIN MUILLAKIN ON YLIMÄÄRÄISTÄ TERVEYDELLISTÄ ONGELMAA. Aika paljon muuttaa asukkaita pois, että jotain sekin kertoo talooista. Samalla vuokralla saa yksityiseltä vuokrattua asunnon. Kauheen kylmiä ja osa aika huonokuntoisia asuntoja, voisi noilla vuokrilla olla vähän laadukkaampaa ja turvallisempaa. Isännöinti ei puutu mitenkään ilkivaltaan, ainoastaan isompia sotkuja laittaa huoltoyhtiön/siivoojat siivoamaan.

    • Anonyymi

      Myyrmäestä, kuka omistaa kerrostalot osoitteessa Ruukkukuja 1?

      Paikka on jatkuvasti kuin sikolätti asukkaiden heittäessä roskat ulos ikkunoista ja pihalla on mannista varastettuja ostoskärryjä kymmenittäin.

      • Anonyymi

        Tuo roskien heittely ikkunoista kuuluu oleellisena osana afrikkalaiseen kulttuuriin. Sitä pitää vain sietää ja suvaita, muuten heilahtaa rasistikortti!


    • Anonyymi

      Samoja kokemuksia !
      En missään nimessä suosittele. Huolto ei pelaa. Eivät vastaa nettipalvelun kautta laitettuohin pyyntöihin ja maksulliseen asiakaspalveluun pitää soittaa ainakin kahdesti että saa jonkun paikanpäälle. Sitten kun joku tulee ja todetaan ongelma niin sama rumba alkaa että saadaan paikalle asiaan erikoistunut huoltomies. Voin vaan kuvitella missä kunnossa rakennukset ja kämpät on kun näin kiinnostuneita ollaan asuntojen ulläpidosta ja hoidosta.
      Välillä koko taloyhtiön alue haisee kannabikselta ja tupakkaa saa haistella joka päivä vaikka kaikki ikkunat on kiinni. Kiva juttu näin helteillä kun asunnon ilmanvaihtokaan ei toimi kunnolla.
      Onneksi muutan ensi viikolla muualle, taloyhtiöön jossa tupakoiminen on kielletty.

    • Anonyymi

      Jos häiriköinti, tupakansavu ja luteet ei häiritse niin muuta vaville. Näin Varistossa. Somaleita, venäläisiä ja virolaisia riittää täällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe