Spark naisten suosiossa

Uutinen?

13

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gee motor

      Tuollaista olen harkinnut vaimolle kun tuntuu siitä pitävän. Sillä mahtuu ajamaan aikamieskin.

    • 16+2

      Ei ole minustakaan. Varmasti samanlaiset naisostajien osuudet on muillakin pikkuautoilla. Jos naiset todellakin painottavat myös hyvää ajettavuutta, on se etu näille paremmille autoille Toyotien ja muiden kehnompien autojen kustannuksella.

      • Ei noita osta kukaan

        Sparkia on myyty suomessa viimeaikoina kuukaudesta riippuen 0-3 kpl/kk. Aika paljon vaikuttaa naisostajien osuuteen, ostaako kuukausittain Sparkin 1 nainen vai 2 naista.
        Kesäkuun ja toukokuun nais -ja miesostajien suhteellinen määrä tiedetään ja se on tismalleen sama: 0 kpl, kun yhtään ainoaa Sparkia ei saatu kaupaksi.

        Viimeksi Spark on rekisteröity suomeen uutena keväällä....huhtikuussa, kokonaiset 2 kpl. Siinä sitten arvuutellaan onko naisostajien määrä 100%, 50% vai 0%.

        Tuossa valossa on aika naurettavaa väittää Sparkin olevan parempi kuin mikään muu auto, kun myynti pyörii kuukausi tolkulla nollassa kappaleessa. Ehkäpä autoja pitäisi olla liikenteessä enemmän kuin muutama kappale, jotta siitä voisi sanoa jotain järkevää. Eipä Sparkin hyvä ajettavuus ainakaan minään myyntihoukuttimena tunnu toimivan.

        http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/henkiloautot_merkin_ja_mallin_mukaan/vuosi_2013

        Ja nyt sitten koottuja selityksiä kehiin, miksi noita pienten autojen kruunuja ja kauppakassien jalokiviä ei kukaan osta? Senkö takia, että ne niin hyviä ja laadukkaita???


      • 165234
        Ei noita osta kukaan kirjoitti:

        Sparkia on myyty suomessa viimeaikoina kuukaudesta riippuen 0-3 kpl/kk. Aika paljon vaikuttaa naisostajien osuuteen, ostaako kuukausittain Sparkin 1 nainen vai 2 naista.
        Kesäkuun ja toukokuun nais -ja miesostajien suhteellinen määrä tiedetään ja se on tismalleen sama: 0 kpl, kun yhtään ainoaa Sparkia ei saatu kaupaksi.

        Viimeksi Spark on rekisteröity suomeen uutena keväällä....huhtikuussa, kokonaiset 2 kpl. Siinä sitten arvuutellaan onko naisostajien määrä 100%, 50% vai 0%.

        Tuossa valossa on aika naurettavaa väittää Sparkin olevan parempi kuin mikään muu auto, kun myynti pyörii kuukausi tolkulla nollassa kappaleessa. Ehkäpä autoja pitäisi olla liikenteessä enemmän kuin muutama kappale, jotta siitä voisi sanoa jotain järkevää. Eipä Sparkin hyvä ajettavuus ainakaan minään myyntihoukuttimena tunnu toimivan.

        http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/henkiloautot_merkin_ja_mallin_mukaan/vuosi_2013

        Ja nyt sitten koottuja selityksiä kehiin, miksi noita pienten autojen kruunuja ja kauppakassien jalokiviä ei kukaan osta? Senkö takia, että ne niin hyviä ja laadukkaita???

        Spark ylitti jo kaikki odotukset USA:ssa ja kyseessä on täsmälleen sama auto kuin meilläkin. Odotukset ylittyivät juuri koska auto on erinomainen ajettava ja laadultaan huippuluokkaa.


      • Usa sitä ja Usa sitä
        165234 kirjoitti:

        Spark ylitti jo kaikki odotukset USA:ssa ja kyseessä on täsmälleen sama auto kuin meilläkin. Odotukset ylittyivät juuri koska auto on erinomainen ajettava ja laadultaan huippuluokkaa.

        Eipä laatu ja ajettavuus pure Suomalaisiin autonostajiin, kun myyntimäärä viimekuukausina on ollut pyöreät nolla. Siitä huonommaksi ei voi juurikaan automallin myynti mennä. Huhtikuun 2 auton myynti varmasti ylitti myyjien odotukset myös täällä Suomessa. Nyt kun saataisiin jollain ihmeellä 4 kpl myydyksi, voitte kirjoittaa täällä vanhaan tyyliinne,kuinka Sparkin myynti nousi huhtikuusta 100%
        Chevrolet on muuten siitä huvittava automerkki, että kaikki esimerkit ja kehut on haettava toiselta puolen maapalloa. Usassa sitä ja Usassa tätä - virttä saa yhtenään kuunnella palstan Chevrolet-hypettäjiltä. Loppujen lopuksi Suomalaisen näkökulmasta on aika yhdentekevää, mitä joku Amerikkalainen autoilija autostaan sanoo, sen verran eroaa uusien autojen hinnat, mallien saatavuus, bensiinin hinta, käyttökulut, myyntipalvelut, usein myös moottoriversiot sekä huollot Suomalaisista. Lisäksi Usassa ei ole myytävänäkään edes puoltakaan täällä myytävistä Sparkin kilpailijoista, joten kunnon vertailukohtaa siellä ei edes ole.

        Kunnon automerkit myyvät myös Suomessa ja niillä ovat myös tyytyväiset asiakkaat, joiden ei tarvitse etukäteen häpeillä tutkimuksia, jotka ovat vasta tulossa.


      • 165343
        Usa sitä ja Usa sitä kirjoitti:

        Eipä laatu ja ajettavuus pure Suomalaisiin autonostajiin, kun myyntimäärä viimekuukausina on ollut pyöreät nolla. Siitä huonommaksi ei voi juurikaan automallin myynti mennä. Huhtikuun 2 auton myynti varmasti ylitti myyjien odotukset myös täällä Suomessa. Nyt kun saataisiin jollain ihmeellä 4 kpl myydyksi, voitte kirjoittaa täällä vanhaan tyyliinne,kuinka Sparkin myynti nousi huhtikuusta 100%
        Chevrolet on muuten siitä huvittava automerkki, että kaikki esimerkit ja kehut on haettava toiselta puolen maapalloa. Usassa sitä ja Usassa tätä - virttä saa yhtenään kuunnella palstan Chevrolet-hypettäjiltä. Loppujen lopuksi Suomalaisen näkökulmasta on aika yhdentekevää, mitä joku Amerikkalainen autoilija autostaan sanoo, sen verran eroaa uusien autojen hinnat, mallien saatavuus, bensiinin hinta, käyttökulut, myyntipalvelut, usein myös moottoriversiot sekä huollot Suomalaisista. Lisäksi Usassa ei ole myytävänäkään edes puoltakaan täällä myytävistä Sparkin kilpailijoista, joten kunnon vertailukohtaa siellä ei edes ole.

        Kunnon automerkit myyvät myös Suomessa ja niillä ovat myös tyytyväiset asiakkaat, joiden ei tarvitse etukäteen häpeillä tutkimuksia, jotka ovat vasta tulossa.

        Kunnon autoilla, kuten Chevrolet, ajavat ei tarvirtse arvailla tulevien kylätutkimuksien tuloksia. Oikeat suuret tutkimukset ovat jo todistaneet Chevroletin ohittaneen myös laadussa kaikki muut, myös Toyotan.

        Ajettavuudessa Toyotasta ei tarvitse edes samana päivänä puhua. Pahinkaan provopoika ei sentään ilkeä edes verrata Toyotaa kunnon autoihin.


      • Picanto-mies.
        165343 kirjoitti:

        Kunnon autoilla, kuten Chevrolet, ajavat ei tarvirtse arvailla tulevien kylätutkimuksien tuloksia. Oikeat suuret tutkimukset ovat jo todistaneet Chevroletin ohittaneen myös laadussa kaikki muut, myös Toyotan.

        Ajettavuudessa Toyotasta ei tarvitse edes samana päivänä puhua. Pahinkaan provopoika ei sentään ilkeä edes verrata Toyotaa kunnon autoihin.

        Yksi kysymys - kun näin Sparkista ja sen erinomaisuudesta vaikkapa Toyotaan nähden puhutaan. Myydäänkö JD Powers tutkimuksen kotimaassa Jenkeissä Sparkin kilpailijaa Aygoa, tai sen sisarautoja Citroen C1:ää tai Peugeot 107:aa?? Epäilen.
        Toyota Aygon ajettavuudessa ei ole juurikaan käytännön eroa Sparkiin. Aygon sähköinen ohjaustehostin on toki kevyempi kaupungissa, joihin nämä A-segmentin autot ovat ensisijaisesti tarkoitettukin. Sparkin hydraulinen tehostin on vähän parempi tien päällä, mutta kukapa näitä ensisijaisesti maantie-ajoon ostaakaan ja Sparkiahan ei täällä osta muutenkaan kukaan, kuten tilastoista näemme.
        Toyotan pieni ja oikeasti yllättävän pippurinen 3-sylinterinen vvti sitten peseekin Sparkin vanhan laiskan ja janoisen 1,2 litraisen moottorin tonnisesta nuhapumpusta puhumattakaan.
        Käy ihmeessä koeajelemassa niin itsekkin näet. Itselläni on ollut mahdollisuus ajaa kumpaakin. Aygoa erään tutun omistamana ja Sparkilla tuli heitettyä koelenkki, vaimolle etsiessä uudehkoa pikkuautoa.


      • ota selvää
        Picanto-mies. kirjoitti:

        Yksi kysymys - kun näin Sparkista ja sen erinomaisuudesta vaikkapa Toyotaan nähden puhutaan. Myydäänkö JD Powers tutkimuksen kotimaassa Jenkeissä Sparkin kilpailijaa Aygoa, tai sen sisarautoja Citroen C1:ää tai Peugeot 107:aa?? Epäilen.
        Toyota Aygon ajettavuudessa ei ole juurikaan käytännön eroa Sparkiin. Aygon sähköinen ohjaustehostin on toki kevyempi kaupungissa, joihin nämä A-segmentin autot ovat ensisijaisesti tarkoitettukin. Sparkin hydraulinen tehostin on vähän parempi tien päällä, mutta kukapa näitä ensisijaisesti maantie-ajoon ostaakaan ja Sparkiahan ei täällä osta muutenkaan kukaan, kuten tilastoista näemme.
        Toyotan pieni ja oikeasti yllättävän pippurinen 3-sylinterinen vvti sitten peseekin Sparkin vanhan laiskan ja janoisen 1,2 litraisen moottorin tonnisesta nuhapumpusta puhumattakaan.
        Käy ihmeessä koeajelemassa niin itsekkin näet. Itselläni on ollut mahdollisuus ajaa kumpaakin. Aygoa erään tutun omistamana ja Sparkilla tuli heitettyä koelenkki, vaimolle etsiessä uudehkoa pikkuautoa.

        Kun et mitään autoista tiedä, niin koita ottaa selvää. Ammattikoulupohjaltakin voi Googlen kääntäjän avulla löytää jotain perustietoja autoista vaikka järjenjuoksu olisikin sinun tasollasi.


      • Varsinainen marakat.
        ota selvää kirjoitti:

        Kun et mitään autoista tiedä, niin koita ottaa selvää. Ammattikoulupohjaltakin voi Googlen kääntäjän avulla löytää jotain perustietoja autoista vaikka järjenjuoksu olisikin sinun tasollasi.

        Sinähän kommentteinesi olet varsinainen järjen jättiläinen. Toivottavasti et edusta typerällä käyttäytymiselläsi ja alakouluikäisen tasoisilla kommenteillasi kaikkia Chevroletisteja. Muut Chevistit, miten on, oletteko kaikki samanlaisia juuri puusta laskeutuneita marakatteja vai löytyykö täältä järkevämpääkin porukkaa, jotka pystyvät argumentoimaan edes hiukan sivistyneemmin, kuin tuo edellä päivästä toiseen herjojaan laukova imbesilli?
        Ei ihme että Chevyä ostetaan noin vähän. Ei kukaan vähänkään järkevä halua, että hänet yhdistettäisiin edes etäisesti tämän kaltaisiin kommentoijiin.
        Mitä tulee autotietäjiin, hemmon joka väittää Cruzen pärjäävän moottoripyörille kiihtyvyydessä, kannattaa pitää suu kiinni.


      • 16+2
        Varsinainen marakat. kirjoitti:

        Sinähän kommentteinesi olet varsinainen järjen jättiläinen. Toivottavasti et edusta typerällä käyttäytymiselläsi ja alakouluikäisen tasoisilla kommenteillasi kaikkia Chevroletisteja. Muut Chevistit, miten on, oletteko kaikki samanlaisia juuri puusta laskeutuneita marakatteja vai löytyykö täältä järkevämpääkin porukkaa, jotka pystyvät argumentoimaan edes hiukan sivistyneemmin, kuin tuo edellä päivästä toiseen herjojaan laukova imbesilli?
        Ei ihme että Chevyä ostetaan noin vähän. Ei kukaan vähänkään järkevä halua, että hänet yhdistettäisiin edes etäisesti tämän kaltaisiin kommentoijiin.
        Mitä tulee autotietäjiin, hemmon joka väittää Cruzen pärjäävän moottoripyörille kiihtyvyydessä, kannattaa pitää suu kiinni.

        Tottahan se on, että sinun kanssasi on yhtä vaikea keskustella järkevästi kuin apinan kanssa, koska sinulla ei ole yhtään enemää järkeä tai kykyä ymmärtää asioita, joita sinulle opetetaan.


      • 165342
        Varsinainen marakat. kirjoitti:

        Sinähän kommentteinesi olet varsinainen järjen jättiläinen. Toivottavasti et edusta typerällä käyttäytymiselläsi ja alakouluikäisen tasoisilla kommenteillasi kaikkia Chevroletisteja. Muut Chevistit, miten on, oletteko kaikki samanlaisia juuri puusta laskeutuneita marakatteja vai löytyykö täältä järkevämpääkin porukkaa, jotka pystyvät argumentoimaan edes hiukan sivistyneemmin, kuin tuo edellä päivästä toiseen herjojaan laukova imbesilli?
        Ei ihme että Chevyä ostetaan noin vähän. Ei kukaan vähänkään järkevä halua, että hänet yhdistettäisiin edes etäisesti tämän kaltaisiin kommentoijiin.
        Mitä tulee autotietäjiin, hemmon joka väittää Cruzen pärjäävän moottoripyörille kiihtyvyydessä, kannattaa pitää suu kiinni.

        "Mitä tulee autotietäjiin, hemmon joka väittää Cruzen pärjäävän moottoripyörille kiihtyvyydessä, kannattaa pitää suu kiinni."

        Tämä on sinun oma väittämäsi ja olen samaa mieltä, että sinun kannattaa pitää suusi kiinni.


      • Empä ole keksinyt.
        165342 kirjoitti:

        "Mitä tulee autotietäjiin, hemmon joka väittää Cruzen pärjäävän moottoripyörille kiihtyvyydessä, kannattaa pitää suu kiinni."

        Tämä on sinun oma väittämäsi ja olen samaa mieltä, että sinun kannattaa pitää suusi kiinni.

        Niinpä niin. Palaamalla muutaman keskustelun taakseppäin, näet kyllä, kuinka sinä - tai tuo toinen järjen jättiläinen vääntää hatustaan 1,4 Cruzen 0-60 mph kiihtyvyyksiä 0-100 kilometreiksi tunneissa. Muuntaminen noissa arvoissa on sitä luokkaa, että MP-lehden mittaamat 600 -750 kuutioiset sporttipyörät eivät tahdo mitattujen arvojen perusteella pärjätä Cruze-hemmojen päästään laskemille 1,4 T-kiihtyvyyslukemille.
        Lisäksi huvittaa tuo nimittely. En tiedä autoista kuulemma mitään, mutta kun aikaisemmin keväällä keskusteltiin Cruzen alustasta, väititte siihen lähinnä kustannussyistä pultatun yhdystukiakseliston olevan parempi kuin aivan
        saletisti kehittyneemmän monivarsituennan. Todellista automiesten tekstiä.

        Turha yrittää vääntää ja kääntää asioita sen jälkeen, kun on suustaan jotain typerää ja epäuskottavaa tosissaan vääntänyt. Valehtelustahan täällä kokoajan syytellään ja nyt kun olette itse narahtaneet paskajauhamisesta, alkaa kieltäminen.


      • 165234
        Empä ole keksinyt. kirjoitti:

        Niinpä niin. Palaamalla muutaman keskustelun taakseppäin, näet kyllä, kuinka sinä - tai tuo toinen järjen jättiläinen vääntää hatustaan 1,4 Cruzen 0-60 mph kiihtyvyyksiä 0-100 kilometreiksi tunneissa. Muuntaminen noissa arvoissa on sitä luokkaa, että MP-lehden mittaamat 600 -750 kuutioiset sporttipyörät eivät tahdo mitattujen arvojen perusteella pärjätä Cruze-hemmojen päästään laskemille 1,4 T-kiihtyvyyslukemille.
        Lisäksi huvittaa tuo nimittely. En tiedä autoista kuulemma mitään, mutta kun aikaisemmin keväällä keskusteltiin Cruzen alustasta, väititte siihen lähinnä kustannussyistä pultatun yhdystukiakseliston olevan parempi kuin aivan
        saletisti kehittyneemmän monivarsituennan. Todellista automiesten tekstiä.

        Turha yrittää vääntää ja kääntää asioita sen jälkeen, kun on suustaan jotain typerää ja epäuskottavaa tosissaan vääntänyt. Valehtelustahan täällä kokoajan syytellään ja nyt kun olette itse narahtaneet paskajauhamisesta, alkaa kieltäminen.

        Kukaan Cruzen omistaja ei ole väittänyt muuta kuin että muutos 0-96 ja 0-100 km/h välillä on muutamia kymmenyksiä. Myöhemmin selvisi että se on määritelty nyrkkisääntönä viideksi prosentiksi. Siis 8 s kohdalla 0.4 sekuntia. Sinun mukaasi 0.3 sekuntiin pitää lisätä ainakin sekunti.

        "Turha yrittää vääntää ja kääntää asioita sen jälkeen, kun on suustaan jotain typerää ja epäuskottavaa tosissaan vääntänyt. "

        Juuri näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      185
      5380
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      128
      5308
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      214
      4142
    4. 218
      3376
    5. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      123
      3168
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      104
      3114
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      19
      2941
    8. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      127
      1904
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

      Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      164
      1867
    10. 61
      1389
    Aihe