Spark naisten suosiossa

Uutinen?

13

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gee motor

      Tuollaista olen harkinnut vaimolle kun tuntuu siitä pitävän. Sillä mahtuu ajamaan aikamieskin.

    • 16+2

      Ei ole minustakaan. Varmasti samanlaiset naisostajien osuudet on muillakin pikkuautoilla. Jos naiset todellakin painottavat myös hyvää ajettavuutta, on se etu näille paremmille autoille Toyotien ja muiden kehnompien autojen kustannuksella.

      • Ei noita osta kukaan

        Sparkia on myyty suomessa viimeaikoina kuukaudesta riippuen 0-3 kpl/kk. Aika paljon vaikuttaa naisostajien osuuteen, ostaako kuukausittain Sparkin 1 nainen vai 2 naista.
        Kesäkuun ja toukokuun nais -ja miesostajien suhteellinen määrä tiedetään ja se on tismalleen sama: 0 kpl, kun yhtään ainoaa Sparkia ei saatu kaupaksi.

        Viimeksi Spark on rekisteröity suomeen uutena keväällä....huhtikuussa, kokonaiset 2 kpl. Siinä sitten arvuutellaan onko naisostajien määrä 100%, 50% vai 0%.

        Tuossa valossa on aika naurettavaa väittää Sparkin olevan parempi kuin mikään muu auto, kun myynti pyörii kuukausi tolkulla nollassa kappaleessa. Ehkäpä autoja pitäisi olla liikenteessä enemmän kuin muutama kappale, jotta siitä voisi sanoa jotain järkevää. Eipä Sparkin hyvä ajettavuus ainakaan minään myyntihoukuttimena tunnu toimivan.

        http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/henkiloautot_merkin_ja_mallin_mukaan/vuosi_2013

        Ja nyt sitten koottuja selityksiä kehiin, miksi noita pienten autojen kruunuja ja kauppakassien jalokiviä ei kukaan osta? Senkö takia, että ne niin hyviä ja laadukkaita???


      • 165234
        Ei noita osta kukaan kirjoitti:

        Sparkia on myyty suomessa viimeaikoina kuukaudesta riippuen 0-3 kpl/kk. Aika paljon vaikuttaa naisostajien osuuteen, ostaako kuukausittain Sparkin 1 nainen vai 2 naista.
        Kesäkuun ja toukokuun nais -ja miesostajien suhteellinen määrä tiedetään ja se on tismalleen sama: 0 kpl, kun yhtään ainoaa Sparkia ei saatu kaupaksi.

        Viimeksi Spark on rekisteröity suomeen uutena keväällä....huhtikuussa, kokonaiset 2 kpl. Siinä sitten arvuutellaan onko naisostajien määrä 100%, 50% vai 0%.

        Tuossa valossa on aika naurettavaa väittää Sparkin olevan parempi kuin mikään muu auto, kun myynti pyörii kuukausi tolkulla nollassa kappaleessa. Ehkäpä autoja pitäisi olla liikenteessä enemmän kuin muutama kappale, jotta siitä voisi sanoa jotain järkevää. Eipä Sparkin hyvä ajettavuus ainakaan minään myyntihoukuttimena tunnu toimivan.

        http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/henkiloautot_merkin_ja_mallin_mukaan/vuosi_2013

        Ja nyt sitten koottuja selityksiä kehiin, miksi noita pienten autojen kruunuja ja kauppakassien jalokiviä ei kukaan osta? Senkö takia, että ne niin hyviä ja laadukkaita???

        Spark ylitti jo kaikki odotukset USA:ssa ja kyseessä on täsmälleen sama auto kuin meilläkin. Odotukset ylittyivät juuri koska auto on erinomainen ajettava ja laadultaan huippuluokkaa.


      • Usa sitä ja Usa sitä
        165234 kirjoitti:

        Spark ylitti jo kaikki odotukset USA:ssa ja kyseessä on täsmälleen sama auto kuin meilläkin. Odotukset ylittyivät juuri koska auto on erinomainen ajettava ja laadultaan huippuluokkaa.

        Eipä laatu ja ajettavuus pure Suomalaisiin autonostajiin, kun myyntimäärä viimekuukausina on ollut pyöreät nolla. Siitä huonommaksi ei voi juurikaan automallin myynti mennä. Huhtikuun 2 auton myynti varmasti ylitti myyjien odotukset myös täällä Suomessa. Nyt kun saataisiin jollain ihmeellä 4 kpl myydyksi, voitte kirjoittaa täällä vanhaan tyyliinne,kuinka Sparkin myynti nousi huhtikuusta 100%
        Chevrolet on muuten siitä huvittava automerkki, että kaikki esimerkit ja kehut on haettava toiselta puolen maapalloa. Usassa sitä ja Usassa tätä - virttä saa yhtenään kuunnella palstan Chevrolet-hypettäjiltä. Loppujen lopuksi Suomalaisen näkökulmasta on aika yhdentekevää, mitä joku Amerikkalainen autoilija autostaan sanoo, sen verran eroaa uusien autojen hinnat, mallien saatavuus, bensiinin hinta, käyttökulut, myyntipalvelut, usein myös moottoriversiot sekä huollot Suomalaisista. Lisäksi Usassa ei ole myytävänäkään edes puoltakaan täällä myytävistä Sparkin kilpailijoista, joten kunnon vertailukohtaa siellä ei edes ole.

        Kunnon automerkit myyvät myös Suomessa ja niillä ovat myös tyytyväiset asiakkaat, joiden ei tarvitse etukäteen häpeillä tutkimuksia, jotka ovat vasta tulossa.


      • 165343
        Usa sitä ja Usa sitä kirjoitti:

        Eipä laatu ja ajettavuus pure Suomalaisiin autonostajiin, kun myyntimäärä viimekuukausina on ollut pyöreät nolla. Siitä huonommaksi ei voi juurikaan automallin myynti mennä. Huhtikuun 2 auton myynti varmasti ylitti myyjien odotukset myös täällä Suomessa. Nyt kun saataisiin jollain ihmeellä 4 kpl myydyksi, voitte kirjoittaa täällä vanhaan tyyliinne,kuinka Sparkin myynti nousi huhtikuusta 100%
        Chevrolet on muuten siitä huvittava automerkki, että kaikki esimerkit ja kehut on haettava toiselta puolen maapalloa. Usassa sitä ja Usassa tätä - virttä saa yhtenään kuunnella palstan Chevrolet-hypettäjiltä. Loppujen lopuksi Suomalaisen näkökulmasta on aika yhdentekevää, mitä joku Amerikkalainen autoilija autostaan sanoo, sen verran eroaa uusien autojen hinnat, mallien saatavuus, bensiinin hinta, käyttökulut, myyntipalvelut, usein myös moottoriversiot sekä huollot Suomalaisista. Lisäksi Usassa ei ole myytävänäkään edes puoltakaan täällä myytävistä Sparkin kilpailijoista, joten kunnon vertailukohtaa siellä ei edes ole.

        Kunnon automerkit myyvät myös Suomessa ja niillä ovat myös tyytyväiset asiakkaat, joiden ei tarvitse etukäteen häpeillä tutkimuksia, jotka ovat vasta tulossa.

        Kunnon autoilla, kuten Chevrolet, ajavat ei tarvirtse arvailla tulevien kylätutkimuksien tuloksia. Oikeat suuret tutkimukset ovat jo todistaneet Chevroletin ohittaneen myös laadussa kaikki muut, myös Toyotan.

        Ajettavuudessa Toyotasta ei tarvitse edes samana päivänä puhua. Pahinkaan provopoika ei sentään ilkeä edes verrata Toyotaa kunnon autoihin.


      • Picanto-mies.
        165343 kirjoitti:

        Kunnon autoilla, kuten Chevrolet, ajavat ei tarvirtse arvailla tulevien kylätutkimuksien tuloksia. Oikeat suuret tutkimukset ovat jo todistaneet Chevroletin ohittaneen myös laadussa kaikki muut, myös Toyotan.

        Ajettavuudessa Toyotasta ei tarvitse edes samana päivänä puhua. Pahinkaan provopoika ei sentään ilkeä edes verrata Toyotaa kunnon autoihin.

        Yksi kysymys - kun näin Sparkista ja sen erinomaisuudesta vaikkapa Toyotaan nähden puhutaan. Myydäänkö JD Powers tutkimuksen kotimaassa Jenkeissä Sparkin kilpailijaa Aygoa, tai sen sisarautoja Citroen C1:ää tai Peugeot 107:aa?? Epäilen.
        Toyota Aygon ajettavuudessa ei ole juurikaan käytännön eroa Sparkiin. Aygon sähköinen ohjaustehostin on toki kevyempi kaupungissa, joihin nämä A-segmentin autot ovat ensisijaisesti tarkoitettukin. Sparkin hydraulinen tehostin on vähän parempi tien päällä, mutta kukapa näitä ensisijaisesti maantie-ajoon ostaakaan ja Sparkiahan ei täällä osta muutenkaan kukaan, kuten tilastoista näemme.
        Toyotan pieni ja oikeasti yllättävän pippurinen 3-sylinterinen vvti sitten peseekin Sparkin vanhan laiskan ja janoisen 1,2 litraisen moottorin tonnisesta nuhapumpusta puhumattakaan.
        Käy ihmeessä koeajelemassa niin itsekkin näet. Itselläni on ollut mahdollisuus ajaa kumpaakin. Aygoa erään tutun omistamana ja Sparkilla tuli heitettyä koelenkki, vaimolle etsiessä uudehkoa pikkuautoa.


      • ota selvää
        Picanto-mies. kirjoitti:

        Yksi kysymys - kun näin Sparkista ja sen erinomaisuudesta vaikkapa Toyotaan nähden puhutaan. Myydäänkö JD Powers tutkimuksen kotimaassa Jenkeissä Sparkin kilpailijaa Aygoa, tai sen sisarautoja Citroen C1:ää tai Peugeot 107:aa?? Epäilen.
        Toyota Aygon ajettavuudessa ei ole juurikaan käytännön eroa Sparkiin. Aygon sähköinen ohjaustehostin on toki kevyempi kaupungissa, joihin nämä A-segmentin autot ovat ensisijaisesti tarkoitettukin. Sparkin hydraulinen tehostin on vähän parempi tien päällä, mutta kukapa näitä ensisijaisesti maantie-ajoon ostaakaan ja Sparkiahan ei täällä osta muutenkaan kukaan, kuten tilastoista näemme.
        Toyotan pieni ja oikeasti yllättävän pippurinen 3-sylinterinen vvti sitten peseekin Sparkin vanhan laiskan ja janoisen 1,2 litraisen moottorin tonnisesta nuhapumpusta puhumattakaan.
        Käy ihmeessä koeajelemassa niin itsekkin näet. Itselläni on ollut mahdollisuus ajaa kumpaakin. Aygoa erään tutun omistamana ja Sparkilla tuli heitettyä koelenkki, vaimolle etsiessä uudehkoa pikkuautoa.

        Kun et mitään autoista tiedä, niin koita ottaa selvää. Ammattikoulupohjaltakin voi Googlen kääntäjän avulla löytää jotain perustietoja autoista vaikka järjenjuoksu olisikin sinun tasollasi.


      • Varsinainen marakat.
        ota selvää kirjoitti:

        Kun et mitään autoista tiedä, niin koita ottaa selvää. Ammattikoulupohjaltakin voi Googlen kääntäjän avulla löytää jotain perustietoja autoista vaikka järjenjuoksu olisikin sinun tasollasi.

        Sinähän kommentteinesi olet varsinainen järjen jättiläinen. Toivottavasti et edusta typerällä käyttäytymiselläsi ja alakouluikäisen tasoisilla kommenteillasi kaikkia Chevroletisteja. Muut Chevistit, miten on, oletteko kaikki samanlaisia juuri puusta laskeutuneita marakatteja vai löytyykö täältä järkevämpääkin porukkaa, jotka pystyvät argumentoimaan edes hiukan sivistyneemmin, kuin tuo edellä päivästä toiseen herjojaan laukova imbesilli?
        Ei ihme että Chevyä ostetaan noin vähän. Ei kukaan vähänkään järkevä halua, että hänet yhdistettäisiin edes etäisesti tämän kaltaisiin kommentoijiin.
        Mitä tulee autotietäjiin, hemmon joka väittää Cruzen pärjäävän moottoripyörille kiihtyvyydessä, kannattaa pitää suu kiinni.


      • 16+2
        Varsinainen marakat. kirjoitti:

        Sinähän kommentteinesi olet varsinainen järjen jättiläinen. Toivottavasti et edusta typerällä käyttäytymiselläsi ja alakouluikäisen tasoisilla kommenteillasi kaikkia Chevroletisteja. Muut Chevistit, miten on, oletteko kaikki samanlaisia juuri puusta laskeutuneita marakatteja vai löytyykö täältä järkevämpääkin porukkaa, jotka pystyvät argumentoimaan edes hiukan sivistyneemmin, kuin tuo edellä päivästä toiseen herjojaan laukova imbesilli?
        Ei ihme että Chevyä ostetaan noin vähän. Ei kukaan vähänkään järkevä halua, että hänet yhdistettäisiin edes etäisesti tämän kaltaisiin kommentoijiin.
        Mitä tulee autotietäjiin, hemmon joka väittää Cruzen pärjäävän moottoripyörille kiihtyvyydessä, kannattaa pitää suu kiinni.

        Tottahan se on, että sinun kanssasi on yhtä vaikea keskustella järkevästi kuin apinan kanssa, koska sinulla ei ole yhtään enemää järkeä tai kykyä ymmärtää asioita, joita sinulle opetetaan.


      • 165342
        Varsinainen marakat. kirjoitti:

        Sinähän kommentteinesi olet varsinainen järjen jättiläinen. Toivottavasti et edusta typerällä käyttäytymiselläsi ja alakouluikäisen tasoisilla kommenteillasi kaikkia Chevroletisteja. Muut Chevistit, miten on, oletteko kaikki samanlaisia juuri puusta laskeutuneita marakatteja vai löytyykö täältä järkevämpääkin porukkaa, jotka pystyvät argumentoimaan edes hiukan sivistyneemmin, kuin tuo edellä päivästä toiseen herjojaan laukova imbesilli?
        Ei ihme että Chevyä ostetaan noin vähän. Ei kukaan vähänkään järkevä halua, että hänet yhdistettäisiin edes etäisesti tämän kaltaisiin kommentoijiin.
        Mitä tulee autotietäjiin, hemmon joka väittää Cruzen pärjäävän moottoripyörille kiihtyvyydessä, kannattaa pitää suu kiinni.

        "Mitä tulee autotietäjiin, hemmon joka väittää Cruzen pärjäävän moottoripyörille kiihtyvyydessä, kannattaa pitää suu kiinni."

        Tämä on sinun oma väittämäsi ja olen samaa mieltä, että sinun kannattaa pitää suusi kiinni.


      • Empä ole keksinyt.
        165342 kirjoitti:

        "Mitä tulee autotietäjiin, hemmon joka väittää Cruzen pärjäävän moottoripyörille kiihtyvyydessä, kannattaa pitää suu kiinni."

        Tämä on sinun oma väittämäsi ja olen samaa mieltä, että sinun kannattaa pitää suusi kiinni.

        Niinpä niin. Palaamalla muutaman keskustelun taakseppäin, näet kyllä, kuinka sinä - tai tuo toinen järjen jättiläinen vääntää hatustaan 1,4 Cruzen 0-60 mph kiihtyvyyksiä 0-100 kilometreiksi tunneissa. Muuntaminen noissa arvoissa on sitä luokkaa, että MP-lehden mittaamat 600 -750 kuutioiset sporttipyörät eivät tahdo mitattujen arvojen perusteella pärjätä Cruze-hemmojen päästään laskemille 1,4 T-kiihtyvyyslukemille.
        Lisäksi huvittaa tuo nimittely. En tiedä autoista kuulemma mitään, mutta kun aikaisemmin keväällä keskusteltiin Cruzen alustasta, väititte siihen lähinnä kustannussyistä pultatun yhdystukiakseliston olevan parempi kuin aivan
        saletisti kehittyneemmän monivarsituennan. Todellista automiesten tekstiä.

        Turha yrittää vääntää ja kääntää asioita sen jälkeen, kun on suustaan jotain typerää ja epäuskottavaa tosissaan vääntänyt. Valehtelustahan täällä kokoajan syytellään ja nyt kun olette itse narahtaneet paskajauhamisesta, alkaa kieltäminen.


      • 165234
        Empä ole keksinyt. kirjoitti:

        Niinpä niin. Palaamalla muutaman keskustelun taakseppäin, näet kyllä, kuinka sinä - tai tuo toinen järjen jättiläinen vääntää hatustaan 1,4 Cruzen 0-60 mph kiihtyvyyksiä 0-100 kilometreiksi tunneissa. Muuntaminen noissa arvoissa on sitä luokkaa, että MP-lehden mittaamat 600 -750 kuutioiset sporttipyörät eivät tahdo mitattujen arvojen perusteella pärjätä Cruze-hemmojen päästään laskemille 1,4 T-kiihtyvyyslukemille.
        Lisäksi huvittaa tuo nimittely. En tiedä autoista kuulemma mitään, mutta kun aikaisemmin keväällä keskusteltiin Cruzen alustasta, väititte siihen lähinnä kustannussyistä pultatun yhdystukiakseliston olevan parempi kuin aivan
        saletisti kehittyneemmän monivarsituennan. Todellista automiesten tekstiä.

        Turha yrittää vääntää ja kääntää asioita sen jälkeen, kun on suustaan jotain typerää ja epäuskottavaa tosissaan vääntänyt. Valehtelustahan täällä kokoajan syytellään ja nyt kun olette itse narahtaneet paskajauhamisesta, alkaa kieltäminen.

        Kukaan Cruzen omistaja ei ole väittänyt muuta kuin että muutos 0-96 ja 0-100 km/h välillä on muutamia kymmenyksiä. Myöhemmin selvisi että se on määritelty nyrkkisääntönä viideksi prosentiksi. Siis 8 s kohdalla 0.4 sekuntia. Sinun mukaasi 0.3 sekuntiin pitää lisätä ainakin sekunti.

        "Turha yrittää vääntää ja kääntää asioita sen jälkeen, kun on suustaan jotain typerää ja epäuskottavaa tosissaan vääntänyt. "

        Juuri näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4205
    2. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      115
      2536
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1068
    4. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      198
      984
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      942
    6. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      901
    7. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      846
    9. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      825
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe