Minuakin kiinnostaisi saada neuvoja muutamaan päätäni vaivaavaan asiaan, jotta voisin todella elää Raamatun sanaa noudattaen:
1. Aina kun poltan sonnin, tiedän sen olevan Herralle mieluisa, tuoksuva tuliuhri ( 3.Moos. 1:9). Mutta mitä tehdä naapureiden kanssa?!? He uhkaavat häädöllä.
2. Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi (2.Moos. 21:7). Nykypäivän hintatasoa ajatellen: mikä mielestänne olisi sopiva hinta?
3. 3. Mooseksen kirjassa (25:44) sanotaan ihan selvästi, että voin omistaa sekä nais- että miespuolisia orjia, kunhan ne on ostettu naapurikansoilta. Eräs ystäväni sanoo, että tämä koskee vain ruotsalaisia ja norjalaisia, muttei venäläisiä. Tässä tarvitsisin vähän neuvoa: voinko omistaa venäläisiä?
4. Minulla on myös naapuri, joka tekee töitä sapattina. 2. Mooseksen kirjan (35:2) mukaan on ihan selkeää, että hänet pitää tappaa. Olenko moraalisesti velvoitettu tekemään sen itse?
5. Eräs ystäväni meinaa, että vaikka katkarapujen syöminen onkin iljettävää (3. Moos. 11:11), niin homous on vielä pahempaa. Minä olen erimieltä!!! Kumpi meistä on oikeassa?
6. 3. Mooseksen kirjassa (21:20) näytetään sanottavan, ettei huononäköisten pappien pidä lähestyä alttaria. Meidän seurakunnassamme yhdellä papilla on rillit: kuinka tähän pitäisi suhtautua? Pitääkö näön olla ihan virheetön, vai onko tässä jotain liukumavaraa?
7. Useimmat ystäväni käyvät kampaajalla tai parturissa, ja jotkut heistä jopa leikkauttavat hiuksensa ohimoilta lyhyiksi tai tasoittavat parran reunaa. Nyt kun on niin, että tämä on selvästi syntistä toimintaa (3. Moos. 19:27), niin mikähän olisi heille sopiva rangaistus?
8. Olen lukenut 3. Mooseksen kirjasta (11:7-8), että sian raatoihin ei pidä koskea, koska ne ovat saastaisia. Voinko kuitenkin olla maalivahtina jalkapallo-ottelussa, jos pidän hanskat kädessä?
9. Sedälläni on maatila. Hän tekee syntiä kylväessään samaan peltoon kahta erilaista siementä (3. Moos. 19:19). Vaimonsa ei ole yhtään parempi, vaan käyttää vaatteita joiden kangas on tehty kahdesta eri materiaalista (puuvillan ja polyesterin sekoitus). Sedällä on myös tapana kiroilla kovasti. Kysyisinkin, että onko välttämätöntä kerätä koko kylä kivittämään hänet (3. Moos. 24:11-16)?
Kiitos jo etukäteen neuvoistanne! Raamatun sana on ikuinen ja muuttumaton!
Minuakin kiinnostaisi tietää
mitä...
2
56
Vastaukset
- Jesse on kiva
Kiitos tästä :D
- Aina ehtii mukaan
Aloittaja haluaa saivarrella, ettei vaan tarvisi liittyä mihinkään mikä liittyy Raamattuun, Raamatun sanan noudattamiseen.
Mene Jehovan Todistajien juttusille, he voivat auttaa sinua ja tekevät sen mielellään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768