Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uusikorisen S80 moottorin kestävyys ja yms

VolvoS802.5T

Mro taas :) olen huomannu uusikorisia s80 autoja myynnissä jotka ovat hinnaltaa vähän halvempia mutta niillä on ajettu noin 320 000

Niin miten on asian laita kestävätkö moottorit ja yms toki tuo 2.5T on vahva moottori kun vanhakorisetkin ovat vahvoja niin eikai uusikorisessakaan ole mitään hirveitä tapahtunut

vai onko moottorin kestävyydessä eroa vanhakorisen ja uusikorisen välillä :)

Kiitos jälleen vastauksista, eikä tämä ole todellakaan provo.

3

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VolvoS802.5T

      Että miten on uskaltaako ostaa esim uusikoppasta s80 jolla on ajettu vaikka vähän yli 300 000, jos huoltaa niin kestääköhän mihin kilometreihin asti :)

      • käytetty on käytetty

        uskallushan on henkilökohtaista. Tuo moottorihan on tosiaa kestävä, mutta autossa on paljon muutakin joka voi hajota. Yleensä tuoreet isot kilometrit on ajettu taksina tai myyntihommissa, taksiin älä koske, mutta myyntimiehen kilometrit tulee maainteillä ja motareilla ja ne ovat ns. hyviä kilometrejä taajama ajoon verrattuna.


    • Moi, vähän arvailuksi menee mitä kestää, mutta eihän isoissa nyky-Volvoissa ole ainakaan minun tietääkseni ole ollut diesel moottorin kestävyydessä ongelmia, eikä kori tunnu ruostuvan ollenkaan, joten jos selvästi uutta halvemmalla saat, niin voi olla järki ostos, tosin autossa on niin paljon hajoavaa osaa, moottori ja kori on vain osa kaikesta, mikä voi hajota, kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti.

      Mutta epäilen että suurimmat ongelmat liittyvät lisälämmittimeen, moottorin ohjaus eletroniikkaan, ja sähköisiin ruiskutussuuttimiin, jotka alkavat pettää kun kilometrejä on 400- 500 tuhatta.
      Eli uskaltaisin sanoa että itse mootori kestää melko varmasti ainakin 500 000 km, sitten jotkut noista yllä mainitusta osista alkavat pettää, ja jos haluat pitää autoa pitää varautua 500- 2000e remontteihin nyky -auton kanssa.
      Onnea kaupoille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe