Kaiken tyhjentävä maailmanselitysteoria:

Aukino

Tämä on tietysti se vanha paha:
Maailmankaikkeudessa on vain liikkumattomia ja liikkuvia pisteitä, jotka ovat liitoksissa toisiinsa tai eivät. Eri havaitsijat näkevät eriäviä määriä pisteitä, ja eriävinä määrinä voimaa pisteidensä välillä. Se riippuu massallisten objektien havainnoista toisiensa suhteen, ja nuo pisteiden väliset vuorovaikutukset aiheuttavat tilavuuden(Taivas-Isä) ja massan(Maa-äiti) sen tiheyksinään....
Jos rakastat isää enemmän, pääset taivaaseen, jos äitii enemmän, pääset Hellvettiin. Jos yhtä paljon, elät vielä maan päällä.

9

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 301

On ihan mahdollista, että todellisuus on olemassa.

• Aukino

Tuo logiikan ja todennäköisyyslaskennan kannalta ihan kelpo maailmankuva.
      Totuus ja valhe ottaaa kantaa siihen, että oliko jokin tarkkaanottaen mahdollista vai ei.

• Pakstori

Semmonen pettymys ja syytös suomalaisille poliitikoille nyt, että ei puheidenkaan arvo ole se, että piffaaa koko puheensa ja tekstinsä arvon ittelleen rahamäärinä, vaan että jättää ne piffaamatta jolloin se teksti oli juuri sen arvoinen mitä jätti ottamatta palkkaa, ja se pätee muunkin työn arvoon.

• Hullu hellu
        Pakstori kirjoitti:

Semmonen pettymys ja syytös suomalaisille poliitikoille nyt, että ei puheidenkaan arvo ole se, että piffaaa koko puheensa ja tekstinsä arvon ittelleen rahamäärinä, vaan että jättää ne piffaamatta jolloin se teksti oli juuri sen arvoinen mitä jätti ottamatta palkkaa, ja se pätee muunkin työn arvoon.

Älkää ymmärtäkö väärin: Kyllä jokaiselle on maksettava se palkka mikä kullekin kuuluu: Jos opiskelijan suoritukset ovar riittäviä on hänet päästettävä kurssistaan läpi, ja jos rakenusstyöläinen tekee hyvän rakennuksen, ja tehdastyöläinen hyvät elementit niin ne ovat töitä, joista on PAKKO maksaa tuo vaadittu palkka. EI ole lupa ajatella niin, että se on varmaan niin uskovainen, että sille ei tarvitse maksaa palkkaa, vaan kaikille, sekä pakanoille ja kristityille sama palkka samasta työstä, vaikkei työnsä aina ihan samalta näytä ja kuulosta. Minulle maksetaan nettopalkkaa 350 100 euroa kuukaudessa - puolet siitä on mennyt tupakkiin joka kuukausi, ja loput muihin laskuihin, ja äidin perintö lyhenee joka kuukausi satasella, vielä on muutama kuukausi sitä jäljellä, sitten tulee tupakille pakollinen loppu, koska ei ole siihen ylellisyyteen enää mulla varaa. Mutta ruoka on ja katto pään päälle, mitäs meille "hulluille" muuta pitäisi maksaa...Veli ja isukki antoivat vanhat tietokoneensa mulle, ja ne ovat toimineet yli viisi vuotta molemmat.

• Aukino
        Hullu hellu kirjoitti:

Älkää ymmärtäkö väärin: Kyllä jokaiselle on maksettava se palkka mikä kullekin kuuluu: Jos opiskelijan suoritukset ovar riittäviä on hänet päästettävä kurssistaan läpi, ja jos rakenusstyöläinen tekee hyvän rakennuksen, ja tehdastyöläinen hyvät elementit niin ne ovat töitä, joista on PAKKO maksaa tuo vaadittu palkka. EI ole lupa ajatella niin, että se on varmaan niin uskovainen, että sille ei tarvitse maksaa palkkaa, vaan kaikille, sekä pakanoille ja kristityille sama palkka samasta työstä, vaikkei työnsä aina ihan samalta näytä ja kuulosta. Minulle maksetaan nettopalkkaa 350 100 euroa kuukaudessa - puolet siitä on mennyt tupakkiin joka kuukausi, ja loput muihin laskuihin, ja äidin perintö lyhenee joka kuukausi satasella, vielä on muutama kuukausi sitä jäljellä, sitten tulee tupakille pakollinen loppu, koska ei ole siihen ylellisyyteen enää mulla varaa. Mutta ruoka on ja katto pään päälle, mitäs meille "hulluille" muuta pitäisi maksaa...Veli ja isukki antoivat vanhat tietokoneensa mulle, ja ne ovat toimineet yli viisi vuotta molemmat.

Vaikka oon saattanut ittekin jäädä jollkulle vähän velkaa... Vietnamilainen ukkeli antoi mulle 3-5 tupakkia melekein joka päivä, ainakin vuoden päivät, vaikka annoin sille vain kahvia ja muutaman dvd:n. Tulee vähän kiire maksaa, koska mun on vaihdettava asuinpaikkaa kohta vissiin, ja sekin ihmissuhde päättyy....

• objektiivinen totuus on olemassa, mutta se ei ole aikaan sitoutuneen ihmisen nähtävissä, koska se on ajaton.

Kun tuo aikaan sitoutuminen päättyy, ja elää nykyhetkessä joka on ajaton niin tuon totuuden voi nähdä, mutta ei voi sitä sanoin selittää, koska sanat ovat ajallisia ja totuus ajaton.
      Sanoilla voi kuitenkin viitata tuohon totuuteen,on sitten lukijan asia on vapaa ymmärtämään tuon asian

• aikaympyrä

AINOA liikkumaton asia maailmankaikkeudessa on aika, siis sitä ei ole oikeasti. Aika kun 'syntyy havaitsemisesta' eli liikkeestä verrattuna johonkin ja on aina suhteellista. Sen syntymiseen tarvitaan aina kaksi tekijää eli havaitsija/tietoisuus ja kohde johon se vertaa jotain toista tarkemmin määrittelemätöntä kohdetta.

• kvasi2

Lähtökohdaksi voisi ottaa monimaailman kunhan ymmärtää, että monimaailmaan (multiversumiin) ei sisälly sellaisia asioita kuten väri, maku, haju, ... .

• tieteenharrastaja

Ymmärrän, että sinulla on tarve tekeytyä viisaaksi, mutta perustelepa tällä kertaa tuo väitteesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3560
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3533
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3322
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2779
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2036
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1962
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      42
      1704
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1635
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1400
    Aihe