Aihe koskee Islamin ja kristinuskon Jumalaa, ehkä juutalaisuudenkin.
Jumala on näiden uskontojen mukaan kaikkivaltias, eli Hän voi tehdä mitä tahansa, miten tahansa ja milloin tahansa.
No mitä Hän näiden uskontojen mukaan sitten tekee?
Koettelee ihmisiä koko heidän elinikänsä, antaa todisteita itsestään
3000/1900/1400 vuotta vanhan kirjan kautta, jättää syyttömiä kärsimään, luo ihmisiä joiden tietää joutuvan kadotukseen, kiduttaa heitä ikuisuuden, vaatii palvontaa ja
kostaa jokaiselle, joka kritisoi Häntä.
Suomen valtio antaa ihmisille sanan- ja ajatuksenvapauden, eikä Suomen valtio kiduta tai vangitse sitä kritisoivia, mutta kaikkivaltias Jumala ei siihen kykene?
En sano, ettei mikään näistä uskonnoista voisi olla totta, sillä sitä minä en voi tietää varmasti, mutta Jumalan profiili on vähintäänkin arveluttava, mikäli näitä uskontoja on uskominen.
Huomatkaa, että nämä uskonnot opettavat seuraavia asioita:
-Jos ihminen ajattelee omilla aivoillaan, hän on ylpeä
-Jos ihminen ei suostu palvomaan Jumalaa, hän on ylpeä
-Jos ihminen on ylpeä, hän joutuu ikuiseen kidutukseen
Tämä on peruskikka ihmisen omantunnon tuhoamiseen ja se ihmisraunio on helppo muovata kritiikittömäksi robotiksi.
Sanon vain sen, että Jumala voisi muuttaa koko maailman täydelliseksi sormia napsauttamalla, mutta Hänen mielestään maailma toimii paremmin jonkinlaisena lautapelinä ja uskollisuustestinä, ehkäpä ihmiskokeenakin.
Käyttääkö Jumala valtaansa väärin?
4
91
Vastaukset
Me elämme jälleensyntymän todellisuudessa.
Elikä meille on annettu 'todellisuus' ......Jumalasta.....on fyysinen.
Kuitrenkin pitäisi oivaltaa 'henkinen' ja 'fyysinen' Jumaluus?- En-kel1
Heitä uskonnot romukoppaan ja ala etsiä totuutta!
Hän voi tehdä mitä tahansa, miten tahansa ja milloin tahansa.
Tuossa on ihmisen tekemä käsitys Jumalasta.
Voisitko lähteä ajatuksesta että Jumala ei voi rikkoa omia lakejaan.
Saatta olla helpompi päästä eteenpäin poistamalla jumaluudesta kaiken aineellisen. ja ajatella että Jumala on henki
Kuitenkin peruslähtökohta on että sinä olet itse ajattelija, kukaan toinen ei voi määrätä miten hauat ajatella.
Uskonnot tosiaankin kannattaa heittää .... onhan sielläkin tavoitettavissa paljon rakautta mutta kuitenkin????Ihmiselle on haaste oivaltaa termit 'fyysinen' Jumaluus ja sitten tämä 'ajaton' Minä Olen Jumaluus?
Tätä asiaa olen yrittänyt toistella, eroa ei selvästi oivalleta?
Uskonnoissa on hyviä asioita, kaikista löytyy jotain ajattelemisen aihetta....romukoppaan ei kannata heittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723560
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851598Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek261307- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941013- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?62874Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk94817- 62765