Haluan kertoa teille jotain joka muutti elämäni täysin.
Olen kärsinyt miltein koko ikäni masennuksesta. Välillä ollut helpompia kausia, välillä olen satuttanut itseäni ja yrittänyt itsemurhaa.
Olen 28 vuotias ja kävin terapiassa 8 vuotta. Minua terapia ei auttanut. Tuntui, että se vain pahensi pahaa oloani. Lääkkeet eivät auttaneet, ne lamaannuttivat minut siihen pisteeseen, että en tuntenut yhtään mitään.
En iloa, en surua. En jaksanut opiskella, en tehdä töitä, en mitään. Halusin vain käpertyä peiton alle, ja jäädä sinne ikuisiksi ajoiksi. Kokeilin kaikkea, mikään ei auttanut. Ja olin jo niin epätoivoinen, että päätin kokeilevani mitä tahansa jotta saan pahan oloni pois.
Sitten törmäsin internetissä Ayahuasca nimiseen aineeseen, jota amazonin shamaanit olivat käyttäneet rituaaleissaan lääkkeenä tuhansia vuosia. Minulla ei enää tässä vaiheessa ollut mitään hävittävää, joten matkustin Peruun ja osallistuin rituaaliin.
Ainoa neuvo, jonka shamaani minulle antoi; Avaa sydämesi.
Join pienen kupillisen pahan makuista nestettä.
Sitten se alkoi. En koskaan tule unohtamaan sitä tunnetta. Musertava epätoivo. Varmuus loputtomasta kärsimyksestä. Kukaan ei ole auttamassa, ei mitään keinoa paeta. Joka puolella käsittämättömän pimeää, ajatuskin valosta tuntui mahdottomalta. Tunsin kuolevani.
Yhtäkkiä, putosin putkea pitkin alas joka oli tehty tulesta. Seinillä liikkui kärsiviä hahmoja, jotka rukoilivat minua pelastamaan heidät. ”Et ikinä tule pääsemään pois täältä”, jotkut kuiskasivat. ”Et koskaan. Et koskaan”.
Tajusin nauravani heille. ”Te ette pelota minua”, sanoin. Mutta pimeys muuttui yhä painostavammaksi, yhä pimeämmäksi. Kärsimyksen tuoma tunnelataus oli käymässä sietämättömäksi, sydämeni räjähtäisi hetkenä minä hyvänsä. Tunsin kehossani koko ihmiskunnan kokeman kärsimyksen, sen tragediat, vihan, kaiken surun.
Lopulta saavutin tunnelin pohjan ja näin kolme valtaistuinta mustassa kammiossa. Kolme hämärää hahmoa istui tuoleilla, keskellä luulin olevan itse Saatana. ”Pimeys ei ikinä katoa”, hän sanoi. ”Se ei koskaan pääty etkä pysty täältä pakenemaan”. ”Kyllä pystyn”, sanoin.
Yhtäkkiä pakotin itseni nousemaan. Kohosin korkeammalle ja yhä korkeammalle, läpi tulisen tunnelin. Kunnes saavutin valon. Kaikki pimeys oli kadonnut. Kehoni tuntui kevyeltä, tunsin rauhan. Leijuin värien ja kuvioiden keskellä. Olin ruumiiton ja persoonaton, olin maailmankaikkeus, toisaalta en ollut yhtään mitään. Lensin äärettömyydessä muiden sielujen kanssa ikuisesti, kokien äärimmäistä rakkautta ja lämpöä. Aikaa ei ollut, menneisyys, nykyhetki ja tulevaisuus olivat yhdistyneet. Pystyin tuntemaan jokaisen eliön joka tässä universumissa on elänyt tai tulee elämään, ja pystyin käymään läpi niiden kokemuksia. Hitaasti ayahuasca visioni alkoi haalistua. Palasin kehooni, joka makasi suuressa teltassa.
”Tervetuloa takaisin”, shamaani sanoi. Seuraavana aamuna, mahdottomuus oli tapahtunut. Vakava masennus josta olin kärsinyt lapsesta saakka, oli kadonnut. Kaikki murheet mitä on tullut koettua, on puhdistunut sielustani. Olen niin kiitollinen tästä kaikesta ettei sanat siihen riitä, saan vähän väliä naurukohtauksia ja tunnen kuinka energia virtaa minuun uskomattomalla voimalla, olen uudestisyntynyt. Näen maailman aivan kuin lapsen silmin, kaikki on uutta. Värit ovat intensiivisempiä, linnun laulu ei ikinä ole kuullostanut näin kauniilta. Sanat eivät pysty ikinä kuvailemaan sitä, miltä minusta tuntui tuon rituaalin aikana ja kuinka hyvä olo minulla on nyt.
Tämä on upeaa. Olen niin onnellinen, että itkettää.
Olen parantunut, ainakin toistaiseksi
66
8640
Vastaukset
- -lkaSDH
Ayahuasca vaikuttaa nopeasti, noin viidessä minuutissa, ja aluksi ilmenee pahoinvointia. Harmaliinin epäillään vaikuttavan keskiaivojen tietoisuutta ja tajunnan tiloja säätelevään keskukseen. Harmiini ja harmaliini ovat serotoniini-antagonisteja ja CNS-stimulantteja. Harmala-alkaloidit toimivat siis MAO-estäjinä, joten samanaikaista käyttöä SSRI- ja kaksikanavaisten masennuslääkkeiden (mirtatsapiini, duloksetiini, venlafaksiini) kanssa tulisi ehdottomasti välttää.
Sen pääasialliseksi vaikutukseksi katsotaan myös purgaksi kutsuttua puhdistavaa oksennusreaktiota, jossa symbolisesti kaikki paha poistuu elimistöstä. Ayahuasca-käsitettä käytetään löyhästi myös kaikista monoamiinioksidaasi-inhibiittoria ja dimetyylitryptamiinia yhdistävistä seoksista, mutta perinteisesti juoma valmistetaan hienontamalla ajahuaskaliaania tai liaanin kaarnaa ja lisäämällä lehtiä ja juurta lajeista Datura suaveolens, Brunfelsia, Psychotria viridis tai Haemadictyon amazonicum.
Elii tuon perusteella keksit aloituksen ihan omasta päästäsi.- fqqqqqqqqqqqqqqqqqq
tukari? wikipediatukari? kaikkea ei länsimaalainen tiedejuntti kykene ymmärtämään, esimerkiksi ayahuascaa
- moinen.höpöä
Amen. Ayahuasca on pelkkä myrkky. Kaikki muu on kuviteltua, plaseboa.
- Anderssonn
Näppärästi copy pastesit sinun faktasi, omaa tekstiäsi on vain 8 sanan verran. Mitä jos ottaisit asioista selvää itse ja perehtyisit asiaan, ennen kuin tulet tänne lapsimielisenä leikkimään kaikkitietävää :)
Olen lukenut näistä ayahuasca kokemuksista ja ihmeelliseltä aineeltahan se vaikuttaa, myös pelottavalta. Pahoinvointi ja painajaismaiset näyt kuuluvat asiaan, kun mielesi puhdistuu. Oksentaminen on myös enemmän kuin todennäköistä.
Kyseessä on kuitenkin niin voimakas psykoaktiivinen aine, että en lähtisi heppoisin perustein sitä juomaan, en edes mielenkiinnosta tai "kokemusta rikkaampana" ajatuksella. Mutta jos olisin päätynyt elämässäni täydelliseen umpikujaan ja mielessäni pyörisi vain itsetuhoiset ajatukset, voisin itsekin päätyä kokeilemaan Ayahuascaa, mutta vain aidon shamaanin opastamana.
Vaikea ottaa enempää kantaa, koska omakohtaista kokemusta asiasta ei ole. - masiskonkari
Vaikuttava kokemus. Kuinka kauan siitä on kulunut aikaa?
Itse olisin valmis kokeilemaan, on vain aika iso juttu matkustaa "toiselle puolelle maailmaa" sen vuoksi. Mutta ei poissuljettu ajatus ollenkaan. Shamanismi kiehtoo ilmiönä muutenkin ja matkustelu avartaa.Hei Masiskonkari!
Kuukausi on kulunut, kun palasin matkaltani.
Jos olet itse edes harkinnut tai miettinyt asiaa, niin lähde. Jos taas olet täysin tyytyväinen elämääsi, siitä ei puutu mitään ja olet onnellinen, en osaa sanoa saatko tällaisesta kokemuksesta mitään sellaista irti joka auttaisi sinua elämässäsi eteenpäin. Tosin, jos sinua shamanismi kiehtoo ja olet tällaisia asioita miettinyt, se mielestäni kertoo jo sen, että sinä etsit jotain. Ja tämänkaltainen kokemus saattaa auttaa sinua löytämään sen. Shamaanilla on työkalut portin avaamiseen, mutta yksin sinä joudut siitä menemään läpi.
Minä koin maanpäällisen helvetin. Luulin kuolevani. Yritin taistella sitä vastaan enkä uskaltanut päästää irti. Olin varma, että jos päästän irti niin kuolen. En voi mitenkään sanoin kuvailla sitä tunnetta. Elämäsi on hiuskarvan varassa.
Sitten päästin irti, antauduin sen vietäväksi ja matka alkoi. Pidin mieleni avoimena ja otin vastaan kaiken mitä eteeni tuli.
Sen jälkeen kun koko tajuntasi on ääriään myöten täynnä vihaa, surua, pelkoa ja kuolemaa, sinuun iskee salama ja kaikki se on poissa.
Sinut valtaa sellainen rakkauden ja turvallisuuden tunne, jota et ole koskaan kokenut. Ymmärrät, että sinun ongelmasi ovat mitättömiä, täysin turhia. Kaikki paha olo menee pois. Et voi tehdä mitään muuta kuin itkeä ja antaa kaiken sen taakan valua poskia pitkin ulos sinusta.
- Löysin Valon- twewewewewewewewe
samoin
- Bipotapaus
valonlapsukainen kirjoitti:
Hei Masiskonkari!
Kuukausi on kulunut, kun palasin matkaltani.
Jos olet itse edes harkinnut tai miettinyt asiaa, niin lähde. Jos taas olet täysin tyytyväinen elämääsi, siitä ei puutu mitään ja olet onnellinen, en osaa sanoa saatko tällaisesta kokemuksesta mitään sellaista irti joka auttaisi sinua elämässäsi eteenpäin. Tosin, jos sinua shamanismi kiehtoo ja olet tällaisia asioita miettinyt, se mielestäni kertoo jo sen, että sinä etsit jotain. Ja tämänkaltainen kokemus saattaa auttaa sinua löytämään sen. Shamaanilla on työkalut portin avaamiseen, mutta yksin sinä joudut siitä menemään läpi.
Minä koin maanpäällisen helvetin. Luulin kuolevani. Yritin taistella sitä vastaan enkä uskaltanut päästää irti. Olin varma, että jos päästän irti niin kuolen. En voi mitenkään sanoin kuvailla sitä tunnetta. Elämäsi on hiuskarvan varassa.
Sitten päästin irti, antauduin sen vietäväksi ja matka alkoi. Pidin mieleni avoimena ja otin vastaan kaiken mitä eteeni tuli.
Sen jälkeen kun koko tajuntasi on ääriään myöten täynnä vihaa, surua, pelkoa ja kuolemaa, sinuun iskee salama ja kaikki se on poissa.
Sinut valtaa sellainen rakkauden ja turvallisuuden tunne, jota et ole koskaan kokenut. Ymmärrät, että sinun ongelmasi ovat mitättömiä, täysin turhia. Kaikki paha olo menee pois. Et voi tehdä mitään muuta kuin itkeä ja antaa kaiken sen taakan valua poskia pitkin ulos sinusta.
- Löysin ValonHei valonlapsukainen!
Aivan uskomaton tuo kokemuksesi.!
Voisikohan se toimia minullekin.
Olen kuullut ayahuascasta jonkinverran mutta joudun bipolariioireyhtymän takia käyttämään serotoniinilääkkeitä jotka ovat kielletty ayahuascan kanssa.tietääkö kukaan tästä puolesta.?
Ihanaa jatkoa sinulle
- 13+8
Olen pian 25-vuotias mies, kärsinyt masennuksesta ja muista mielenterveysongelmista jo ainakin yli 6-vuotta. Saakohan Suomesta mistään tuota ayahuascaa ? Ei minulla kohta ole mitään menetettävää joten olisin ehkä valmis kokeilemaan tuota ayahuascaa.
Älä missään nimessä ryhdy leikkimään kotonasi kyseisen aineen kanssa, vaikka sinulle sattuisikin siihen tilaisuus tulemaan. Kyseessä on äärimmäisen vahva aine johon on pakko suhtautua kunnioituksella. Sen lisäksi, sitä ei Suomessa myydä laittomuuksensa vuoksi. Yhdysvalloissa tietyt kirkot järjestävät Ayahuasca seremonioita, erityisluvalla.
Länsimainen lääketiede ei tunnusta tätä lääkkeeksi.
Ainoa oikea ja turvallinen tapa kokeilla Ayahuascaa on lähteä oikean Shamaanin luo. Hän opastaa sinua ja pitää sinusta huolta, kun taistelet sisäisiä demoneitasi vastaan.
Mielestäni tämä dokumentti antaa hyvän kuvan siitä, mistä asiassa on kyse.
https://www.youtube.com/watch?v=P0ommNRJeMQ- nähty jo
Itse tungin jääpuikon perseeseeni ja koin saman.
Tää sun juttus on yhtä aptentttista kun kaikki jumala sadut.- SienestäjäBoi95
Yleensä olisin kanssasi samaa mieltä mutta huomaan että sinulta tuntuu tietämys mutta etupäässä kunnioitus luonnon psykedeelisiä kohden.
- Jeah
SienestäjäBoi95 kirjoitti:
Yleensä olisin kanssasi samaa mieltä mutta huomaan että sinulta tuntuu tietämys mutta etupäässä kunnioitus luonnon psykedeelisiä kohden.
Joo, yleensä mäkin olisin samaa mieltä, mutta psyket on muotia.
- Totuudessa1133
Nuo ovat todellisia demoneja ja niiden valtaan kun joutuu niin joutuu elämään pimeydessä jo nyt elämän ajan ja kuoleman jälkeen helvetissä. Tässä linkissä on hyvä Pyhän Hengen vaikutus ja se tuo todellisen ilon, joka jatkuu iankaikkisesti taivaassa. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen
- _Lam_
Aiemmin oli keskustelu, jossa aloittaja mietti saako psykedeelistä psykoterapiaa mistään. Ideana, että psykoaktiivinen aine kuten LSD vie kaikki defenssit pois jolloin ihminen kohtaa KAIKKI nuo syvimmät asiat/tunteet mitkä alitajunnassa myllertävät.
Tulee myös mieleen hiljattai tehty tutkimus jossa psykoosipotilaat parantuivat käymällä psykoosin läpi hoitohenkilökunnan ja läheisten kanssa. He paranivat. Ilman psykoosi lääkkeitä.
Avauksesi herätti tällaisia ajatuksia itsessäni. Mulla on ongelmana, että omat defenssini ovat lähes murtamattomia ja en pääse eteenpäin vaikka kuinka hakkaan päätä seinään. Myös konkreettisesti :(
Tartteisin itsekin tällaisen "käsittelyn" jos siinä voisi olla tästä kyse? - 13+8
Lsd voi helposti tuhota ihmisen psyyken täysin, varsinkin jos on vähänkin heikko psyyke jo muutenkin.
- sori skeptismistä:D
miten matkustit peruun?
- köyhä
Samaa mietin minäkin. Milläköhän rahalla työtön hankkii lentoliput Etelä-Amerikkaan....
- HÖH -1
köyhä kirjoitti:
Samaa mietin minäkin. Milläköhän rahalla työtön hankkii lentoliput Etelä-Amerikkaan....
Ei saa epäillä.
- capt. cöpenick
Helpotusta ahdistukseen, traumoihin ja tulevaisuuden pelkoihin voi saada omassa kotona mm.itämaisten itsensäkehittämismenetelmien avulla.
Niitähän on pilvin pimein. Itsellä kokemusta pelkästään reikimeditaatioharrastuksesta.(rm) Se auttaa harjoittajaansa hyvin tehtynä ainakin vuorokauden eteenpäin; myös harjoitus-suositus kerran päivässä.
Valvetajunta ei onnistunutta rm-harjoitusta ei tietoisesti pysty selittämään, koska se tehdään transsitilassa. Tähän tilaan pääsy tottuneelle käy muutamasta minuutista varttituntiin.
En uskaltaisi kokeilla noita luonnosta saatavia psykokodeelisia tuotteita koska aineiden jälkivaikutuksista kukaan ei pysty sanomaan mitään varmaa. - Yksin Jeesus
Jokaiselle löytyy tästä maailmasta joku "sopiva" päihde, joka tekee kivan tripin, joka voi olla voimakaskin kokemus. Mutta kemiaan se kaikki vain lopulta perustuu.
Kaverini on kokenut kaikkea elämää suurempaa hasiksen vaikutuksen alaisena. Itse tykkäsin parikymppisenä alkoholista, koska se vapautti estoista. Joku syö taikasieniä ja kokee vapautunsa lapsuuden traumoista :D Aika vaarallisesta tilanteesta on kyse silloin, kun alkaa käyttää lsd:n kaltaisia huumeita. Siitä vasta korkealentoiset kokemukset saa, sanovat ne jotka siitä huumeesta saavat kiksejä.
Mihinkään päihteisiin liittymätön psykoosi (esim. bipolaarihäiriön mania-vaiheessa) voi olla revolutionaarinen kokemus, jossa henkilö "ymmärtää ekaa kertaa kaiken"...
Aloittaja, en tiedä minkä ikäinen olet, mutta luulen että olet suht nuori vielä. Annan sinulle neuvon: älä perusta elämääsi psykoaktiivisille aineille, älä lääkkeille, huumeille, viinalle. Päihtymystila voi olla erittäin voimakkaasti vaikuttava kertakokemus, mutta se on pelkkää aivokemiaa. Vai olisitko muka saanut kyseisen kokemuksen ilman ayahuascaa?- pummiharmonia
Väliäkö tolla jos eälmä paranee, kun ei sitä sieltä mukaan roudata kilo kaupalla ja aleta vetämään omia rituaaleja päivät pitkät. Mitä tässä nyt yritän sanoa miksi kuolla hammas reikään kun on hammas lääkäri keksitty.
- pummiharmonia
Jos vielä sen verran, pystyisikö joku tänne vielä auttamaan miten tämmöisen säädön toteutus käytännössä toimii, minne, paljon pitää varata massia, miten löydän shamaanit.
- Yksin Jeesus
"miten löydän shamaanit."
:D
Nyt, pummiharmonia, ristit kätesi ja sanot Jeesukselle, että haluat Hänen apunsa. Jeesus auttaa jokaista, joka Häneltä pyytää apua. Luota Häneen ja Hänen tapaansa auttaa sekä aikatauluun.
Jumala tuli Jeesuksessa ihmiseksi ja sovitti syntisyytemme ristillä ja ikuisen henkensä voimalla voitti kuoleman ja kadotuksen. Olemme kaikki syntisiä, mutta jokainen, joka vastaanottaa Jeesuksen syntiensä sovittajana ja elämänsä Herrana, saa iankaikkisen elämän!
Elämä ei aina ole helppoa uskoon tulemisen jälkeenkään, mutta sisäinen rauha pysyy, koska se perustuu luottamukseen Jumalaan. Ja mitäpä tässä nyt pelkäisi ja mistä masentuisi, kun tiedän, että kaikki tulee päättymään hyvin, vaikka tässä välissä tapahtuisi mitä vain.
Ei shamaaneja, pummiharmonia, ei shamaaneja. :D
- niinauttakaaa
Niin mistä sitä ainetta saa? Tärkeä kysymys.
- knowledge holder
Jaahas. Tällainen topikki.
Ayahuascan avulla voi päästä aivan valtavan pitkälle ja se on muuttanut elämäni.. Tein syksyllä amatsonilla 2 kahdeksan päivän kasvidiettiä ja ayahuascaa juotiin 10 sessiota. Aivan huikeaa. Olen saanut terveyteni takaisin.... Tarinaa tuosta kokemuksesta riittää liiaksikkin enkä tiedä saanko koskaan purettua sitä... No anyway, voin auttaa ihmisiä löytämään hyvän paikan sillä minulla on paljon tuttuja amatsonilla ja tiedän yhden aivan uskomattoman shamaaniperheen sieltä.. Voin myös antaa valtavan paljon informaatiota tästä aiheesta, tehdä budjettilaskelmat ja auttaa toteutuksessa....
Sielunliaani on antanut minulle täysin uudenlaisen käsityksen maailmasta ja todellisuudesta ja kuka tahansa haluaa tutkia elämän mysteeriä olen valmis auttamaan.- HessuHopo3
Haa! Mahtavaa! Törmäsin aiheeseen joskus 3vuotta sitten ja päätinkin että mun on päästävä tuo joskus vielä kokeilemaan. Ison osan elämästäni olen ollut todella masentunut ja vaikka nykyään pyyhkiikin paremmin, niin silti tunnen Ayahuascan "kutsun". Olenkin päättänyt laittaa asiani niin että pääsen tänä vuonna lähtemään tuonne. :) Kiinnostaisi tietää mitä, miten ja missä? Ja kun teen aika perusduunia ja liksa ei päätä huimaa, niin kaikki apu matkan suunnitteluun ja budjetointiin on tarpeen. Tietysti haluan löytää luotettavan paikan missä on hyvissä käsissä.
- knowledge holder
Onneksi oli bookmarkeissa tämä teksti.. Mun omat kokemuskset sijoittuu Iquitoksen lähimaastoon Peruun. siellä on tapahtunut paljon mystisiä juttuja ja yksi suomalainen kaveri on rakentanut talon sinne padre cocha nimiseen kylään. Hän tuntee hyvin seutua ja myös nämä kyseiset shamaanit. Kaikki ihmiset jotka olen hänen luonaan (shamaanin) tavannut ovat kokeneet melkoisen elämän muutoksen. Hieman budjetointia sillä ihan ilmaistahan tuonne meneminen ei ole, mutta uskon että se sessio tulee maksamaan itsensä moninkertaisesti takaisin. Nykyään Panamasta on suoria lentoja Iquitokseen mutta itse olen matkustanut Bogotan kautta Leticiaan ja sieltä joki laivalla (2-3 päivää) iquitokseen. Esim lufthansa aika ajaoin pistää tarjouksia bogotan lennoista menopaluu 800e-1000e. Bogotasta amatsonille pääsee alle 100e. jos 1300e budjetoi matkoinin niin pitäis riittää. Suosittelen että aikaa varaat vähintään kuukauden mielellään kaksi. Ehdit vähän tottua siihen vieraaseen maailmaan joka varmasti osaltaan auttaa irti päästämisestä kun yage murtaa mielen defenssit. siellä voi selvitä alle 20 egeä päivä budjetillakin mutta suosittelen että varaat 30-35 egeä päivä. Näin äkkiä päässä laskien 2500 egeä pitäis riittää kuukauden reissuun ja tonni lisää niin voi olla siellä 2kk. Suunnittelen myös itse matkustavai tuonne loppuvuodesta uudelleen. Jees no näillä tiedoilla homman voi jo luovia läpi, mutta mielelläni annan lisää infoa tästä. Uskon että auttavani ihmisiä tässä asiassa palkitsee myös minua tulevaisuudessa tavalla tai toisella. :) antaisin sähköpostini mutta se sisältää koko nimeni joten en sitä nyt tähän viitsi laittaa.
- Pöö
Heips knowledge,
Olisin itse valmis satsaamaan sen 3000 kaikkinensa, jos paikka taivaassa järjestyisi nopeast?
Laita meiliä profoodbalance@ luukku.com - Tabu32
Moi
Tuonne aijon suunnata itsekkin syksymmällä, katselin jo vähän reittejä ym. ja teen tässä vähän taustatutkimusta tulevalle matkalleni, mielenkiitoisia alueita ja henkilöitä näyttäisi siellä olevan paljonkin, mutta jos voit antaa hyviä vinkkejä aiheesta ja alueesta Amazon muutenkin niin kiitän kovasti, Näköjään vanha sanonta pitää paikkansa " matka valitsee sinut etkä sinä matkaa" näin kai se menee... Laita viestiä kun ehdit e-mail [email protected] - pamieric
Moikka Knowledge holder voisitko lähettää minullekkin postia niin saan sähköpostisi jos haluat auttaa tuon Ayahuasca seremonia tiedon jakamisessa ? [email protected]
- jack jerk
What the fuck i just readed?
- Mätäsuu
Kuulostaa ihan meikäläisen normipäivältä
- mima81
Hei! Mielenkiintoista juttua ayahuascasta. Olen jo parin vuoden verran etsinyt tietoa kyseisestä asiasta koska olen kuullut, että tehoaa hyvin postraumaattisen tressin hoitoon. Minulle mikään terapia ei ole auttanut. Itse olen lähes absolutisti ja yleensä kaihdan kaikki aineita, mutta siitähän tässä ei tosiaankaan ole kyse. Ayahuascaahan käytetään myös riippuvuuksien hoitoon. Olen erittäin kiitollinen jos annat minulle lisätietoa siitä miten onnistuisin pääsemään ayahuasca-"terapiaan". Aina parempi jos suomessa ... ?? Kiitos
- Hessuhopo3
Morjes Knowledge!
Vautsi, sieltä tulikin tosi paljon hyödyllistä tietoa! Näillä näkymin reissumme on myös sijoittumassa loppuvuoteen, marras-joulukuu alustavasti. Meitä on lähdössä 3-4henkeä jos kaikki saa omat asiansa niin järkättyä. :) Otahan yhteyttä niin jutellaan lisää: [email protected]
Kiinnostaisi tulla samaan paikkaan missä itse olet kokemuksesi elänyt, kun kerta on kokemuksella hyväksi todettu :) Ja kaikki lisätietokin on varmasti tarpeen!
Meillä reissu kestäisi sen kuukauden, mutta ei kuitenkaan vähempää :)- Elämää
Tietämättä aiheesta sen enempää, toivotan kuiten kaikille teille oikein hyvää ja antoisaa matkaa.
Kertokaahan kokemuksistanne, kunhan olettte palanneer. - No niin
Elämää kirjoitti:
Tietämättä aiheesta sen enempää, toivotan kuiten kaikille teille oikein hyvää ja antoisaa matkaa.
Kertokaahan kokemuksistanne, kunhan olettte palanneer....Jos palaatte.
- No niin
No niin kirjoitti:
...Jos palaatte.
Ups - ei ollut tarkoitus olla millään tavalla henkilökohtainen kommentti tämän, vaan yleinen varoitus.
- BuuValheille
Tekstisi on huono anglismeja vilisevä lyhennelty käännnös ja varastettu matkakertomuksesta
http://www.kirasalak.com/Peru.html
http://www.nationalgeographic.com/adventure/0603/features/peru.html
Ayahuasca sinänsä saattaa olla hieno kokemus, mutta muistutuksena kaikille kiinnostuneille: lähdekritiikki on aika tärkeää täällä internezin ihmeellisessä maailmassa. - No niin
Ei kannata sitten kokeilla vahvoja, psykoaktiivisia huumeita, jos ei toimikaan. Siitä mahdollisuudestahan ei ole niin kauheasti ylistäviä kokemuskuvauksia täälläkään liikkeellä?
- dont.try
huumausainehan tuokin. ei sellaista voi kellekkään suositella ei terveelle eikä siaraalle. tuskin parantaa ketään. alat vaan oksentaa hillittömästi. olen nähnyt pari dokumenttia tuosta aineesta ja karunnäköistä .aiheuttaa hallusinaatioita aika lailla LSD tyyppisesti.
- 9997786
Ei, sinä et tiedä aiheesta mitään ja olet disinformaation vallassa.
- Onko tyhjää peilissä
9997786 kirjoitti:
Ei, sinä et tiedä aiheesta mitään ja olet disinformaation vallassa.
Hyvinpä perustelet oman "informaatiosi"...
Onko vastuullista levittää huoletonta asennetta psykedeeleihin ja vaieta niiden tuhoamista elämistä, psyykkeistä? Minusta se on ihan helvetin törkeää. - 66434678
Onko tyhjää peilissä kirjoitti:
Hyvinpä perustelet oman "informaatiosi"...
Onko vastuullista levittää huoletonta asennetta psykedeeleihin ja vaieta niiden tuhoamista elämistä, psyykkeistä? Minusta se on ihan helvetin törkeää.Ei minun tarvitse perustella informaatiotani kun sama informaatio löytyy interwebistä muutamalla näppäimen painalluksella.
Wikipedia (mieluiten englanninkielinen) sisältää tarkkaa teknistä tietoa lähteineen kaikista klassisista psykedeeleistä, voit itse aloittaa sieltä.
- selvää ottanut
Kannattaa tutkia vähän tarkemmin. Kyllä se pitää paikkansa, että ayahuasca aiheuttaa suurimmalla osalla ihmisistä voimakkaan ja pitkäkestoisen oksennusreaktion. Jos on saanut joskus alkoholia juotua sellaisen reaktion, että joutuu kyhjöttämään wc-pöntön yllä yhä uudestaan oksentaen, niin samanlaisen reaktion saa ayahuascasta sellainen ihminen lähes varmasti. Ei mitään "valaisevaa trippiä" edes, vaan pelkkää fyysistä pahoinvointia. Siihen ei kannata rahaa tuhlata.
Toi koko ayahuasca-juttu on huijausta ja rahanongetta. Uskokaa nyt.- 6688954
Tämän on pakko olla silkka provokaattori. Kuinka voi olla mahdollista, että herramme vuonna 2014 ei osata käyttää interwebiä tiedon hakemiseen?
Ayahuascan komponenttien neurofarmakologiastakin löytyy runsaasti tietoa.
- knowledge holder
Pahoittelen että en ole vielä laittanut sähköpostia niille jotka aiheesta halusivat lisää tietää. Tulen sen tekemään pian niille jotka sitä tähän mennessä ovat asiaa tiedustelleet. En halua että homma karkaa liian isoksi kun omasta tuttavapiiristäkin olisi porukkaa tuonne tulossa.
Kyllä, ayahuasca aiheuttaa useimmiten oksennusreaktion ja tämä on jopa toivottavaa. Useimmiten ensimmäisessä sessiossa ayahuasca ei toimi koska kroppa tuolloin vasta puhdistaa itseään. Itse suosittelsin diettiä ja 3-4 sessioita ayahuascaa jolloin päästään kokemaan itse yage. Ihmiset selvästi ovat useimmiten kiinnostuneita siitä, millaisi visioita ihmiset ovat nähneet ja kuinka vaikeaa se oli oksenteluineen etc. Minusta paljon tuota merkityksellisempää on kuinka voit tuon kokemuksen jälkeen.
Muutamia asioita jotka jotenkin konkreettisemmin valkenivat mulle omien diettieni jälkeen: Ihminen toimii psykoaktiivisesti koko ajan. set and settingsit mistä psykedeelien kanssa puhutaan pätee siis joka ikiseen hetkeen elämämme aikana. Jokainen ratkaisu on merkittävä sillä olemme koko ajan ympäristömme stimuloimia. Erityisen suuri merkitys on ruualla ja tuo kokemus on saanut minun tekemään pysyviä muutoksia elintavoissani parempaan suuntaan.
Tavallaan jos ajatellaan että moderninilla lääketieteellä peitetään sairausten vaikutuksia niin sanoisin että ayahauscan avulla parannetaan sairausten juurisyyt. Siksi ayahuasca kokemus ei todellakaan ole helppo. "Selvää ottanut" ei kyllä varmaan paljon ole asiasta selvää ottanut kun issueta tehdään jostain oksentamisesta.
Olen joskus lukenut että ayahuasca on aiheuttanut kuolemantapauksen (niinkuin, flunssa ja viinakin). En siis halua muuta kuin jakaa oman henkilökohtaisen tietoni aiheesta enkä yllyttää ihmisiä mihinkään, mitä he eivät syvällä sisimmällään tuntisi oikeaksi. Tiedän kyllä lukuisia ihmisiä joille ayahuasca on ollut elämän merkittävin kokemus ja auttanut heitä todella monella elämän osa-alueella. Omaa psyykettäni nuo kokemukset amatsonilla ovat muuttaneet suuresti ja tuntuu kuin olisin herännyt jostain vuosia kestäneestä unesta.- matkaan mukaan
Hei knowledge holder,
Olisin kiinnostunut sinun kokemuksesta sekä haluaisin itse myös lähteä.
Kertoisitko minulle lisää.
[email protected]
Olisikohan netin kautta joku tälläinen paikka hyvä?
http://www.kapitari.org/ayahuasca-ceremonies/authentic-ayahuasca-retreat-in-iquitos-peru/
Näyttäisi löytyvän useampiankin vastaavia.
- myrkkytatti
Taijan syörä hatullisen pascaa niin säästyy nekin huuhaa rahat.
- VipFinland
www.vipfinland.com help persons to get info, get there(travel hotel and other program) and come back to your home.
contact: [email protected] for more information - LähdössäPeruun
Tämähän on käännös National Geographicin toimittajan Kira Salakin jutusta! Miksi esität sitä täällä omana tarinanasi?!..
Todella ikävää että tarjoat tällaista "totuutta" niille, jotka etsivät tietoa ayasta! - Guest
Kaikille negatiivisille kommentijoille: Olkaa iloisia että yks meidän maailmanjäsen on pystynyt parantaa itsensä omalla tavalla. Ayahuasca on lääke, toki ei kaikille. On muita tietä kun ayahuascaa.
- SanotaanNytSuoraan
Luitko tuon yläpuolellasi kirjoittaneen kommentin?
Vähän voisi ajattelua harjoittaa teikäläinenkin "maailmanjäsen".
- Parempia_douppeja_on
Se shamaani varmaan raiskas sut ku olit sammunut. Nimittäin onhan itsestää selvää, että olet nainen.
Olisit sitte mennyt naimisiin sen shamaanin kanssa ja tuonut sen tänne HOITELEMAAN sua ku kerta oli niin ihanaa... - TheFinestColumbus
Pakko saada pää sekaisin ja sitten alkaa itsepetoksellinen selittely ja uskottelu. Huhhuh!
- SanotaanNytSuoraan
Minäkin kokeilin joskus nuoruudessani psykedeelejä ja ne lähinnä auttoivat laukaisemaan myöhemmin jokseenkin kroonistuneet mielenterveysongelmani. Tiedän, että näin on myös monien muiden psyykkisesti sairaiden kohdalla, ja se tiedetään myös yleisesti.
Päihteet eivät tässä tapauksessa ehkä tai todennäköisesti ole masennuksen syy, mutta ne laukaisevat sen. Siten myös niiden käytön mainostaminen jossain mielenterveyspalstoilla (tai missään muuallakaan) "parannuskeinoina" tai ylipäätään hyvänä asiana kaikille ihmisille on myös erittäin vastuutonta toimintaa. - raha_kirstuun_kilahtaa
Ajatella että rahalla saa ostaa taivaan. Niinhän trokarit lupaavat lähtömaassa pakolaisillekin. Bisnestä mikä bisnestä ja joku nauraa kun SAA rahaa.
- psykedeelienlääkekäyttö
En nyt kokeilematta väitä, että ayahuascakaan olisi joku ”ihmelääke”, mutta kiistämättä tosiasioita, ollut ilmeisesti tuhansille ihmisille avuksi. Olen yrittänyt etsiä aiheesta tietoa internetistä, että voiko aine aiheuttaa lisää ongelmia, jne. Mitään vakavasti otettavaa tällaista tietoa en ole löytänyt. Jotain epämääräisiä lehtiartikkeleita ja yksilöiden mielipiteitä.
Jokainen psykedeelit epätieteellisesti ja epäreilusti demonisoivan olisi syytä kuitenkin puhua faktoista.
Koko psykedeelitutkimus on täysin lähtökuopissaan ja keskeytettiin lähes 50 vuodeksi 1960-luvulla. Jokainen voi myös tähän huumausaineiden kieltämiseen historiaan perehtyä. Perusteet usein ovat olleet muuta kuin tieteeseen perustuvia joidenkin aineiden kohdalla. Heroiini varmasti kuuluu listalle, samoin kokaiini, amfetamiini ja monet muut.
Länsimaalainen kulttuuri pelkää psykedeelejä, eikä suostu hyväksymään lääkkeeksi esim. ayahuascaa tai ns. ”taikasieniä”, joita on ns. ”alkukantaisissa” kultuureissa käytetty ihmisten parantamiseen iät ja ajat. Tosin nyt näistä ”taikasienistä” eristettyä vaikuttavaa ainesosaa psilosybiiniä käytetään lievittämään kuoleman sairaiden ihmisten hoidossa kokemaa ahdistusta. Ei siis parantamaan itse tautia, vaan auttamaan ahdistuksessa. Seuraavassa suora lainaus Wikipediasta https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykedeeliterapia :
”
Psykedeelien terapiakäyttö on vasta tutkimusvaiheessa mutta tutkimusta on tehty 1950-luvulta lähtien jolloin psykedeelit nousivat laajempaan tiedeyhteisön tietoisuuteen. Myönteisiä tuloksia on saatu seuraavissa hoitotilanteissa sellaisillakin potilailla, joille ei ole ollut apua muista hoitokeinoista: alkoholismi ja päihderiippuvuus, autistien sosiaalisten tilanteiden pelko, kuolemansairaiden kivun ja ahdistuksen lievitys ja saattohoito, masennus, migreeni ja sarjoittainen päänsärky, pakko-oireinen häiriö, traumaperäinen stressihäiriö ja ahdistus
Myös dissosiatiivista nukutusainetta ketamiinia, kappa-opioidireseptorin agonistina toimivaa salvinoriini A:ta ja erittäin monialaisesti vaikuttavaa ibogaiinia on tutkittu masennuksen ja päihderiippuvuuden hoidossa myönteisin tuloksin. Myös karbogeenikaasua on käytetty psykedeeliterapiatutkimuksissa.
”
Länsimaalaiseen kulttuuriin tuntuu vahvasti liittyvän ajatus, että jollain aineilla aiheutettu olotila, olisi jotenkin ”valheellinen”, paheksuttava tai vaarallinen.
Mitä olen tästä ayahuascasta ymmärtänyt, niin sillä ei ole Etelä-Amerikan kulttuureissa minkäänlaista ”huumeen” asemaa. Kysymys on puhtaasti näille paikallisille ihmisille lääkkeestä ja sen vuoksi sitä ei ole alueella luonnollisesti kriminalisoitukaan.
Suhtaudun skeptisesti kyllä osaan näistä ayahuascaretriitteistä, joita on tullut vastaan internetistä etsiessä. Jotenkin en saa saman katon alle asumaan hengellisyyttä sekä toisten ihmisten vilpitöntä auttamista ja rahastusta. Jotkut näistä organisaatioista sanovat kyllä lahjoittavansa rahaa sademetsän suojeluun ja muihin maailmanparannusprojekteihin, mikä oikein hyvä jos näin on, mutta nyt esim. tämä https://www.bluemorphotours.com/dates-and-prices/ Hinnat 2340,00 dollarista ylöspäin!! Ystäväni kävi Amazonin alueella ja osallistui kahteen retriittiin. Kummastakaan kerrasta hän ei joutunut maksamaan mitään, mutta vei molemmille shamaaneille paikallista tupakkaa poltettavaksi seremonian aikana.
Mielestäni mitä tulee psykedeelien (viihde)käyttöön länsimaissa ongelma on se tapa miten ihmiset niitä yleensä käyttävät. Se on mielestäni irti kontekstista jos verrataan esim. tuonne Etelä- ja Keski-Amerikan alkuperäiskulttuurien tapaan käyttää näitä aineita parannustoimituksissaan. Oma näkemykseni on, että ihmiset käyttävät näitä aineita länsimaissa muiden aineiden kanssa, joilloin voi seurata ongelmia. Esimerkiksi juodaan alkoholia pohjalle ja sitten aletaan syömään sieniä, käyttämään muita aineita, esim. reseptilääkkeitä jne.
Itse myös näitä psykedeelejä kokeilleena, en ole kuitenkaan vakuuttunut, että yksin ollessa näitä aineita ottaessa ilman keskustelukumppania/yhteisön/psykiatrin/shamaanin tukea, johtavatko ne ennemminkin omissa ajatuksissa, elämän valinnoissa, enemmän umpikujaan päätymisiä (=mielenterveysongelmia), vaiko todella helpotusta kun saa asioita tajunnassa omaan tietoisuuteen. Haluaisin kyllä uskoa, että alitajunnasta asioiden pinnalle, omaan tietoisuuteen tuominen auttaisi yksilöä käsittelemään niitä. Itselläni siis tästä juuri ristiriitaisia kokemuksia, minkä takia olen päättänyt pidättäytyä niistä toistaiseksi.
(jatkuu, kun ei näköjään voi 5000 merkkiä enempää laittaa kerralla)- psykedeelienlääkekäyttö
(jatkuu tässä loppuosa)
Tämä nyt on suora lainaus yhdestä ayahuasca-dokumentista, mutta siinä keski-ikäinen mies, joka on matkustanut Amazonille ayahuascan takia sanoo, että länsimaalaisen lääketieteen ongelma on se, että saat lääkäriltä pillerin, mutta olet edelleen sairas. Mielestäni ongelmien tai sairauden syyhyn ei paneuduta, vaan sen oireiden lievittämiseen. Täällä kun on nyt syyllistetty ihmisiä psykedeelien suosittelemisesta, on mielestäni täysin aiheellista kysyä, että miten vastuullista on tämä mielenterveyden hoidon tila länsimaiseissa lääketieteessä? Masennuslääkkeitä määräävät yleislääkärit toisinaan potilaalle edes mainitsematta, että kyseessä on masennuslääkitys. Lääkefirmat lobbaavat isoin panoksin toimintaansa. Mahdollisia lääkkeiden sivuvaikutuksia ei kerrota potilaalle etukäteen tai vakuutetaan lääkettä turvalliseksi, ja potilas ihmettelee mikä häntä vaivaa nyt masennuksen lisäksi. Jotkut ovat sentään psykiatrian resurssipulan vaivaamassa Suomessa (joka ei kuulemma muuten ole mitenkään poikkeus, vaan ongelma koskee psykiatrian alaa koko maailmassa) päässeet terapiaan, josta ei kuitenkaan ilmeisesti ole kaikille ollut apua, vaan pahimmassa tapauksessa päinvastoin. Lääkäritkin kuin myös shamaanit ovat ihmisiä, mikä tässä olisi syytä muistaa kummankaan tapaa hoitaa ihmisiä vertailematta. Samoin kuin toisten traumat ovat syvempiä kuin toisten. Mutta palatakseni nyt siis jälleen tuohon mistä aiemmin mainitsin. Ayahuascalla EI ole huumeen statusta alueilla missä sitä käytetään. Ystäväni kertoi myös, että se on varsin tavallista paikallisten keskuudessa.
On sen verran uusi juttu tämä ayahuasca länsimaalaisille, että vaikeaa löytää asiasta tieteeksi hyväksymäämme puolueetonta tietoa. Miksi sitä olisikaan, kun kerran koko psykedeelien tutkimus on ollut jäissä vuosikymmenet.
Ja sehän on selvää, että huijareita löytyy aina. Traagisia tarinoita nämä missä länsimaalaiset (ja miksei paikallisetkin) ovat lähteneet shamaaniksi esittäytyneen mukaan Amatzonin alueella ja joutuneet raiskatuiksi (myös miehet), muuten hyväksykäytetyiksi ja ryöstetyiksi. Jos menisin paikan päälle, kyselisin kyllä hyvin tarkkaan monesta eri lähteestä, että onko kyseinen shamaani oikeasti mitä kertoo olevansa. - viidu
Tässä viimeaikaista tutkimusta: Ayahuascalla hyviä tuloksia ALS,MS,Parkinsoni taudin hoidossa: https://ayahuascatreatment.wordpress.com/2014/09/01/ayahuasca-ethnobotanical-medicine-for-treatment-of-als/
- TapanTEidätKaikki69
Todennäköisesti amazonin kimppahomokerhossa sait kerrankin isoa inkkarin jormaa perseeseesi ja leijailit kondorin nivusista roiskahtaneen mällin lailla narkkarin siivin andien spermaisten pikkupojan pakaroita muistuttavien maisemien yllä.
Kannattaa harrastaa lisää homosexkiä, sieltä rättipäät, ryssät, serbit, narkit, mustalaiset, nekrut, arabit, rättipäät, muut saastaiset serbit slaavit ja ryssät saavat päivittäisen saastuttavan sperma-annoksensa joko persekautta tai henkisenä putin-saastutuksena. - Onteresting
Toteutuiko matka? No?
- Kalmanen
Katsoin joskus dokumentin aiheesta, joka oli mielenkiintoinen. Puhdistavasta kokemus on kiistaton ja sitä tutkitaan jo lääketieteen saralla avoimesti. Onhan jo nyt todistettavasti pystytty psykoottiset potilaat parantamaan kertaheitolla "tripillä". Masennuksen ja vaikean traumaperäisen stressihäiriön hoito tulee mullistumaan sukupolven kuluessa. Jatkuvaa vuosikausia,-jopa lopuelämän kestävää lääkitystä ei ole terveyden kannalta suotavaa kenellekkään. Aivot, sekä elimistö tulee kulumaan ennen aikojaan loppuun. Uskovaiset eivät vaan millään hyväksyisi, trippihoitoja vaan kaiken pitäisi tulla pyhän hengen täyttymyksen kautta. Jos vastauksia elämäänsä saa uskosta, niin hyvä niin. Mutta pitkäkestoinen kärsimys ei jalosta ja pyhyys katoaa ihmisen sielusta. Lääketeollisuus käärii miljardivoitot ja vaihtoehtoisten hoitomuotojen tulo markkinoille on uhka sijoittajille. Tämän takia lääketeollisuus on luonnollisesti kiinnostunut. Ongelma on se, että lääketeollisuus ei voi tehdä jo olemasssaolevilta mahdollisuuksilta rahaa. Lääketeollisuus tekee voitonsa sillä, että ihmiset käyttävät jatkuvasti lääkkeitä. Muutaman kerran hoitomuodot eivät tuota, joten voi olla että näitä hoitomuotoja vastustetaan suurella rahalla. Nykyinen lääkebusiness tulee kuitenkin romuttumaan 20-30 vuoden sisällä. Siitä olen varma.
- JA-EI-MUUTA-KUIN
TÖIHIN ja maksamaan kaikki se mitä muut ovat antaneet sulle tuon 28vuoden aikana, asunnon, ruuat vaatteet etc etc..
Sitten kun olet maksanut kaikki muilta saamasi takaisin heille, voit olla lopullisesti onnellinen.
Hyvää matkaa.- Trollit_inhottaa
No ööh, vanhemmat tarjoaa elatuksen 18-vuotiaaksi asti. Pitääkö niille maksaa sinun mielestä kaikki takaisin? Oletko palikka?
- Aikahuuska
Eikös näitä tapaamisia ole jo täällä Suomessakin? Olisin itse erittäin kiinnostunut, mutta ei mitään hajua mistään yhteystiedoista... Ylipäätään lisää tietoa asiasta ja voisiko edes olla hyötyä omalla kohdallani...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751400Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431289Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521086Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551068- 51775
- 65764
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62737Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39718Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44681- 30637