Miten opettaa lämppäri laukkaamaan?

lämppäri laukaa

mooi,
Miten voisin opettaa hoitsu tammani laukkaamaan ratsastaessa?
Se ei nosta laukkaa vaa menee jotai ravuri ravia vaan... :(
Oon jo opettanu sen Väistämään ja muuta hauskaa(:
Toivon että joku osaisi auttaa minua ja rakasta hoitsuani! (:
KIITETÄÄN :3

5

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katherine

      Ennen kuin lähdet edes yrittämään laukkaa, opeta hevonen ravaamaan kuten ratsun kuuluu. Vasta kun hevonen osaa ravata rauhassa ja rahdikkaasti, kannattaa miettiä laukannostoa,

      Paras olisi mennä hyvän opettajan tunnille tai vielä parempi olisi, jos opettaja voisi ratsastaa hevosella.

    • lämppäri fani

      Laukan nostoa kannattaa opetella maastossa jossain jyrkässä ylämäessä.yleensä siinä saa laukan nousemaan,näin olen ainakin laukan opettanu omille entisille ravureille :)

    • meilläkin ex-ravuri

      Meillä ainakin nousi hyvin, kun esteen jälkeen anto laukkapohjetta. Tai sitten jyrkässä ylämäessä. Hyvä että oot opettanut väistämään, koska silloin se oppii kuuntelemaan pohjetta. Ja kannattaa opettaa menemään ensin rauhallista ravia ;)

      ♥: http://pienirussponi.blogspot.fi/

    • lv13234

      Rauhallista ravia, sitten (jos kenttä) sopivasta kulmasta laukkapohkeet,jos ei lähde hidasta takaisin rauhalliseen raviin. Kannattaa olla mukana myös joku pajunoksa tai raippa jolla napauttaa pienen merkin. Lopulta hevonen kyllä oppii yhdistämään sekä napautuksen ja laukkapohkeet laukkaan. Muista kehua hevosta kun se nostaa laukan!
      'Älä säikähdä jos hevonen lähtee laukkaamaan kovaa,vaan hiljentele ja ole rauhallinen.
      (Kannattaa myös ennen laukkaharjoittelua hieman uuvuttaa hevosta käynti ja raviharjoituksilla,eikä vaan vähän käyntiä ja ravia vaan ihan kunnolla sillä ravurit ovat tottuneita juoksemaan ps.. mutta ei siis mitään kiitoravia)

    • jenkkkkkkuli

      HEI!

      Mun ex-ravuri lämppäri oppi laukkaamaan parilla kikalla...
      Irtohypytys on yksi! Laitettiin sille kavalletteja siihen kujalle, laskettiin laukkaaskeleitten mukaan välit.
      Ja seuraavaksi laitettiin kujan päähän vain yksi este, ajettiin se kujalle ja lopuks se laukkas esteelle jo korvat hörössä! Tietenkin tää onnistuu vaan jos heppa tykkää hypätä :) Ei ollut koskaan nähnytkään esteitä mulle tultuaan. Nykyään minä selässä päästään jo 95 cm.

      Sitte liinassa juoksutus. Tätäkään mun heppa ei ennen mulle tuloaan ollut tehnyt. Liinassa se oppi pitämään laukan, kun sitä oli aiemmin harjoteltu irtohypytyksellä.

      Lopulta vasta kokeiltiin selästä laukkaa, ja sekään ei heti onnistunut, joten "ajoin" sen laukkaan samalla periaatteella miten ravureita ajetaan. Tämän jälkeen kun nyt nostaa laukan, opetellaan pohjeavuilla nostamista.

      Eli maastakäsin olen enimmäkseen saanut heppaan hyvän yhteyden, ja ainakun jotain uutta ollaan opeteltu, tehty se maastakäsin , maastoiltu ensin taluttamalla, kiitoravi karsittu pois liinassa jne. :) Näin on meille katsottu parhaaksi! Yksi harvoista asioista mitä ollaan opeteltu suoraan selästä oli väistöt, ne se oppi ilman satulaa, kun painoavut olivat vahvat!

      Mutta jokanen oppii eritavalla, tässä oli vaan miten mä oon toiminut itse, tee niinkuin parhaaks näät!:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe