Miltä yrittäjyys tuntuu?

JrKTRE

Mikä on ollut yrittäjyyden paras puoli?

21

425

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+2

      Vapaus, ilman muuta. Ei vuosilomia, ei lääkärinlausuntoja saikkuihin, ei pakkoa pitää edes viikonloppuvapaita, mutta toisaalta mahdollisuus olla lomalla vaikka kolme viikkoa putkeen, paiskia töitä keskellä yötä tai pitää tilipäivä kahdesti viikossa. Tulot töiden ja oman jaksamisen mukaan.

      t. yrittäjä 1989-2008

    • Vanha täti

      Se, että jos lanttu leikkaa keskimääräistä enemmän, niin taloudellinen hyöty siitä ei mene jonkun muun perstaskuun vaan omaani.
      Yrittäjyys on taitolaji.

    • 7 vuoden ihanat

      Nostaisin aika korkealle nämä yrittäjyyden etuudet:

      -Asiakkaiden päivittäinen mielistely. Lisäksi oikein veetumaisten aj valittavien asiakkaiden erillinen per-seiden nuoleminen pitää suorittaa tämän tästä.

      -Pankista rahalainan hakeminen. Kun ne pitää puheessaan pitkiä taukoja, työntelee paperikasoja pöydällänsä, ja samalla katsoo nokan vartta pitkin, että tuollaiselle pikkuiselle pas-kaläjälle ei meiltä anneta mitään rahoja.

      -Tukkureilta koettaa saada edes sellaisia hintoja joita isot vähittäiskaupat ja marketit vakiosti tarjoavat suoraan loppuasiakkailleen.

      -Mainostamisen hirmuinen kalleus. Hesarin pienin 100 mm ilmoitus maksaa jo 550 € alv. Noita ei pysty aloitteleva kovin monia ostelamaan. Eikä niitä mainoksia nykyisestä HS-kulttuuriliitteen takaosasta kukaan enää edes luekaan.

      -Bruttopalkka edelleen alle 2.000 €/kk, vaikka on rehkinyt jo liki 7 vuoden ajan.

      • 30v yrittäjänä

        Osaavalle, ahkeralle hyvä valinta. Saa tulla ja mennä kuinka vaan.
        Ei tarvi hakee saikkua kunnei siitä kukaan maksa.
        Ei tarvi mankua huonosta palkasta.


      • PieniY

        Hyvin osuit naulankantaan.
        Tätä se on ja jatkuva rahapula ainakin pienyrittäjällä.


      • älä yleistä
        PieniY kirjoitti:

        Hyvin osuit naulankantaan.
        Tätä se on ja jatkuva rahapula ainakin pienyrittäjällä.

        Tarkoitat tietysti itseäsi?


    • Rva Tj22 v.

      Ei tarvitse kertoa tilittää tekemisiään! Eikä ottaa ohjeita/määräyksiä muilta.

    • 13vee

      Hemmetin mukavalta - joka päivä!

    • NL:n aikaa eletään

      Suomi on tällainen yksinyrittäjien helvettti, johon on saatu houkuteltua jo 140.000 henkeä mukaan, pienellä palkalla hiiliä lapioimaan.
      http://www.yrittajat.fi/fi-FI/pohjois-pohjanmaanyrittajat/oulu/yleista/yksinyrittajat/

      Keskustan, Kokoomuksen ja SDP:n hallituskausilla on 30 vuoden aikana luotu niin kova ja kalliin kynnyksen takana oleva palkkaamisen lukkotilanne ja pattitilanne. Aloittelevien yrittäjien on vaan jaksettava vuosi vuoden perästä raataa yksinänsä, kun ei pysty ketään palkkaamaan.

      Ensimmäisen henkilön palkkaamisen riski on järjettömän suuri. Ei tarvii kuin sairastella max., alle viikon jaksoissa. Siinähän sitten yrittäjänä makselet ensimmäiset 1..10 työpäivää ajalta aina palkan, omasta pussistasi.

      Ei uskoisi että Suomessa on porvarienemmistö Eduskunnassa. Vasemmistolla kun on vain vaivaiset 56 kansanedustajaa.

      Mutta silti oma kankea työlainsäädäntömme on kuin 1970-luvulta, ajalta jolloin Neuvostoliitto oli vielä mahtava.

      • 19+9

        Puoluelistalta puuttui edesmennyt SMP. Nykyinen PS.

        Maailman ensimmäisen yrityksen perustajakin on ehkä kironnut työllistämisen kalleutta. Muutamia tuhansia vuosia valitusta on ainakin kuultu.
        Myönnän, että kallista on ja turhasta joutuu maksamaan.

        Yrittäjällä on mahdollisuus itse suunnitella toimintansa ja itsestä riippuu tulotaso ja muukin elämä.
        Muita syyttelemällä ei tilanne parane.

        Yrittäjällä on se paljon puhuttu vapaus. Vapaus täytyy vain oivaltaa oikealta kannalta.


    • Nyt kylmii..

      >> Yrittäjällä on mahdollisuus itse suunnitella toimintansa ja itsestä riippuu tulotaso ja muukin elämä. Muita syyttelemällä ei tilanne parane.>>

      Nykyisen laskusuhdanteen edelliset 4 vuotta on uskoa itsellä piisannut. Että kaatukoot nuo muut firmat, mutta nokka veden pinnalla itse pystytään kroolaamaan.

      Tämä vuosi 2013 on kyllä nyt hyydyttänyt uskon. Myynti pudonnut alkuvuonna jo lähelle 40% luokkaa. Jos loppuvuosi ei paikkaa tilannetta yhtään, niin vitsinväännöt ruppee oleen loppu.

      Samaa sanoo ainakin 3..4 muuta tuttua yrittäjää. Nyt se Eurooppalainen pelin pudotus vasta alkaa. Tänä vuonna. Myynnit on niilläkin ihan kontallaan, eikä mikään käy kaupaksi.

      Samaa sanoi Olli Rehn tänään Pori Areenalla, että Suomi on juuri nyt kuilun reunalla. Kerrankin olen Rehnin kanssa talouden suhteen asiasta täysin samaa mieltä.

      • 19+9

        Lama koettelee lähes kaikkia yrityksiä. Henkilöstön lomautukset ja lopputilit monessa firmassa pakollisia. Yrittäjän oma vyö tiukemmalle.

        Näin se on minullakin. Laskuni olen kuitenkin ainakin vielä pystynyt maksamaan ja velan määrän olen onneksi pystynyt pitämään kohtuullisena ja pystyn hoitamaan lyhennykset ja korot pienemmälläkin myynnillä. Työpäivää olen pidentänyt ja viikonloputkin kuluvat usein verstaalla ja työmaalla.

        Yrittäjän vapaus minulla on niin kauan, kuin pystyn asiani hoitamaan.
        Vapaus menee, jos laskut tai lainat jäävät hoitamatta.
        Vapautta on itse päätää ja suunnitella asiansa.
        Jos muut päättäisivät puolestani, niin tuntisin menettäneeni oikeuden itseeni.

        Parempi olisi antaa eteläisen euroopan maiden mennä konkkaan. Parempi kerta rytinä, kuin ainainen kitinä.
        Etelän auttaminen vain hidastaa lamasta nousemista.

        Ehkä jo parin vuoden kuluttua alkaa tilanne parantua.

        Jaksamista kaikille.


    • pitkääbpäiväääääää

      Ovelta ovelle 15h tänään. Siis kun lähdin yrittämään ja palasin takaisin oli kulunut 15h, revi siitä sitten niitä parhaita puolia.

      • Miten kysyntä ovilla?

        Millainen näppituntuma sinulla on ovelta ovelle kauppiaana. Onko tämä vuosi 2013 ollut parempi vai huonompi kuin aikaisemmat vuodet?

        Tuollaisessa raskaassa, suoraan ovelta ovelle luukutuksessa varmasti nopeimmin havaitsee tällaiset kuluttajatason suhdannevaihtelut.


    • että semmosta

      En tiä, mutta itte olen loppuun palamassa järjettömän työtaakan alla ja apuja ei tahdo millään löytyä. Paskahousu palkkalaisia en ota enää elätettäväksi. Ennen vedän itseni hirteen.

    • Uudet menetelmät

      Nykyaikana ei enää vaivalloisesti hirtetä, vaan rekkaa päin suoralla tiellä.

      Se on sitä nykyaikaa tuo. Saa perikunta vielä vakuutuksesta uuden vastaavan auton hinnan itsellensä.

    • erillainenko tarina

      Itse "työtön" ja nostelen rahat. Äiti 90 v ja omistaa toiminimen "rakennushommia". Teen hommia "firmassa" koko ajan kirjoitetaan laskut ja rahat tulee tilille. Siitä sitten kiltisti maksetaan verot voitoista ja nostetaan rahat pois kerran kuukaudessa. Rahat siis nostan itse ja pidän kaiken maksan eläkkeellä olevalle äidilleni kunnon korvaukset "toiminimen" käytöstä. Itse saan painaa hommia niin paljon kuin jaksan ja laskuttaa sen mukaan tai vaihtoehtoisesti löhöillä kotona. Jokatapauksessa saan tuplakorvaukset ja ei mitään riskiä leimautua itse yrittäjäksi kun "teen" "töitä "ilmaiseksi" äitini puljussa

    • hanugaari

      Vapaus tehdä todella isojakin yritystä koskevia päätöksiä.
      Vapaus tehdä ensisijaisesti sellaisia asioita, jotka kiinnostavat itseä.
      Vapaus tehdä asioita silloin kun ne parhaiten sopivat itselle.
      Mahdollisuus vaikuttaa omaan ansiotasoonsa.
      Mahdollisuus luoda uusia mielenkiintoisia ihmissuhteita.
      Nähdä yrityksen kasvavan ja vakavaraistuvan.
      Nähdä kuinka omien käsien työ muuttuu reaaliseksi.
      Nähdä kuinka toimittajat alkavat suosia yritystäsi sen kasvaessa.

      t. yrittäjä 1996-2005

    • oliko muuta

      Miltä tuntuu? Siltä ku joku ajais junalla perseeseen.
      No just toi edellä mainittu.

    • Melko tuore yrittäjä

      Pari vuotta myin pimeänä tavaraa keräten kuukausittain mukavat lisätienestit, nyt muutaman kuukauden kun on tehnyt samaa laillisesti niin täyttä passkaahan tämä kun joka suuntaan menee ties minkämoisia maksuja, myyntiä huomattavasti vähemmän kuin ennen tätä ja siitä vähästäkin jää vähemmän itselle. Vastuuta tietenkin myös enemmän.

      En ole vielä löytänyt niitä hyviä puolia.

    • Yrittäjä2009

      Olen ollut yrittäjä siitä päivästä asti kun valmistuin alani koulusta. En oikein osaa sanoa, miltä yrittäminen tuntuu ainakaan verrattuna palkollisena olemiseen, sillä siitä ei ole kokemusta kuin kesäduuneista. Yhtään palkallista lomaa en ole eläessäni viettänyt, joten jos se tuntuu tärkeältä niin silloin varmaan ei yrittäjäksi kannata lähteä.

      Muutenkin tuota "ilmaista" rahaa, eli lomakorvauksia, sairaspäivärahoja ym. ei yrittäjä näe. Eli kaikki rahat on tienattava työllään. Ja jos ei työtä tee niin rahaakaan on turha odotella. Toisaalta koska itse teen tavallaan urakkamuotoista työtä niin voin hieman jopa lomailla ajoittain.

      Mutta en valita, itse valitsin alani. Ja tällä alalla palkollisena oleminen on lähes tulkoon mahdotonta. Niin vähän on "isompia" yrityksiä tällä alalla. Ja nekin max. 3-6 hengen yrityksiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1569
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      20
      1209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1049
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      932
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      928
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      921
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      902
    Aihe