Nuoret, kiertäkää autokoulut kaukaa

= liian kallista

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei varaa

      Ei monilapsisessa perheessä ole varaa kun ei ole ydinperheelläkään.

    • Tämä on saanut minut kannattamaan ajokortitta ajamista. Toki osaaminen pitää opetella ensin ja perusteellisesti pitääkin.

      Bisnesidea halvan ajokortin maille:
      Aloittakaa ulkomaalaisten = suomalaisten nuorten ajokorttikoulutus. Hankkikaa halpa majoitus ja tarvittava koulutusjärjestelmä, mielellään vielä nuorille jonkinlainen työpaikka koulutusajaksi kustannuksia tasaamaan. Eli siis ajokorttikoulutusturismia. Kielitaito useisiin maihin näillä nuorilla on jo. Lisäksi nuoret saavat kansainvälistä kokemusta ja voivat jopa jäädä hyödyttämään uuden asuinmaansa kansantaloutta sen sijaan, että kituisivat loppuikänsä täällä virkamiestyranniassa. Vai olisiko parempi jonkunlainen vaihto-oppilasjärjestelmä päätavoitteena ajokortin hankinta? Mikä maa tarttuu tilaisuuteen ensimmäisenä?

      Ei muuta kuin idea itämään ja heti toimeksi, ettei niin monen nuoren elämä tuhoudu näitten korruptoituneitten tyrannien takia lopullisesti.

      Kuorma-autokortteja tuskin kukaan enää ajaa Suomessa muutenkaan. Ei kenelläkään ole varaa sellaiseen täällä. Tässäkin Suomen virkamiestyrannia suosii muita, erityisesti venäläisiä ja baltialaisia firmoja. Ei ihme, että Suomi rapautuu, mutta sehän onkin näitten ZWO:n lukuun meitä puolueista riippumatta tyrannisoivien poliitikkojemme tavoite.

      Vuonna 1962 kuorma-auton ammattiajokortti maksoi Oulussa Eero E Värrin autokoulussa 180 mk eli elinkustannusindeksin mukaan nykyrahassa noin 390 euroa. Tähän lisäksi toinen 390 euroa alaikäisen erivapautta varten; erivapauden hoiti autokoulu nähtävästi lahjuksella oikealle henkilölle. Minun siihen ei tarvinnut osallistua muuten kuin maksamalla.
      Tuon maksetun kokonaissumman 360 mk = 780 euron vertailuksi pikkutilan 5 lehmästä saatiin parhaassa kuukaudessa maitotilistä noin 300 markkaa, nykyrahassa siis 650 euroa. Ennen veroja...

      Autokouluhintoja arvioitaessa tarkoituksella unohdetaan se, että teoriaopetusta ei anneta henkilökohtaisena opetuksena vaan samalla kertaa useammalle, sanotaan nyt vaikka 10 oppilaalle. Tämä nostaa autokoulun tulot pilviin vaikka yleensä annetan ymmärtää, että opetustunnin hinta kohdistuu vain yhdelle oppilaalle annetusta...
      Lisäksi ajo-opetustunti ei kestä läheskään tuntia vaan paljon alle sen. Vai annetaanko sitäkin puolen tunnin jaksoissa joka todellisuudessa on korkeintaan vartti? Hinta silti peritään koko kuvitteelliselta ajalta.

      Ette tiedäkään millaisessa saalistustyranniassa Suomessa eletään. Demokratiaa täällä ei liene koskaan ollutkaan muualla kuin joskus tyranniemme korulauseissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe