Väkivalta ei kuulu ihmisluontoon

Taas tulee kylmää vettä erilaisten hörhölahkojen kannattajille, sillä väkivalta ja sota eivät kuulu ihmisluontoon:

http://yle.fi/uutiset/tutkijat_sota_ja_vakivalta_eivat_kuulu_ihmisluontoon/6740762

Joten jumalat ovat väkivaltaisia hulluja, jotka haluavat tuhota, tappaa ja raiskata minkä ehtivät, mutta ihminen on perusluonteeltaan rauhaa rakastava, eikä pahuus ja väkivalta kuulu ihmisluonteeseen millään tavalla, joitain poikkeuksellisia yksilöitä huomioimatta.

Onneksi niillä on sitten se mielikuvituskaveri apuna, joilla on tarve murhata, eikä se ilman mielikuvituskaverin tukea onnistu olemaan tapahtumatta.

22

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SOTA ON SAATANASTA

      Ei Raamatun Jumala ole "väkivaltainen hullu", kuten pensasmies antoi ymmärtää, vaan Jumalan ja meidän kaikkien vihollinen, saatana, "on ollut murhaaja alusta asti"(Joh.8:44). JUMALA ON RAKKAUS.

      • hiili-hanko

        höpön löpö... Otappa Raamattusi käteen ja laske kumpi siellä murhaa enemmän,Jumala vai saatana.Jumala tappaa kokonaisia kansoja ja väestöjä mennen tullen.Saatana ei Raamatussa tapa ketään.


      • pyh!
        hiili-hanko kirjoitti:

        höpön löpö... Otappa Raamattusi käteen ja laske kumpi siellä murhaa enemmän,Jumala vai saatana.Jumala tappaa kokonaisia kansoja ja väestöjä mennen tullen.Saatana ei Raamatussa tapa ketään.

        Olet väärässä. Paholainen tappaa koko ajan.

        Jumala ei hävitä syyttömiä.


      • >>> JUMALA ON RAKKAUS. >>>

        Juu.

        Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

        1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."

        2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

        4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

        1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."

        Minusta väkivaltainen hullu, eikä osaa ratkoa mitään ongelmaa ilman väkivaltaa.

        Tappoi jopa oman poikansa, kun ei muuta keksinyt.


      • happ
        hiili-hanko kirjoitti:

        höpön löpö... Otappa Raamattusi käteen ja laske kumpi siellä murhaa enemmän,Jumala vai saatana.Jumala tappaa kokonaisia kansoja ja väestöjä mennen tullen.Saatana ei Raamatussa tapa ketään.

        happi on h2o


    • pyh!

      Huuhaa-uutinen ja sinä olet hölmö.

      • > Huuhaa-uutinen ja sinä olet hölmö. >>>

        Miksi se on huuhaa-uutinen?

        Eikös se ole hieno uutinen, että väkivalta ja sota ei kuulu ihmisluontoon?

        Ai mutta sinä oletkin niitä amerikan hihhuleita, jotka palvovat väkivaltaista jumalaa, joka väittää, että ihminen on väkivaltaan taipuvainen, niin siksi sinä et voi hyväksyä hyviä uutisia.


      • kunhan tässä kyselen
        bushmanni kirjoitti:

        > Huuhaa-uutinen ja sinä olet hölmö. >>>

        Miksi se on huuhaa-uutinen?

        Eikös se ole hieno uutinen, että väkivalta ja sota ei kuulu ihmisluontoon?

        Ai mutta sinä oletkin niitä amerikan hihhuleita, jotka palvovat väkivaltaista jumalaa, joka väittää, että ihminen on väkivaltaan taipuvainen, niin siksi sinä et voi hyväksyä hyviä uutisia.

        Kuinkas paljon se adventistien jumala raamatussa tappoi ja raiskasi? Joskus niitä lukuja on täällä ollut, mutta muistini on huono. Ilmeisesti kuitenkin enemmän kuin alakerran sarvipää?


      • kunhan tässä kyselen kirjoitti:

        Kuinkas paljon se adventistien jumala raamatussa tappoi ja raiskasi? Joskus niitä lukuja on täällä ollut, mutta muistini on huono. Ilmeisesti kuitenkin enemmän kuin alakerran sarvipää?

        Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

        1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."

        2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

        4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

        1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."

        5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."

        Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."

        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."

        Ja niin edelleen.... Tällaista herraa he palvovat.

        Rakkaus ja armo, juu juu.

        Lue ja ymmärrä:

        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."


      • paha on pois.
        bushmanni kirjoitti:

        Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

        1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."

        2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

        4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

        1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."

        5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."

        Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."

        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."

        Ja niin edelleen.... Tällaista herraa he palvovat.

        Rakkaus ja armo, juu juu.

        Lue ja ymmärrä:

        Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."

        Niin, ja vielä tulee heittämään bushmannien suvunkin helvetin tuleen eikä heitä enää ole.

        On se niin hirveetä, eikö olekin*??

        Mutta arvaa mitä?

        Rauha tulee maahan.


      • paha on pois. kirjoitti:

        Niin, ja vielä tulee heittämään bushmannien suvunkin helvetin tuleen eikä heitä enää ole.

        On se niin hirveetä, eikö olekin*??

        Mutta arvaa mitä?

        Rauha tulee maahan.

        >>> Niin, ja vielä tulee heittämään bushmannien suvunkin helvetin tuleen eikä heitä enää ole. >>>

        Tätähän sinä toivot ja tällä vakaalla alustalla sinun elämäsi on.

        Mitäpä se kertookaan sinusta ja etenkin sinun jumalastasi?


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Niin, ja vielä tulee heittämään bushmannien suvunkin helvetin tuleen eikä heitä enää ole. >>>

        Tätähän sinä toivot ja tällä vakaalla alustalla sinun elämäsi on.

        Mitäpä se kertookaan sinusta ja etenkin sinun jumalastasi?

        Sinä olet helvettituomiosi ansainnut.


      • näin vain käy.
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Niin, ja vielä tulee heittämään bushmannien suvunkin helvetin tuleen eikä heitä enää ole. >>>

        Tätähän sinä toivot ja tällä vakaalla alustalla sinun elämäsi on.

        Mitäpä se kertookaan sinusta ja etenkin sinun jumalastasi?

        Näin se bushmanni vain on. Jumala ja Sana tuomitsee. On antanut elämän, ei se ole sinun ja kun et osaa sitä käyttää, ottaa sinulta elämän pois.

        Turha on sinun vinkua kuin porsas karsinassa.

        Sitä se on. vinku vinku vinku omaa syytäsi ja helvetin tuli on Jumalan työkalu.
        Siihen se bushmannikin tulee kuolemaan.

        Itsehän sen itsellesi olet tilannut. Jumalan lain mukaan se sitten julistautuu osaksesi.
        Mitäpä siihen narisemaan.

        Hyppää pois kelvottomalta tieltä jos päämäärä on vaikea, mutta se on katsos valinta.

        Siinä ei ole miestä ottaa asioita vastaan, vaan itkee kuin pentu osaansa.

        Pysy sitten karsinassasi.

        Se sukusi kohtalo on katsos sinunkin tekoasi. Kenet eksytät sen palkan saavat.


      • maailmaa nähnyt
        näin vain käy. kirjoitti:

        Näin se bushmanni vain on. Jumala ja Sana tuomitsee. On antanut elämän, ei se ole sinun ja kun et osaa sitä käyttää, ottaa sinulta elämän pois.

        Turha on sinun vinkua kuin porsas karsinassa.

        Sitä se on. vinku vinku vinku omaa syytäsi ja helvetin tuli on Jumalan työkalu.
        Siihen se bushmannikin tulee kuolemaan.

        Itsehän sen itsellesi olet tilannut. Jumalan lain mukaan se sitten julistautuu osaksesi.
        Mitäpä siihen narisemaan.

        Hyppää pois kelvottomalta tieltä jos päämäärä on vaikea, mutta se on katsos valinta.

        Siinä ei ole miestä ottaa asioita vastaan, vaan itkee kuin pentu osaansa.

        Pysy sitten karsinassasi.

        Se sukusi kohtalo on katsos sinunkin tekoasi. Kenet eksytät sen palkan saavat.

        On ollut mielenkiintoista havaita, että kaikkein verenhimoisimpia, ilkeimpiä ja kateellisimpia ihmisiä ovat juuri itseään uskovina pitävät. Tämän huomaa niin tällä foorumilla kuin muutenkin uskovaisten kanssa tekemisissä ollessaan. Sillä mihin lahkoon uskova kuuluu ei tunnu olevan mitään merkitystä tässä asiassa.


    • näin se on..

      Turhaa on bushmanni selvittää mustaa valkoiseksi ja valkoista mustaksi.

      Sinun juttusi takia olet arvosi nollannut mennen tullen, eihän nuo ole miehen puheita vaan .......................

    • profetoija

      Oletteko te mukamas uskovaisia ihmisiä, jotka toivotte bushmannille vain pahaa?

      Kehtaatte kantaa uskovaisen ihmisen nimeä, vaikka olette sielun vihollisen saatanan kätyreitä ja kuulutte hänelle kokonaan.

      • >>> Oletteko te mukamas uskovaisia ihmisiä, jotka toivotte bushmannille vain pahaa? >>>

        Nimimerkki profetoija on tainnut päästä nk. uskovaisuuden ytimeen.

        Tämäpä se minun tarkoitukseni tällä palstalla on, eli kyselemällä nk. paremmilta uskovaisilta erilaisia kysymyksiä, paljastuu heidän todellinen luonteensa ja heidän uskonsa todellinen pohja.

        Ja se on yleensä toivottaa toisinajattelija helvettiin, sillä se on uskonnon todellinen luonne.


      • pyh!

        Itse kuulut, kun puolustat jumalatonta jumalanpilkkaajaa bushmannia.


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Oletteko te mukamas uskovaisia ihmisiä, jotka toivotte bushmannille vain pahaa? >>>

        Nimimerkki profetoija on tainnut päästä nk. uskovaisuuden ytimeen.

        Tämäpä se minun tarkoitukseni tällä palstalla on, eli kyselemällä nk. paremmilta uskovaisilta erilaisia kysymyksiä, paljastuu heidän todellinen luonteensa ja heidän uskonsa todellinen pohja.

        Ja se on yleensä toivottaa toisinajattelija helvettiin, sillä se on uskonnon todellinen luonne.

        Ja sinä olet paljastunut saatananpalvojaksi.


    • Ei adventisti

      Hirveätä kielenkäyttöä uskovaisiksi itseään nimittäviltä adventisteilta.
      Kuinkahan moni todella uskoo teidän palvomanne jumalan voimaan muuttaa ihminen lähimmäistä rakastavaksi ja kunnioittavaksi?
      Ei ihme, että Suomen adventtikirkkokin kuihtuu kuihtumistaan.

    • veli#

      Kai.A ja Timo.F ovat käsittääkseni advareita muista ei sitten tiedäkkään.

    • peili kertoo

      eikä pahuus ja väkivalta kuulu ihmisluonteeseen millään tavalla,
      Katso peiliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe