Cartexan 400mg

Lihottaako?

Onko kenelläkään käytössä lääkettä mineltä Cartexan 400mg. Onko tullut lisäkiloja lääkkeen "ansiosta" ?

111

52520

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokueräs

      Eipä pitäisi lisäkiloja tuoda. Ehkä vähän voi kerätä nestettä, muttei kyllä lihota. Liikkumisen vaikeus/väheneminen lihottaa.

    • phk33

      Ei lihota. Ja vienyt nivelrikosta johtuvat kivut täysin pois.

      • Anonyymi

        Hyvä lääke. Eikä tarvitse panadolia.


    • marha3

      Ei lihota. Mutta minulla ei kyllä (ainakaan vielä) ole ollut mitään hyötyä nivelrikkoon. Tällä hetkellä oikean käden etusormi lastassa (pitää olla lasta vielä n. kuusi viikkoa.) Ylimmästä nivelestä jänne poikki, Sormen pää vain napsahti alaspäin "roikkuvaan" asentoon. Oli kylläkin jo kauemman aikaa pikkuhiljaa koukistunut alaspäin.

      • Anonyymi

        Ei tämä lääke heti vaikutakkaan , menee kuukausia mutta voin sanoa kokemuksesta ,että kannattaa jatkaa vaikka tuntuu ensin että ei vaikuta. Minulla vuosia polvet huonot ja nyt syönyt vuosia tuota lääkettä ja toimii.... en tarvitse kipulääkeitä enään.
        Maltia ,


    • äkillinen polvikipu

      Olen myös syönyt cartexan 400 mg, noin kuukauden ajan,ja en myöskään ole lihonnut enkä turvoksissa.Hyvää tässä on myös,kun polvesta kipu tila on poissa.

      • Tuulikki007

        Lohdullista! Aloitin tänään, kun Artryl ei ole auttanut.


      • Anonyymi
        Tuulikki007 kirjoitti:

        Lohdullista! Aloitin tänään, kun Artryl ei ole auttanut.

        Aloitin nyls tänään


    • lihottaa

      Mulla kyllä lihottaa (turvottaa?) :/ liikun kuitenkin kiitettävästi!
      Ei ole pahemmin auttanut kipuihin ___ nivelpsorin takia sitä sain ja kaularangan muutosten takia.

      • Silleen

        5kg on tullut kk:ssa enkä mitään poikkeavaa ole tehnyt/muuttanut muuta kuin aloin syömään tätä lääkettä.. itse aloin pohtimaan mistä tämä voisi oikein johtua ja kävi mielessä ko.lääke..


      • Hermona

        2 kk syöty ja paino nousee koko ajan!!!! Ja on nostanut verenpainelukemia huomattavasti! Kivut hävisi pikkurillistä ja varpaasta parissa viikossa. Haittavaikutuksista pakkauksen listan mukaan on turvotus! Lääkäri väitti ettei pidä paikkaansa??! Kuitenkin liikun paljon ja syön kevyesti! Kävelen ja juoksen noin 5-8 km päivässä, salilla 3-4 krt/vk ja jumppa ja tanssi kerran viikossa, lepopäivä kerran viikossa jos malttaa. Kevyttä tomaatti- ja kasvissosekeittoa, leipää rajallisesti ja herkkuja kerran viikossa!!! Ja paino nousee ja maha turpoo ja naamakin?! Ottaa vähän päähän!!!!


      • läskit_imuriin
        Hermona kirjoitti:

        2 kk syöty ja paino nousee koko ajan!!!! Ja on nostanut verenpainelukemia huomattavasti! Kivut hävisi pikkurillistä ja varpaasta parissa viikossa. Haittavaikutuksista pakkauksen listan mukaan on turvotus! Lääkäri väitti ettei pidä paikkaansa??! Kuitenkin liikun paljon ja syön kevyesti! Kävelen ja juoksen noin 5-8 km päivässä, salilla 3-4 krt/vk ja jumppa ja tanssi kerran viikossa, lepopäivä kerran viikossa jos malttaa. Kevyttä tomaatti- ja kasvissosekeittoa, leipää rajallisesti ja herkkuja kerran viikossa!!! Ja paino nousee ja maha turpoo ja naamakin?! Ottaa vähän päähän!!!!

        kannattaa mennä viroon rasvaimuun. siellä poistavat läskit imuriin, hyvä kokemus


      • Anonyymi
        Silleen kirjoitti:

        5kg on tullut kk:ssa enkä mitään poikkeavaa ole tehnyt/muuttanut muuta kuin aloin syömään tätä lääkettä.. itse aloin pohtimaan mistä tämä voisi oikein johtua ja kävi mielessä ko.lääke..

        Mulla myös n.5kg tullut vaikka liikun niinkuin ennenkin. Mietin juuri lopettavani lääkkeen koska lisäkilot ei tee hyvää polvien nivelrikoille.


      • Anonyymi
        Hermona kirjoitti:

        2 kk syöty ja paino nousee koko ajan!!!! Ja on nostanut verenpainelukemia huomattavasti! Kivut hävisi pikkurillistä ja varpaasta parissa viikossa. Haittavaikutuksista pakkauksen listan mukaan on turvotus! Lääkäri väitti ettei pidä paikkaansa??! Kuitenkin liikun paljon ja syön kevyesti! Kävelen ja juoksen noin 5-8 km päivässä, salilla 3-4 krt/vk ja jumppa ja tanssi kerran viikossa, lepopäivä kerran viikossa jos malttaa. Kevyttä tomaatti- ja kasvissosekeittoa, leipää rajallisesti ja herkkuja kerran viikossa!!! Ja paino nousee ja maha turpoo ja naamakin?! Ottaa vähän päähän!!!!

        Ohimmenevää , jatka samaan malliin. Noin kävi myös minulle mutta se tasaantuu ajan kanssa. Lääke auttaa kipuihin ja rappeutumiin. >Mutta viiveellä.


      • Anonyymi
        Hermona kirjoitti:

        2 kk syöty ja paino nousee koko ajan!!!! Ja on nostanut verenpainelukemia huomattavasti! Kivut hävisi pikkurillistä ja varpaasta parissa viikossa. Haittavaikutuksista pakkauksen listan mukaan on turvotus! Lääkäri väitti ettei pidä paikkaansa??! Kuitenkin liikun paljon ja syön kevyesti! Kävelen ja juoksen noin 5-8 km päivässä, salilla 3-4 krt/vk ja jumppa ja tanssi kerran viikossa, lepopäivä kerran viikossa jos malttaa. Kevyttä tomaatti- ja kasvissosekeittoa, leipää rajallisesti ja herkkuja kerran viikossa!!! Ja paino nousee ja maha turpoo ja naamakin?! Ottaa vähän päähän!!!!

        Söin itse vuoden eikä minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Kivut polvista loppuivat kuukauden syömisen jälkeen. Silloin oli vielä lievä nivelrikko.


      • Anonyymi
        Hermona kirjoitti:

        2 kk syöty ja paino nousee koko ajan!!!! Ja on nostanut verenpainelukemia huomattavasti! Kivut hävisi pikkurillistä ja varpaasta parissa viikossa. Haittavaikutuksista pakkauksen listan mukaan on turvotus! Lääkäri väitti ettei pidä paikkaansa??! Kuitenkin liikun paljon ja syön kevyesti! Kävelen ja juoksen noin 5-8 km päivässä, salilla 3-4 krt/vk ja jumppa ja tanssi kerran viikossa, lepopäivä kerran viikossa jos malttaa. Kevyttä tomaatti- ja kasvissosekeittoa, leipää rajallisesti ja herkkuja kerran viikossa!!! Ja paino nousee ja maha turpoo ja naamakin?! Ottaa vähän päähän!!!!

        Mihin vaivaan syöt lääkettä.Pystyt kuitenkin noin suureen kuntoiluun!


    • iida 3

      kyllä lihottaa eikä kipu ole mennyt pois

      • mitä tehdä?

        Olen syönyt vuoden cartexania, vaikka liikunkin aika säännöllisesti ja koitan syödä vähemmän, tuntuu ettei paino vaan laske, olen vuodessa lihonnut 8kg :(


      • rubuska

        Ei lihota eikä turvota! Painoakin olen onnistunut pudottamaan samaan aikaan kun syön näitä,


      • Anonyymi
        mitä tehdä? kirjoitti:

        Olen syönyt vuoden cartexania, vaikka liikunkin aika säännöllisesti ja koitan syödä vähemmän, tuntuu ettei paino vaan laske, olen vuodessa lihonnut 8kg :(

        Keskustele lääkärin kanssa lääkkeen vaihdosta. Muista myös vaatia, vaikka sitten huutamalla.


      • Anonyymi

        Ei lihota. Tiedän että jotkut lihovat vaikkei syö ruokaa. Mennäoä katsoon. Jos on vaikka viljaa syömättä viikon niin kyllä paino putoaa. Samoin jos ei syö sokeria. Ihmiset ovat piilosyöppöjä. Cartexan ei aiheuta lihomista eikä nesteen kertymistä. Eli höpö luuloja. Sopii vaikka on varfariini ohennuslääke ja muita sellaisia vaativia lääkkeitä käytössä.


      • Anonyymi
        mitä tehdä? kirjoitti:

        Olen syönyt vuoden cartexania, vaikka liikunkin aika säännöllisesti ja koitan syödä vähemmän, tuntuu ettei paino vaan laske, olen vuodessa lihonnut 8kg :(

        Olen laihtunut 5kg kun aloitin lääkkeen käytön. Eli kannattaa vähän katsoa mitä syö niin ei paino nouse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lihota. Tiedän että jotkut lihovat vaikkei syö ruokaa. Mennäoä katsoon. Jos on vaikka viljaa syömättä viikon niin kyllä paino putoaa. Samoin jos ei syö sokeria. Ihmiset ovat piilosyöppöjä. Cartexan ei aiheuta lihomista eikä nesteen kertymistä. Eli höpö luuloja. Sopii vaikka on varfariini ohennuslääke ja muita sellaisia vaativia lääkkeitä käytössä.

        Juuri näin. Ei vaikuta lihomiseen. Lihatiinut syövät vslkoista viljaa ja sokeria.


    • fakta1

      Cartexan kuuri aloitettu, vaikutuksesta ei vielä tietoa. Onko kellään tietoa voiko cartexan kuurin aikana käyttää alkoholia yhtään, en löytänyt tietoa.

      • mitätehdä?

        Ei vaikuta alkomahooli mitenkään, ja tuntuu ettei koko lääkekään.Pidin taukoa lääkkeeseen, ei mitään muutosta, ottipa tahi ei. taitaa olla niin että toisille auttaa, toisille ei!


      • Anonyymi
        mitätehdä? kirjoitti:

        Ei vaikuta alkomahooli mitenkään, ja tuntuu ettei koko lääkekään.Pidin taukoa lääkkeeseen, ei mitään muutosta, ottipa tahi ei. taitaa olla niin että toisille auttaa, toisille ei!

        Toisille auttaa toisille ei. On hyvin yksilöllistä mutta kannattaa kokeilla!!


      • Anonyymi
        mitätehdä? kirjoitti:

        Ei vaikuta alkomahooli mitenkään, ja tuntuu ettei koko lääkekään.Pidin taukoa lääkkeeseen, ei mitään muutosta, ottipa tahi ei. taitaa olla niin että toisille auttaa, toisille ei!

        Se on niin, että kun pitää taukoa niin lääkkeen vaikutus kestää vielä pitkään. Pidäpä kaksi vuotta taukoa niin viimeistään jo sitä ennen on kaikki oireet palanneet alkutekiöihinsä. Eli kivut alkaneet.


      • Anonyymi
        mitätehdä? kirjoitti:

        Ei vaikuta alkomahooli mitenkään, ja tuntuu ettei koko lääkekään.Pidin taukoa lääkkeeseen, ei mitään muutosta, ottipa tahi ei. taitaa olla niin että toisille auttaa, toisille ei!

        No kyllä lääke vaikuttaa, jos on nivelrikkokipuja. Ei tietenkään silloin jos vaikka luulosairas.


      • Anonyymi
        mitätehdä? kirjoitti:

        Ei vaikuta alkomahooli mitenkään, ja tuntuu ettei koko lääkekään.Pidin taukoa lääkkeeseen, ei mitään muutosta, ottipa tahi ei. taitaa olla niin että toisille auttaa, toisille ei!

        Eipä auta minullakaan. Polven nivelrikko melko vaikeaa on.
        En huomaa mitään eroa 3 kk:n käytöllä ja sitte 2 kk tauolla.
        Taitaa olla lääkärin kans keskustelu.
        Ei kylläkään mitään haittavaikeuksia.


    • Närästys

      Mulla oli 3 x 400 mg, nivelrikon ehkäsyyn. Ei lihottanut, mut alko närästää niin lopetin sen syömisen. Eikä ole varmaa auttaako ne edes siihen.

      • Näry

        Minua alkoivat kanssa närästää. Tieteellisesti ei ole näyttöä että ne auttavat.


      • Eiapua

        Mua kans närästi, mut ei ne ois auttaneet muutenkaan kun lonkassa oli luukuolio eli siihen ei auta muu kun keinonivel leikkaus.


      • Naturaali

        Sain varpaan nivelrikkoon Cartexania mutta hainkin sen sijaan Niveltehoa luontaistuotekaupasta joka toimii todella hyvin. En tiedä mihin tuon Cartexanin teho perustuu, en ole tutustutut vaikuttaviin aineisiin ja mahdollisiin sivuvaikutuksiin mutta esim. tuon Niveltehon sisältämien glukosamiinin ja MSM:n teho on ainakin tutkittu ja niissä ei ole mitään sivuvaikutuksia.


      • humpuukiaa
        Naturaali kirjoitti:

        Sain varpaan nivelrikkoon Cartexania mutta hainkin sen sijaan Niveltehoa luontaistuotekaupasta joka toimii todella hyvin. En tiedä mihin tuon Cartexanin teho perustuu, en ole tutustutut vaikuttaviin aineisiin ja mahdollisiin sivuvaikutuksiin mutta esim. tuon Niveltehon sisältämien glukosamiinin ja MSM:n teho on ainakin tutkittu ja niissä ei ole mitään sivuvaikutuksia.

        Usko vain länsimaiseen lääketieteeseen, ei noi huuhaa aineet anna kuin korkeintaan lume vaikutusta. Oikeista lääkkeistä on esim. yliopiston kirjastossa luettavissa kliinistä kiistatonta tutkimustietoa vaikka pilvin pimein.


      • Anonyymi
        Naturaali kirjoitti:

        Sain varpaan nivelrikkoon Cartexania mutta hainkin sen sijaan Niveltehoa luontaistuotekaupasta joka toimii todella hyvin. En tiedä mihin tuon Cartexanin teho perustuu, en ole tutustutut vaikuttaviin aineisiin ja mahdollisiin sivuvaikutuksiin mutta esim. tuon Niveltehon sisältämien glukosamiinin ja MSM:n teho on ainakin tutkittu ja niissä ei ole mitään sivuvaikutuksia.

        gykosamiini aiheutti minulle pahoinvoinnin ja pyörryin lattialle.kamala kokemus en ole ennen edes. huimannut. Tämä kohtaus tuli kun lääkkeen ottamisesta kului alle 2tuntia. Tuttusairaantoitaja sanoi "on kuullut vastaavia tapauksia. Tämä lääke on luontaituote...
        Kadulla tuli tuttu sairaanhoitaja vastaan,kun kerroin hänelle ,että otin polveeni erästä lääkettä ja pyörryin. Tämä sairaanhoitaja kysyi,"oliko se glykosamiini" hänellä myös potilaat kertoneet....


      • Anonyymi
        humpuukiaa kirjoitti:

        Usko vain länsimaiseen lääketieteeseen, ei noi huuhaa aineet anna kuin korkeintaan lume vaikutusta. Oikeista lääkkeistä on esim. yliopiston kirjastossa luettavissa kliinistä kiistatonta tutkimustietoa vaikka pilvin pimein.

        Ookko lukenut näitä yliopiston kirjoja? Muuten vaan kyselisin, sillä minua kiinnostaa mitä niissä lukee.


      • Anonyymi

        Närästys voi johtua aivan muusta. Cartexan ei aiheuta mitään sivuvaikutuksia. Ja ihan normaalisti voi käyttää ja syödä kaikkea kuten ennenkin.
        Kun aloitin marevan varfarin lääkityksen. Sanottiin ei saa syödä vihreetä yhtään, kurkku kuoria ja ei vitamiineja eikä D ja C-vitamiineja. Ei marjoja ei mitään. Asia on niin, että tuli osteoporoosi jonka arvasin jo tällä ohjeella. Nyt olen syönyt kaikkea ja myös kiellettyä kalanmaksaöljyä ja ins arvo pysynynyt hyvänä. Jos arvo heittelee niin syy on kylkä se, että ei ole muistanut ottaa lääkettä eli jäänyt joko yks ottamatta tai ottanut ylimääräisen. Eli ruokaa voi syödä niin kuin ennenkin, ja vihreää salaattia, ja arvot on pysyneet paremmin. Eli alkuun hoidon aloittamisessa sain täysin väärät ohjeet marevan vastuu lääkärin hyvältä hoitajalta.


    • liikunnainen

      Olen syönyt Cartexania noin kuukauden, jotain vaikutusta niveliin on, mutta närästää ja on ylävatsakipuja. Täytynee lopettaa heti alkuunsa?

      • Anonyymi

        Kaikissa lääkkeissä on haittavaikutuksia, toiset saa niitä ja toiset ei. tai sitten vähenmän.
        On olemassa vatsan suojalääkeitä ja minä joka joudun ottamaan monta eri lääkeryhmää aamuin/illoin niin olen huomannut tosi hyväksi syödä ja lääkäri määräsi Zolt, ja on muitakin.
        Kannattaa kokeilla, toiminut ainakin minulla. Pyytäkää lääkäriä määräämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa lääkkeissä on haittavaikutuksia, toiset saa niitä ja toiset ei. tai sitten vähenmän.
        On olemassa vatsan suojalääkeitä ja minä joka joudun ottamaan monta eri lääkeryhmää aamuin/illoin niin olen huomannut tosi hyväksi syödä ja lääkäri määräsi Zolt, ja on muitakin.
        Kannattaa kokeilla, toiminut ainakin minulla. Pyytäkää lääkäriä määräämään.

        Vatsansuojalääkjeet ei ole terveellisiä pitkään käytettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa lääkkeissä on haittavaikutuksia, toiset saa niitä ja toiset ei. tai sitten vähenmän.
        On olemassa vatsan suojalääkeitä ja minä joka joudun ottamaan monta eri lääkeryhmää aamuin/illoin niin olen huomannut tosi hyväksi syödä ja lääkäri määräsi Zolt, ja on muitakin.
        Kannattaa kokeilla, toiminut ainakin minulla. Pyytäkää lääkäriä määräämään.

        Kaksi viikkoa söin lonkkakipuun.Sitten turposi ranne ja peukalon tyvi,särkee.siihen loppui käyttö.Ei vieläkään tietoa mikä on .Nivelrikko,reuma,osteoporoosi vai mikä? 2kk.tässä on yritetty apua hakea.kissan viikset. Itse olen keksinyt avun.On parempi,mut ei täysin kivuton.


    • Takaisin_harrastuksiin

      Nivelkipujen takia jouduin lopettamaan tanssiharrastuksen v.2012. kävin terveyskeskuksessa mutta antoivat vaan kipulääkettä ja Mobilattia. 2015 helmikuussa en meinannut päästä enää liikkeelleklivut oli sietämättömät. Yksityislääkärille aika ja 2 tuntia sen jälkeen ei koskenut polveen. Polvessa kolmos luokan kuluma. nestettä poistettu polvesta 80 ml ja ensihoitona kortisoni. Jatkohoito Pnanadsol 1mg 3xpv ja Catexan 400 mg. Nyt kesäkuun alussa tilanne paino tippunut yli 10 (113 -->100) kiloa. Pystyin jo kuukauden päästä Cartexan hoidon jälkeen liikkumaan ja käymään kävelylenkillä. Nyt kesällä olen jo pystynyt käymään hölkkälenkillä ja aloittelemaan uudelleen tanssiharrastusta. Tswemppiä kaikille nivelrikkoisille. Cartexan on auttanut minulle joskin alku oli hidasta ja tuskaista.

      • Tuulikki007

        Ihana juttu. Kannustaa meikäläistäkin.


      • Anonyymi

        Kaikki sanovat ettei mikään lääke tuo nivelrustoa takaisin mutta kivun voi viedä pois. Yleensä leikkaus on ennen pitkää edessä. Mitenkähän sinun tapauksessa on mahtanut käydä??? Eletään nyt 2022 huhtikuun loppupuolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki sanovat ettei mikään lääke tuo nivelrustoa takaisin mutta kivun voi viedä pois. Yleensä leikkaus on ennen pitkää edessä. Mitenkähän sinun tapauksessa on mahtanut käydä??? Eletään nyt 2022 huhtikuun loppupuolta.

        Lihasten pito hyvässä kunnossa on kaiken aja o.
        Se on vaan niin tosi ja itse myös sen huomioinut.
        Vie kivut ja klenkkaamiset pois ja leikkauksen jälkeen on kuntoutus helppoa.
        Ota vaikka kipulääkettä jotta pystyt jumppaamaan. Itse lähdin kuntosalille jossa saan nopeasti ja helposti esim. reisi ja pakaralihakset kuntoon. Ei tarvitse painavia taakkoja vaan juuri sen verran kuin kivutta helposti jaksat. Joka toinen pv.


    • kuntoon

      Olen käyttänyt jo kolme vuotta 3 kk kuureina ja välissä 2 kk tauko. Minulla auttanut, kuurin loppuvaiheessa aina huomaan miten vaivat häviävät lähes kokonaan. Voin lenkkeillä ja harrastaa tanssia. Aivan vähäistä nestekertymää olen havainnut. Viimeisten tutkimusten mukaan teho on sama kuin lumelääkkeillä, mutta minä en tätä allekirjoita. Olen saanut apua ja käytän mieluummin Cartexania kuin kortisonipistoksia polveen. Tulehduskipulääkettäkään en tarvitse, panadolia joskus. Voltaren kipugeeli paikallisesti tehoaa hyvin.

    • sorminivelet

      Parin ensimmäisen viikon jälkeen huomasin, että kappas vaan paino lähti kipuamaan ja nyt olen syönyt viimeiset tabletit ja paino noussut kuukauden aikana 2 kg elikkä silleen. Nyt ajattelin, että en hae uutta aannosta vaan seuraan miten tuon painon kanssa käy. Liikkunut olen entiseen malliin ja kivut eivät vielä ainakaan ole mihinkään lähteneet. Eivät lisää ruokahalua mutta turvotusta ilmeisesti tullut, koska silmäluomet roikkkuvat aamulla.

    • Impe

      Hei!Olen 2v.käyttänyt tarvittaessa nivelrikkoon on auttanut. Paino ei ole noussut,yritän kyllä liikkua mahdollisuuksien mukaan .

      • rikkonainen

        Lonkan ja alaselän nivelrikko kipuihin sain tuota noin kuukausi sitten; vielä ainakaan en ole huomannut mitään vaikutusta kipujen helpottamisen suhteen, enkä sivuvaikutuksia, mahaa joskus korventaa, mutta sitä on ollut aiemminkin, johtuen kaiketikin särkylääkkeitten jatkuvasta käytöstä.. mutta pakko, eikä nekään läheskään kivuttomaksi tee..Mutta jotenkin myös epäilen tämän Cartexanin parantavaa vaikutusta omalla kohdallani..


      • kutisee

        Minulle ei auttanut, tuli hirveät sivuvaikutukset. Ihon kova kutina ja kaikkien limakalvojen kuivuus.


    • nyppii

      Painoa tullut 7kg lisää....ja punajäkälä suuhun...

    • polvirikko

      Minä aloitin tänään 3kk kuurin. Polven ja sormien nivelrikkoihin. Kävellä ei pysty juuri laisinkaan ja lääkäri kehottikin välttämään sitä vähäksi aikaa. Hiihtää pystyn, käyn kuntosalilla ja vähän uimassa. Illalla on pirulliset kivut mutta yöksi otan Lyricaa ja pystyn nukkumaan.
      Ensi viikolla pääsen sairaalan fysioterapeutille mutta sen jälkeen hoito kai siirtyy terveyskeskukseen.

    • kipuvex

      Olen aloittanut kuukausi sitten 3 kuukauden kuurin ja lonkkakipuun on selvästi auttanut lieventävästi. Saan jopa nukuttua öisin ilman kipua. Eikä ole tarvinnut ottaa kipulääkkeitä päivälläkään kuin satunnaisesti. Toivottavasti suuntaus säilyy yhtä positiivisena. Painoon ei ainakaan vielä ole vaikuttanut mitenkään.

    • Raihnainen57

      Nivelrikko lonkissa, polvissa sekä alaselässä. Liikuin kahden kyynärsauvan kanssa tasan kaksi kuukautta sitten koska polvi vuorostaan kipeytyi. Sain silloin Cartexan 400mg jota otan kolmen kuukauden ajan kaksi aamuisin. Viikko siitä kun aloitin lääkkeen ottamisen kipu polvessa katosi pikkuhiljaa milteinpä kokonaan. Olen siitä lähtien kävellyt ilman kyynärsauvoja. Paino ei ole noussut mutta, epäilen että päänahkaan on lääkkeen takia tullut ihottuma jota ei ole saatu pois ainakaan vielä.

    • Vanhuuseläkkeellä

      Olen syönyt Cartexan 400 mg 2 kapselia vuorokaudessa neljän vuoden ajan pitäen kolmen kuukauden käytö jälkeen kahden kuukauden tauot. Noin vuosi sitten pidin reilun puolen vuoden tauon, koska epäilin lääkkeen hyötyä. Otin lääkkeen uudelleen käyttöön, koska tavanomaisten nivelrikko-oireiden lisäksi polven ja lonkan kipu tuntui lisääntyvän. Polvi paukkuu ja kipeytyy helposti virheasennosta, vaikka käytän lääkettä. Liekö olisi vielä pahempi ilman lääkettä. Ennen Cartexanin käyttö polvea vaivasi Bekkerin kysta (liekö oikein kirjoitettu) ja nestettä poistettiin sekä lisättiin kukonhelttauutetta, mistä oli apua. Nyt sitä saisi vain yksityiseltä lääkäriltä ja se maksaisi liikaa.

    • Kipuihminenloppuelämän

      Nivelrikko on joitakin ihmisiä invalidisoiva, vaikka kuinka annettuja ohjeita noudattaa. Jumppasin tarkasti annettujen ohjeiden mukaan. Rentoutusta ja venyttelyä mukaan. Myös kevyttä kävelyä jatkuvasti, allas jumppaa jne. Selkä kipeytyi entisestään niin kovasti, että en pysty enää jumppaamaan ja käveleminenkin tuntuu vaivalloiselta. Joihinkin ihmisiin ei vain mikään auta. Menetin terveyteni raskaassa työssä. Minulla ei ole varaa hierontoihin eikä mihinkään sellaiseen mikä voisi laukaista kivun. Särkylääkkeetkin auttavat hetken. Tälläistäkö elämä tulee olemaan hamaan loppuun ja ikää vasta 50 .
      Cartexan 400mg syön illoin aamuin jo kuukauden ajan, ei vaikutusta.

      • Entinenkipu

        Kokeilepa gelatiinia, jotkut ovat saaneet tosi paljon apua nivelrikkoon.
        Googlaa Karri Koivula, hän kertoo sivulla gelatiinin vaikutuksesta.


      • Anonyymi
        Entinenkipu kirjoitti:

        Kokeilepa gelatiinia, jotkut ovat saaneet tosi paljon apua nivelrikkoon.
        Googlaa Karri Koivula, hän kertoo sivulla gelatiinin vaikutuksesta.

        Komppaan Karri Koivulaa. Hänen gelatiini jauhe toimii 👍👍


    • sivuvaikutuksiako

      Aloitin Cartexan kuurin, 2 kpl 400 mg kapselia kerran päivässä. Seurauksena närästystä, voimattomuutta, alavatsakipuja, virtsaamisvaikeuksia. Lopetin kuurin 2 viikon kuluttua ja kaikki oireet hävisivät 3:ssa päivässä. Tosin lonkka- ja polviniveletkin tuntuvat paremmilta.

      • Itsehoito

        Muutama päivä sitten Ordopedi oli jättänyt Terveyskeskuslääkärille lausunnon polvestani ja kehottanut vaihtamaan Glucosamiinin 1,5g tähän Cartexaaniin. Olen käyttänyt Glucocamiinia yli 10 vuotta kuureina ja se on auttanut. Loukkasin vas polveni viime vuonna maaliskuussaa pyörällä kaatuessani ja olen sitä itse hoitellut eritavoin. Tällä viikolla se suuttui pahasti kuntosalikäynnistä ja menin pyytämään siihen pistoksen joka auttoi. Polvi ei näet taipunut ja oli tosi kipeä, öisinkin.
        Ikää on 82v. Mielenkiinnolla luen mielipiteitä siitä, kannattaako vaihtaa.


      • suosinglukosamiinia

        Comfora 595, ruotsalainen glukosamiinivalmiste. Syön koko ajan, en taukoile. Auttaa. Nivelrikko pysynyt hallinnassa. Cartexaania söin sitä ennen runsaa vuoden ja ei auttanut.


    • e.l

      Nyt toinen kuukausi carexan 400 lääkkeen aloituksesta. En osaa sanoa, että onko sen ansiota kivun loppuminen polvessa vai silloin saamastani kortisooni piikistä ja särkylääke kuurista . Päänsärkyä ollut nyt viikon päivät, ei kovaa, mutta kuitenkin kiusallista. Onko toisilla tullut päänsärkyä tästä lääkkeestä?

    • Caqe

      Väsyttää väsyttääks muita tämä lääke

    • volleypool

      Morjes!
      Joo aloitin käytämään 26.10.2016 ja kolmen viikon kulutua hävisi polvista rutina ja pauke..Meinaan mulla polvet paukkoi ja rutisi ihan niin kuin kuivan risukasan päälle ois astunut.Että kyllä tällä CARTEXAN jotakin vaikutusta on.Ja pelaan vielä lentopalloa.
      Lihomista en ole huomannut.

    • polvikipuinen

      Olen syönyt nyt yhden pakkauksen ja selvästi on kipu vähentynyt, pääsen jo pienelle kävelylenkille ja särkylääkkeiden käyttö on vähentynyt . Voltarenia illalla polveen ja nukuttua tulee paremmin kuin ennen. Toinen pakkaus alkoi tänään ja sen jälkeenhän pitäisi vasta huomata miten vaikuttaa.
      Ei mitään sivuoireita, otan ruokailun yhteydessä ja uskon lääkkeen vaikutukseen.
      Olkoon lumelääke tai ei, hyvä kun joku auttaa....

    • Nilikuttelija

      Olen syönyt Cartexania nyt viisi viikkoa polvien nivelkipuihin. Ehkä hieman on auttanut kipuun,kävely ei tunnu niin kivuliaalta kuin aiemmin. syön saman aikaisesti kyllä lääkärin määräämää tulehduskipulääkettä. Ruokahalua on lisännyt mielestäni tämä Cartexan,varmaan täytyisi muuttaa ruokavalio ihan kasvisperäiseen jos aikoo näitä Cartexaneja käyttää.

    • Kokeillut

      Olen syönyt 3 kk kuurin ja auttanut on, päivät kivuttomia aamu
      yöllä vielä tulee kipuja, johtuneeko liikkumattomuudesta. Ensi viikolla alkaa tauko saa nähdä mitä sitten tapahtuu..Kipulääkkeenä Voltarenia illalla polveen yöksi.

    • nivelvaivainen

      käyttäjä
      Olen syönyt kaksi 3 kk kuuria ja auttanut on, pääsen lenkille ja yöt nukun aamuyöhön asti hyvin. Voltareni on aamuyön pelastus. Olkoon lumelääke tai mikä hyvänsä pääasia että auttaa ja särkylääkkeiden käyttö on lähes loppunut. Jatkan käyttöä, paino ei ole noussut, iltaisin tosin turvotus lisääntynyt.

    • adeey

      NO käytänyt kysessä lääkeen mutta tulli paljon pään särkyä joten epäilleem...

    • Elisa1954

      Olen pian syönyt 3 kk kuuri, eikä tämä lääke ole paljon auttanut. Olen pettynyt en tiedä mitä jatkossa keksisi.....

      • suosinglukosamiinia

        Glukosamiinia vahvaa, vahvaa. Alkaa auttaan noin kahden kk syönnin jälkeen. Inkivääri auttaa tulehduksiin.


      • sikla

        Olen käyttänyt ja eikä ole tullut sivuvaikutuksia otan aina aamulla


    • sikla

      Käytän Cartexan 400mg ei sivuvaikutuksia

    • nivelrikkoinen

      Olen kärsinyt nivelrikoista vuosikausia. Nivelvaivojen vuoksi ei ole tehty ainakaan vielä yhtään operaatiota. Nyt alkoi kamalat kivut ukkovarpaan tyvinivelssä. Kuvien (myös omien tuntemusten) mukaan kyseessä vahva nivelrikko. Koska noita samoja vaivoja on ollut ja on yhä muutamassa sormessa, lanneselässä, rintarangassa ja nyt tämä akuutti ukkovarpaan tyvinivel, ni pyysin jotain lääkitystä, kun olen voidellut jalkaterää Arthrolla kuukausia, eikä kipu häviä jne. Sain tämän Cartexan-kuurin. Siis kolme kuukautta popsin Cartexania ja sitten kahden kuukauden paussi. Tuossa ajassa pitäisi selvitä, onko lääkkestä apua, vai ei.
      Aloitin kuurin 15.8.17. Olin erittäin skeptinen ja mietin, jotta mitenkähän tässä oikein käy. Jo viikon syönnin jälkeen alkoi tuntua, jotta varvas ja jalkaterä rauhoittuu. Leposärky alkoi hiljalleen vaimeta. Kuurin edetessä toista viikkoa alkoi tuntua älyttömiä kipuja rintarangassa, lantion seutuvilla, sormissa ja ranteissa. Sitten alko ihan mielettömästi hikoiluttaa, joka on outoa kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavalle. Ja vielä yksi suurin muutos oli se, jotta kipulääkkeet sain jättää sanoisinko melkein kokonaan pois. Niiden teho voimistui ihan liikaa, vähensin ja pikkuhiljaa jätin tauolle. Mietin tässä, jotta voiko tämä olla totta. Onko minulla vuosikausia jyllännyt nivelriiko joka puolella elimistöä. Sen tiedän, jotta mun nivelrikot ovat perimää, sillä mun primaariperheessä kaikilla niin sisaruksilla kuin mun vanhemmilla on nivelrikkoja useissa nivelissä.
      No, nyt seuraan tilannetta, kolmas viikko alkaa nyt ja jo nyt on noin paljon muutoksia tapahtunut mun elimistössä. Tämä espanjalainen lääke taitaa ollakin suuri mullistus niverikoista kärsivien hoidossa, voin sen jo nyt sanoa. Pitää koputtaa puuta, jottei ala pian ilmenemään haittoja, toivottavasti ei.

    • Tuotur

      Pari vuotta soitten sain Cartexan tapletit ja pari kuuria napostelin. Kuurien välillä oli noin 3 kk.n tauko. Nyt en ole reiluun vuoteen ottanut taplettiakaan, koska ei ole mitään kipuja. Ennen kuureja jouduin kivun takia ontumaan ja oikea polvi kuvattiin ja lääkärin diagnoosi oli nivelrikko, alkava sellainen. ikää minulla on 63 vuotias mies. Suosittelen. Jalkoja käytän työni takia joka päivä. Kävelen ja pyöräilen. Myös kotona olen kuntopyörää hieman poljeskellut. Kovia rasituksia ja eriyisen varovainen olen ollut kaltevilla pinnoilla. Näyttää polvi kestävän ja ilman kipua. Tietääkö joku, onko nivelruston kasvu mahdollista lääkkeen ansiosta?

    • Terveeksi

      Olen nyt käyttänyt Cartexan 400 mg viikkoa vaille 3 kk. Ei ole auttanut selkäkipuihin, mutta kiloja on tullut 3-4 kg. Nyt nousi maksa-arvotkin. Onko muilla noussut? Tiedosta janoisena odottelen.

      • AhdasLonkka

        Minulla todettiin FAI eli ahdas lonkka viikko sitten. Lonkka tähystysleikattiin 5 vuotta sitten. Silloin lonkan rustorengas oli repeytynyt muutamasta kohtaa. Leikkaus auttoi hyvin ja toivuin täysin.
        Nyt samaan lonkkaan on alkanut kasvaa ylimääräistä luista rakennetta lonkkamaljan reunaan ja tämä aiheuttaa kipua.
        Ortopedi määräsi kuukauden kuurin Cartexania. Ehdin syödä muutaman kapselin, mutta siihen se sitten jäikin. Sain vesiripulin, kaikki tuli ulos parin päivän ajan. Otin Cartexanin ohjeen mukaan ruuan yhteydessä ja lisäksi söin maitohappobakteereja. Apteekissa varoittelivat mahdollisista vatsaoireista, mutta ajattelin niiden olevan lähinnä jotain pientä närästystä.
        Kellään muulla näin voimakasta reaktiota?
        Liekö tässä mentävä luontaistuotekauppaan seuraavaksi?


    • XPa

      Käytin kuurin loppuun, 2 x 400 mg päivässä 3 kuukauden ajan polven toisen asteen nivelrikkoon . Kolmen viikon käytön jälkeen vaivat väheni ja kuukauden päästä kävelin ilman mainittavia kipuja. Ei lihomista eikä närästystä eikä muitakaan lisävaivoja.

    • Kokeiltu

      Kyllä auttaa heti toisen kuukauden käytön jälkeen..saas nähdä sitten kun on tauon paikka, miten sitten. Suosittelen kokeilemaan.

    • Aloin 2017 marraskuun alussa 3 kuukauden kuurin .Vajaa viikon päästä pystyin ilman vihlontaa/kipua liikkumaan . Vasemmassa polvessani on kuulemma ruma nivelrikko ,johon tuon Cartexanin aloitin . Pelkäsin ,että mites kipu tuon kahden kuukauden tauon aikana mahtaa alkaa,mutta ei vielä ainakaan ja ens viikolla pitäisi taas aloittaa . Taukoahan pidetään siksi ,että maksa saa puhdistua ja levätä lääkkeestä . Minulle kyllä hyvä apu ja aion syödä ,niin kauan ,kun auttaa ja vasta sitten leikkaus . No minulle lääkäri sanoi sivuvaikutuksesta ,että saattaa turvottaa ,ehkä vähän turvotti,mutta en pahemmin huomannut .En myöskään lihonut,vaikka jotkut ovat saaneet ylimääräisiä kiloja . Niin enkä ole kova liikkumaan ,vain silloin tällöin noin kerran viikossa pienen lenkin . Eikä kyllä kuurin aikana tarvinnut polveen kipulääkettä ottaa .

      • Vieläkin on polvi kunnossa .Huhtikuussa olis pitänyt aloittaa kuuri,mutta odotan ,koska kipu alkaa ja alan sitten . Respti on valmiina ,että jos ja koska tarvii ..Suosittelen


      • Saskia48 kirjoitti:

        Vieläkin on polvi kunnossa .Huhtikuussa olis pitänyt aloittaa kuuri,mutta odotan ,koska kipu alkaa ja alan sitten . Respti on valmiina ,että jos ja koska tarvii ..Suosittelen

        Nyt minulla on tuo Cartexan hankittuna ,mutta pelkään aloittaa ,koska v 2017 jälkeen on tullut käyttöön tuo Losartan verenpainelääke ja mietin miten ne sopivat yhteen . En huomannut lääkäriltä kysyä . Muistaakseni tuo Cartexan oli purkissa ja valkoisia tabletteja , nyt ovat läpinäkyviä ja kaksivärisiä toinen puoli kellertävä ja toinen ruosteen värinen .Otin torstaina nuo kaksi ja minulle tuli niin kummallinen olo ,kuvotti ja sellainen huojuva olotila kävellessä ei päästä vipannut ,mutta ihmeellinen . Tosin minulla oli myös taas kovat lihaskivut kaula -niska alueella ,johtuen Fibromyalgiasta ja näistä syksyn sateista . Mietin ,että onko tuo annostus liikaa ,kun 2x400mg kerralla ?? No huomenna otan selvää ,jos aloitan ekana yhdellä ja tarkkailen olotilaani . Siis melko hyvä tuote oli ,kun v 2017 söin yhden kolmen kuukauden kuurin ja näin kauan on kulunut aikaa ,kun on polvi ja toi lantio-lonkka alkaneet vaivaamaan .


    • JarkkoJolo

      Kivut lähti, mutta vanha vamma uusiutui. Kokoajan seisoo.

    • testo

      Otin Vitabalansin Glucosamin Plus -kuurin (glukosamiini-kondroitiinisulfaatti-MSM) kolme kuukautta 3 kapselia päivässä, jonka jälkeen pidin tauon. Vaikutus oli suotuisa: kuuri vei nivelkivut. Bonuksena pari päivää tauon jälkeen libidoni ja erektioni vahvistuivat käsittämättömättömäksi. Kahden kuukauden tauon jälkeen olen jälleen syönyt lääkettä. Libido ja erektio ovat rauhoittuneet, jos kohta eivät nuukahtaneet täysin.

    • Tanu

      Aloitettuani Cartexan- kuurin, n. viikon päästä alkoi järkyttävät ylävatsakivut & etova tunne koko ajan, söin sitkeästi 3kk, ei sanottavaa apua kipuihin. Tauon aloitettuani hävisi sivuoireet ja kivut ed. samanlaiset. Jätin ko. lääkkeen ottamisen.

    • tietoavailla

      Mulla on keskisormi ja toisesta kädestä etusormi alkanut mutkistua eli alkanut nivel kaartua sivulle päin., onko mitään kotikonstia.

    • jörö

      Minä kokeilin vähän aikaa, kaikki jäsenet kuin tulessa ja hirveä kipu. En päässyt sängystä kolmeen päivään pois.

    • Cartexan 400 mg auttaa varmasti jos on vielä mahdollista rustoa järjellä, jota lääkkellä voi korjata.
      Minulla lähti kamalat kivut pois 5 viikon käytön jälkeen pois. Jouduin käyttämään lähes pari vuotta ohjeen mukaisesti ja sitten olin reilun vuoden käyttämättä. Sitten taas vuoden käyttämisen jälkeen tuntui ettei tarvitse käyttää. Nyt on reilu vuosi etten ole käyttänyt eikä kipuja ole ollenkaan. Tosiaan liikun paljon ja nyt aloitan rinnalle kuntosalin.
      Lisäkiloja tulee aina jos syö enemmän kuin kuluttaa. Minulle käy aina näin ;)
      Kokeilkaa. Lääkettä käytetään 3 kk ja sitten pidetään 2 kk:n tauko, jos pystytään. Lääkäri lupasi minulle käyttää lääkettä yhtä jaksoisesti ilman taukoa jos kipu ei häviä. Jos 9 kk:n käytön jälkeen ei helpota sitten kannattaa jo hyvissä ajoin käydä lääkärin puheilla.

    • Munuaispotilaille ei suositella ko. lääkettä.
      Tässä tietoa haittavaikutuksista:

      Ruoansulatuselimistö: ruoansulatuskanavan häiriöt, ylävatsan kipu, pahoinvointi, ripuli

      Iho ja ihonalainen kudos: eryteema, ärsytysihottuma, näppyläinen ihottuma, allergiset reaktiot, urtikaria, ekseema, kutina

      Yleisoireet ja antopaikassa todettavat haitat: ödeema

      Epäillyistä haittavaikutuksista ilmoittaminen

      On tärkeää ilmoittaa myyntiluvan myöntämisen jälkeisistä lääkevalmisteen epäillyistä haittavaikutuksista. Se mahdollistaa lääkevalmisteen hyöty-haitta-tasapainon jatkuvan arvioinnin.

      Terveydenhuollon ammattilaisia pyydetään ilmoittamaan kaikista epäillyistä haittavaikutuksista seuraavalle taholle: www-sivusto: www.fimea.fi

      • Kivuton

        Kaikissa lääkkeissä voi mahdollisesti olla sivuvaikutuksia.


    • Kivuton

      Sormieni nivelrikko on kehittynyt vuosien myötä erittäin pahaksi, niin että nivelet ovat epämuodostuneet, särky on voimakasta ja nivelet kosketusherkät. Myöhemmin myös varpaissa samaa. Aikoinaan lääkärin määräämä glukosamiini pitkänä kuurina ei auttanut lainkaan. Cartexan auttoi pian poistaen säryn kokonaan, aivan mahtavaa! Söin kaksi 3kk kuuria, välissä 2kk tauko. Tauon loppupuolella särky alkoi palaamaan mutta poistui pian uuden kuurin alettua.
      Kolesteroli- ja verenpainearvot pysyivät entisellä tasolla (kumpaankin lääkitys).

      Näiden kuurien ja tauon jälkeen koitin olla ilman lääkettä, mutta säryn pahentuessa aloitin uudelleen yhä jatkuvan 3kk kuurin ja kipu on pysynyt poissa. Ylävatsakipuja on tällä viimeisellä kuurijaksolla ollut, mutta niiden syynä lienee ultralla todettu sappikiviä täynnä oleva sappirakko.

    • Anonyymi

      Olen syönyt lääkettä kohta 3kk.Apu tuli jo muutaman viikon päästä. Pystyn lenkkeilemään,käymään jumpalla ja olen aloittanut kuntosalin. Kuntosalilla vahvistan reisilihaksia, että polvi kestäisi paremmi.Ikävä puoli on se,että paino on noussut ,3kg ja turvottaa.Katsotaan nyt miten käy,kun 3kk kuuri loppuu😀👍

    • Anonyymi

      Cartexan ollut käytössä kauan. Kyllä huomasin, että muutama kilo on tullut lääkkeen aloituksen jälkeen.

    • Anonyymi

      Onko kukaan syönyt tätä lääkettä verenhonnes lääkkeen kanssa.

      • Anonyymi

        Olen syönyt Xarelton kanssa


    • Anonyymi

      jos on tullut kiloja niin syömisestä, ei lääkkeestä ja olen käyttänyt jo vuosia

      • Anonyymi

        Carteksan 400mg auttoi heti aloituksen jälkeen nivelkipuun.Ei sivuvaikutuksia, eikä tarvitse käyttää mitään kipulääkkeitä.


    • Anonyymi

      Mulla paino nousi. En tiä johtuuko se cartexanista. Lääkäri sanoi ettei lihota.

    • Anonyymi

      Reilu kuukausi takana, lonkkavaivoihin. Vei ruokahalun, jopa makean mieliteon, paino on pudonnut 4 kg ihan issekseen. Tosin on varaa pudottaakin.

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Cartexania jo monen monta vuotta polvikipuun. Annostukseksi silloin määrättiin 2 kpl/pv kahden kk:n ajan ja sitten 1 kk:n tauko. Aloitettuani Cartexanin, kivut lähtivät täysin n. 7 kk:n käytön jälkeen. Olen tosiaan käyttänyt vuosia, ei ole lihottanut enkä ole muitakaan haittavaikutuksia havainnut. En ole uskaltanut lopettaa käyttöä pelätessäni kipujen palaavan. Näinköhän syön loppuikäni, kuka neuvois? Olen 67 v.

    • Anonyymi

      niin oo mäkin mut se ei auta. nyt heinä ja kovat huumeet on parasta.

    • Anonyymi

      Olen syönyt 3kk Cartexania, ja polvikipu on poissa! Minulla ei ole vielä nivelrikkoa, mutta kulumaa toisessa polvessa on. Lääkäri määräsi Cartexania, en käytä lainkaan tulehduskipulääkkeitä tai kortisonia. Cartexan on pudottanut painoani, sillä ilman polvikipua pystyn taas treenaamaan hyvin. Ei närästystä, ei polvikipua eikä mitään. Suosittelen Cartexania kaikille polvikipuisille. Minulla on polvikipua vain toisessa polvessa. Toinen polveni on ollut aina normaali ja täysin kivuton.

    • Anonyymi

      Paino nousee.

    • Anonyymi

      Cartexan ei lihota eikä kerrytä nestettä. Kivut vie pois. Täytyy vain käyttää pitkään säännöllisesti.

    • Anonyymi

      Voiko Cartexania ja Arthobalance plussaa syödä yhtäaikaa? 1 1???

    • Anonyymi

      Ei yhtään

    • Anonyymi

      Käytin juuri 3 kk kuurin ja auttoi vaivaani (nivelrikko ja polvi oirehti, johon sain). Ei lihottanut tai ollut muutenkaan mitään sivuoireita. Hyvä lääke.

    • Anonyymi

      Kävin tänään ortopedillä jsalkaleikkauskontrollissa. Kysyin Cartexanista, koska on niin kallis lääke nivelrikkoon ja ei kela korvattava. Sen tehosta ei ole mitään tieteellistä näyttöä ja ortopedi suositteli jättämään pois. Olen tauottanut ja uudelleen jatanut ilman hyötyä.

    • Anonyymi

      Olkapään rustovaivoihin ja tulehdukseen sain kortisonipiikin lisäksi cartexan 400 mg x 2, ruokahalu lisäätyi, viikon päästä kova ripulointi ja turvotus. Taidan jättää syömättä kuka nyt huonoa oloa kaikenaikaa jaksaa, toisille varmaan auttaa rustovaivoihin mutta en päässyt edes alkuun.

    • Anonyymi

      Olen syönyt ko.lääkettä nyt pari viikkoa. Aiheuttaa minulla pahaa turvotusta, silmäluomet aamulla aivan roikkuvat ja täynnä nestettä. Pakko lopettaa!
      Niinpä jää näkemättä, olisiko auttanut nivelkipuihin
      Lääkkeiden vaikutus aina yksilöllistä, yhdelle sopii, toiselle ei. Lääkeinfossa kyllä mainitaankin yhtenä mahdollisena haittavaikutuksena turvotus.

    • Anonyymi

      Hyvä lääke,ei painoon vaikutusta,liikkuminen helpottuu.ei toimi heti ,noin parin viikon jälkeen alkaa huomaamaan hyvän vaikutuksen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe