Voiko lapselle tarjota alkoholia?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288583878764.html?ref=rss
Itse olen samoilla linjoilla Sinkkosen kanssa. Kieltolaki aikoinaan ei toiminut edes aikuistenkaan kohdalla. Aasiassa olen nähnyt, miten lapsetkin voivat ostaa alkoholia hakiessaan sitä aikuisille ja ns. alaikäiset voivat juoda ehkä oluen, mutta se jää sitten siihen yhteen. Hyysäyssysteemi ei vaan toimi tässäkään asiassa, vaan tuloksena on vastareaktio.

8

58

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Ei olekaan kyse juottamisesta, jos ruokajuomana on viiniä ja alaikäinenkin haluaa lasillisen. Kyllä se silloin on parempi sallia kuin kieltää, salassahan ne muuten ryyppäävät itsensä ties mihin kuntoon.

Kumma, kun niitä kännäileviä alaikäisiä ei näe maassa, jossa he voisivat vapaasti ostaa ja juoda. Ravintolassakin voivat vanhempiensa läsnäollessa juoda kavereidensa kanssa, jos haluavat, mutta yhteen seurustelujuomaan se on näyttänyt jäävän.

No, Suomessa monet vanhemmat lienevät itse huonona esimerkkinä, kohtuukäyttöä ei osata.

• jjbfnnvjnmmfbmö

Kaikki maat, jossa on tiukka holhouslaki, on nykypäivänä täynnä alkohomisoitunutta kansaa. Muualla evoluutio on alkoholismin tehokkaasti poistanut.

• DarwinHoax

- tuo onkin niitä harvoja asioita, joissa evoluutio "toimii" : poistamalla jotain ,ei luo uutta.

• lapset känniin r.y.

Todella hyvä idea tarjota lapsille alkoholia.Sama sitten jos tarjoilisi muitakin päihteitä samalla onnettomalla selityksellä.

• Late Lapista.

NIINPÄS ! Voisihan lapsille tarjota huumeitakin, nehän ovat joissakin piireissä kuulemma vaarattomampia kuin viina!

Late Lapista. SSSS Ry!

• Frutti di jallu

Ollessani kolmevuotias ja aika utelias, näin faijan ottavan naapurin kanssa kossusnapseja ja ruinasin maistaa outoa ilolientä.

Sen enempää ihmettelemättä faija kaatoi lasiin pienen tilkan, siinä poikaseni, kun kerran niin haluat. Uteliaana otin sitten elämäni ensimmäisen huikan ja hyi fittu kun osasikin olla pahaa. Kovasti ihmettelin miksi aikuiset juovat noin kauhean makuista juomaa, eihän tuo ole edes samalla viivalla äitsykän mustaviinimarjamehun kanssa.

Vuosikymmeniä myöhemmin en vieläkään pidä raa´an kossun mausta, vaikka toki jääkylmänä snapsi meneekin sopivassa yhteydessä.

Mielestäni lapsen uteliaisuus on tyydytettävä, sillä muuten asia jää kaivelemaan ja siitä muodostuu kielletyn hedelmän kaipuu, joka kostautuu myöhemmin.
      Vapaan alkoholikulttuurin maissa ei todellakaan ole ongelmia moisen suhteen, vaan asioihin suhtaudutaan luonnollisesti, ilman kieltojen tuomaa mystiikkaa.
      Suomessa on luovuttava yliholhoavasta asenteesta paljon suuremmassakin määrin, sillä miten joku tiukkaotsainen ja yleensäkin oman asenteensa vuoksi suppealla kokemuspiirillä varustettu henkilö päättää, mikä on muille oikein.
      Sama koskee vastaavan suppean ajatusmaailman edustajia, suvaitsevaistoa, joka suvaitsee vain ja ainoastaan samaa mieltä olevia, muut ovat heidän mielestään vähintään rikollisia.

• Hyysärit

vaa holhoo eikä niilt vaadita tuloksii,eli onko yksikään kielto toiminu hyvä esim, on huumeet aikoinaan niitä ei löytyny joka maakunnast ja valistus kielloist tyrkytettiin joka hoitolaitokses,eli hyvi on kulutus noussu .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      98
      2038
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1488
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1085
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1072
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      887
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      846
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      822
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      733
    Aihe