Talliapteekki yms.

Heppahöpsö

Mitä talliapteekkin tarvitsee? mihin kaikkia niitä käytetään, esim. pumpulia. Olen hieman epävarma asiasta.
Ja mitä kaikkea pitää ostaa valmiiksi jos on tulossa oma poni? (ei siis ole ponia tulemassa mutta kysyisin vain)

3

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Useimmilla taitaa olla
      - pumpulia ja septidiniä tms desinfiointiainetta pienten haavojen puhdistukseen
      - sidetaitoksia ja sideharsoa haavojen suojaamiseksi lialta
      - helosaania ihottumien ja itikanpuremien hoitoon
      - laastaria ihmisten haavoja varten
      - sakset (joita ei käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin sidetarvikkeiden leikkaamiseen!)

      Jotkut pitävät lisäksi erilaisia haavaspraytölkkejä ja linimenttiä, mutta esim meillä niitä ei koskaan tarvittu, septidini riitti mainiosti.

      Särkylääkkeitä on hyvä olla siltä varalta että alkaa päätä särkeä kesken kaiken tms.

      Ennen ponin tai hevosen tuloa ei oikeastaan kannata hankkia hirveästi tavaraa. Jos oletetaan, että hevoselle tulisi kaupassa mukana riimu ja naru, suitset ja satula, niin omiin hankintoihin peruslähtökohdaksi riittäisi muutama harja ja kaviokoukku, sekä ruoka- ja vesikuppi ellei talli niitä tarjoa. Loppuja varusteita voi hankkia sitten myöhemmin sitä mukaa kun tarvitsee. Sitten tietää jo, minkä kokoisia varusteita (esin loimia, satulahuopia jne) hevonen tarvitsee.

    • aloittajaaa

      riittääkö että on nämä jos ostaa hepan:

      -talliapteekin sisältö, kaikki haavatarpeet jne
      -harjoja kaviokoukku
      -ruokaa

    • Peruslähtökohdaksi pitäisi riittää, riippuen siitäkin mitä kaikkea tulee hevosen mukana. Ruokaakin kannattaa kysyä myyjältä; ei kannata hankkia tolkuttomasti kaikenlaisia pöperöitä jos hevonen on tottunut vain heinään ja kauraan jotka nekin saattaa tulla tallin puolesta. Ai joo, suolakiveä ei saa unohtaa. Se pitää hankkia valmiiksi ellei talli tarjoa sitäkin.

      Omaan talliin tuominen on sitten eri juttu, siinä olisikin melko lailla pidempi lista, mutta pidän tässä oletuksena että puhutaan yleisestä tallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe