Tammisaaren terveyskeskuksessa ei palveltu suomeksi!!!

Huonoa palvelua

Tammisaaren terveyskeskuksessa eläkeläisrouva ei saanut lääkäriltä suomenkielistä palvelua, vain ylimielisen letkautuksen, että Suomi on kaksikielinen maa. Kun hän teki varausta uudesta ajasta, niin asiattomuudet jatkoivat. Virkailija ihmetteli, miksei käytä tulkkia?

Virkoihin on valittu epäpätevää ja huonosti palvelevaa porukkaa! Aina ollaan virkoja täytettäessä vaatimassa, että täytyy osata ruotsia, mutta ei osatakaan suomea. Hävetkää koko kaupungin sakki aina johtajaa myöten!

26

1667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bofor1

      En tunne tätä tapausta, mutta päivänselvä on, että Suomen ruotsinkielinen joka on asunut ja opiskellut Suomessa, osaa suomeakin niin hyvin, ettei ole ongelmia suomenkielisten potilaiden kanssa.
      Maahanmuuttajien joukosta voi tietysti löytyä suomenkielentaidottomiakin.

      Tänä päivänä kun sairaaloiden määrä on vähennetty radikaalisti, ruotsinkielisille juuri tämä ongelma voi olla hyvinkin yleinen, varsinkin vanhemmalle väestölle kun joutuu matkustamaan lääkärille suomenkieliselle naapurikunnalle.

      • Kielirasismia

        Siis ei saanut palvelua suomeksi vain ruotsiksi.
        Raaseporissa on kielirasismia.


    • savobo..

      pankaa ne rantahurrit kuriin siellä !

    • draadi iarsle

      Oliskohan kannattanut olla hereillä ruotsinkielen tunnilla, ettei tarvi sit seistä uunona ku ei tajua mitään??

      • Tsaari.

        Eläkeläisikäisillä ei välttämättä ole koulussa ollut koskaan ruotsintunteja.

        Kansalaisilta ei voi vaatia alueen molempien kielien osaamista, mutta palveluhenkilökunnalta voi (ja pitää) vaatia kaksikielisellä alueella molempien kielten hallintaa.


      • sommartidehei,hei

        Haista vittu.


    • Sis so .

      Toivottavast nämä HuRrIT ei leviä kovin laajalle SUOMEEN. Tämä hurripuolueen puheenjohtajakin puhuu kuin olisi kuuma peruna suussa, kuuntele vaikka.

    • soossi3

      sössön sössön

    • lipunlapunlää

      Tammisaari on aina ollut samanlainen , ei ne siellä mielellään puhu suomea, kun ei ole pakko.
      Melkein inhoavat suomenkielisiä, kokemusta on itsellä ja sukulaisilla jotka asuvat tammisaaressa ja eivät osaa ruotsia, säälittää, kun saavat tosi huonoa palvelua melkein kaikkialla!

      TAMMISAARESSA ON TODELLA PAHAA KIELIRASISMIA SUOMENKIELISIÄ KOHTAAN, EIHÄN NE SODAN JÄLKEEN HALUNNEET OTTAA EDES KARJALAISEVAKKOJA SINNE ASUMAAN, KUN EIVÄT KÄRSINEET KUULLA SUOMEN KIELTÄ SILLOINKAAN, VAIKKA OLI KOVA HÄTÄ SAADA HEILLE PAIKKAKUNTA MIHIN MAJOITTUA!

      ruotsinkieliset kermaperseet Tammisaaresta, painukaa ruotsiin asumaan, mutta ne eivät teitä taida huolia sinne, koska mongerruksenne ei ole oikeaa ruotsia!

      • kirveelle töitä

        Kermaperseet eivät tosiaan osaa kunnon ruotsia. Ruotsalainen sukulaiseni on monet kerrat paikkakunnalla käydessä todennut että tämä näiden suomenruotsalaisten kieli on aivan käsittämätöntä mongerrusta, että ei siitä oikein aina ota selvää.


      • rannikkohurri
        kirveelle töitä kirjoitti:

        Kermaperseet eivät tosiaan osaa kunnon ruotsia. Ruotsalainen sukulaiseni on monet kerrat paikkakunnalla käydessä todennut että tämä näiden suomenruotsalaisten kieli on aivan käsittämätöntä mongerrusta, että ei siitä oikein aina ota selvää.

        nonii sinnä teille jotka samaistaa meidät riikinruotsalaisiin! Ei oo muuta yhteistä kun samantapainen kieli joista eri murteita!!


      • ähtön lähtö
        rannikkohurri kirjoitti:

        nonii sinnä teille jotka samaistaa meidät riikinruotsalaisiin! Ei oo muuta yhteistä kun samantapainen kieli joista eri murteita!!

        Haista vittu


      • tagron

        Ei kielierimielisyydet ole kovin paljon vaivanneet teitä, kun vielä Tammisaaressa asutte? Asianne on tullut hoidetuksi, koska vielä paikkakunnalla asutte, hienoa. Ehkä näiden vuosien aikana teidänkin päähänne tämä ruotsinkieli on tarttunut, kun pystytte hoitamaan asianne ruotsiksi, nämä tammisaarelaiset sanojenne mukaan ei osaa suomenkieltä, näinhän sanoitte. - Yhteispelillä hommat hoidetaan. - Voittehan aina muuttaa pois täältä, jos ette viihdy. Asunto menee kyllä kaupaksi ja junat ja bussit kulkevat sekä Karjaalle että Hankoon, joten mukavaa matkaa, jos sen valitsette. Ei täällä ole pakko asua ja elää.


    • Eiks hyvä föreslag?

      tammisaarelaiset mars muuttoaaltoina ahvenanmaalle ja saari eristyksiin sen jälkeen tai mä keksin, kaikki suomenruotsalaiset koko suomesta, pakkosiirretään ne ahvenanmaalle ja sen jälkeen irrotetaan koko saari ajelehtimaan ryssien siperiaan forever.
      Näin me päästään koko kermapersejengistä koko suomi!

    • Skiftis

      Hurrit pois suomesta ryssän maalle

      • hyvä ruotsi!!

        Ruotsin kielellä pärjää kaikissa pohjoismaissa, suomenkielellä vain eestissä. Muuttakaa eestiin niin saadan rauhaa tammisaareen!! Minä puhun mitä minänhaluan, sinä puhut mitä osaat, elikä soomee tai eestii. Haha


      • samma på svenska.
        hyvä ruotsi!! kirjoitti:

        Ruotsin kielellä pärjää kaikissa pohjoismaissa, suomenkielellä vain eestissä. Muuttakaa eestiin niin saadan rauhaa tammisaareen!! Minä puhun mitä minänhaluan, sinä puhut mitä osaat, elikä soomee tai eestii. Haha

        Ethän ole itsekään oikeasti tuota mieltä?


      • kaksikielisyys
        samma på svenska. kirjoitti:

        Ethän ole itsekään oikeasti tuota mieltä?

        Kun luin tämän viestiketjun, niin tulin siihen tulokseen, että eihän me kukaan aikuinen näin ajatella. Meillä on ainutlaatuinen kaksikielinen maa ja sitä minä rakastan.


      • Pappa Keski-suomesta
        hyvä ruotsi!! kirjoitti:

        Ruotsin kielellä pärjää kaikissa pohjoismaissa, suomenkielellä vain eestissä. Muuttakaa eestiin niin saadan rauhaa tammisaareen!! Minä puhun mitä minänhaluan, sinä puhut mitä osaat, elikä soomee tai eestii. Haha

        Suomi on aina kaksikielinen maa. Kenenkään ei tarvitse lähteä minnekkään.


      • Snapelax
        hyvä ruotsi!! kirjoitti:

        Ruotsin kielellä pärjää kaikissa pohjoismaissa, suomenkielellä vain eestissä. Muuttakaa eestiin niin saadan rauhaa tammisaareen!! Minä puhun mitä minänhaluan, sinä puhut mitä osaat, elikä soomee tai eestii. Haha

        HAISTA TE VITTU


    • Tasa-arvo?

      Kaksikielisiä joo, mutta Raaseporissa syrjitään suomenkielisiä.

      • Tammisaari

        En minä suomenkielisenä ole kokenut mitään syrjintää täällä. Luulen että syrjintä on ihan omassa päässänne.
        Teitä vain v*tuttaa, kun ette ymmärrä mitä kassalla yleensä ekana sanotaan. Ja miksei sanottaisi ensin ruotsiksi, koska täällä on oikeasti selkeä ruotsinkielinen enemmistö.

        Itse viihdyn hyvin tässä kauniissa pikkukaupungissa.


      • rauha1
        Tammisaari kirjoitti:

        En minä suomenkielisenä ole kokenut mitään syrjintää täällä. Luulen että syrjintä on ihan omassa päässänne.
        Teitä vain v*tuttaa, kun ette ymmärrä mitä kassalla yleensä ekana sanotaan. Ja miksei sanottaisi ensin ruotsiksi, koska täällä on oikeasti selkeä ruotsinkielinen enemmistö.

        Itse viihdyn hyvin tässä kauniissa pikkukaupungissa.

        Hyvin kirjoitettu!Olen sama mieltä kanssasi ja näillä sivuilla jotkut oiken haastavat riitaa kieliasioilla.


    • kovvoo hommoo

      ihan perseest koko hommo vittu

    • hoitaja3

      No, stadissa tk lääkärit on virolaisia ja muita ulkomaalaisia. Onko parempi?

    • matkailija kotimaan

      Siis ei saa palvelua suomeksi? Olen aina halunnut käydä kaupungissanne, onhan se kuulu kauneudestaan. Mutta en voi oikein sulattaa tuota, että pitää puhua hyvin ruotsia jos ylipäätään haluaa palvelua. Käykö englantikaan? Sitähän meille vanhemmille on enemmän opetettu - jos yleensä mitään vierasta kieltä.

      Ahvenanmaalla käydessäni selvisin kyllä suomen, ruotsin ja englannin sekamelskalla, eikä jäänyt mitään tunnetta ylimielisestä kohtelustakaan. Vaikka on siitäkin saanut paljon lukea.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe