Made in CCCP

Itäautoko Cruze?

Cruzen huippulaadun takaa GM:n tehdas Pietarissa. Samoin Astran. Että, pulinat pois Korean autoista.

29

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Motorwation man

      Voi hellanlettas sentään. Siellä ne autot tehdään missä on myös markkinat.
      Katsopa täältä vähän faktoja ja mieti, miksi autot valmistetaan nykyään enenevässä määrin muualla kuin Euroopassa tai Pohjois-Amerikassa.
      http://www.autowiki.fi/index.php/Ajoneuvoteollisuus

    • USSR???

      Mikä tuossa valmistuspaikassa ottaa koville? Eihän itäautoissa mitään vikaa ole. Vai pitäisikö olla mielummin se parjattu Korealainen? Suomen myyntiä ajatellen, on aivan sama, missä Cruzet valmistetaan. Se ei koske montakaan ostajaa, joten yritä rauhoittua.

    • länsipuolelta

      On sillä merkitystä. Ajatteles jos kunnon sotaveteraania ajelutetaan ryssän tekemällä kulkineella. Häpeä!

      • suomessa ollaan

        Eipä ole kauaakaan, kun moni veteraani ajele Mossella. 50-60-luvulla tässä rakkaassa Suomessa ei ollut saatavilla länsi autoja. Volkkariakin joutui odottelemaan pari vuotta tilauksesta. Taksit oli Volgia. Appi-ukkokin ajeli Mossella vaikka oli monin urhoollisuus mitallein ja ristein palkittu mies.
        Eipä niitä veteraaneja ole tässä maassa muutenkaan kunnolla hoidettu ja kunnioitettu,


      • Venäläisten jutut ok
        suomessa ollaan kirjoitti:

        Eipä ole kauaakaan, kun moni veteraani ajele Mossella. 50-60-luvulla tässä rakkaassa Suomessa ei ollut saatavilla länsi autoja. Volkkariakin joutui odottelemaan pari vuotta tilauksesta. Taksit oli Volgia. Appi-ukkokin ajeli Mossella vaikka oli monin urhoollisuus mitallein ja ristein palkittu mies.
        Eipä niitä veteraaneja ole tässä maassa muutenkaan kunnolla hoidettu ja kunnioitettu,

        Venäläisten tekemissä koneissa ja laitteissa on ollut aina tiettyä kaksijakoisuutta:
        Venäläisten ideat ja kekseliäisyys ovat monesti hyvin hämmästyttävää. Nerokkaita toiminta-ajatuksia on ollut aivan yksinkertaisissakin laitteissa. Myös peruskestävyyskin on - jos unohdetaan pikkuasiat - parjaamisesta huolimatta useimmiten Venäläisten laitteissa "ydinpommin" kestävää. Se mikä Länsi-ihmisiä noissa itä-naapurien tekeleissä usein sitten risoo, on täysin puolitiessään oleva suurpiirteinen viimeistely, sekä tyylilliset seikat, joita ei ole otettu lainkaan huomioon.
        Venäjällä oli aikanaan pula kaikesta: materiaalista sekä työkaluista, jolloin pikkuseikkoihin ei kiinnitetty turhaa huomioo, pääasia oli laitteen toimivuus ja helppo korjattavuus jopa muilla kuin alkuperäisillä osilla, jos jotain sattui hajoamaan. Käyttöolosuhteetkin olivat hyvin karuja, jolloin pikkuasioiden viilaaminen ei olisi ollut kovin tarkoituksenmukaista.
        Nykyään tietysti tilanne on Venäjälläkin muuttunut ja varmasti hyvää laaatua kyetään sielläkin tuottamaan, koska he itsekkin sitä jo osaavat vaatia.

        Joskus kuulin sanottavan, että kun astronautti ammutaan avaruuteen, laitteiden toimivuus testataan Nasalla tarvittaessa vniin monta kertaa, että niihin voidaan luottaa lähes 100%:sti. Venäjällä taas toimittiin niin, että järjestelmillä oli varajärjestelmiä ja varajärjestelmän varajärjestelmiä niin monta, että lähes 100%:lla varmuudella niistä joku aina toimi. Tarkoituksenmukaisuus ohjaa laatuajattelua.


      • Tiedonhalua
        Venäläisten jutut ok kirjoitti:

        Venäläisten tekemissä koneissa ja laitteissa on ollut aina tiettyä kaksijakoisuutta:
        Venäläisten ideat ja kekseliäisyys ovat monesti hyvin hämmästyttävää. Nerokkaita toiminta-ajatuksia on ollut aivan yksinkertaisissakin laitteissa. Myös peruskestävyyskin on - jos unohdetaan pikkuasiat - parjaamisesta huolimatta useimmiten Venäläisten laitteissa "ydinpommin" kestävää. Se mikä Länsi-ihmisiä noissa itä-naapurien tekeleissä usein sitten risoo, on täysin puolitiessään oleva suurpiirteinen viimeistely, sekä tyylilliset seikat, joita ei ole otettu lainkaan huomioon.
        Venäjällä oli aikanaan pula kaikesta: materiaalista sekä työkaluista, jolloin pikkuseikkoihin ei kiinnitetty turhaa huomioo, pääasia oli laitteen toimivuus ja helppo korjattavuus jopa muilla kuin alkuperäisillä osilla, jos jotain sattui hajoamaan. Käyttöolosuhteetkin olivat hyvin karuja, jolloin pikkuasioiden viilaaminen ei olisi ollut kovin tarkoituksenmukaista.
        Nykyään tietysti tilanne on Venäjälläkin muuttunut ja varmasti hyvää laaatua kyetään sielläkin tuottamaan, koska he itsekkin sitä jo osaavat vaatia.

        Joskus kuulin sanottavan, että kun astronautti ammutaan avaruuteen, laitteiden toimivuus testataan Nasalla tarvittaessa vniin monta kertaa, että niihin voidaan luottaa lähes 100%:sti. Venäjällä taas toimittiin niin, että järjestelmillä oli varajärjestelmiä ja varajärjestelmän varajärjestelmiä niin monta, että lähes 100%:lla varmuudella niistä joku aina toimi. Tarkoituksenmukaisuus ohjaa laatuajattelua.

        ???? Venäläinen vai Korealainen ???? Siis Cruze. Kummatkin valmistusmaat esiintyy palstalla. Tuskin sentään USA:sta tuodaan.


      • jos auttaa
        Tiedonhalua kirjoitti:

        ???? Venäläinen vai Korealainen ???? Siis Cruze. Kummatkin valmistusmaat esiintyy palstalla. Tuskin sentään USA:sta tuodaan.

        Jos auttaa niin voin kertoa ettei Venäjältä tuoda Suomeen mitään autoja. Edes Suomessa myytävät Mersut ja Bemarit eivät tule Venäjän tehtailta.


      • tilastonikkari..
        jos auttaa kirjoitti:

        Jos auttaa niin voin kertoa ettei Venäjältä tuoda Suomeen mitään autoja. Edes Suomessa myytävät Mersut ja Bemarit eivät tule Venäjän tehtailta.

        Valitettavasti en löydä nyt tähän hätään sitä linkkiä Venäjän tullin tilastoihin, mutta muistan sen verran, että esimerkiksi v. 2012 tilasto väitti muuta. Tuotantomääriä ja vietyjen ajoneuvojen määriä verrattuna toisiinsa osoittautui se, että yli puolet Venäjällä valmistetuista ajoneuvoista vietiin ulos maasta.

        Luvuissa oli mainittuina valmistajina mukana BMW, Ford ja Chevrolet. Onhan se Chevroletin Venäjän tehtaan valmistustunnus tälläkin palstalla kerrotu ja onpa niitä tunnuksia Suomessa myydyistä Cruzeista löytynyt.


      • auttaa jos
        tilastonikkari.. kirjoitti:

        Valitettavasti en löydä nyt tähän hätään sitä linkkiä Venäjän tullin tilastoihin, mutta muistan sen verran, että esimerkiksi v. 2012 tilasto väitti muuta. Tuotantomääriä ja vietyjen ajoneuvojen määriä verrattuna toisiinsa osoittautui se, että yli puolet Venäjällä valmistetuista ajoneuvoista vietiin ulos maasta.

        Luvuissa oli mainittuina valmistajina mukana BMW, Ford ja Chevrolet. Onhan se Chevroletin Venäjän tehtaan valmistustunnus tälläkin palstalla kerrotu ja onpa niitä tunnuksia Suomessa myydyistä Cruzeista löytynyt.

        Ehkä meidän bemarimme ja mersumme sitten tulevat Venäjältä. Ei minulla ole syytä epäillä sinua.


      • ygä
        auttaa jos kirjoitti:

        Ehkä meidän bemarimme ja mersumme sitten tulevat Venäjältä. Ei minulla ole syytä epäillä sinua.

        Chevrolet on turvallinen ostos Suomessa, koska ne on valmistettu 100% varmuudella korkean teknologian maissa. GM Europen mukaan kaikki Eurooppaan tulevat Chevroletit on valmistettu joko USA:ssa tai Koreassa.

        Lähes kaikkia muita automerkkejä tuodaan Suomeen Itä-Euroopasta, Turkista, Meksikosta tai muista kehitysmaista. Eivät ne silti ole välttämättä laadullisesti sen huonompia kuin perinteisissä teollisuusmaissakaan valmistetut autot.


      • tilastoa vaan
        auttaa jos kirjoitti:

        Ehkä meidän bemarimme ja mersumme sitten tulevat Venäjältä. Ei minulla ole syytä epäillä sinua.

        Suomen tullin tilasto, tuonti Venäjältä ja siellä tavararyhmä 78 kertoo moottoriajoneuvojen tuontimäärän Venäjältä...Suomeen. Kyllä sieltä vaan on moottoriajoneuvoja tuotu melkoinen määrä. Sitä voit epäillä, mutta se pitää paikkansa.


      • ygä
        tilastoa vaan kirjoitti:

        Suomen tullin tilasto, tuonti Venäjältä ja siellä tavararyhmä 78 kertoo moottoriajoneuvojen tuontimäärän Venäjältä...Suomeen. Kyllä sieltä vaan on moottoriajoneuvoja tuotu melkoinen määrä. Sitä voit epäillä, mutta se pitää paikkansa.

        Venäjältä on tuotu Suomeen venäläisiä museoautoja joka vuosi ja tuodaan jatkossakin. Puolustusvoimat on sentään luopunut venäläisistä autoista.


      • teoria ja käytäntö
        ygä kirjoitti:

        Venäjältä on tuotu Suomeen venäläisiä museoautoja joka vuosi ja tuodaan jatkossakin. Puolustusvoimat on sentään luopunut venäläisistä autoista.

        Jos museoautoja tai vanhaa armeijakalustoa tuodaan tuollainen määrä, niin jo olisi aikoihin eletty. Kun se tavara on arvoltaankin mitä on niin kyllä sieltä todellisuudessa uusia ajoneuvoja tuodaan. Teoriassa tosin voisi olla kuten ygä kirjoitti, mutta kyllä liikenteessä olisi silminnähden enemmän Uralia ja Gazia...


      • 16+2
        teoria ja käytäntö kirjoitti:

        Jos museoautoja tai vanhaa armeijakalustoa tuodaan tuollainen määrä, niin jo olisi aikoihin eletty. Kun se tavara on arvoltaankin mitä on niin kyllä sieltä todellisuudessa uusia ajoneuvoja tuodaan. Teoriassa tosin voisi olla kuten ygä kirjoitti, mutta kyllä liikenteessä olisi silminnähden enemmän Uralia ja Gazia...

        Kukaan autonvalmistaja ei ole myöntänyt tuovansa Venäjältä autoja Suomeen eikä sellainen salassa voisi pysyäkään. Eikä venäjällä valmistetut ole yleensä edes samanlaisia kuin Euroopassa myytävät. Kauttakulkumaana Suomea voidaan kyllä käyttää.

        Montako autoa Suomeen tai Suomen kautta on tuotu viime vuonna?


      • tiedoksi vaan
        16+2 kirjoitti:

        Kukaan autonvalmistaja ei ole myöntänyt tuovansa Venäjältä autoja Suomeen eikä sellainen salassa voisi pysyäkään. Eikä venäjällä valmistetut ole yleensä edes samanlaisia kuin Euroopassa myytävät. Kauttakulkumaana Suomea voidaan kyllä käyttää.

        Montako autoa Suomeen tai Suomen kautta on tuotu viime vuonna?

        Autonvalmistajien tiedottamishalukkuus valmistusmaista on vaihtelevaa. Harva Audin ostaja esimerkkinä haluaisi tietoisesti ostaa puolalaisen Audin. Kauttakulkumaana Suomi on ollut merkittävä, mutta ne autot eivät näy tässä tilastossa. Varsinkin kun suunta on ollut ihan toiseen suuntaan.

        Venäjältä muualle maailmaan lähtevät autot eivät edes näy meillä koska ne laivataan Pietarista meritietä ulos. Ei siis kauttakulkumerkintöjä siltä osin.

        Osannet itsekin käyttää Tullin materiaalia? Ja nettiä?

        Sen verran vinkiksi, että yli tuhannen menee. Vanhaa kalustoa vain muutama kymmentä kappaletta. Mieti itse, mitä se merkitsee.


      • 16+2
        tiedoksi vaan kirjoitti:

        Autonvalmistajien tiedottamishalukkuus valmistusmaista on vaihtelevaa. Harva Audin ostaja esimerkkinä haluaisi tietoisesti ostaa puolalaisen Audin. Kauttakulkumaana Suomi on ollut merkittävä, mutta ne autot eivät näy tässä tilastossa. Varsinkin kun suunta on ollut ihan toiseen suuntaan.

        Venäjältä muualle maailmaan lähtevät autot eivät edes näy meillä koska ne laivataan Pietarista meritietä ulos. Ei siis kauttakulkumerkintöjä siltä osin.

        Osannet itsekin käyttää Tullin materiaalia? Ja nettiä?

        Sen verran vinkiksi, että yli tuhannen menee. Vanhaa kalustoa vain muutama kymmentä kappaletta. Mieti itse, mitä se merkitsee.

        Turvallisinta on siis ostaa sellainen auto, jonka maahantuoja reilusti kertoo valmistusmaat. Chevroletille ne ovat Korea ja Yhdysvallat.

        En silti usko, että Suomen liikenteeseen tulee mitään autoja Venäjältä. Iltapäivälehdet olisivat varmasti kiinnostuneita, jos saisit selville Suomessa myynnissä olevan venäjäisvalmisteisen automallin.


      • VIN-decoder
        16+2 kirjoitti:

        Turvallisinta on siis ostaa sellainen auto, jonka maahantuoja reilusti kertoo valmistusmaat. Chevroletille ne ovat Korea ja Yhdysvallat.

        En silti usko, että Suomen liikenteeseen tulee mitään autoja Venäjältä. Iltapäivälehdet olisivat varmasti kiinnostuneita, jos saisit selville Suomessa myynnissä olevan venäjäisvalmisteisen automallin.

        Sen valmistusmaan/production plantin/ym. näkee jokainen omastaan syöttämällä oman autonsa valmistenumeron VIN-decooderiin. Niitä on jopa maksuttomia täällä netissä tarjolla rahattomille.


      • ygä
        16+2 kirjoitti:

        Turvallisinta on siis ostaa sellainen auto, jonka maahantuoja reilusti kertoo valmistusmaat. Chevroletille ne ovat Korea ja Yhdysvallat.

        En silti usko, että Suomen liikenteeseen tulee mitään autoja Venäjältä. Iltapäivälehdet olisivat varmasti kiinnostuneita, jos saisit selville Suomessa myynnissä olevan venäjäisvalmisteisen automallin.

        Uskokaa pois ettei meille tuoda mitään uusia Venäjältä.


    • Auttoi, kiitos

      Siis Korealainen auto.

    • Detroit forever

      Niin ja kaikkihan nuo ovat itä-autoja, jos yhtään lohduttaa.

      • Auttoi, kiitos

        Niin, kaikki maathan ovat meistä katsoen idässä. Kaikkein eniten itäautoja ovat ruotsalaiset autot.


      • joo-o1
        Auttoi, kiitos kirjoitti:

        Niin, kaikki maathan ovat meistä katsoen idässä. Kaikkein eniten itäautoja ovat ruotsalaiset autot.

        Ruotsalaisia autoja ei ole enää olemassa. Saab lakkasi GM:n toimesta olemasta vuosi pari sitten -ostettuaan sen joskus 90-luvulla ja Volvokin on kiinalainen, joka puolestaaan on lännenpänä kuin Ruotsi.
        Ai niin, onhan niillä vielä Scania, mutta idästähän on aina tullut hyvää raskasta kalustoa. mm puolustusvoimat ovat aina luottaneet Itä-kalustoon.
        Ja tosiaan se autotallipajassa kyhätty Koenig-joku-mikä-lie.


    • HKPL8

      Talvipyöriksi vielä Venäjällä valmistetut Hakkapeliitat, niin paketti on valmis.

      • Juu.....

        Venäjällä kuulemma tehdään Nokian renkaita, mutta itse olen ostanut viimeiset 4 sarjaa Nokian talvitassut, kaksi kitkasettiä ja kaksi nastarengaskertaa ja kaikissa valmistuspaikan maakoodi on ollut suomalainen, sekä lukenut "made in Finland". Ilmeisesti venäjällä tehdyt menevät enimmäkseen heidän omille markkinoille.
        Olen kyllä kuullut joidenkin saaneen alleen Venäläiset yksilöt, mutta itselleni ei ole sattunut, vaikka useamman Nokian setin olen ostanutkin.


      • rude in massia
        Juu..... kirjoitti:

        Venäjällä kuulemma tehdään Nokian renkaita, mutta itse olen ostanut viimeiset 4 sarjaa Nokian talvitassut, kaksi kitkasettiä ja kaksi nastarengaskertaa ja kaikissa valmistuspaikan maakoodi on ollut suomalainen, sekä lukenut "made in Finland". Ilmeisesti venäjällä tehdyt menevät enimmäkseen heidän omille markkinoille.
        Olen kyllä kuullut joidenkin saaneen alleen Venäläiset yksilöt, mutta itselleni ei ole sattunut, vaikka useamman Nokian setin olen ostanutkin.

        Itselläni on HKPL7 made in Russia, tuli uuden Hondan mukana. Onhan ne mustat ja pyöreät, että ei siinä mitään.


      • tyytymätön as
        rude in massia kirjoitti:

        Itselläni on HKPL7 made in Russia, tuli uuden Hondan mukana. Onhan ne mustat ja pyöreät, että ei siinä mitään.

        Tännekin tuli viime talveksi Hakkapeliitat Made In Russia auton mukana ja sanonpa vaan, että ihan paskaa tavaraa on. Edelliset oli HKPL 4 ja Suomessa tehdyt ja vielä 5v vanhanakin pitivät yhtä hyvin ellei paremmin kuin uudet ryssä-Hakkikset. Venäjän kumilaatu EI OLE YHTÄ pehmeää kumia kuin Suomessa poltetut kumit.

        Sanoipa Nokia mitä tahansa. Nyt seuraavat kumit ovat takuulla eri merkkiä.


    • premium quality

      Vaikka alkaa oleenkin jo vanha tehdas, niin kuitenkin Venäjällä taitaa olla nokian renkaitten uudenaikaisin tehdas. Muutaman kierron olen ajanut aikanaan nokian i3 renkaita, jotka tulivat Venäjältä. Olivat siloin uusinta tekniikkaa ja aivan loistavat. Mukavuus oli huipussaan mm. äänimaailma oli todella hiljainen.

      Ei se valmistusmaa paljon nykypäivänä vaikuta tuotteen laatuun. Tärkeintä on, että laaduntarkkailu on ajantasalla, että pysytään toleransseissa. Epäkelvot kappaleethan voi sitten pakata merkittöminä tuotteina ja myydä halpisnettikaupoissa.

    • ylpeä om

      Vaikka olisikin Venäjällä koottu niin mikä häpeä se on. Käymmehän me jatkuvasti hakemassa juomiakin Virosta jotkut jopa pakettiautoilla. Kelpaa se Idän tavara Suomessa. Niin juomat, liha ja miksei autotkin.

      Olihan Ladakin lopussa aika vähän myyty Suomessa vaikka ihan hyvä auto olikin. Valtaosa ihmisistä ei tiedä pätkääkään autojen kokoonpanomaista. Merkki nokassa ratkaisee arvostuksen määrän.

      • ygä

        Ei myydä rajan tällä puolella Venäjällä tehtyjä autoja. Jos muutat Venäjälle, voit valita lähes minkä tahansa merkkisen auton Venäjällä tehtynä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1016
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe