Auto, joka sai hihasi palamaan?

Retkuilija

Omakohtaisia kokemuksia n.vuoden käytöstä, skoda 120l -87:

Kannentiiviste paloi kolmesti
Ulomman vetonivelen rihlat sileäksi
Äänenvainennin putosi kaksi kertaa
Lataus hävisi jatkuvasti
Kaasuvaijeri katkesi kymmeniä kertoja
Lämmityslaitteen kenno vuosi
Virranjakaja irtosi
Jarrupääsylinteristä nesteet pihalle, suoraan kenkään
Kytkinsylinteri vuosi jatkuvasti
Jäähdytin vuosi
Lämmityslaitteen moottori ulvoi aina
Ohjaus hirtti
Vaihteensiirtäjä irtosi
Kynnys repesi nostettaessa
Öljyvuotoja kaikkialta
Etu -ja takakannen avausvivut poikki
Koneesta puristukset poissa
Moottorin takapalkki putosi, jengat sileiksi, tässä vaiheessa soitto Stenalle.

Skodalla menee hyvin!!

57

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+15

      Minullakin oli Skoga 120L -82.

      Äänenvainennin putosi kaksi kertaa
      Lämmityslaitteen moottori ulvoi aina
      Kytkinvaijeri (pianolanka) katkesi kerran vuodessa
      Keitti aina 80:n nopeuksissa
      Alkuperäiset Barum renkaat tärisi (resonoi) 80-nopeudessa niin että auto ei meinannut pysyä tiellä
      Virranjakaja hapettui kiinni
      Kynnys repesi nostettaessa
      Kaasarin magnettiventtiilistä kierteet sileiksi itsestään? (teippikorjaus)

      Loput olen onneksi unohtanut.

      • Retkuilija

        Tuon perkeleen Jikovin olin unohtanut! Vieläkin nousee vitutus pintaan!


    • sitröääni

      1988 Lada 1500, olisko ollut joku -83. Vuoden verran sitä kesti, oli kyllä niin järkyttävä kokemus, että ikinä ei enää venäläistä "autoa". Arpapeliä, pääsikö edes liikkeelle vai pääsikö peräti perille. Jos pääsi, vähänkin pidempi matka liki tuskaa.

      • Retkuilija

        Meidän laatokka 1200 -88 taas oli kulkuneuvo kestävimmästä päästä. Virtalukko kärähteli ja kynnykset ruostuivat mutta hyvin muuten pelasi. En ole kommari.


    • mies vm 1963

      itellä on ollu skoda 130 sedan vm-88.kulki vähällä bensalla .kytkin piti vain yhdesti laittaa,ei muita vikoja.takapenkki piti nostaa joskus ylös ja aukaista semmoinen pikkuinen bakeliitti kansi,jonka alla oli huopa johon piti laittaa joku tippa öljyä aina silloin tällöin .oisko ollu just sitä kytkintä varten,en jaksa muistaaja etupää oli aika kevyt tuulisella säällä,kun konehan siinä oli takana,hiljainen auto oli kun oli 5 vaihteinen.

    • Mitä!

      Eikö moottori hajonnut. No VW korjannut sen asian.

      • Retkuilija

        Oliskin hajonnut! Olisi päässyt paskasta välittömästi eroon!


      • mullakin oli

        Vastauksesi kuvastaa porukan tason ja mahdollisesti nuoren iän. Autoja seuranneet tietää, että VW:llä ei ollut Skodan kanssa tuolloin mitään tekemistä.


      • Käytä sitä
        mullakin oli kirjoitti:

        Vastauksesi kuvastaa porukan tason ja mahdollisesti nuoren iän. Autoja seuranneet tietää, että VW:llä ei ollut Skodan kanssa tuolloin mitään tekemistä.

        Nykyään korjannut eli hajoaa moottoritkin.


    • Onneksi ei ollut oma

      Fiat Stilo, 2003. Voi helevetin perkkeleen siitama!

      • Retkuilija

        Ei koskaan enää! Fiat 128 jatkuvaa keittämistä ja ruostumista!


    • yksi paha remontti

      Mazda 323 -90 etuputken vaihto oli kerran niin v1ttumainen homma että paloi pinna pahemman kerran, kaksi kolmesta pultista laittoi niin paljon vastaan että toinen niistä katkesi pakosarjan sisään ja toisesta muistaakseni meni kierteet. Myös laippaliitos väliputkeen vastusti irrotusyrityksiä niin paljon että oli pakko irrottaa koko 8aatanan pakoputkisto autosta ja vääntää metrin jatkovarrella laippaliitoksen pultit väkisin irti ja eihän ne ehjänä säilyneet.

      Koska pakosarjan liitoksen pulteista yksi katkesi ja toisesta meni kierteet, piti ajella yhden pultin varassa pakosarja härskisti vuotaen korjaamolle laitattamaan se liitos kunnolla kun ei omilla työkaluilla onnistunut ja pinna oli jo niin h3lvetin kireällä että teki mieli mäjäyttää autoa vähän lekalla jo...

      Sen jälkeen kului kyllä pitkän aikaa ennenkuin viitsin edes öljynvaihtoon ryhtyä itse.

      • Retkuilija

        Mazda 323 -93 nousee hihojenpalamislistalla korkealle.

        Jäähdytin halki
        Takaiskarit hattuhyllystä läpi(rost)
        Kannentiiviste paloi
        Ruostetta,ruostetta ja vielä,kerran ruostetta!(rost)
        Alapallonivelet paskana jatkuvasti
        Takatukivarret ruostuivat poikki!
        Kaikki nivelet väljiä
        Käsijarru jatkuvasti paskana
        Pyöränkulmat päin vittua
        Vetonivelet paskana

        =Täyttä paskaa.


      • Retkuilija

        Autonkorjauksen kultainen sääntö: Varaudu siihen että joku pakosarjan pulteista katkeaa aina.


      • Yksi paha remontti
        Retkuilija kirjoitti:

        Mazda 323 -93 nousee hihojenpalamislistalla korkealle.

        Jäähdytin halki
        Takaiskarit hattuhyllystä läpi(rost)
        Kannentiiviste paloi
        Ruostetta,ruostetta ja vielä,kerran ruostetta!(rost)
        Alapallonivelet paskana jatkuvasti
        Takatukivarret ruostuivat poikki!
        Kaikki nivelet väljiä
        Käsijarru jatkuvasti paskana
        Pyöränkulmat päin vittua
        Vetonivelet paskana

        =Täyttä paskaa.

        Mulla oli se -90 323 aika pitkään, 9 vuotta. Ostin sen vajaat 9v vanhana ja n. 220.000 ajettuna. Ensimmäiset vuodet auto pelasi aika hyvin ja kyyti oli mukavaa mutta loppua kohti alkoi hihat palamaan lisääntyneiden vikojen takia, tosin alkoihan autolla olla jo ikääkin ja kilometrejä reippaasti.

        Tuosta listastasi mullakin meni:
        - jäähdytin, kennon ja yläkopan välistä alkoi höyrytä ja suihkutella nestettä moottoritilaan.
        - Toinen takaiskarin ylälautanen ruostui rikki mutta ei tullut läpi kun iskaritornin yläpää oli vielä ehjä. Samasta takanurkasta katkesi vuosia aiemmin jousi, laitettiin iskarit ja jouset uusiksi silloin. Samassa yhteydessä tehtiin nelipyöräsuuntaus ja oikaistiin edellisen omistajan jäljiltä vinossa ollut ratti ja auto rupesi kulkemaan kunnolla suoraan.
        -Kansitiiviste tihkui öljyä mutta vaihtui venttiiliremontin yhteydessä ja öljyvuodot pysyi poissa auton lopun käyttöiän ajan. Samalla uusittiin hammashihna kiristimineen ja jakopään tiivistesarja.
        -Loppua kohti alkoi olla ruostetta, kynnysten takapäät, alustassa kotelopalkit takapenkin alla piti hitsauttaa ja yksi paikka pohjalevyyn kuskin jalkatilan reunassa.
        -Ihan lopussa saattoi vetonivel äännellä mutta muuten mitään noista muista vioista ei ollut mulla.

        Mulla oli lisäksi:
        - se etuputki piti vaihtaa kun entinen oli ruostunut puhki.
        - Kallistuksenvakaajien koiranluut piti uusia joka nurkkaan ja ne kerkesi jo toisellekin hajoamiskierrokselle lähteä.
        - Automaattirikastin ei pelannut kunnolla ilman lohkolämmitintä, auto kyllä käynnistyi mutta sammui jos polkaisi kaasua liian aikaisin kun ilmeisesti joutokäynnin korotus lähti pois päältä jolloin kierrokset tipahti liian alas. Mulla oli siis 1,6-16v kaasarikone. Lämmittimestä lähtiessä toimi kyllä ok.
        - Pesunesteen loppumisen merkkivalo jäi palamaan vaikka nestettä oli säiliö täynnään.
        - Sytytysyksikkö hajosi kerran ja auto jäi tielle. Hinurin lavalla korjaamolle.
        - Yksi pakoventtiili oli palanut yhtenä vuonna, paljastui katsastuksen päästötestissä. Korjaus vaati tietysti moottoriremontin. Silloin oli lähellä palaa hihat :D
        - Tuulilasi alkoi vuotaa vettä yläreunasta keskeltä, se tosin ei ollut auton vika vaan jonkun edellisen poropeukalon vaihtaman lasin syytä. Vuoto loppui lasiliikkeessä kun liimaa syötettiin sisältäpäin lasin saumaan. Huonosti tehty lasinvaihto alkoi myöhemmin paljastua myös matkustajan A-pilarissa kun ruoste alkoi tursuta esille lasin alta. 8aatana, puukollako lie raavittu entiset liimat pois lasia vaihtaessa?
        - Loppuaikoina termostaatti alkoi vuotaa mutta en enää viitsinyt vaihtaa sitä.
        - Joistain kojetaulun katkaisijoista sammui valaistus mutta näpertelin elektroniikkaliikkeestä ostamillani polttimoilla ne takaisin käyttökuntoon. Merkkiliike olisi myynyt koko lampun muovisine kantoineen huikeaan hintaan mutta pelkkä poltin maksoi tyyliin yhden euron elektroniikkaliikkeessä. Näitä oli kyllä ihan mukava näperrellä kun tiesi paljonko oma työ säästää merkkiliikkeen osaan verrattuna :)
        - Viimeisessä katsastuksessa jarruputki katkesi ja pohjasta löytyi lahoa. Silloin paloi hihat niin että korjautin korjaamolla vielä vuodeksi ajokuntoon mutta auto ei enää nähnyt seuraavaa katsastusta vaan päätyi paaliin liian ruostuneena ja muiden vikojen vuoksi.

        Hommasin sitten paljon uudemman, joskin pienemmän auton. Siihen kun tuli ensimmäinen vika (obd valo syttyi) niin vaihdoin senkin sitten uuteen pikkuautoon, ei kiinnostanut rueta tappelemaan enää vikojen kanssa :D


      • niinpä...
        Retkuilija kirjoitti:

        Autonkorjauksen kultainen sääntö: Varaudu siihen että joku pakosarjan pulteista katkeaa aina.

        Merkistä riippumatta.


      • Retkuilija
        Yksi paha remontti kirjoitti:

        Mulla oli se -90 323 aika pitkään, 9 vuotta. Ostin sen vajaat 9v vanhana ja n. 220.000 ajettuna. Ensimmäiset vuodet auto pelasi aika hyvin ja kyyti oli mukavaa mutta loppua kohti alkoi hihat palamaan lisääntyneiden vikojen takia, tosin alkoihan autolla olla jo ikääkin ja kilometrejä reippaasti.

        Tuosta listastasi mullakin meni:
        - jäähdytin, kennon ja yläkopan välistä alkoi höyrytä ja suihkutella nestettä moottoritilaan.
        - Toinen takaiskarin ylälautanen ruostui rikki mutta ei tullut läpi kun iskaritornin yläpää oli vielä ehjä. Samasta takanurkasta katkesi vuosia aiemmin jousi, laitettiin iskarit ja jouset uusiksi silloin. Samassa yhteydessä tehtiin nelipyöräsuuntaus ja oikaistiin edellisen omistajan jäljiltä vinossa ollut ratti ja auto rupesi kulkemaan kunnolla suoraan.
        -Kansitiiviste tihkui öljyä mutta vaihtui venttiiliremontin yhteydessä ja öljyvuodot pysyi poissa auton lopun käyttöiän ajan. Samalla uusittiin hammashihna kiristimineen ja jakopään tiivistesarja.
        -Loppua kohti alkoi olla ruostetta, kynnysten takapäät, alustassa kotelopalkit takapenkin alla piti hitsauttaa ja yksi paikka pohjalevyyn kuskin jalkatilan reunassa.
        -Ihan lopussa saattoi vetonivel äännellä mutta muuten mitään noista muista vioista ei ollut mulla.

        Mulla oli lisäksi:
        - se etuputki piti vaihtaa kun entinen oli ruostunut puhki.
        - Kallistuksenvakaajien koiranluut piti uusia joka nurkkaan ja ne kerkesi jo toisellekin hajoamiskierrokselle lähteä.
        - Automaattirikastin ei pelannut kunnolla ilman lohkolämmitintä, auto kyllä käynnistyi mutta sammui jos polkaisi kaasua liian aikaisin kun ilmeisesti joutokäynnin korotus lähti pois päältä jolloin kierrokset tipahti liian alas. Mulla oli siis 1,6-16v kaasarikone. Lämmittimestä lähtiessä toimi kyllä ok.
        - Pesunesteen loppumisen merkkivalo jäi palamaan vaikka nestettä oli säiliö täynnään.
        - Sytytysyksikkö hajosi kerran ja auto jäi tielle. Hinurin lavalla korjaamolle.
        - Yksi pakoventtiili oli palanut yhtenä vuonna, paljastui katsastuksen päästötestissä. Korjaus vaati tietysti moottoriremontin. Silloin oli lähellä palaa hihat :D
        - Tuulilasi alkoi vuotaa vettä yläreunasta keskeltä, se tosin ei ollut auton vika vaan jonkun edellisen poropeukalon vaihtaman lasin syytä. Vuoto loppui lasiliikkeessä kun liimaa syötettiin sisältäpäin lasin saumaan. Huonosti tehty lasinvaihto alkoi myöhemmin paljastua myös matkustajan A-pilarissa kun ruoste alkoi tursuta esille lasin alta. 8aatana, puukollako lie raavittu entiset liimat pois lasia vaihtaessa?
        - Loppuaikoina termostaatti alkoi vuotaa mutta en enää viitsinyt vaihtaa sitä.
        - Joistain kojetaulun katkaisijoista sammui valaistus mutta näpertelin elektroniikkaliikkeestä ostamillani polttimoilla ne takaisin käyttökuntoon. Merkkiliike olisi myynyt koko lampun muovisine kantoineen huikeaan hintaan mutta pelkkä poltin maksoi tyyliin yhden euron elektroniikkaliikkeessä. Näitä oli kyllä ihan mukava näperrellä kun tiesi paljonko oma työ säästää merkkiliikkeen osaan verrattuna :)
        - Viimeisessä katsastuksessa jarruputki katkesi ja pohjasta löytyi lahoa. Silloin paloi hihat niin että korjautin korjaamolla vielä vuodeksi ajokuntoon mutta auto ei enää nähnyt seuraavaa katsastusta vaan päätyi paaliin liian ruostuneena ja muiden vikojen vuoksi.

        Hommasin sitten paljon uudemman, joskin pienemmän auton. Siihen kun tuli ensimmäinen vika (obd valo syttyi) niin vaihdoin senkin sitten uuteen pikkuautoon, ei kiinnostanut rueta tappelemaan enää vikojen kanssa :D

        Tuo sytytysyksikön hajoaminen unohtui! Tietysti 25 asteen pakkasessa! Että vituttaa vieläkin!


      • Mazda 323 1.3 vm.90

        Mulla on tuollainen otsikon mukainen Mazda toiminut erinomaisen hyvin reilut kolme vuotta työssäkäynti/kauppakassi ajokkina.

        Tosin muutama noista yllämainituista viosta on tullut vastaan. Autossa ei ole muutoin ruostetta paljon yhtään mutta molemmat takaiskareiden yläpäät olivat ruostuneet. Toiselle puolelle ostin uuden jousilautasen ja toisen puolen korjasin hitsaamalla 3mm levystä vahvikkeet puslan ympärille.

        Alkuputkessa oli ruostereikä yläpuolella, sen hitsasin myös umpeen. Tosin onnistuin katkaisemaan yhden pultin pakosarjaan irroittaessa. Pakosarjan irroitus oli kylläkin hyvin helppoa ja katkenneen pultin korvasin läpipultilla niin pysyy hyvin kiinni. Eipä tuohon menny kuin kolme varttia suunnilleen aikaa koko operaatioon.

        Toisen puolen takajarrun automaatti säätö on vähän kulahtanut niin on tarvinnut se kiriä ennen katsastusta kohdilleen(epäkesko) niin on mennyt hyvin leimasta läpi.

        Löystyy itsestään pikkuhiljaa vähitellen niin ettei sitten käsijarru ota kunnolla kiinni. Käyttöjarru tuntuu kuitenkin pelaavan hyvin kun jarrutesterillä kerran käytin.

        Siinäpä ne tähän mennessä vastaan tulleet viat, kolmen vuoden aikana on vain tarvinnut iskarit ja toi jousilautanen taakse ostaa, muutoin on selvinnyt normaali öljynvaihdoilla.¨

        Sanoisin että edullisimmat kilsat tähän mennessä mitä autoillessa on vastaan tullut, jotain 60tkm olen nyt matukalla ajellut.


      • Yksi paha remontti
        Mazda 323 1.3 vm.90 kirjoitti:

        Mulla on tuollainen otsikon mukainen Mazda toiminut erinomaisen hyvin reilut kolme vuotta työssäkäynti/kauppakassi ajokkina.

        Tosin muutama noista yllämainituista viosta on tullut vastaan. Autossa ei ole muutoin ruostetta paljon yhtään mutta molemmat takaiskareiden yläpäät olivat ruostuneet. Toiselle puolelle ostin uuden jousilautasen ja toisen puolen korjasin hitsaamalla 3mm levystä vahvikkeet puslan ympärille.

        Alkuputkessa oli ruostereikä yläpuolella, sen hitsasin myös umpeen. Tosin onnistuin katkaisemaan yhden pultin pakosarjaan irroittaessa. Pakosarjan irroitus oli kylläkin hyvin helppoa ja katkenneen pultin korvasin läpipultilla niin pysyy hyvin kiinni. Eipä tuohon menny kuin kolme varttia suunnilleen aikaa koko operaatioon.

        Toisen puolen takajarrun automaatti säätö on vähän kulahtanut niin on tarvinnut se kiriä ennen katsastusta kohdilleen(epäkesko) niin on mennyt hyvin leimasta läpi.

        Löystyy itsestään pikkuhiljaa vähitellen niin ettei sitten käsijarru ota kunnolla kiinni. Käyttöjarru tuntuu kuitenkin pelaavan hyvin kun jarrutesterillä kerran käytin.

        Siinäpä ne tähän mennessä vastaan tulleet viat, kolmen vuoden aikana on vain tarvinnut iskarit ja toi jousilautanen taakse ostaa, muutoin on selvinnyt normaali öljynvaihdoilla.¨

        Sanoisin että edullisimmat kilsat tähän mennessä mitä autoillessa on vastaan tullut, jotain 60tkm olen nyt matukalla ajellut.

        Minun BG:ssä oli kyllä hyvät jarrut, koskaan ei jumittaneet ja käsijarrukin pelasi hyvin, ei tarvinnut koskaan herkistellä kuten sitä edeltäneessä -82 323:ssa jossa joka vuosi piti takajarrut herkistellä ja tietenkin siinä piti vielä laakerikin avata rumpua avatessa, BG:ssä ei tarvitse.
        Katsastuksessakin aina jarrut ottivat täsmälleen tasan tai hyvin pienellä erolla dynamometrillä käsijarrua myöten.

        Vikalista on pitkähkö mutta pitkään tuli autoa pidettyäkin, useimmiten autoa pidetään vain muutama vuosi niin ei kerkeä paljon vikojakaan kertyä, varsinkin jos melko tuoreena hankkii ja vaihtaa muutaman vuoden päästä seuraavaan.


    • Lata-laatua

      Lada jotain vuosimallia -85-88, yhdeksänkymmentäluvulla. Auto starttasi kuin 'enkeli' 30 asteen pakkasella, mutta liikennevaloista vasemmalle lähdettäessä apukuskin ovi aukesi. Kaikki nivelet/saranat/sun muut oli öljytty mutta lukot alkoi toimia vasta 15 asteen pakkasessa. Onneksi mummolla oli turvavyö, eikä tippunut kyydistä.
      Toisen kerran saman oven ikkuna pakkasella tipahti alas oven sisään, huikeassa 80 nopeudessa. Selvisi, että ikkuna oli kiinni nostimessa peukalonpään kokoisella liimatäplällä. Eikun ikkuna niin ylös kun sai, ja jeesusteippiä kiinnikkeeksi.
      Vaihdoin aikanaan 'laatu-Toyotaan', ja kuulin myöhemmin että venäläiset ostajat oli ihmetelleet miten hyvin Lada kulki kolmella pytyllä.

      • Retkuilija

        Samoin kävi aspenin kanssa, oikea etuovi aukesi mutkassa. Kaverin 145 volvosta putosi pikapesussa sivulasi!


    • tojota tero

      Missä kenkäsi oli, kun sinne jarrunesteet meni?

      • Retkuilija

        Jarrupolkimella!


      • Retkuilija

    • osssss

      No VW.
      VW yleistä löytyy koko vikakirjo.

      • Retkuilija

        Kokemuksia golffinpaskasta:

        Ovenkahvat paskana jatkuvasti
        Kaasupoljin katkesi
        Alapallonivelet uusiksi joka vuosi
        Vetareiden suojakumit aina rikki
        Ruostui käsiin
        Muovinpalasia putoili

        Mutta lämmin talviauto oli.


    • aögqaghö

      Vittu, kun miula meni Taunuksesta syyläri ja tuulilasi rikki samalla kertaa.
      Se saatanan tavarajuna oli kestävämpi.

    • DGC

      Mercedes-Benz 220D W115 -76 jonka ostin nuorena ja tyhmänä. Sillä alkoi olla jo liikaa kilometrejä takana ja ruostekin uhkasi pahasti. Korjaustaidot olivat silloin aika huonot ja työkaluvalikoima puutteellinen. Auton suunnittelu oli aika vanhanaikaista ja korjaaminen melko hankalaa. Sen yksilön myötä meni luottamus koko merkkiin ja pidän sitä edelleenkin pahasti yliarvostettuna.

    • nomore vag

      VW Passat -08 125 kW PWD DSG. Eka 100 tkm meni muutamalla korjauksella ja viikko takuun loppumisesta hajosi kaksoismassavauhtipyörä (ei takuuseen!). Seuraavaksi pari anturia, 140 tkm eka pumppusuutin ohituksessa (seuraava 170 tkm, henki hiuskarvan varassa ohituksessa), DSG rempattiin kahdesti, takaluukku ruosteessa (takuuseen, toisella kerralla ei). Huolto PK-seudulla aivan hirveä ja takuupalvelut todella nihkeitä vaikka ylihinnoiteltu auto. 230 tkm ajoin ja shamppanjat poksahti kun pääsin eroon. On nyt 10 vuoden VAG bänni päällä. Ja jälleenmyyntiarvo oli vastaavaa sitikkaa heikompi.

    • V 70

      Toyota Corolla vm-71:
      Kone vaihdettiin kolme kertaa
      Vaihdelaattikko katkes kesken ajon
      Taka-askelin vaihto 2 kertaa
      Takajousista kuskin puoleinen norra poikki
      Etujarrusatula tipahti juuri ennen tasoristeystä
      Ruostetta.....
      Kattoverhoilu tipahti niskaan kesken ajon kun avasin ikkunan
      Kardaanin ristinivelet useaan kertaan
      Tuulettajan siipi konepellin läpi rikkoen samalla jäähdyttimen
      Takajarrut saattoivat (talvella) lukkiutua ennen etujarruja
      Kuljettajan penkin selkänoja antoi periksi ajon aikana
      Mut oli se silti niin hyvä auto..

    • vittumikäpeli

      Fiat stilo 05, 2 vuotta oli joka viikko takuukorjauksessa.

    • multimodel

      30 vuotta kohta ollut autoja, eikä tule näin jälkikäteen yhtään yksilöä mieleen, jota pitäisi käydä haukkumaan tai mustamaalaamaan. Jenkkiä, svedua, japskia, ryssää, ranskista, sakemannia...

      No firmassa on Vivaro -08, eikä koskaan ole mennyt katsastuksesta läpi ekalla.

      • p12 romu

        Nissan Primera P12, nivelet, pallot ,vakaajat, tukivarret aina joku katsastukseen rikki.Takajarrut, öljyn kulutus.Tyhjäkäynti.


    • Kynnyksestä ei noste

      .

      Mutta eihän mitään autoa saa nostaa kynnyksestä! Ohjekirjassa on merkitty oikeat kohdat mistä nostaa

      .

    • akkax

      hauska ketju, ääneen nauroin, miten voi... jatkakaa!

    • Pökötti 309

      Imi vettä takapenkkeihin kuin sieni ja sitten ne ...tana homehtu. Vieläkin mysteeri mistä se vettä litki.

    • pärrrrrrnnn!

      Saab 96 ja vapaakytkin, välillä se otti kiinni ja välillä ei.Ei pysyny kiinteellä asetuksella.
      Vähän nolotti kun piti risteyksestä lähteä ja kierrokset vaan nousi eikä mitään tapahtunu.

    • NÄIN MEILLÄ

      JETTA -88, SATEEN JÄLKEEN VETTÄ 10SM. ETULATTIALLA, MONTA UKKOA HAKI VUOTO KOHTAA ,EI LÖYVETTY, 10 MM. PORALLA LATTIANLÄPI 3 REIKÄÄ PUOLELLEEN, ONGELMA KORJATTU.

      • uihkvbpojokn

        todnäk lämmityslaitteen puhaltimen ilmanottoaukon kautta tullut vesi lattialle, tuulilasin alakaukalon "viemäröinti" tukossa, lehtiä tms. sontaa.


    • Ei koskaan Foordia

      Escort vm-83 kytkimen painehaarukan haara katkesi kaksikertaa alapallonivelet kesti noin kymppitonnin tankki piti vaihtaa sytytyksenohjausyksikkö 2 kertaa virtalukko hajosi jakohihnan vaihtoväli oli 40 tuhatta kaasutin oli semmoinen muuttuvakurkkuinen sen kalvokesti noi 5000 kilsaa bensa ja lämpömittarit toimivat silloin kun sattui huvittamaan ja tietysti koelaudan kytkimet irtoilivat itsekseen.

      • Oliko muuten..

        mahdollisesti Brasiliassa valmistettu Escortti kyseessä?

        Kaverilla oli kanssa ja en muista enää mitä kaikkea siinä oli vikana, mutta suunnilleen kaikki ja vähän päälle. Joku saastelaite/pakokaasun kierrätys putki hässäkkä oli pakosarjan päällä siinä koneessa ja konekin oli työntötanko versio.

        Porukoilla oli muutaman vuoden uudepi saksassa valmistettu Escort, se kyllä toimi ihan useita vuosia ihan normihuolloilla.


    • Korollaan

      Mallia -84.
      paska paskempi paskin.

    • Mulla Skoda 105Lvm-77-78.

    • suzukialto 1986

      suzuki alto 1986:
      kytkin paskana 2 kertaa
      jäähdytin vuosi onneksi meni mykrkyillä tukkoon ja rupesi sit talvella vihdoinkin puhaltamaan kuumaa ilmaa myös sisätiloihin
      oven lukot rikki kerran
      startti vaihtoon kerran
      laturi vaihttooon
      joutui ostaa tehoakun ku omat japsejen ei kestä suomen talvea
      pohjassa 3 hitdattavaa reikää
      kynnyskotelos kans riekiä
      molemmat helmat hitsattu
      kuskin penkki hajosi uusi tilalle
      pari kertaa ollut sähkövika
      rupesi savuttamaan paljon sinistä savua..savu hävisi kun teki moottorirempan ja vaihtoi venttiilivarren kumit
      käsijarrun korjausta
      kerran vuoteen jarrujen korjausta joko uudet palat tai kengät taakse
      ajovalojen säätöä kerran vuoteen
      kattoverhoilun sekä ovipahvien uusiminen
      hälytin rupes temppuilee joutu ostaa uudet kaukoihjaimet ja uudelleenkoodaus
      molemmat ovet puhkiruosteessa jouduttu viemään hitsaukseen
      stereot sähköävika vanhat roskiin pioneerit tilalle ja tehty itse asennukset kylläkin (ihme ja kumma vielätoivivat)
      tupakansytytinlaturi hajosi korjattu
      jätti pari kertaa pientareelle mut onneksi oli hinausvakuutus:vika sytytyksen johdot paloivat ..sähkövika sekä toisella kerralla kytkin ajossa paskaksi

      yli 400vikaa korjattu 5-6 vuoden aikana
      petri

      • xxxxxxxxx

        ai niin unohtu sanoa tietysti että pakoputket vaihdettu etteen ja taakse ..
        ja jouduttu hiomaan peltejä ja tehty maalaustöitä koriin itse


      • suitsa86
        xxxxxxxxx kirjoitti:

        ai niin unohtu sanoa tietysti että pakoputket vaihdettu etteen ja taakse ..
        ja jouduttu hiomaan peltejä ja tehty maalaustöitä koriin itse

        sekä jouduttu uusimaan kaasutin kaksi kertaa nytten tuli vasta ehjä täysin autoon kiinni!!
        auto suzuki alto 1986


      • Jos sinulla on alto 1986:

        Eikö sinulta ole katkennut takajouset (Etupultin ympärillä oleva silmukka katkeaa) vai etkö ole vain huomannut sitä?
        Minulla 88-mallinen, johon kumpikin takajousi on pitänyt vaihtaa. Onneksi oli ehjät toisessa autossa jossa taas moottori oli huonompi.
        On muuten vittumaista lehtijousen, sen etummaisen pultin irrotus autosta. Se ei irtoakaan yhtä helposti kuin kierrejousisen tukivarsi. Jouset ovat ilmeisen huonolaatuista terästä. On ollut myös swiftin ongelma.

        Myös se on tullut huomattua että vetoakseli saattaa ruostua järjettömän lujasti jumiin pyörännapaan. Liian tiukat toleranssit? Swiftissä ei ole tätä ongelmaa.

        Sekä altossa että swiftissä on typerää se, että jos haluaisi vaihtaa jarrulevyt, on hakattava etupyöränlaakerit paskaksi kun pyörän keskiö pitää irrottaa ennenkuin levy irtoaa. Enpä ole ruvennut vaihtamaan. Järjellisempiäkin ratkaisuja on nähty, esim. niissä autoissa joissa jarrulevy on kiinni pyöränpulteilla...olisi pitänyt näyttää sellainen auto suzukin suunnittelijoille kun eivät itse tajunneet.

        Takajarrut ovat todellakin "jarrut" lainausmerkeissä kun 80-luvun altosta puhutaan. Käsittämättömän vaikeaa saada läpi katsastuksesta vaikka uusii rummut ja kengät, ne jarruhihnat ovat vain jotain paskaa materiaalia nykyään, eivät pidä. Eivätkä edes kestä. Pinta lähtee irti. Alunperin oli varmaan ihan hyvää tavaraa nekin. Omankin autoni jarrut ovat olleet hyvät takavuosina. Mutta kun vanhat osat kuluvat ja joutuu ostamaan tarvikkeita jotka saattavat olla paskaa.

        Bensamittari omien kokemusteni mukaan on suzukissa epänormaalissa tilassa silloin kun se jopa joskus toimii....syy on epäselvä kun sähkövarusteiden valmistajat varmaan samoja kuin muissakin japanilaisissa. Jostain syystä muissa japseissa toimii bensamittari mutta suzukissa temppuilee. Otokseni on kyllä pieni mutta tuonut silti esiin tämän asian.

        Mutta mitäs tarkoitat "tehoakulla"? Ei altoon saa mahtumaan mitään muuta kuin alkuperäisen kokoisen. On niin pienet paikat. Kyllä se riittää kun on lohkolämmitin.
        Ja mitä puhut hälyttimestä? mikä se on? Eikä kyllä stereotkaan mikään auton oma varuste ollut näissä....

        Liimattu kattoverhoilu irtoaa vanhemmiten ja putoaa mutta senhän voi vaikka leikata pois.

        Ruostettahan näissäkin riittää mutta se ei enää olekaan vain tietyn automallin ongelma vaan yleisongelma.

        Talviajettavuuden suhteen taas 80-luvun alton vain 141 sentin leveys on ongelma: ei sovi nykyautojen uriin vaan vetelee. Ei voi sanoa mukavaksi ajamista lumipyrykelillä. Tarkkana saa olla.

        Tuota minä taas en oikein ymmärrä että joku saa aina kytkimen paskaksi pikkuautosta. Mitenkähän he ajavat? Liian isolla vaihteellako?


      • Kytkimen hallintaa
        M1978 kirjoitti:

        Jos sinulla on alto 1986:

        Eikö sinulta ole katkennut takajouset (Etupultin ympärillä oleva silmukka katkeaa) vai etkö ole vain huomannut sitä?
        Minulla 88-mallinen, johon kumpikin takajousi on pitänyt vaihtaa. Onneksi oli ehjät toisessa autossa jossa taas moottori oli huonompi.
        On muuten vittumaista lehtijousen, sen etummaisen pultin irrotus autosta. Se ei irtoakaan yhtä helposti kuin kierrejousisen tukivarsi. Jouset ovat ilmeisen huonolaatuista terästä. On ollut myös swiftin ongelma.

        Myös se on tullut huomattua että vetoakseli saattaa ruostua järjettömän lujasti jumiin pyörännapaan. Liian tiukat toleranssit? Swiftissä ei ole tätä ongelmaa.

        Sekä altossa että swiftissä on typerää se, että jos haluaisi vaihtaa jarrulevyt, on hakattava etupyöränlaakerit paskaksi kun pyörän keskiö pitää irrottaa ennenkuin levy irtoaa. Enpä ole ruvennut vaihtamaan. Järjellisempiäkin ratkaisuja on nähty, esim. niissä autoissa joissa jarrulevy on kiinni pyöränpulteilla...olisi pitänyt näyttää sellainen auto suzukin suunnittelijoille kun eivät itse tajunneet.

        Takajarrut ovat todellakin "jarrut" lainausmerkeissä kun 80-luvun altosta puhutaan. Käsittämättömän vaikeaa saada läpi katsastuksesta vaikka uusii rummut ja kengät, ne jarruhihnat ovat vain jotain paskaa materiaalia nykyään, eivät pidä. Eivätkä edes kestä. Pinta lähtee irti. Alunperin oli varmaan ihan hyvää tavaraa nekin. Omankin autoni jarrut ovat olleet hyvät takavuosina. Mutta kun vanhat osat kuluvat ja joutuu ostamaan tarvikkeita jotka saattavat olla paskaa.

        Bensamittari omien kokemusteni mukaan on suzukissa epänormaalissa tilassa silloin kun se jopa joskus toimii....syy on epäselvä kun sähkövarusteiden valmistajat varmaan samoja kuin muissakin japanilaisissa. Jostain syystä muissa japseissa toimii bensamittari mutta suzukissa temppuilee. Otokseni on kyllä pieni mutta tuonut silti esiin tämän asian.

        Mutta mitäs tarkoitat "tehoakulla"? Ei altoon saa mahtumaan mitään muuta kuin alkuperäisen kokoisen. On niin pienet paikat. Kyllä se riittää kun on lohkolämmitin.
        Ja mitä puhut hälyttimestä? mikä se on? Eikä kyllä stereotkaan mikään auton oma varuste ollut näissä....

        Liimattu kattoverhoilu irtoaa vanhemmiten ja putoaa mutta senhän voi vaikka leikata pois.

        Ruostettahan näissäkin riittää mutta se ei enää olekaan vain tietyn automallin ongelma vaan yleisongelma.

        Talviajettavuuden suhteen taas 80-luvun alton vain 141 sentin leveys on ongelma: ei sovi nykyautojen uriin vaan vetelee. Ei voi sanoa mukavaksi ajamista lumipyrykelillä. Tarkkana saa olla.

        Tuota minä taas en oikein ymmärrä että joku saa aina kytkimen paskaksi pikkuautosta. Mitenkähän he ajavat? Liian isolla vaihteellako?

        Fiestalla..

        http://www.youtube.com/watch?v=9dXwTD5aYHc


      • kljgiwerojgier

      • Kuuroko lie

      • Kuuroko lie kirjoitti:

        Tarvitsisi kierroslukumittarin.

        Jotkut vanhan polven autoilijat (naiset etenkin?) ajavat uudellakin autolla noin.
        Hirveät kierrokset lähdössä vaikka niitä ei tarvitse käyttää. Ei vain osata muuttaa pinttyneitä tapoja. Ehkä automaattivaihteinen auto puolustaa silloin paikkaansa.


    • uuno aapo

      Mazda 818 vm.-78.
      Täys susi. Kansirempan väli 200 km yms jännää.... Lopulta kun sain sen kuntoon,niin ajoin liukkailla sen katolleen. Sillon vi..tti, nyt naurattaa....

    • Skoda Rapid 130

      Tuo kannentiiviste oli yleinen vika noissa skodissa. Alkuperäis osa oli jotain pahvi jonka sai vaihtaa vähän väliä. Siihen on saatavillla kunnon kannentiiviste joka kestää sitten normaalit muutamat sata tuhatta.. :)

    • Merde !!!

      Renault Megane. Tomaatti hajos 4400,- sit hihna katkesi 1250,- kiitos

    • vkfhjcukfrj

      Renault laguna farkku -99 ostaessa ajettu 120tkm. Puoli vuotta ja ainoat ranskalaiset löytyy jatkossa lautaselta. Hajosi mm. Keskuslukitus, sähkölasit, ilmastointi, laturi, startti, turvavöitä ei saanu lukkoon. Takaovi ei pysynyt kiinni, jarrusylinteri juuttui kiinni, pyyhkijöiden moottori kärähti, vaihdeloota hukkasi kakkosvaihteen, konepellin lukko hajosi eikä konepelti auennut.. varmaan 5 vuotta aikaa ja vieläkin näkee tuosta painajaisia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

      Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      289
      11208
    2. Ja taas kerran

      Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      216
      4826
    3. Tänään olisn uskaltanut

      Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      2478
    4. Kirjoita jotain kivaa

      ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      127
      1861
    5. Taitaa olla aika

      laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      161
      1861
    6. Tiistaina nähdään.

      Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      92
      1208
    7. Rattoisaa lauantai iltaa

      Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1136
    8. Tiedäthän että

      Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      7
      1068
    9. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

      Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      34
      994
    10. Mikset ala

      Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      83
      917
    Aihe