Olen melkein koko ikäni asunut Helsingissä. Eniten minua ärsyttää "stadissa" se että ihmiset ovat niin kiireisen oloisia ja yleensä vielä töykeitäkin. Työtilannekaan täällä ei ole mikään kehuttava, joten sekään ei saa minua jäämään tänne, olen siis työtön. Rupesin tänään pyörittelemään ajatusta päässäni että voisin tehdä jotain radikaalia ja vaihtaa maisemia. Minulla ei pahemmin ole ystäviä, joten aivan sama missä asun, yksinäisyys on minulle tuttua.
Tampere on minusta kivan kokoinen kaupunki ja kokemukseni mukaan ihmiset ovat hieman lämminhenkisempiä ja rennompia. En ole ehtinyt miettimään sen enempää koko asiaa, joten haluaisin kuulla joitain hyviä syitä miksi muuttaa tai olla muuttamatta Tampereelle. Minulla ei siis ole yhtään mitään mikä minua pidättelisi täällä Helsingissä, paitsi vuokra-asuntoni. Onko Tampere mukavampi paikka kuin Helsinki? Voisin kuvitella asuvani jossain rauhallisessa ympäristössä, mutta suhteellisen lähellä keskustaa. Minkälainen on asuntojen hintataso Helsinkiin verrattuna? Nyt asun yksiössä ja maksan 555e kk.
Kannattaako Tampereelle muuttaa?
78
7110
Vastaukset
- Paljasjalkainen
Kannattaa. Sopivan kokonen kaupunki ja palvelut aina lähel, kaunista luontoo ym...
- toiveikas!
Minä muutan alkuvuodesta Kalevaan. Vai lieneekö Tammelaa. Mahtaako siellä päin olla paljon tummaihoisia?
En siis ole aloittaja.
Entä pitääkö Googlen Street View paikkansa? Olen katsellut Hämeenkatua. Siellä näyttää olevan paljon vanhoja rakennuksia jäljellä. Minusta se on ihanteellista. Helsingissä minua harmittaa kun kaikki vanhat on purettu ja rakennettu tilalle lasipömpeleitä. Kun esim. Lähijunalla tulee Helsingin rautatieasemalle, täytyy katsoa ihan muualle kun tulee ihan huono olo. Kaikki on pilattu. Siksi minua Tampere viehättää kun ei ole raivattu vanhaa, ainakaan liikaa. Se mistä katsoin sitä Hämeenkatua, oli kuvattu 2011, joten ei se kovin vanha ole. Sitä paitsi olen syntynyt Tampereella. Olen tosin jo eläkeläinen, joten en ainakaan vie kenenkään työpaikkaa! - fakta
toiveikas! kirjoitti:
Minä muutan alkuvuodesta Kalevaan. Vai lieneekö Tammelaa. Mahtaako siellä päin olla paljon tummaihoisia?
En siis ole aloittaja.
Entä pitääkö Googlen Street View paikkansa? Olen katsellut Hämeenkatua. Siellä näyttää olevan paljon vanhoja rakennuksia jäljellä. Minusta se on ihanteellista. Helsingissä minua harmittaa kun kaikki vanhat on purettu ja rakennettu tilalle lasipömpeleitä. Kun esim. Lähijunalla tulee Helsingin rautatieasemalle, täytyy katsoa ihan muualle kun tulee ihan huono olo. Kaikki on pilattu. Siksi minua Tampere viehättää kun ei ole raivattu vanhaa, ainakaan liikaa. Se mistä katsoin sitä Hämeenkatua, oli kuvattu 2011, joten ei se kovin vanha ole. Sitä paitsi olen syntynyt Tampereella. Olen tosin jo eläkeläinen, joten en ainakaan vie kenenkään työpaikkaa!Kukaan ei vie kenenkään työpaikkaa joka Tampereelle muuttaa. Vaan joutuu Työvoimapalvelukeskuksen orjaksi ja työkkärin ja sossun kidutettavaksi.
- lolaw
Entäs LIEKSAAN
Lieksalaisten yritysten avoimia työpaikkoja esitellään Tampereella järjestettävässä Töitä Lieksassa, Lieksaan töihin -tilaisuudessa. Avoimia työtehtäviä on tarjolla tällä hetkellä useilla eri toimialoilla, mistä syystä Lieksassa uskotaan, että työtä on tarjolla koko perheelle.
Tilaisuudessa on paikan päällä useita lieksalaisia yrityksiä, muun muassa Porokylän Leipomo Oy, A & R Sveaholm Perhekokki sekä Siun Sote, Kelan Yhteyskeskus, Lieksan Kiinteistöt Oy ja Lieksan kaupunki. Yritykset pääsevät tilaisuudessa kertomaan itse avoimista työpaikoista ja esittelemään toimintaansa. Illan musisoinnista vastaa Vaskilähettiläs Jouko Harjanne.
Tilaisuuden järjestää Lieksan Kehitys LieKe Oy:n Tekemätöntä Työtä Tarjolla, Työpaikkoja Tekijöille (5T) -hanke yhteistyössä Lieksan kaupungin kanssa.
Lieksa on kaunis paikka elää rauhallista asuminen halvempaa asuntoja saa hyvin Haittana Lieksa on syrjäinen julkinen liikenne vähentynyt. vanhuksia paljon, työttömät ovat vanhoja mielenterveys päihdeongelmaisia heikkoälyisiä yksinäisiä syrjäytyneitä reppanoita eivät työllisty kuntouttava työtoiminta ainot työllistäjä siksi pitää haalia työvoimaa vaikka koko Suomen alueelta. minun mielestä Lieksaa ei kannata tulevaisuutta perustaa koulutusmahdollisuudet ja uralla eteminen heikkoa. jos nuori perse muuttaisi näkisi vain vanhuksia ja juoppotyöttömiä notkumassa kauppojen istumapenkeissä
- muuttaajaa
Itse muutin tänne vuosi sitten Helsingistä ja olen kaikkeen muuhun ollut tyytyväinen, paitsi ihmisiin. Oletin heidän olevan vähän enemmän "maalaisia", eli ulospäinsuuntauteineita. Eipä ollut. Ilkeitä ja pahansuopia ovat, eivätkä lainkaan mukavia maalaisia. Muuten ollut tyytyväinen. Suosittelen.
- ap+
Luotan arvostelukykyysi, ehkä niitä tympeitä ihmisiä ei pääse sitten pakoon. Jos muuten Tampere miellyttää niin sekin riittää. Minulla on vähän semmoinen fiilis että tekisi vaihtaa maisemia ja Tampere on minun mielestäni se sopivin vaihtoehto. Pitää varmaan jossain vaiheessa tehdä kokeellinen reissu, pyöriä ympäri kaupunkia ja haistella ilmapiiriä.
- fdsvcxcvxcxvxcv
Miksi kaupungissa olisi maalaisia? Jos maalle haluat niin muuta ihmeessä sinne.
- kexkusta
Maalaiset muuttaa kaupunkiin, niin elävät kuin maalla, rillaavat parvekkeilla ja elämöivät pitkin yötä, paskottavat koiransa pitkin pihoja ja jätökset jää siihen, luulevat jokamiehenoikeuksien pelaavan jokapuolella.
- Anonyymi
kexkusta kirjoitti:
Maalaiset muuttaa kaupunkiin, niin elävät kuin maalla, rillaavat parvekkeilla ja elämöivät pitkin yötä, paskottavat koiransa pitkin pihoja ja jätökset jää siihen, luulevat jokamiehenoikeuksien pelaavan jokapuolella.
Sittenhän ne sopii hyvin kaupunkilaisten joukkoon. Eipä ole häävin näköinen mesta keskusta. Minkähänlaista porukkaa siellä oikein asuu
- Nääsnääs
Tre ehdottomasti lämminhenkisempi kaupunki ja halvempi. Hesan tätini oli täällä 2kk nyt kesällä vuokralla ja ihastui kaupunkiin niin että muuttaa vuoden alusta tänne lopullisesti (asunut 56 vuotta hesassa). Täällä kuulema ihmiset ystävällisiä eikä ole sitä jatkuvaa järjetöntä kiirettä. Tampereelta pääsee nopsaan joka suuntaan, hyvät liikenneyhteydet. Ja sitten on vielä Tappara! =)
- ap+
Tuo kiireellinen elämän tyyli juuri häiritsee minua Helsingissä. En ole mikään suuri jääkiekon ystävä, mutta Tappara on se joukkue mitä olen aina salaa hieman kannattanut. Ja näköjään siellä toimii internet, joten alan vahvasti kallistumaan siihen suuntaan :)
- 12345.
Yrityksenkin voi perustaa, oman alan. Ja myydä myös ulkomaille, koska paikallisesti on liian pieni asiakaskunta. Tampereella on monia hyviä puolia nykyään, vaikka jokaisessa muutamia huonoja. Riippuu myös alueesta missä asuu ja kehen sattuu törmäämään. Liikenteessa yhtä varovainen kuin muuallakin.
- Nääsnääs
Onpa iso vuokra sinulla. Tätini maksoi 450€/kk yksiöstä tammelassa (lähellä keskustaa) ja kaverini kaksiosta n. 500€/kk linnainmaalla (n. 6km keskustasta).
- qewdsfsdfdfs
Ihan vastaavan hintaisia kämppiä on Tampereellakin. Ilman neliöitä paha lähteä kuitenkaan enemmän vertailemaan hintoja. Helsingissä ei edes ole niin paljon kalliimpaa kuin väitetään.
- mieti vielä
qewdsfsdfdfs kirjoitti:
Ihan vastaavan hintaisia kämppiä on Tampereellakin. Ilman neliöitä paha lähteä kuitenkaan enemmän vertailemaan hintoja. Helsingissä ei edes ole niin paljon kalliimpaa kuin väitetään.
Olen samaa mieltä - ei asunnon hinnasta niin paljon kerro se, onko yksiö vai kaksio kuin neliöt. Itselläni oli edellisessä yksiössä enemmän neliöitä kuin nyt kaksiossa.
Asuntojen hintatasoa on helppo katsoa vaikka vuokra-asuntoja tarjoavilta sivuistoilta. Kovin helppoa ei Tampereellakaan ole saada asuntoa, joka mahtuisi KELAn asumistuen rajoihin (neliöiden määrä ja vuokra oikea). Työttömänä asunnon saaminen ei ylipäänsä ole kovin helppoa.
Tampereen työllisyystilanne on myös huono. Jos muuttaa aiot, kannattaisi ehkä kuitenkin aloittaa siitä, että katselee, olisiko jossain päin omaan koulutukseen ja/tai kokemukseen sopivaa työtä ja hakea sitä kuin muuttaa työttömänä paikkakunnalle, jossa työttömien määrä on suuri.
- <<<<<
KYLLÄ MÄ AINAKI LÄHTISIN... OIS IHAN NASTAA ASUA JOSKUS TAMPEREELLA < JA VAKIINNUTTAA PAIKKANSA SIELLÄ < JA SULAUTUA JOUKKOON
- Pieni kylä
Muuta Pohjanmaalle, siellä on kivoimmat ihmiset ikinä!
- kannattaa tai ei
Ei noilla tiedoilla voi luotettavaa kannattavuuslaskelmaa tehdä.
- teuvo3456
Tampere on mukava paikka, jos vaan pystyy mukautumaan paikalliseen henkeen.. täällä ollaan vähän toverihenkisiä ja omanlaisten ihmisten on vähän vaikeaa löytää paikkaansa. Kaikki ovat toki tervetulleita, mutta porukoihin pääseminen vaatii yhteisön ehdoilla toimimista.. erilaisuutta täällä ei oikein osata ymmärtää ja helpolla alkaa tuntea olonsa ulkopuoliseksi.
- Kavereitakin löytyy
Tampere on kaikin puolin huippukaupunki verrattuna synnyinkaupunkiini Hesaan:)
Tervetuloa vain tänne, varmasti tulet viihtymään. - tampesteri1
Se riippuu ihan omista sosiaalisista kyvyistä kuinka ihmisten kanssa tulee toimeen, vaikka monet yrittävät oman sopeutumiskyvyttömyytensä laittaakin muiden syyksi. Kun ihminen on sosiaalinen niin muuttaminen on helppoa.
Työtilanne täällä kyllä on paljon heikompi kuin Helsingissä tällä hetkellä, näin uskon.
Mutta, Tampere on mielestäni sopivn kokoinen ja hyvin toimiva kaupunki. Täälläkään ei voi sanoa että ihmiset ovat juuri tietyn tyyppisiä, koska porukka on junantuomia koko Suomen alueelta. - Tarjjoo hei kalja!
Joka puolella Suomea alkaa olla melkoisen ahdistavaa. Työttömyys lisääntyy, sekä pahoinvointi, persujen kannatus on junttiloissa valitettavan suurta... erilaisuus ei ole rikkaus Tampereella. Mitä pienempi paikkakunta, sitä vaikeampi on ulkopuolisen sopeutua. Siinä mielessä maailma ei ole muuttunut miksikään, vaikka on internetit ja kyberavaruus ja ihminen on käynyt kuussa. Apinan tasolla ollaan vielä. Mitäs tänne tulit? Voit kuulla kysyttävän. Tampere ja Pirkanmaa ovat työttömyystilastojen kärjessä, joten jos otat heiltä työpaikan, niin voi voi... Muuta sen sijaan Turkuun. SIellä ihmiset ovat ylipäätään kohteliaita ja osaavat käyttäytyä, koska siihen jo perinteet velvoittavat. Tiettyä sisäänpäinlämpiävyyttä on sekä T:ssa että T:lla. Maalaisuus ei ole etu. Helsinkiläisistäkin suurin osa on maalaisia, vain noi 45 % on stadissa syntyneitä. Vielä harvemman juuret ovat siellä. Mutta: summa summarum: joka paikassa voi viihtyä, kaikkialla on uutta nähtävää ja koettavaa, luonto on meillä Suoessa upea, meret, järvet, joet, metsät ja pellonpientareet. Ihmisistä on typeriä aina se vakiomäärä, fiksujakin kyllä on! Koulutuksen määrä ja laatu on melko tärkeä kriteeri,mutta ei sekään yksinomaan mitään ratkaise. Tampereella nimenomaan työläislähtöiset ovat niitä fiksuimpia... no, mene ja ota itse selvää.
- aazdsaf
Ois upeeta asuu ympari suomee ja mm tampereella seka lappajarvella.
- ilman muuta
juu varmasti kannattaa muuttaa ja tulla Tampereelle asumaan,riideltiin avon kansa tai oikeesti(tapeltiin) aikamme nyt rahat menneet ja kai seuraavaks luottotiedot menevät.Kaupunkina Tampere hyvä paikka asua,kun vaan joskus onnistuisi tuon avonaisen valinta ja voisi yhdessä ilman tappeluja elää Täällä tampereella
- mansee vaa
Tampere on kiva kaupunki. Mut jos tänne muutat varo Takuuvälitys vuokrafirmaa! Kato vaiks suomi24n keskustelut aiheesta...
- josaldinho5782
kyllä mä ainaki lähtisin jos olisin sä.. Tampereella tapahtuu
- ♥♥♥♥♥
Ois upeeta asuu tampereella viinikka.kaleva.atala.viinikka.kaleva.rahola. lentävänniemi. Takahuhti. Kumpula. Lentävänniemi. Atala. Kaleva. Viinikka. Lielahti. Kaleva. Lentavanniemi. Kaleva. Lentavanniemi. Kaleva. Kissamaa. Annala . Rahoma.
- vuk44
muuten kiva asua aika kallista joksenki.paljon työttömiä ei löydy oikeen töitä.
- Ex-helsinkiläinen
Tampere hakkaa menen tullen Helsingin.
Elämänlaatu nousee 100 % suhteessa Hesaan. - TriplaK
Ite oon asunut nyt puoli vuotta Tampereella, enkä ole pettynyt. Harmittaa vaan se, etten älynnyt lähteä Lahdesta mualle aiemmin. Lahdesta ois pitänyt lähteä pois jo yli 20 vuotta sitten.
Tampereella olen pistänyt merkille, että Tahmela ja Pyynikki ovat kivan näköistä aluetta. Ite asun Tampereen itäpuolella, eikä valittamista oo tässäkään.
Enkä ole hirveästi mölleihin ihmisiin törmännyt, kun taas Lahdessa on sellainen sisäänpäinlämpeävä, sisäsiittoinen meininki. - hjjhk
Onko sinulla tiedossa töitä tai opiskelua Tamperella tai asuuko Tampereella sukulaisia joiden lähelle haluaisit? Jotenkin nämä "kannattaako muutta kaupunkiin x?"-kyselyt tuntuvat aina vedätykseltä sillä eihän nyt varmaan kukaan tosta noin vain huvikseen muuta paikkakunnalta toiselle jos junan ikkunasta kaupunki näyttää jänskältä.
- vaihtelua
Kyllä noinkin voi oikeasti tapahtua. Muutin Tampereelle 15 vuotta sitten, ihan vaan huvikseni lähdin kotikaupungista pois. Ei erityistä syytä ollut. Halusin vaan nähdä ja kokea elämää muuallakin. Ja tämä oli jo toinen kertani kun muutin ilman syytä toiseen kaupungiin. Kerran muutin opiskelun vuoksi. Minusta on kiva nähdä elämää ja ihmisiä uusista näkökulmista katsoen.
- ibid66
joka paikkaan pääsee fillarilla, toisella ½:lla kylää hetkessä :)
- Soikiopää
Ja jos haluaa täällä voi elää anonyyminä on siihen tarpeeksi iso kaupunki.
Kaupunki asukille tuo on tärkeä juttu. - weqqqqqqqqqqqqqq
Kannattaa vielä harkita tarkkaan. Olettaisin, että ihmiset ovat yhtä töykeitä kuin pääkaupunkiseudulla. Ainakin itse kärsin siitä ja Jyväskylästä muuttaneena ihmettelen vieläkin sitä, että ainakin tamperelaisilta puuttuu kaikki peruskäytöstavat.
Hervanta on kyllä asuinpaikkana yllättänyt positiivisesti - tosin kesätoripultsarit ja huumehemmot eivät silmää hivele.- Hymytyttö
Et ole pääkaupunkiseudulla asunutkaan, jos väität että tamperelaiset ovat yhtä tylyjä.
Täällä pätee vanha sanonta - niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa. - Mies pohjoisesta.
Hymytyttö kirjoitti:
Et ole pääkaupunkiseudulla asunutkaan, jos väität että tamperelaiset ovat yhtä tylyjä.
Täällä pätee vanha sanonta - niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa.Ei päde.Päinvastoin.
- alkuasukas....
-no, ei oo paha paikka.. Pieni kaupaunki, luonto vartin ajomatkan päässä, (metsä) Puistoja on todella paljon kaupungin kokoon nähden, jne. Ihmisistä en osaa sanoa mitään, koska olen hieman jäävi arvostelemaan ikäni täällä asuneena. :-)
Ehkä olemme hieman sisäänpäin suuntautuneita, mutta kyllä yleensä juttuseuraa saa, kun vaan rohkeasti itse avaa keskustelun... -Manse ei kuitenkaan ole niin hektinen paikka kuin stadi on mielestäni nykyään.. Jos asunnon kattelee hieman sivummalta, vaikkapa läheltä Kangasalan rajan tuntumasta, niin rauha on taattu. Silti keskustaan ei ole kuin parin kymmenen minuutin matka.. Pieni miinus,,,, meillä ei ole metroa, eikä ratikkaa, jos niitä jäät kaipaamaan...? - -neuvo-
Älä muuta!! Mieluummin Rovaniemi tai Kuopio! Siellä on tosi mukavia ihmisiä ja juttelevaisia. Helppo saada kavereita. Tai vaikkapa Oulu. Kainuussa on myös mukavia ihmisiä.
- 566827
Ois upeeta asuu mm tampereella kaleva.atala.viinikka.nekala.epilä.tesoma.rahola.lentävänniemi ja myöhemmin mm tesomalla 12 tyttöystävän verran ja 2 pojan isänä ( ville ja toni ja 1 tyttö mira
- 45572
Ois upeeta asuu ympäri suomea mm tampereella ja ikaalisissa ja parkanossa ja hämeenkyrössä ja tampereella ja ajella vanhalla dieselmersulla.fiatilla ja mm saabilla
- Yritä , olet nuori
Olin samassa tilanteessa yli 10 vuotta sitten , muutin Tampereelle työn perässä . Yritin 7 vuotta päästä piireihin , kunnes ymmärsin tamperelaisuus on synonyymi tyhjän saa pyytämättä , lauseelle .
- Ei antanu kuin pahaa
Aloittaja on varmaankin jo muuttanut tai päättänyt jäädä stadiin?
Toivon, että jälkimmäinen vaihtoehto! Kiireisiä ovat kuule täälläkin ja kyllä, töykeitä myös.
En ole lainkaan viihtynyt...
...mutta en kadu, tulipa tämäkin nähtyä, mutta kauaa en täällä tätä meininkiä katsele!
Helsinki on houkutellut jo pitkään, koska oman alan töitä runsaasti tarjolla, mutta koska kaipaan sitä pikkukaupunkien suloista sielukkuutta, taitaa moinen vetää puoleensa lopulta.
Ainahan voi kokeilla ja kannattaakin...jos ei hyvä niin, ONNEKSI aina pääsee pois ;) - keskinkertainen kaup
Tampereella on vähemmän työpaikkoja, tosin riippuu alasta. Tampere on ollut suosituin kaupunki vuosikausia monissa mittauksissa, joten asuntojen hinnat eivät poikkea mielestäni kovinkaan paljon Helsingistä. Kysyntähän niitä nostaa. Itse maksan pienestä yksiöstä melkein 500e/kk, eikä se ole edes keskeisellä paikalla, eikä mielestäni "hyvinvarustettu".
Työttömiä ja ylipäätään sosiaalitapauksia Tampere kohtelee tylysti. Tältä palstaltakin voi löytää pitkät rimpsut valitusta. Tampere käyttää palveluihin vähiten suurista kunnista/kaupungeista ja täällä on tavallista lyödä terveyskeskukset ja muut palvelut säppiin kesäisin. Erilaiset jonotukset ja viiveet ovat myös tavallisia, niin palveluissa kuin sosiaalitoimistossa. Tampere on mielestäni heti Espoon jälkeen "kokoomuslaisin" kaupunki tässä mielessä.
Tampereen huono puoli on mielestäni mannerilmastollisuus, eli talvet voivat olla todella hyytävän kylmiä, jos tuuli saattuu sopivasti tuulemaan pohjoisesta. Kesällä kaupunki voi olla varsinainen painekattila. Termostaattina toimiva meri puuttuu, joten ei ole tuulta eikä ole mietoutta. Ilmasto on jotenkin raa'empi tai ainakin tuntuu siltä.
En tunne aitoja tamperelaisia, ainoastaan niitä "junantuomia". Sen suhteen Tampere taitaa olla pitkälti samassa luokassa Helsingin kanssa. Jos täältä hakee sitä aitoutta, murretta ja historiaa, niin olet tullut väärään paikkaan. Yhtä hyvin Tampereen Tammelan torilta voi bongata savolaista vientämistä kuin Helsingin Hakaniemen torilta. Hyvänä puolena voi sanoa, että Tampereen keskustan yleiskuva ei ole yhtä "bazaarimainen" kuin Helsingissä, missä vihreät ovat todella laittaneet tuulemaan.
Sen lisäksi täällä tuntuu satavan ihan tajuttomasti verrattuna rannikkoalueeseen, josta olen itsekin lähtöisin. Jonkin tilaston mukaan heinäkuussa on Tampereella tilastollisesti keskimäärin yli 20 sadepäivää. Ei sitä vettä tule niinkään, mutta se pilvisyys on tosi käsittämätöntä. Olen joskus tuttavieni kanssa laskenut, että meni joulukuun alusta aina helmikuun alkuun, ettemme nähneet sen enempää aurinkoa kuin tähtiä tai kuutakaan. Ainoastaan sellaista lyijynmustaa pilvilauttaa loputtomiin, jopa kesällä voi olla todella hämäriä päiviä. En muista tuollaista säätä entiseltä kotiseudultani.- Anonyymi
Olen asunut koko ikäni Tampereella ja ilmasto on päin vastoin loistava. Talvet ovat pääasiassa sellaista pikkupakkasta, vaikka viime vuosina lämpötilat ovatkin hieman nousseet kaikkien huvisaastuttajien (motoristit, mopoilijat yms) aiheuttaman ilmastonmuutoksen takia.
- Ei tampere
Jos töitä haluaa ei missään nimessä Tampere!! Silloin paras paikka on Helsinki. Jos lämpimiä juttelevaisia ihmisiä hakee jotia helppo lähestyä ei missään nimessä Tampere. Jos kohtuullisia vuokran hintoja etsii ei Tampereelle. Suosittelen pohjois-savoa, Kainuuta, Lappia, tai vaikkapa Pohjois-Karjalaa.Ihmiset todella avoimia vataanottavaisia juttelevaisia ja hauskoja. Astut kuin uuteen maailmaan.
- kyllästynyt-x-vuokra
Jos Hervantaan muutat, vältä WH-asuntojen vuokra-asuntoja. Ne on ne paikan häiriöpesäkkeet. Sossun maksama vuokra on niin vakaa ettei tiettyjä tapauksia häädetä millään perusteella.
- Huonopuolituoasia
Työttömyys pitkittyy tuhansilla – Pirkanmaalla kasvuprosentti peräti 25
Kotimaa 25.10. 10.25
Pitkäaikaistyöttömyys kovassa kasvussa
Yli vuoden työttömänä työnhakijana olleiden määrä kasvoi 25 prosenttia Pirkanmaalla. Syyskuussa tilastoissa oli 14 556 henkilöä, jotka olivat olleet työttömänä yli vuoden.
Muutos edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan oli kasvua 2 929 henkilöä eli 25 prosenttia.
Yli 2 vuotta työttömänä olleita oli 1007 henkilöä enemmän syyskuussa 2016 kuin syyskuussa 2015, kaikkiaan 5 969 henkilöä. Muutos kasvua 20 prosenttia.
Pitkittynyt työttömyys on kuitenkin vaikea haaste. 63 prosenttia työttömistä työnhakijoista oli rakennetyöttömiä oli 22 872.
Vastaavat luvut vuotta aiemmin oli 22 209 henkilöä ja osuus 61 prosenttia.
Tampereella rakennetyöttömyys koettelee 13 408 henkilöä eli 64 prosenttia kaikista työttömistä työnhakijoista.
Rakennetyöttömyyden kasvun ongelma Pirkanmaalla on voimakkaasti Tampere-keskeinen. - muuttaja83
MIkä on tilanne tänään Tampereella? Parhaat asuinalueet?
- NäinOnNäppylät
Ei kannata muuttaa Tampereelle, ratikka räjäyttää veroprosentin astronomisiin lukemiin!
- niinkuintietäis
Niinkuin tietäisit jotain verotuksesta nooh kelan työttömyyspäivärahasta menee tietysti ja ruinaat loput sossuavustuksina.
- NäinOnNäppylät
niinkuintietäis kirjoitti:
Niinkuin tietäisit jotain verotuksesta nooh kelan työttömyyspäivärahasta menee tietysti ja ruinaat loput sossuavustuksina.
Olipa surkea yritys vastineeksi! No, kukin vastaa kykyjensä mukaan...
- Ateenalainen2018
En muuttaisi Jyväskylästä Tampereelle.
- Anonyymi
En muuttaisi Jyväskylään.
- Upea_kaupunki
Tai jäät tähän väliin Hämeenlinnaan.
- Anonyymi
Juu, siellä on sitten kiva katsella kun Tre-Hki -junat menevät 200 km/h pysähtymättä ohi..
- koot
No ei sitten varmasti kannata muuttaa. Tampereella on varmasti suomen kaikki luuserit ja muut hörhöt ja niin saatanasti koiria ettei paremmasta väliä
- Anonyymi
Koirat ja keulivat mopopaskiaiset yms kuminpolttomotoristit ovat suuri ongelma, mutta muut hyödyt saavat homman jäävän plussalle. Maahanmuuttajista ei juurikaan ole harmia.
- viisasaikuinenneuvoo1900
Tampereella ihmiset ovat yhtä lailla kiireisiä ja töykeitä, ja itse asiassa Tampere on viime vuosien aikana alkanut yhä enemmän muistuttaa Helsinkiä. Tampereella asuu valtavasti muslimeja ja muita maahanmuuttajia, ja Tampereelle on juuri rakennettu suuri kauppakeskus, rantatunneli, tornihotelli sekä parhaillaan ollaan rakentamassa myös raitiovaunureittiä.
Pirkanmaalla eli Tampereella on myös työttömyys väkilukuun nähden aivan liian suuri. Suosittelen pieniä, rauhallisia ja edullisia paikkakuntia, joista on kyllä mahdollisuus tarvittaessa matkustella isommille kirkoille kaupoille tai töihin.- nääsville
Tampereella ei asu paljoa muslimeja eikä maahanmuuttajia yleisestikään ottaen. Tampereella asuu juntteja. Tampere on kuin vähän isompikokoinen maalaiskylä.
- Anonyymi
Tampereella asuu myös paljon kristittyjä ja kirkon kellot kumisevat lujaa kutsuen ihmisiä kirkkoon kaikuen pitkälle keskustaa.
- Anonyymi
Ostin Tampereelta Hervannan läheltä UUDEN rivitalonelikon noin 250 000 eurolla. Keskustaan menee autolla 10 min. Ratikkakin tulee tuohon viereen kohta. Ei yhtään mitään järjen hiventäkään asua Helsingissä.
- Anonyymi
Helsingistä saa samalla hinnalla ulko-wc:n ja sekin pitää koota itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingistä saa samalla hinnalla ulko-wc:n ja sekin pitää koota itse.
Tuolla hinnalla saa ostettua pörssiosakkeita ja osingot ovat tuollaiset 20 000 € vuodessa. Siinähän asuu vuokralla ihan mukavasti ja jää vielä puolet röpöttelyrahaa. Ei asuntoa kannata ostaa.
- Anonyymi
Tampereen parhaat paikat ovat Pyynikki-Tahmela-Pispala akselilla. Sinne kannattaa muuttaa jos Tampereen keskustaan haluaa. Muuten kaupunki on samaa kuin muualla.
- Anonyymi
Ei kannata. Petroskoi on paljon parempi
- Anonyymi
Kaupungin talous on jo aiemminkin tänne muuttaneiden työttömien vuoksi pahassa jamassa.
Veroprosenttia ja vesimaksuja tullaa ensi vuonna korottamaan.
Jos yhteiskunnan varoilla aiot elää, on kai se sama missä asut. Täälläkin sitä voi tehdä.
Itse olen muussa suhteessa tyytyväinen kotikaupunkiini.
Pahasti täällä vain grynderit jyllää ja vanhaa ja arvokasta on purettu.
Rantamaisemat on jo aikalailla piilossa rakentamisen vuoksi. Puistojenkin puolesta saa olla sydän syrjällään, etteivät katoaisi.- Anonyymi
Ikä ei tee purkukuntoisista jätetaloista arvokkaita. Ihan hyvä että puretaan ja tehdään uutta!
- Anonyymi
Kai sinä nyt kuudessa vuodessa olet jo osanut päättää muutatko vai et.
- Anonyymi
Jokohan aloittaja on pohtimisensa pohtinut ja muuttanut Tampereelle, kun aloitus on vuodelta 2013?
- Anonyymi
Ja varmaan tajunnut jo poiskin muuttaa,
- Anonyymi
Kannattaa muuttaa. Täällä on huomattavasti vähemmän mamuja ja kerjäläisiä. Koronaakin murto-osa tsadin määristä.
- Anonyymi
Niin mutta kun Tampereella on liikaa persuja. Persut ovat kovia möykkäämään ja ihmisiä luokittelemaan meihin ja muihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta kun Tampereella on liikaa persuja. Persut ovat kovia möykkäämään ja ihmisiä luokittelemaan meihin ja muihin.
Mutta kuitenkin. Kaupunginvaltuustossa on vain neljä persua, kun esim. vihreitä on 14, demareita 13 ja kokkareita KD RKP yhteensä 18.
- Anonyymi
En itse suosittele muuttaa sinne mutta jos haluat muuttaa nii antaa mennä
- Anonyymi
Muuttaisin Tampereelle heti jos vaan pystyisin. Stadissa olen asunut jo yli 10 vuotta töiden takia, mutta en täällä enää oikein viihdy. Vielä joku päivä kun työt sallivat muutan takaisin kotiin. Tamperelaiset ovat ystävällisiä ja kaupunki on kodikas ja juuri sopivan kokoinen.
- Anonyymi
Tampere on urbanisoitunut voimakkaasti viimeaikoina mm. Kansi ja Areena tarjoavat monenlaista viihdettä keskustan alueella asuville. Ratikan reitti mahdollistaa myös helpon kulkemisen, kun joutuu tekemään ostoksia.
Monet ratikkareitin varrella olevat asunnot ovat nostaneet arvoaan. Mutta, jos aikoo viettää eläkkeensä rauhallisessa paikassa, jossa on luonto lähellä on Tampereen keskusta yksi mahdollisuus. Toisaalta, jos käy töissä muualla, ei tunnin junakaan kuitenkaan auta paljoa, joten muuttaminen ei ehkä kannata.
Kauneus toisten ihmisten toimissa on aina katsojan silmissä. - Anonyymi
Te pölvästit vastailette näin provoihin.
Ihan kiva kun ei teillä olekkaan muuta elämämässänne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272820- 452574
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391291