belos typ il-222

Landman

Oisko jollain tietoo belos koneista? Isä ukko oli saanut jostain vanhan ruohonleikkuri beloksen ja sitä ihmeteltiin....Polttomoottorilla pelaava laite ja riski moottori. Itse vetävä laite. Olisin kiinnostunut kyseisestä vempaimesta... Jos tiedät jotain kerro ihmeessä ja miel os [email protected] Kiitos!

18

9235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timppa

      Minulle siunaantui vahingossa pihaan Belos 275.
      2-pyöräinen sarvitraktori, 14 hp bensa, voiman ulosotto edessä,painaa kuin fan!
      Ihan eri peli kuin nämä pellistä prässätyt ajoleikkurit: valurautaa, rasvanippoja ja öljytikkuja joka paikassa. Valmistusvuodesta ei ole hajuakaan, muta siinä on jo kärjetön kondensaattorisytytys.Sain mukaan kopion käyttö- ja huolto-ohjeesta.

      Käsittääkseni Belos on ruotsalainen merkki. Moottorina minun yksilössä on sveitsiläinen MAG, voisko olla sukua Tecumsech:lle?


      Jossain mainittiin että Belosia on tehty myös ILO-moottorilla, viittaisiko tuo IL-??? siihen?

      Enpä tiedä mitä tämmöisellä sarvijaakolla tekisin, mm. tehokkaan oloinen harjakone ja jumalaton puskulevy kuuluivat pakettiin.Tulis jo lunta.

      Jos jollain on ajokokemuksia, niin kuunten mielellään.

      -Timppa-

      • Landman

        Tais tankissa lukee ilo tai jotain. Puskulevyt ja kaikki sulla... No olisko kuvaa laittaa siitä? Tääkin on just sellannen painava ja riski sarvijaakko =)


      • juha

        Nii tosta beloksesta, nii mullaki sattuu olemaan sellanen, mutta se ei ole enää mikään sarvitraktori, vaan rakentelen siitä kunnollista traktoria. Kiinnostais vaa tietää, että mitenkäs siinä vehkeessä pelaa jarrut ym. ja kuinkahan kovaa tuo kyseinen laite kulkee ja millaiset vaihteet ja kytkimet?


      • sakari.o

        Minulla olis Belos 252 Magin moottorilla. Hommasin sen hiljattain, ja hyvin toimii ja kivaa on. Huolto/käyttöohjetta kuitenkin kaipaisin.. Tässä on 11hp,n kone.Varmaankin siitä
        sinun ohjeista ois paljon apua.
        puh.0500-465931


      • allu
        Landman kirjoitti:

        Tais tankissa lukee ilo tai jotain. Puskulevyt ja kaikki sulla... No olisko kuvaa laittaa siitä? Tääkin on just sellannen painava ja riski sarvijaakko =)

        mulla on kaksi belosta lumilinko sekä yksi ja kolme terä leikkurit


      • Belos
        allu kirjoitti:

        mulla on kaksi belosta lumilinko sekä yksi ja kolme terä leikkurit

        Onko sulla 275:sta? Tiedätkö mikä sytytystulppa siihen käy ja minkä kokoinen kaasutin kyseisessä vempaimessa? Mulle ilmaantui 1 kpl 275 eikä tahdo käynnistyä.....


      • allu
        sakari.o kirjoitti:

        Minulla olis Belos 252 Magin moottorilla. Hommasin sen hiljattain, ja hyvin toimii ja kivaa on. Huolto/käyttöohjetta kuitenkin kaipaisin.. Tässä on 11hp,n kone.Varmaankin siitä
        sinun ohjeista ois paljon apua.
        puh.0500-465931

        nyt sain varaosa beloksen 252.lombardiinin koneella


      • kukkis123
        allu kirjoitti:

        nyt sain varaosa beloksen 252.lombardiinin koneella

        oisko allulla myydä tosta varaosakoneesta bensatankkia? ostin tommosen beloksen ja juurikin lombardiinin koneella.. numerosarjaa en muista, ku en oo ees vielä nähny livenä koko vehettä:) Oisko toi 252 tai sitten 272.. soittele numeroon nollaviisnolla-572 9398


      • marakma
        allu kirjoitti:

        mulla on kaksi belosta lumilinko sekä yksi ja kolme terä leikkurit

        Lumilinko miten syöttö pelaa? Minulla lakka pyörimässä tämän tuosta onkohan sieltä jokin tappi poikki tai joku muu juttu? Olisko tietoo?


      • nuupana

        kulmavaihde ja mato pyörä. takana kytkin. jos puhallin pyörii niin mato rikki.


      • marakma
        nuupana kirjoitti:

        kulmavaihde ja mato pyörä. takana kytkin. jos puhallin pyörii niin mato rikki.

        Puhallin pyörii minkälainen systeemi tämä mato on onko helppo purkaa?


      • kggvghgchg

    • jaskan

      joo tuttu kone hankkija toi maahan 70 -80 luvulla kunnat käytti paljon itsellä oli 20 v talkkarin hommissa elämäni paras ostos oli275 kohlerin koneella .ilon konneesta ei tietoa . mutta kohlerin konetta käytettiin muissakin pienkonessa esim .turkistarhoissa syöttövaunuissa.on mulla ollut 284 en tykännyt.myin pois viimeksi ostin osia vantaalta j-trading huoltaa myös . .

    • penalty shot

      ostaisin belos 275 startin jos joltain löytyy. ruohonleikkuupää kiinnostaa myös. nollaneljänolla-4740564

    • kon kon kondensaaatt

      heh heh kärjetön kondensaattorisytytys,no ei kyllä ole,eihän konkkaa edes tarvi muuhun kuin kärkisytkään hei haloo taas

    • Belos

      Meil on belos se on hyvä

    • taunoilmari

      Olisin myös kiinnostunut kyseisen koneen ohjekirjoista, varaosista ja lisälaitteista. Oman koneen moottorin kaasuttajasta (Bing) on vaurioitunut koho ja neula.

    • Jussi275

      Hei,olisiko kellään tietoa käyttäjän käsikirjaa belos 272 ja 275:seen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe