Tuttua tarinaa, tälläkertaa vain pänvastoin

Ikisinkku M

Miten minusta tuntuu että tuossa jutussa kuvatut asiat ovat niin kovin tuttuja palstan tilityksistä ? ainoa ero vain että tällä kertaa se on poikkeuksellisesti tapahtunut naiselle:

http://www.studio55.fi/oikeusjakohtuus/artikkeli.shtml/1492210/keski-ikaisella-sallalla-ei-ole-koskaan-ollut-rakkaussuhdetta-harkitsi-jopa-itsemurhaa

Salla sentään sai sairauseläkkeen, vastaavassa tilanteessa oleville miehille sitä ei edes harkittaisi vaan käskettäisiin vain puremaan hammasta ja kestämään kuin mies, ehkä muistutettaisiin että itsessä on vika.

32

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies32

"– He ovat tienneet tunteistani, sillä olen tuonut ne ponnekkaasti esille. Nuorena, parikymppisenä, saatoin tuijottaa baarin komeinta miestä koko illan – muttei mitään."

Vai noin nainen tuo tunteensa esiin ponnekkaasti..
      Ja ettei mitään. No mielestäni olen ainakin nuorena ja nättinä ollut monesti tuo tuijotettava. Ensinnäkin: niitä tuijottajia saattaa olla samassa baarissa kymmenen, eikä heistä välttämättä yksikään satu sytyttämään itseä. Ja jos sattuukin, niin voi käydä niin, että itsekin miehenä tuon tunteeni esiin ponnekkaasti tuijottamalla takaisin. Ja ei mitään.

• mies32

Rivien välistä voi arvailla, että kurppa on kurpsahtanut aika pitkälti omasta syystään: kaverisuhteetkin kärähtäneet, mikä hyvällä todennäköisyydellä tarkoittaa, että hän on vaikea luonne ja sen takia miehetkään eivät jaksa seuraansa. Seksiä tuntuu kammoavan, eikä ilmeisesti ymmärrä, että ihastunut ja rakastunutkin mies on kiimainen. Jos nainen demonisoi seksin, mies helposti säikähtää ja saattaa tulkita naisen pakit seksiä kohtaan yleispakeiksi miehen tunteille muutenkin. Etenkin kun seksin demonisoivalta naiselta seksipakit tulevat tyyliin "mitä sä irstas sika oikein ajattelit?! Säkin haluat vaan pillua!!".

• Ikisinkku M

Se tuossa kiinnitti tosiaan huomiota että niitä miestuttavuuksia on kuitenkin ollut ja tuo vastenmielisyys seksiä kohtaan. Vastaavassa tilanteessa mies näkisi varmaan syytä myös itsessään jos ei ole halunnut kenenkään naisen kanssa seksiä harrastaa.

• ikirunkku

Oletko vakavissasi sitä mieltä, että vakuutuslääkäri tekee eläkepäätöksiä sukupuolen perusteella?

Millä perusteella päättelet eläkepäätöksen takana olevan diagnoosin kyseisestä jutusta?

Olet sinä kyllä melkoinen mutkien suoristaja.

• Ikisinkku M

Kyllä minä veikkaan että naisen on helpompi masennuksen perusteella päästä eläkkeelle, oletan jopa että jos olisi tilasto masennuksen perusteella myönnetyistä sairaslomista tai masennulääkeresepteistä niin sen kirkkaasti naiset voittaisivat.

Jos on tuon ikäinen ihminen ja edellisessä lauseessa kerrotaan pahoista masennuskausista niin kyllä minä putkiaivoilla ajattelen ne myös eläkkeen syyksi.

Joo, katsos kun on putkiaivot sitä ajattelee paljon mutkattomammin.

• Masentunut panematon
        Ikisinkku M kirjoitti:

Kyllä minä veikkaan että naisen on helpompi masennuksen perusteella päästä eläkkeelle, oletan jopa että jos olisi tilasto masennuksen perusteella myönnetyistä sairaslomista tai masennulääkeresepteistä niin sen kirkkaasti naiset voittaisivat.

Jos on tuon ikäinen ihminen ja edellisessä lauseessa kerrotaan pahoista masennuskausista niin kyllä minä putkiaivoilla ajattelen ne myös eläkkeen syyksi.

Joo, katsos kun on putkiaivot sitä ajattelee paljon mutkattomammin.

On varmaa että en pääse eläkkeelle, vaikka kuinka menisin valittamaan lääkärille miten en koskaan ole saanut pillua ja se masentaa niin vitusti.

• atm aina.

Onhan tuo tavannut miehiä ja saanut munaa varmasti. Minä en ole tavannut naisia koska naiset ei halua tutustua. Minun pitäis varmaan hypätä junan eteen muta en ole itsemurha tyyppiä. Kärsin siis kunnes sydän pettää. Ei minua ole kukaan rakastunut eikä naiset halua edes olla ystäviä. Mulla on paljon pahempi tilanne siis kuin sallalla. Työttömyyden kestän mut kyllä tässä yksinäisyydessä masentuu. En usko että pääsen koskaan ede treffeille. Ei naiset vastaa vaikka olen niille asiallisia viestejä lähetellyt. Naisilla on helpompaa kun ne sentään pääsee tapaamaan miehiä. Sallakin vaan tuijottaa komeita miehiä mutta ei varmaan niitä omantasoisia taviksia.

• Ajan ilmiö

Noihan moni nainen asian kokee.
      Miehet ovat nuorina niin kokeilunhaluisia, että naiset ovat vain "karjaa".
      Niitä vaihdetaan ja niitä halveksitaan. Naisia pitää olla kuin räppivideossa pokaaleja. Naiset ovat kaatoja.
      Harva nuori kolli tajuaa miltä se tuntuu hänestä joka OLI tosissaan ja laittoi sydämensä peliin. Naisissakin on pelureita. Mutta miksi se naapurin kukkamekkonenkin pitää käydä nolaamassa? Mä en tajua.

Pelureille pitäis olla oma karsina jossa ottelevat keskenään.

Ei tuo ole mitään tavatonta. Tuo on niitä mitä naiset tietävät, mutta siitä ei puhuta ääneen. Nainen vaikenee loukkausten määrästä. En kyllä tajua miksi se on yleisellä tasolla niin vaiettu? Sanotaan... "Pojat ovat poikia". ...hmm

Siksi, siinä vaiheessa, kun parin hakemisesta tulee enemmän haittaa kuin tulosta, niin kannattaisi pitää taukoa ja miettiä jatkoa uudelleen. Sydäntä ei kannata rikkoa kokonaan. Ihmiset osaavat olla kamalia, eikä ne pyydä anteeksi veuhtomisiaan. Kaikkihan on sallittua "sodassa ja rakkaudessa" . Suomen kieli on täynnä näitä henkistä väkivaltaa sallivia sanontoja.

Naisia voi käydä paneskelemassa paljaalla ja sitten nainen jätetään yksin hoitamaan sen seuraukset. Harva panoeino kantaa suosiolla kumeja taskussaan.

Nyt nämä roolit alkavat tasottua. Miehetkin jäävät ilman.
      Naiset etsivät suhdetta ja miehet seksiä....tai sekin ero alkaa tasottumaan.

Jutun naiselle toivotan hyvää ja voimia

• Ikisinkku M

Se onkin hyvin mahdollista että juuri siinä mennään vikaan kun naiset valkkaa jo ihan nuoresta pitäen vain niitä kaatajauroksia ja ne omanikäiset "tavikset" jätetään huomiotta, kymmenisen prosenttia miehistä käyttää sataa prosenttia naisita ja pakkohan niiden on sitten käyttäytyä aika paskamaisesti niitä naisia kohtaan kuten Sallankin kokemukset osoittavat. Mitä meille sitten jää, katkeroituneita naisia jotka kokemustensa valossa ajattelevat että kaikki kunnolliset ovat jo varattuja (ne harvat miehet jotka heti kelpasi tai olivat kunnollisisesti käyttäytyviä kaatajia) ja kaikki loput ovat ihan paskoja vaikka heillä ei ole empiiristä kokemusta kuin siitä kymmenestä prosentista miehiä. Sitten on ne 90% miehiä joista osa kuitenkin jonkun juoksunsa juosseen naisen onnistuu nappaamaan mutta näistä väkisin osa jää vaille naiskokemuksia eikä osaa luontevasti naisseurassa käyttäytyä sitten vanhemmitenkaan, naiset leimaa nämä viallisiksi vaikkei oikeasti olisikaan ainakaan mitään isoa vikaa, näistäkään osalle ei oikein sitten kelpaa naiset jotka on alunperin epäonnistuneet valinnoissaan ja sille kymmenelle prosentille miehiä tehnyt jälkikasvua. Paljon on katkeroituneita yksinäisiä, osa tekee jossain vaiheessa kompromissia ja oppii ehkä vielä luottamaan ja rakastamaan mutta monen kohdalla peli on menetetty jo hyvissä ajoin.

• Ajan Ilmiö
        Ikisinkku M kirjoitti:

Se onkin hyvin mahdollista että juuri siinä mennään vikaan kun naiset valkkaa jo ihan nuoresta pitäen vain niitä kaatajauroksia ja ne omanikäiset "tavikset" jätetään huomiotta, kymmenisen prosenttia miehistä käyttää sataa prosenttia naisita ja pakkohan niiden on sitten käyttäytyä aika paskamaisesti niitä naisia kohtaan kuten Sallankin kokemukset osoittavat. Mitä meille sitten jää, katkeroituneita naisia jotka kokemustensa valossa ajattelevat että kaikki kunnolliset ovat jo varattuja (ne harvat miehet jotka heti kelpasi tai olivat kunnollisisesti käyttäytyviä kaatajia) ja kaikki loput ovat ihan paskoja vaikka heillä ei ole empiiristä kokemusta kuin siitä kymmenestä prosentista miehiä. Sitten on ne 90% miehiä joista osa kuitenkin jonkun juoksunsa juosseen naisen onnistuu nappaamaan mutta näistä väkisin osa jää vaille naiskokemuksia eikä osaa luontevasti naisseurassa käyttäytyä sitten vanhemmitenkaan, naiset leimaa nämä viallisiksi vaikkei oikeasti olisikaan ainakaan mitään isoa vikaa, näistäkään osalle ei oikein sitten kelpaa naiset jotka on alunperin epäonnistuneet valinnoissaan ja sille kymmenelle prosentille miehiä tehnyt jälkikasvua. Paljon on katkeroituneita yksinäisiä, osa tekee jossain vaiheessa kompromissia ja oppii ehkä vielä luottamaan ja rakastamaan mutta monen kohdalla peli on menetetty jo hyvissä ajoin.

Ei ne nössöimmät nuoret tytöt valitse yhtään mitään. Ne ei ehdi ku ne käydään valkkaamassa laumasta. Ne ei ehdi edes miettiä asiaa kun joku kaataja on jo siinä pitämässä peliä. Jäljet ovat sen mukaiset.

Kovemmat tytöt osaa sanoa ei tai valitsevat itse (hyvin tai huonosti).

Tytöillä menee aikaa ennenkuin suuntaavat kiinnostuksensa minnekkään. Nuorilla pojilla se huomattavasti nopeampaa. Ei siinä tunteilla kun haetaan ja kaadetaan.

Tajua nyt, nainen on saalis ja mies on saalistaja.

Sinä voit olla evoluution toisella vaiheella tai saalista vaille jäänyt laidoilta kyttääjä. Peli on käyty jo lauman sisällä.

Evoluutio on tuonut myös pitkään vapaaehtoisesti vapaina pysyneitä naisia, opiskelut ja työt ovat pitäneet heidät vapaina. Matkan varrella ei ole edes ollut poikaystäviä ja parin hakuun herätään vasta kun ikää on enemmään.

Ei ne kaikki ole katkeria. Meitä on moneksi, jokaisella on oma tarinansa.
        Vanhojapiikoja ja -poikia on aina ollut. Nykyään heidät hyväksytään Sinkku nimikkeellä. Ja on ollut aikoja, jolloin naimattomuus on ollut ok.

Jos suomessa olisi aina ollut pakkonaitto, täälläkin olisi jo 60 miljoonaa asukasta kuten Italiassa ja Ranskassa.

Jutussa surullisinta on rakkaudettomuus ja hylkäys. Ihmissuhteiden kertakäyttöisyys ja tunteettomuus. Aihan sitä on ollut, mutta kai siitä saa jo puhua.

• Ikisinkku M
        Ajan Ilmiö kirjoitti:

Ei ne nössöimmät nuoret tytöt valitse yhtään mitään. Ne ei ehdi ku ne käydään valkkaamassa laumasta. Ne ei ehdi edes miettiä asiaa kun joku kaataja on jo siinä pitämässä peliä. Jäljet ovat sen mukaiset.

Tytöillä menee aikaa ennenkuin suuntaavat kiinnostuksensa minnekkään. Nuorilla pojilla se huomattavasti nopeampaa. Ei siinä tunteilla kun haetaan ja kaadetaan.

Sinä voit olla evoluution toisella vaiheella tai saalista vaille jäänyt laidoilta kyttääjä. Peli on käyty jo lauman sisällä.

Evoluutio on tuonut myös pitkään vapaaehtoisesti vapaina pysyneitä naisia, opiskelut ja työt ovat pitäneet heidät vapaina. Matkan varrella ei ole edes ollut poikaystäviä ja parin hakuun herätään vasta kun ikää on enemmään.

Vanhojapiikoja ja -poikia on aina ollut. Nykyään heidät hyväksytään Sinkku nimikkeellä. Ja on ollut aikoja, jolloin naimattomuus on ollut ok.

Jos suomessa olisi aina ollut pakkonaitto, täälläkin olisi jo 60 miljoonaa asukasta kuten Italiassa ja Ranskassa.

Jutussa surullisinta on rakkaudettomuus ja hylkäys. Ihmissuhteiden kertakäyttöisyys ja tunteettomuus. Aihan sitä on ollut, mutta kai siitä saa jo puhua.

Voihan se noinkin olla, minä taidan olla lähinnä vain liian laiska noihin peleihin enkä opetellut vonkaamaan silloin parikymppisenä kun olisi pitänyt, annoin naisten viedä, nyttemminkään ei viitsi enää sitä opetella. Ei kai ne kaikki katkeria ole, en minäkään oikeastaan ja osasta valintoja voin syyttää vain itseäni.

Sehän se on joo surullista, ei oikein pohjimmiltaan romantikkona viitsi lähteä pelaamaan.

• Ajan ilmiö
        Ajan Ilmiö kirjoitti:

Lisään vielä: että vanhakantainen tyttölasten kasvatusmetodi karsii tytöstä kaikki agressiiviset "minä tahdon ja otan" piirteet pois. Tilalle ei anneta mitään korvaavaa mallia vaan (tai sallita edes itsesuojelua) , vaan tyydytään siihen että tyttölapsesta tulee kiltti, lähes halvaantunut.

Sitten tuli "pellossa kasvaneet " - kasvatusmetodi, joka antoi lasten ilmaista agressiivisuutta sellaisena kuin se on- tuloksena, että lapset tappelevat jo päiväkodissa enemmän kuin koskaan.

Poikalapsista ei koskaan karsita luonnetta pois jo lapsena kuten tytöistä.

Poikien ja tyttöjen erot ajattelelussa tulee esille jo varhain. Siinä missä tyttölapset huseeraavat tuhannen asian kimpussa, eivätkä edes ajattele poikia, pojat ovat jo menossa kaadolle.

Olen joskus miettinyt, miten tämä valtava yh-äitien määrä vaikuttaa lapsiin? Tarkoitan sitä että naiset kasvattavat yksin, ilman isämallia. Ja se isämalli on pakoileva viikonloppuisä. Tai jos isä tahtoisikin olla isä, siihen ei enneta mahdollsuutta. Onko tämä nössöpoikien armeija tämän tulosta?

Ihan kamalinta odotan näitä viikko/ viikko järjestelmä siellä täällä retuutetuista lapsista. Joka paikassa on uusi koti ja isä/äiti kiirehtii maastuilla lasta harrastuksiin. Koskaan ei ole tavallista kotiaskare aikaa aikuisen kanssa. On vain aikatalutettua harrasteaikaa. Jotta vanhemmat saisivat mitä HE haluavat, olla viikon kerrallaan vanhempia.

• Ikisinkku M
        Ajan ilmiö kirjoitti:

Lisään vielä: että vanhakantainen tyttölasten kasvatusmetodi karsii tytöstä kaikki agressiiviset "minä tahdon ja otan" piirteet pois. Tilalle ei anneta mitään korvaavaa mallia vaan (tai sallita edes itsesuojelua) , vaan tyydytään siihen että tyttölapsesta tulee kiltti, lähes halvaantunut.

Sitten tuli "pellossa kasvaneet " - kasvatusmetodi, joka antoi lasten ilmaista agressiivisuutta sellaisena kuin se on- tuloksena, että lapset tappelevat jo päiväkodissa enemmän kuin koskaan.

Poikalapsista ei koskaan karsita luonnetta pois jo lapsena kuten tytöistä.

Poikien ja tyttöjen erot ajattelelussa tulee esille jo varhain. Siinä missä tyttölapset huseeraavat tuhannen asian kimpussa, eivätkä edes ajattele poikia, pojat ovat jo menossa kaadolle.

Olen joskus miettinyt, miten tämä valtava yh-äitien määrä vaikuttaa lapsiin? Tarkoitan sitä että naiset kasvattavat yksin, ilman isämallia. Ja se isämalli on pakoileva viikonloppuisä. Tai jos isä tahtoisikin olla isä, siihen ei enneta mahdollsuutta. Onko tämä nössöpoikien armeija tämän tulosta?

Ihan kamalinta odotan näitä viikko/ viikko järjestelmä siellä täällä retuutetuista lapsista. Joka paikassa on uusi koti ja isä/äiti kiirehtii maastuilla lasta harrastuksiin. Koskaan ei ole tavallista kotiaskare aikaa aikuisen kanssa. On vain aikatalutettua harrasteaikaa. Jotta vanhemmat saisivat mitä HE haluavat, olla viikon kerrallaan vanhempia.

"Siinä missä tyttölapset huseeraavat tuhannen asian kimpussa, eivätkä edes ajattele poikia, pojat ovat jo menossa kaadolle. "

eri mieltä, tytöt ovat varhaiskypsempiä ja heillä yläasteiässä usein vanhempia poikaystäviä kun taas pojilla jos on sutinaa niin suunnilleen samanikäisten kanssa.

Joo, ei voi olla vaikuttamatta kun ei sitä normaalia vanhempien malllia ole olemassa ja juurikin retuutetaan paikasta toiseen, jotkut varmaan selviää suunnilleen täysipäisinä lapsuudestaan mutta eihän se oikein hyvä ole jos se yleisempi vanhemmuuden malli on tuota yh- ja yhteishuoltajuutta, jotenkin tuntuu että siinä jää se perusturvallisuus lapsellakin kokematta kun pienestä kasvaa siihen että ihmiset voidaan hyljätä heti kun ei ole pelkästään kivaa.

• Ajan ilmiö
        Ikisinkku M kirjoitti:

Voihan se noinkin olla, minä taidan olla lähinnä vain liian laiska noihin peleihin enkä opetellut vonkaamaan silloin parikymppisenä kun olisi pitänyt, annoin naisten viedä, nyttemminkään ei viitsi enää sitä opetella. Ei kai ne kaikki katkeria ole, en minäkään oikeastaan ja osasta valintoja voin syyttää vain itseäni.

Sehän se on joo surullista, ei oikein pohjimmiltaan romantikkona viitsi lähteä pelaamaan.

En minäkään lähde pelaamaan, koska en ole sellainen. En voi pelleillä ihmisten sydämillä. Se on julmaa.

Toinen on pukeutumiseni. Pukeudun mukavasti ja käytännöllisesti (siisti, ehjä, feminiininen) mutta en hotisti. Tähän aikakauteen sopisi paremmin antavampi kaula-aukko ja kireämmät vaatteet. Jotain voimakkaammin ilmaisevaa.

Mutta mä en vaan välitä niin paljon....sillä tavalla. En kilpaile miehistä, jos on ollut tilanne. Mies joko jää tai lähtee. Pitääkö minun muuttaa pukeutumista toiselle mieluisaksi? Prc ja tissit näytille miehen mieliksi? Ja nimenomaan SE miestyyppi ei ole älyltään ja tasoltaan jota minä etsin....joten...

Olen jotenkin tulkinnut että aikuisiällä nainen on se joka vie parisuhdetta eteenpäin. Naine pokaa ja kehittää suhdetta. Jos nainen ei ole riittävän tamppaava, miehen kiinnostus lopahtaa ja uusi suttura on pian kuvioissa.

Tuen ja osaan olla tiivis tiimiläinen mutta vaadin vapaaehtoisuutta. En vaadi ketään jäämään, enkä riiputa ketään. Mies tulkitsee sen välinpitämättömyydeksi. Tyylini kelpaa vasta toisella kierroksella oleviin miehiin, joista minä taas en välitä.

Tai ehkä minusta puuttuu kai jokin energia siihen touhuun.

ps . romantiikka kunniaan. Jos se on ominaisuus sinussa, arvosta sitä.

• Mies32
        Ajan Ilmiö kirjoitti:

Eihän tuosta jutusta oikeastaan käy mikään muu ilmi kuin se, ettei niitä hänen haluamiaan miehiä ole kiinnostanut riittävästi. Mistään kertakäyttöhyväksikäytöistä ei kerrota kuin vihjaillen korkeintaan.

Suomessa oli 1800-luvulla yhdet Euroopan oahimmista nälänhädistä eli ei tänne mitään 60 miljoonaa olisi ikinä saatu mahtumaan, vaikka kuinka olisi nussittu: ei tämän maan kantokyky vaan riittänyt enempään.

Tytöthän ne nuorempina heräävät miestä kaipaamaan. Itsekin ihmettelin kun ala-asteiässä koulun tytöt alkoivat käyttäytyä erikoisesti; kesälomalla tuntemattomat moikkailla jne.. ei sitä peliä itse tajunnut kuin vuosia myöhemmin.

• Mies32
        Ajan ilmiö kirjoitti:

En minäkään lähde pelaamaan, koska en ole sellainen. En voi pelleillä ihmisten sydämillä. Se on julmaa.

Toinen on pukeutumiseni. Pukeudun mukavasti ja käytännöllisesti (siisti, ehjä, feminiininen) mutta en hotisti. Tähän aikakauteen sopisi paremmin antavampi kaula-aukko ja kireämmät vaatteet. Jotain voimakkaammin ilmaisevaa.

Mutta mä en vaan välitä niin paljon....sillä tavalla. En kilpaile miehistä, jos on ollut tilanne. Mies joko jää tai lähtee. Pitääkö minun muuttaa pukeutumista toiselle mieluisaksi? Prc ja tissit näytille miehen mieliksi? Ja nimenomaan SE miestyyppi ei ole älyltään ja tasoltaan jota minä etsin....joten...

Olen jotenkin tulkinnut että aikuisiällä nainen on se joka vie parisuhdetta eteenpäin. Naine pokaa ja kehittää suhdetta. Jos nainen ei ole riittävän tamppaava, miehen kiinnostus lopahtaa ja uusi suttura on pian kuvioissa.

Tuen ja osaan olla tiivis tiimiläinen mutta vaadin vapaaehtoisuutta. En vaadi ketään jäämään, enkä riiputa ketään. Mies tulkitsee sen välinpitämättömyydeksi. Tyylini kelpaa vasta toisella kierroksella oleviin miehiin, joista minä taas en välitä.

Eivät himokkuus, älykkyys ja romanttisuus ole toisensa pois sulkevia ominaisuuksia.

• Ajan ilmiö
        Ikisinkku M kirjoitti:

"Siinä missä tyttölapset huseeraavat tuhannen asian kimpussa, eivätkä edes ajattele poikia, pojat ovat jo menossa kaadolle. "

eri mieltä, tytöt ovat varhaiskypsempiä ja heillä yläasteiässä usein vanhempia poikaystäviä kun taas pojilla jos on sutinaa niin suunnilleen samanikäisten kanssa.

Joo, ei voi olla vaikuttamatta kun ei sitä normaalia vanhempien malllia ole olemassa ja juurikin retuutetaan paikasta toiseen, jotkut varmaan selviää suunnilleen täysipäisinä lapsuudestaan mutta eihän se oikein hyvä ole jos se yleisempi vanhemmuuden malli on tuota yh- ja yhteishuoltajuutta, jotenkin tuntuu että siinä jää se perusturvallisuus lapsellakin kokematta kun pienestä kasvaa siihen että ihmiset voidaan hyljätä heti kun ei ole pelkästään kivaa.

Toi varhaiskypsyys vaihtelee. Tytöillähän alkaa menkat keskimäärin n 11 vuotiaana ja luonto pakottaa ne sikäli ajattelemaan asiaa nuorempana ja vanhemmat tietysti myös aloittaa varoittelun. Syy ja seuraus tehdään selväksi. Lapsen mieli on siinä vaiheessa vielä lapsen tasolla, eikä ole elämänkokemusta...osa sen ikäisistä leikkii vielä nukeilla kun menkat alkaa. Se on joillekin kamala shokki.

Riippuu kasvatuksesta ja tytöstä, osa lähtee jo siinä vaiheessa tutkimaan maailmaa ja kokeilemaan siipiään. Jotkut asiat tulee tytöille eri aikaan.

Viikko/ viikko lapsista: mua surettaa ne jo nyt. Osalla lapsista on pitkäaikaisempi suhde opettajaan tai hoitotätiin/ setään viikon mittaan kuin omaan vanhempaansa. Siinä korostuu hoitohenkilökunnan/ opettajan rooli kasvattajana ja sen perusturvallisuuden tunteen luojana.

• Ikisinkku M
        Ajan ilmiö kirjoitti:

Hitto, helmihän sinä olet nykynaisten joukossa tai ainakin minun mieleen juuri tuollaisena, juurikin se jos jo kättelyssä paljastaa kaiken ja kaikille hävittää kaiken kiehtovuuden eikä tosiaankaan pidä muuttaa mitään pelkästään yleisten joskus väärienkin kuvitelmien mukaan toisten mieliksi jos jo tietää olevansa ihan riittävän tyylikäs ja mallikelpoinen muutenkin. Nätin ja huolitellun miehet kyllä huomaa ilman pornoiluakin, eivät ehkä niin helposti uskalla lähestyä mutta arvostavat enemmän.

Sama vika rahikaisessa tuon vapaaehtoisuuden suhteen, jos ei kumpikin ole omasta tahdostaan täysillä suhteessa miksi edes vaivautua sitten itseään tai toista kiusaamaan, parempi lähteä kuin jäädä sellaisessa tilanteessa. Tavallaan olet tulkinnut oikein, jos nainen jaksaa kehittää suhdetta kertoo se miehelle että silloin nainen myös välittääsiitä miehestä. En minä nyt ihan noin sanoisi että vain toisella kierroksella oleville kelpaisi kun itsekin niin tykkään tekstistäsi, on jotenkin niin tutun tuntuista kaikkinensa, energian puutteenkin parinhaun suhteen tunnistan :)

Joo, se romanttinen ajattelutapa ja "oikean" odottaminen, minusta tuntuu että tavallaan siitä on kuitenkin enemmän haittaa, ainakin itsellä iheuttanut paljon tilaisuuksiin tarttumattomuutta ym. kun odotan tunnetta mitä ei ehkä koskaan enää löydy mutta samapa tuo oikeastaan, ihan hyvin menee näinkin.

• Ikisinkku M
        Ajan ilmiö kirjoitti:

Toi varhaiskypsyys vaihtelee. Tytöillähän alkaa menkat keskimäärin n 11 vuotiaana ja luonto pakottaa ne sikäli ajattelemaan asiaa nuorempana ja vanhemmat tietysti myös aloittaa varoittelun. Syy ja seuraus tehdään selväksi. Lapsen mieli on siinä vaiheessa vielä lapsen tasolla, eikä ole elämänkokemusta...osa sen ikäisistä leikkii vielä nukeilla kun menkat alkaa. Se on joillekin kamala shokki.

Riippuu kasvatuksesta ja tytöstä, osa lähtee jo siinä vaiheessa tutkimaan maailmaa ja kokeilemaan siipiään. Jotkut asiat tulee tytöille eri aikaan.

Viikko/ viikko lapsista: mua surettaa ne jo nyt. Osalla lapsista on pitkäaikaisempi suhde opettajaan tai hoitotätiin/ setään viikon mittaan kuin omaan vanhempaansa. Siinä korostuu hoitohenkilökunnan/ opettajan rooli kasvattajana ja sen perusturvallisuuden tunteen luojana.

Niin ja kyllä ne tytöt henkisesti on paljon edellä poikia siinä yläasteiässä, ainakin silloin kun minä siinä olin ja taitaa ne fiksut olla vanhemmitenkin vähän edellä, etumatka hautaan asti.

Joo, ei ole semmoista enää kuin ennen ja kyllä sen auktoriteettien puutteen oikeastaan huomaa tuolla ruokapaikoissa ja muualla missä lapsiperheitä, toiset lapset käyttäytyy hyvin ja toiset hyvin huonosti, veikkaan että usein niillä hyvin käyttäytyvillä on tasapainoiset vanhemmat ja ne lapset on onnellisempia, voihan toki yksinäänkin kasvatustustehtävässä onnistua mutta tuplasti vaikeampaahan se sitten on.

• Ajan ilmiö
        Ikisinkku M kirjoitti:

Niin ja kyllä ne tytöt henkisesti on paljon edellä poikia siinä yläasteiässä, ainakin silloin kun minä siinä olin ja taitaa ne fiksut olla vanhemmitenkin vähän edellä, etumatka hautaan asti.

Joo, ei ole semmoista enää kuin ennen ja kyllä sen auktoriteettien puutteen oikeastaan huomaa tuolla ruokapaikoissa ja muualla missä lapsiperheitä, toiset lapset käyttäytyy hyvin ja toiset hyvin huonosti, veikkaan että usein niillä hyvin käyttäytyvillä on tasapainoiset vanhemmat ja ne lapset on onnellisempia, voihan toki yksinäänkin kasvatustustehtävässä onnistua mutta tuplasti vaikeampaahan se sitten on.

Mietin ihan samaa kun näen hyvin tai huonosti käyttäytyviä lapsia.
        Tottahan persoonallisuus piirteet näkyvät jo varhain, mutta peruskäytöstavat opitaan vanhemmilta. Täysin rajaton lapsuus/ kasvatus tuntuu edesvastuuttomlta.

Käytöstavat opitaan kun vietetään tavallista aikaa lapsen kanssa. Kuunnellaan ja tullaan kuulluksi.

Kyllä kaikille lapsille pitäisi saada vakaa turvallinen koti. Pahoittelen, mutta myös hyvä miehen ja naisen malli. Eihän sitä aina voi tarjota, mutta hyvän ihmisen malli on on nyvän ihmisen malli.

Jos olette kummeja, siskoja, tätejä tai setiä, teilläkin on tärkeä tehtävä aikuisen mallina.

• Ajan ilmiö
        Ikisinkku M kirjoitti:

Hitto, helmihän sinä olet nykynaisten joukossa tai ainakin minun mieleen juuri tuollaisena, juurikin se jos jo kättelyssä paljastaa kaiken ja kaikille hävittää kaiken kiehtovuuden eikä tosiaankaan pidä muuttaa mitään pelkästään yleisten joskus väärienkin kuvitelmien mukaan toisten mieliksi jos jo tietää olevansa ihan riittävän tyylikäs ja mallikelpoinen muutenkin. Nätin ja huolitellun miehet kyllä huomaa ilman pornoiluakin, eivät ehkä niin helposti uskalla lähestyä mutta arvostavat enemmän.

Sama vika rahikaisessa tuon vapaaehtoisuuden suhteen, jos ei kumpikin ole omasta tahdostaan täysillä suhteessa miksi edes vaivautua sitten itseään tai toista kiusaamaan, parempi lähteä kuin jäädä sellaisessa tilanteessa. Tavallaan olet tulkinnut oikein, jos nainen jaksaa kehittää suhdetta kertoo se miehelle että silloin nainen myös välittääsiitä miehestä. En minä nyt ihan noin sanoisi että vain toisella kierroksella oleville kelpaisi kun itsekin niin tykkään tekstistäsi, on jotenkin niin tutun tuntuista kaikkinensa, energian puutteenkin parinhaun suhteen tunnistan :)

Joo, se romanttinen ajattelutapa ja "oikean" odottaminen, minusta tuntuu että tavallaan siitä on kuitenkin enemmän haittaa, ainakin itsellä iheuttanut paljon tilaisuuksiin tarttumattomuutta ym. kun odotan tunnetta mitä ei ehkä koskaan enää löydy mutta samapa tuo oikeastaan, ihan hyvin menee näinkin.

Kiitos. Ja näillä helmen kokemuksilla olen jo luovuttanut. Viihdyn parhaiten kirjaston kellarissa, harrastusten parissa ja kirjapainoissa. En siis etsi enää.

Mitähän sanoisin, sitä oikeaa....joo mutta ei kannata jättää täysin elämättä sitä odotellessa Jokaiselta ihmiseltä oppii jotain. Jokaisesta suhteesta ja ystävältä oppii jotain jos tahtoo. Jokainen ihminen on tärkeä.

Tilaisuuksia? Jaahas, mistä tiedät että se kohtaamasi ihminen ei ollut se oikea? Ihmisen oppii tuntemaan vasta tutustumalla.

Joo, tiedän, enkä aliarvioi arvostelukykyäsi. Mutta osaat näköjään kuunnella ja myös kuulet. Jospa niitä sinun kohderyhmän naisia on vain niin vähän. Eli toivon ettet ajattele että sinussa on vikaa, Suomessa kylät ovat oikeastaan aika pienet ja jos ei halua tehdä vanhanajan komporomissia (eli ottaa sitä ainoaa joka on saatavilla) niin voi joutua odottelemaan.

Ulkonäkö ja ajatusmaailma saattavat olla täysin erilaiset. Joten nyt tulee se The kysymys: mistä löydät sen sinulle sopivan? Ulkonäkö ei välttämättä ohjaa...

Minä en tiedä, koska luovutin jo (naurettavaa mutta totta). Toivottavasti olet minua onnekkaampi.

• Ikisinkku M
        Ajan ilmiö kirjoitti:

Kiitos. Ja näillä helmen kokemuksilla olen jo luovuttanut. Viihdyn parhaiten kirjaston kellarissa, harrastusten parissa ja kirjapainoissa. En siis etsi enää.

Mitähän sanoisin, sitä oikeaa....joo mutta ei kannata jättää täysin elämättä sitä odotellessa Jokaiselta ihmiseltä oppii jotain. Jokaisesta suhteesta ja ystävältä oppii jotain jos tahtoo. Jokainen ihminen on tärkeä.

Tilaisuuksia? Jaahas, mistä tiedät että se kohtaamasi ihminen ei ollut se oikea? Ihmisen oppii tuntemaan vasta tutustumalla.

Joo, tiedän, enkä aliarvioi arvostelukykyäsi. Mutta osaat näköjään kuunnella ja myös kuulet. Jospa niitä sinun kohderyhmän naisia on vain niin vähän. Eli toivon ettet ajattele että sinussa on vikaa, Suomessa kylät ovat oikeastaan aika pienet ja jos ei halua tehdä vanhanajan komporomissia (eli ottaa sitä ainoaa joka on saatavilla) niin voi joutua odottelemaan.

Ulkonäkö ja ajatusmaailma saattavat olla täysin erilaiset. Joten nyt tulee se The kysymys: mistä löydät sen sinulle sopivan? Ulkonäkö ei välttämättä ohjaa...

Minä en tiedä, koska luovutin jo (naurettavaa mutta totta). Toivottavasti olet minua onnekkaampi.

Kirjojen parissa varmaan sitten jotain värkkäilet. Nyt pitäisi varmaan kannustaa ettei ikinä ole liian myöhäistä mutta olet sen varmaan jo kuullut ja noinhan se on että ei se etsimällä välttämättä läydy eikä löytymättömyyskään aina ole huono juttu kun se itselle sopii.

Ei pitäis varmaankaan juu mutta kun on tullut sekin nähtyä että jos ei sitä kuuluisaa "kipinää" heti tunne niin ehkä sitä ei sitten tule myöhemminkään eikä osaa sitten ihan täysillä sitoutua vaikka kiintymystä olisikin ja siinä sitten tuntee tekevänsä väärin sitä toista kohtaan kun hän voisi löytää jonkun paremmin itselleen sopivan toisaalta. sitten taas toisaalta siloin harvoin kun sen kipinän tuntee se toinen saattaa olla varattu, asua liian kaukana tms, niin nekin tilaisuudet saattaa jäädä käyttämättä sitten ihan järkiperusteilla. Eipä noista kannata itseään lähteä syyttämään, toiset meistä on sinkumpia kuin toiset ja paremmin sopeutuvat yksineloon.

Joo, siis ulkonäkö, taustat ja ajatusmaailmat saattavat poiketa paljonkin jopa siitä mitä ennakolta odotti, se kipinä vain jostain tulee mutta onhan se niinkin että joku tietyn tyyppinen ihminen vetää puoleensa helpommin ja se edesauttaa sitä kipinän muodostumista kun pääsee puheille. Lähinnä kai kohtaamisen ongelma on suurin este siinä kipinän muodostumisessa kun se kuitenkin vaatii vähn keskustelua ja lähellä olemista luonnollisella tavalla, ikäänkuin itsestään. Jotenkin noihin treffipalveluihn en oikein usko kun niissä ne jutut tulee järjestetysti, järkiperusteilla ja ennakkokriteereillä muokattuna, ei kovin romanttista minusta.

Saa nähdä muttä älä sinäkään ihan täysin vielä kirvestä kaivoon hautaa.

• Ei toteudu tasa-arvo
        Ajan ilmiö kirjoitti:

Suurin osa suomihoroista pistää tavaran jakoon n. 13-vuotiaana ja irstaimmat pikkuhuorat jopa pari vuotta nuorempina. Lailliseen panoikään ehtinyttä neitsytnaista on vaikea löytää. Pojista 16 vuoden ikään mennessä ovat nussineet vain kovimmat pillusankarit, ne jotka korkkaavat 90% naisista. Loput miehet saavat sitten odottaa, että joskus pääsevät ähkimään käytetyn huoranvitun päällä. Ja osa saa odottaa hautaan asti.

• Tuttua juttua

Kun nainen jää ilman parisuhdetta niin se on suuri tragedia, jota kaikkien pitäisi surra ja naisella on selvästi vain ollut tosi huono tuuri.

Kun mies jää ilman parisuhdetta, miehessä on selvästi jokin pahasti vialla tai hän on kaappihomo. Miehen kohtaloa ei kukaan sure, vaan naiset päinvastoin halveksuvat avoimesti näitä miehiä.

Naisetko muka empaattisempia? Ehkä toisia naisia kohtaan, eivät muuten.

Tuossakin jutussa tuli selväksi että naisella olisi kyllä ollut mahdollisuuksia suhteisiin, mutta hän keskittyi vain tietyn tyyppisiin miehiin. Baarissakin tuijotteli vain sitä komeinta miestä.

• Hyvä huomio

Tossa voi olla totta toinen puoli.

Jos nainen on parisuhteeton, se on oudompaa, mutta miehen naisettomuuteen suhtaudutaan huolettomammin.

Mä luulin, että miehet turvautuu laumautumiseen helpommin? Eli he hakeutuvat poikaporukoihin. Ovatko miehet yksinäisiä? Tai voiko tähän vastata...yksinäisempiä kuin ennen? Tai jos aina on ollut niin, mutta josko siihen saisi näin näkökulmaa?

Kaipailisin jo jotakuta miestä tekemään miestutkimusta miehistä tässä ajassa.
        Ehkä puhumaan miesten asioista. En tarkoita mietään miespuolista feminismin vastinetta vaan asiaa asiasta.

Mua on jo jonkin aikaa tökkinyt miesten asema huoltajuusasemassa.
        Se miten paljon enemmän sinkut maksavat jo nyt elämisestään kuin perheelliset, miesten (ja naisten) alkoholismi, nuorten työttömyys jne.

Halveksiiko naiset parittomia miehiä? Moukkamaista jos niin on. Onhan naisissakin parittomia....millä oikeudella ne halveksii miestä. Pahoittelen jos niin on ollut, minä en tee niin.

Naiset empaattisia....ehkä elokuvissa (saanko nauraa). Joo, jotkut ovat jotkut ei. Nainen(-kin) osaa olla kamala. Pidä puolesi. Ja yleinen ilmapiiri on koventunut huomattavasti. Aika erikoinen suuntaus, ei kaikkinen aina hyväkään juttu.

Älä luovuta, älä itse kovetu liikaa. Tietty itsepuolustus kannattaa pitää. Mistäpä löytää se kultainen keskitie. Ja huonosti käyttäytyviä moukkia löytyy aina jostain, naisitakin.

• Hyvä huomio kirjoitti:

Tossa voi olla totta toinen puoli.

Jos nainen on parisuhteeton, se on oudompaa, mutta miehen naisettomuuteen suhtaudutaan huolettomammin.

Mä luulin, että miehet turvautuu laumautumiseen helpommin? Eli he hakeutuvat poikaporukoihin. Ovatko miehet yksinäisiä? Tai voiko tähän vastata...yksinäisempiä kuin ennen? Tai jos aina on ollut niin, mutta josko siihen saisi näin näkökulmaa?

Kaipailisin jo jotakuta miestä tekemään miestutkimusta miehistä tässä ajassa.
        Ehkä puhumaan miesten asioista. En tarkoita mietään miespuolista feminismin vastinetta vaan asiaa asiasta.

Mua on jo jonkin aikaa tökkinyt miesten asema huoltajuusasemassa.
        Se miten paljon enemmän sinkut maksavat jo nyt elämisestään kuin perheelliset, miesten (ja naisten) alkoholismi, nuorten työttömyys jne.

Halveksiiko naiset parittomia miehiä? Moukkamaista jos niin on. Onhan naisissakin parittomia....millä oikeudella ne halveksii miestä. Pahoittelen jos niin on ollut, minä en tee niin.

Naiset empaattisia....ehkä elokuvissa (saanko nauraa). Joo, jotkut ovat jotkut ei. Nainen(-kin) osaa olla kamala. Pidä puolesi. Ja yleinen ilmapiiri on koventunut huomattavasti. Aika erikoinen suuntaus, ei kaikkinen aina hyväkään juttu.

Älä luovuta, älä itse kovetu liikaa. Tietty itsepuolustus kannattaa pitää. Mistäpä löytää se kultainen keskitie. Ja huonosti käyttäytyviä moukkia löytyy aina jostain, naisitakin.

"Halveksiiko naiset parittomia miehiä?"

No toi nyt on tota ihme tuubaa, jota jotkut miehet täällä hokee kuin jotain raamatunlausetta. Mää en jaksa näihin enää edes reagoida.

Ei varmasti pitkään yksin ollut nainen halveksi samassa tilanteessa olevaa miestä ainakaan tuon asian takia. Sehän nyt olisi aivan umpihullua.

Ok, kyllähän täältä toisinaan saa lukea miesten kertomuksia siitä, että nainen on lopettanut hyvin alkaneen suhteen kuultuaan, ettei miehellä ole p/s -kokemusta. Jos nämä jutut ovat tosia (ja jos naisen mielenkiinto ei tosiaan voinut lopahtaa minkään muun seikan takia), niin luultavasti p.o. nainen ei itse ole ikinä joutunut olemaan pitempään yksin, eikä siksi voi ymmärtää miestä, jolle näin on käynyt. Eli nainen kokee miehen liian erilaiseksi kuin mitä itse on, jolloin ei voi uskoa suhteen toimivan.

• mies32
        stellaria81 kirjoitti:

No toi nyt on tota ihme tuubaa, jota jotkut miehet täällä hokee kuin jotain raamatunlausetta. Mää en jaksa näihin enää edes reagoida.

Ei varmasti pitkään yksin ollut nainen halveksi samassa tilanteessa olevaa miestä ainakaan tuon asian takia. Sehän nyt olisi aivan umpihullua.

Ok, kyllähän täältä toisinaan saa lukea miesten kertomuksia siitä, että nainen on lopettanut hyvin alkaneen suhteen kuultuaan, ettei miehellä ole p/s -kokemusta. Jos nämä jutut ovat tosia (ja jos naisen mielenkiinto ei tosiaan voinut lopahtaa minkään muun seikan takia), niin luultavasti p.o. nainen ei itse ole ikinä joutunut olemaan pitempään yksin, eikä siksi voi ymmärtää miestä, jolle näin on käynyt. Eli nainen kokee miehen liian erilaiseksi kuin mitä itse on, jolloin ei voi uskoa suhteen toimivan.

p.o. = pillun omistava?

• Hyvä huomio
        stellaria81 kirjoitti:

No mutta jos he kokevat se asian niin, vaikka me ei kuulla eikä nähdä siitä mitään.
        Toisaalta miten vanhempi väki suhtautuu nuoren miehen naisettomuuteen? Vanhemmat voivat olla hyvinkin rankempia ja äimistellä asiaa avoimemmin. Tyyliin - "kyllähän nainen pitää saada".

En tiiä, kun en ole mies, enkä kohtaa tätä maailmaa miehenä.
        Ei kukaan mieskään tiedä mitä naisena oleminen on oikeasti, kun ei saa sitä samaa kohtelua naisena.

Jotain käsitystä voi saada ne miehet jotka ovat vaihtaneet sukupuolta ja menevät esim työelämään eri statuksella.

Luulen että nainen suhtautuu eritavalla p/s kokemattomaan mieheen. Uskon jos jotkut antavat pakit sen perusteella. Voin kuvitella syytkin siihen.
        Luulen että mies voi hyvinkin hyväksyä p/s kokemattoman naisen helpommin.

Ja minua jo 10v nuoremmat naiset ovat takuulla kasvatettu erilaisessa maailmassa ja kokemus on erilainen. En väitä tietäväni mitä 20v nainen ajattelee tämänpäivän miehistä.

Eikö sen vuoksi kannattaisi etsiä joku joka on suunnilleen samantapaisella kokemuspohjalla tai joilla olisi samankaltaisia tavoitteita? Pakkeja tulee väkisin, se on osa tätä hommaa. Sattuuhan se.
        Siksi lopetin itse jo etsinnän.

Löytääkö joku oikeasti nettitreffeiltä pareja? Pelkällä ulkonäöllä ei löydä, pitäisi päästä myös kuuntelemaan.

• mies32 kirjoitti:

p.o. = pillun omistava?

Hah, ehkä noinkin, mutta tarkoitin "puheena oleva". :D

• Hyvä huomio kirjoitti:

No mutta jos he kokevat se asian niin, vaikka me ei kuulla eikä nähdä siitä mitään.
        Toisaalta miten vanhempi väki suhtautuu nuoren miehen naisettomuuteen? Vanhemmat voivat olla hyvinkin rankempia ja äimistellä asiaa avoimemmin. Tyyliin - "kyllähän nainen pitää saada".

En tiiä, kun en ole mies, enkä kohtaa tätä maailmaa miehenä.
        Ei kukaan mieskään tiedä mitä naisena oleminen on oikeasti, kun ei saa sitä samaa kohtelua naisena.

Jotain käsitystä voi saada ne miehet jotka ovat vaihtaneet sukupuolta ja menevät esim työelämään eri statuksella.

Luulen että nainen suhtautuu eritavalla p/s kokemattomaan mieheen. Uskon jos jotkut antavat pakit sen perusteella. Voin kuvitella syytkin siihen.
        Luulen että mies voi hyvinkin hyväksyä p/s kokemattoman naisen helpommin.

Ja minua jo 10v nuoremmat naiset ovat takuulla kasvatettu erilaisessa maailmassa ja kokemus on erilainen. En väitä tietäväni mitä 20v nainen ajattelee tämänpäivän miehistä.

Eikö sen vuoksi kannattaisi etsiä joku joka on suunnilleen samantapaisella kokemuspohjalla tai joilla olisi samankaltaisia tavoitteita? Pakkeja tulee väkisin, se on osa tätä hommaa. Sattuuhan se.
        Siksi lopetin itse jo etsinnän.

Löytääkö joku oikeasti nettitreffeiltä pareja? Pelkällä ulkonäöllä ei löydä, pitäisi päästä myös kuuntelemaan.

"No mutta jos he kokevat se asian niin, vaikka me ei kuulla eikä nähdä siitä mitään."

Jaa'a, ehkä asia voi niinkin olla. Mutta välillä vain tuntuu, että tuo on pelkkää aivotonta inttämistä. Ei jaksa sanoa miehille nätisti enää viidettä tuhatta kertaa samaa asiaa.

"Eikö sen vuoksi kannattaisi etsiä joku joka on suunnilleen samantapaisella kokemuspohjalla tai joilla olisi samankaltaisia tavoitteita? "

No niinhän sitä kannattaisi, mutta eipä vaan tunnu onnistuvan kummaltakaan sukupuolelta. Aina ovat ne kokemattomat ja epäsuositut haikailemassa niiden kokeneiden ja suosittujen perään. Kyllä myönnän itsekin tuohon sortuneeni. Sydän ei aina kuuntele järkeä.

• Vaikuttaa kyllä minusta hieman tasapainottomalta ihmiseltä tämä Salla.

Eikö tuollaista nyt satu lähes jokaiselle naiselle yhtenään (tai minulle ainakin sattuu) ja ihan ilman mitään sen kummempia masennuksia. Luulisi nyt jokaisen murrosiästä yli päässeen ymmärtävän, että joskus sitä nyt vaan jää ilman vastakaikua, vaikka kuinka olisi rakastunut. Ja ettei mies halua sitoutua, ellei koe naisen olevan se oikea.

Ja sitten vielä tuo, että epäilee mustamaalausta ystäviensä taholta ja siksi katkaisee yhteydet. Aika vainoharhaista minun mielestäni.

Jotenkin minusta tuntuu, että sympatiani ovat tässä enemmän miesten puolella. Tuskinpa itsekään haluaisin tuollaista naista jos olisin mies.

• Ollaan erilaisia

Eli jos on herkempi tapaus, on tasapainoton?

Kyllä tää aikakin on aika raaka toisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8149
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6238
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6178
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4741
    5. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3245
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      3234
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2789
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      46
      2730
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      46
      2687
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2602
    Aihe