Uusi Seat leon saa kiitosta monelta taholta.

hiljainen ja

24

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävin kokeilemassa

      Melu ei tosiaankaan paha 16 tuuman renkailla ja ihan kivasti kulki jopa 105 hv koneella 2 hengen kuormalla. Ajaminen kaikin puolin helppoa. Tummanharmaata muovia sisältä mutta ei kai tuolla hinnalla voi parempaa toivoa

      • 19+4

        Eikö tummanharmaan sisustus muovin sijasta voi valita muita värejä, jos väristä ei pidä?

        Kyllä käsittääkseni sisarmalleissa (Audi, Golf) voi valita sisutusmuovin osalta muitakin värejä. En tosin ole ihan varma, kun nyt ei ole oikein ollut ajankohtaista...


      • LeonToledoibiza
        19+4 kirjoitti:

        Eikö tummanharmaan sisustus muovin sijasta voi valita muita värejä, jos väristä ei pidä?

        Kyllä käsittääkseni sisarmalleissa (Audi, Golf) voi valita sisutusmuovin osalta muitakin värejä. En tosin ole ihan varma, kun nyt ei ole oikein ollut ajankohtaista...

        Voi ottaa erilaisia sisustuksia. Beige sisustus tumma tai punainen auto olisi aika kiva kromipeilit ja ovenkahvat.

        Sport- penkit voi ottaa nahkalla tai ilman jne. mielestäni kannatta ottaa 122 tai 140 hv kone. 105 maksaa liikaa noihin nähden, samoin 180hv vastaava.

        140hv koneen 250Nm on aika messevä verrattuna muihin arkimerkkeihin. Mazda jää 2,5 koneella vaatimattomampiin lukuihin (meillä toinen auto Mazda), vaikka hinnassa voittaakin, milteipä x2 ;). Kyllä Mazda on hyvä auto, mutta ei niin hyvä, että maksaa pitäisi tuplahintaa.


    • ja rottelo...

      Seatti on aina seatti eli romu vaikka voissa paistais.

      Espanjan Miguelit eivät jaksa keskittyä kasaamaan niitä kunnolla ja lopputarkastuksen aikaan alkaa siesta ja tapas-baarissa siemaistaan pari sangriaa kyytipojaksi.

      Uusissakin Leoneissa on jouduttu jo vaihtamaan takuuseen mm. narisevan etupään takia iskareiden yläpään laakerit ja kumit. Pskaa laatua.

      Ja meeppäs myymään Seatti joskus, se ei ole Volkkari myydessä!

      • 13+2

        Jep jep. Tuolllaista potaskaa on ainakin skoda-palsta täynnä, joten kannattaa siis siirtyä sille puolelle. Siellä se saa tulta alleenkin...
        Tämä palsta on pysynyt kohtuullisen asiallisena, vaikka aina silloin tällöin sinä täällä poikkeat tuomassa 'älykkäitä' kommenttejasi...


      • SeatToyotamitsuBMWMB

        Voi, kun et mitään autoista ymmärrä. Seatisat saa sen saman mitä Volkkarista, kun suhteuttaa sijoitettuun rahaan. Kannattaa miettiä ennen kuin laukkoo jonninjoutavia.


      • Tietäjä
        SeatToyotamitsuBMWMB kirjoitti:

        Voi, kun et mitään autoista ymmärrä. Seatisat saa sen saman mitä Volkkarista, kun suhteuttaa sijoitettuun rahaan. Kannattaa miettiä ennen kuin laukkoo jonninjoutavia.

        Volkswagen Golf
        Comfortline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion Technology 4-ovinen

        27 240,52e 600toimituskuluja = 27840e

        Seat Leon 1,4 TSI 140 Style 103 kW Bensiini
        Manuaali
        23 052,78 € 600e toimituskuluja= 23652e

        Erotus on tässä tapauksessa n.4200e

        Ja vaihdokkina sanoisin eron olevan Vollkkarin hyväksi enää 2500maksimissaan, jos sitäkään. Varaa on tuo 4200e.


      • SeatToyotamitsuBMWMB
        SeatToyotamitsuBMWMB kirjoitti:

        Voi, kun et mitään autoista ymmärrä. Seatisat saa sen saman mitä Volkkarista, kun suhteuttaa sijoitettuun rahaan. Kannattaa miettiä ennen kuin laukkoo jonninjoutavia.

        Tuossa alla on laskelma niille, jotka miettii jälleenmyyntiarvoa. Eli Seat voittaa jo lähdössä yli 4000 e!!!!!!!! Saa heittää aikalailla vaihdokkien hinnat, jotta tuo täyttyy Volkkarin osalla, silloin kun on vaihdon aika.


      • toinen tietäjä
        Tietäjä kirjoitti:

        Volkswagen Golf
        Comfortline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion Technology 4-ovinen

        27 240,52e 600toimituskuluja = 27840e

        Seat Leon 1,4 TSI 140 Style 103 kW Bensiini
        Manuaali
        23 052,78 € 600e toimituskuluja= 23652e

        Erotus on tässä tapauksessa n.4200e

        Ja vaihdokkina sanoisin eron olevan Vollkkarin hyväksi enää 2500maksimissaan, jos sitäkään. Varaa on tuo 4200e.

        Jos tuohon pistää vielä vastaavan Audi A3:n tiedot, niin luvut ovat vielä rumempia..


      • mutta mutta
        SeatToyotamitsuBMWMB kirjoitti:

        Tuossa alla on laskelma niille, jotka miettii jälleenmyyntiarvoa. Eli Seat voittaa jo lähdössä yli 4000 e!!!!!!!! Saa heittää aikalailla vaihdokkien hinnat, jotta tuo täyttyy Volkkarin osalla, silloin kun on vaihdon aika.

        Seat on romu jo uutena ja sillä ajetaan n. 100000 km infernaalisessa melussa kun Golfilla ajetaan jouhevasti puoli miljoonaa km. Seat siis 5 x kalliimpi.

        Seat automaailman huonoin sijoitus.


      • joopa joo, mutta
        mutta mutta kirjoitti:

        Seat on romu jo uutena ja sillä ajetaan n. 100000 km infernaalisessa melussa kun Golfilla ajetaan jouhevasti puoli miljoonaa km. Seat siis 5 x kalliimpi.

        Seat automaailman huonoin sijoitus.

        Auto ei koskaan ole hyvä sijoitus.

        Jos olet jaksanut hiukan perehtyä vaikkapa testeihin, niin tiedätkin uuden Leonin olevan hiljaisempi kuin A3 ja Golf.

        Vikatilastoista et löydä vahvistusta noille väitteillesi, mutta sehän olikin tyypillinen asioista täysin tietämättömän provo. Et myöskään mistään testistä.

        Seat on muuten ainoa VW-konsernin auto, jonka myynti Euroopassa on kasvanut. Ja vieläpä huikeasti, n 30%. Kaikkien muiden merkkien on laskenut, osa jopa melkoisesti.

        No nämähän ei sua kiinnosta... Ne ovat kuivia tosiasioita. Provoilu on mukavampaa...


      • mutta mutta
        joopa joo, mutta kirjoitti:

        Auto ei koskaan ole hyvä sijoitus.

        Jos olet jaksanut hiukan perehtyä vaikkapa testeihin, niin tiedätkin uuden Leonin olevan hiljaisempi kuin A3 ja Golf.

        Vikatilastoista et löydä vahvistusta noille väitteillesi, mutta sehän olikin tyypillinen asioista täysin tietämättömän provo. Et myöskään mistään testistä.

        Seat on muuten ainoa VW-konsernin auto, jonka myynti Euroopassa on kasvanut. Ja vieläpä huikeasti, n 30%. Kaikkien muiden merkkien on laskenut, osa jopa melkoisesti.

        No nämähän ei sua kiinnosta... Ne ovat kuivia tosiasioita. Provoilu on mukavampaa...

        Seat ylivoimaisesti se huonoin sijoitus.

        Mallista riippumatta melkoisia mölykoneita, materiaalit heikoista laaduista ja Volkkarin jämäosista.

        Kaupan päälle vielä erittäin epävarmat tsi-moottorit, jotka saattavat poksahtaa milloin tahansa.


      • joopa joo, mutta..
        mutta mutta kirjoitti:

        Seat ylivoimaisesti se huonoin sijoitus.

        Mallista riippumatta melkoisia mölykoneita, materiaalit heikoista laaduista ja Volkkarin jämäosista.

        Kaupan päälle vielä erittäin epävarmat tsi-moottorit, jotka saattavat poksahtaa milloin tahansa.

        heh heh..


      • 10+3
        joopa joo, mutta.. kirjoitti:

        heh heh..

        Saksalaisen autolehden 100.000 kestotestin TOP10 oli kaksi Volkkaria ja yksi Seat. Muita VW-konsernin automerkkejä ei ollut.

        Seat ei liene kovin huono


    • per Luskooni

      Ostin uuden Leonin ja tässä havaintoja:
      - hyvää ajaa kaupungissa, näppärä (ja kerrankin sivupeilien sijoitus on onnistunut, eivät peitä näkyvyyttä etuviistoon)
      - hyvä ajaa maantiellä (helppo, ei venkoile, asiallinen jousitus)
      - sporttijakkarat ovat kivat istua, peruspenkit eivät kovin hyvät
      - selkeä mittaristo jossa hyvät värivalinnat
      - pahamaineinen 1,2-litrainen TSI-moottori perusajossa hiljainen ja taloudellinen, hyvät väännöt, auto liikkuu hyvin, toivotaan että kestää ainakin takuun ajan (2 vuotta)
      - hyvä ohjaus, ei liian raskas kuten nykyään niin monissa muissa autoissa, en tajua miksi autolehdet ihannoivat raskasta ohjausta, kevyempi on minusta hyvä
      - ulkonäkö miellyttää omaa ja rouvan silmää
      - kojelaudan ulkonäkö nykyaikainen mutta ei mikään migreeniä aiheuttava kuten muutaman vuoden ikäisissä Ford Focuksissa tms.
      - Style Lauch Pack -varustelu edullinen ja muutenkin hyvät varustelut tähän hintaan (sadetunnistin, himmenevä taustapeili, parkkitutkat, vakionopeussäädin)
      - yleisesti ottaen viihtyisä fiilis, olisin ostanut Tojota Auriksen mutta siinä oli jotenkin ankeat tunnelmat

      • Mikaelkossukola

        Olen ajatellut jo pitkään samaan suuntaan kuin Sinä, että oikeasti Seatit (sinä puhut tietysti leonista) ovat hintansa väärtejä.

        Kun hommasin tämän nykyisen automaatti Toledon 1,4 Tsi, niin samaan aikaan oli koeajamassa 1,8 Avensiksen (VM2010) omistaja perheineen uutta Leonia (1,4 122HV).

        Koeajon jälkeen Ave-perheen isäntä alkoi nostamaan ääntä, että ei voi pitää paikkaansa, että Leonissa olisi vain 122hv, kun oli rtipeämpi kuin 140 hv Ave. Automyyjä totesi vain viileästi, että "Niin, tämä on tämä alempitehoinen Leon. Tuossa vieressä on 140hv/250Nm kehittävällä koneella samanlainen Leon, kokeilkaa sitä".

        Kokeilivat ja Avensis-isäntä totesi, että ei koko Avensiksen bensamallistossa ole yhtä kovalla suorituskyvyllä varustettua mallia (mukaanlukien 150hv-malli). Jatkosta en tiedä, mutta kyllä Avesis-ukko heräsi kerralla siihen, että ei Toyotan koneet ole enää tätä päivää....

        Ajoin itse 122hv Leonin ja totesin, että Toledo 1,4 TSI au.t on samaa suorituskykyluokkaa samalla moottorilla, mutta automaatilla. Ilmeisesti Toyotan konetta pitää sitten piestä kunnolla, jotta koneesta saisi voimaa käyttöönsä, mikä takaa kyllä julmetun kulutuksen ko. ajotavalla.


      • Mikaelkossukola kirjoitti:

        Olen ajatellut jo pitkään samaan suuntaan kuin Sinä, että oikeasti Seatit (sinä puhut tietysti leonista) ovat hintansa väärtejä.

        Kun hommasin tämän nykyisen automaatti Toledon 1,4 Tsi, niin samaan aikaan oli koeajamassa 1,8 Avensiksen (VM2010) omistaja perheineen uutta Leonia (1,4 122HV).

        Koeajon jälkeen Ave-perheen isäntä alkoi nostamaan ääntä, että ei voi pitää paikkaansa, että Leonissa olisi vain 122hv, kun oli rtipeämpi kuin 140 hv Ave. Automyyjä totesi vain viileästi, että "Niin, tämä on tämä alempitehoinen Leon. Tuossa vieressä on 140hv/250Nm kehittävällä koneella samanlainen Leon, kokeilkaa sitä".

        Kokeilivat ja Avensis-isäntä totesi, että ei koko Avensiksen bensamallistossa ole yhtä kovalla suorituskyvyllä varustettua mallia (mukaanlukien 150hv-malli). Jatkosta en tiedä, mutta kyllä Avesis-ukko heräsi kerralla siihen, että ei Toyotan koneet ole enää tätä päivää....

        Ajoin itse 122hv Leonin ja totesin, että Toledo 1,4 TSI au.t on samaa suorituskykyluokkaa samalla moottorilla, mutta automaatilla. Ilmeisesti Toyotan konetta pitää sitten piestä kunnolla, jotta koneesta saisi voimaa käyttöönsä, mikä takaa kyllä julmetun kulutuksen ko. ajotavalla.

        Itselläni oli 2004-2009 käytössä vuosimallin 2004 Avensis 2-litraisella 147 hv bensakoneella ja pidin silloin suorituskykyä ihan hyvänä. Nyt minulla on uusi 122 heppainen Leon ja toden totta suorituskyky on parempi kuin aikoinaan Avensiksessa, vaikka heppoja vähemmän!! Avensis oli farmari, nyt on hatcback Leon. Painoeroakin noissa on aika reilusti, parisataa kiloa kaiketi. Avensiksessa oli muistaakseni 196 Nm vääntöä ja Leonissa 200 Nm. Eli marginaalinen etu Leonilla.

        Käytännön ohituskiihtyvyys on Leonilla selvästi parempi. Melutaso muistituntumalla samaa luokkaa. Moottorin melu Leonissa jopa pienempi.

        Kulutuksessa on ollut tasan 2 litran vähennys Avensikseen verrattuna. Avensis vei minun ajossa 8,1-8,2 l/100 km, Leonilla on pyörinyt 6,1-6,2 l/100 km haarukassa. Kestopäällysteellä max. 100 km/h nopeuksilla pääsee n. 5 l/100 km tuntumaan. 120 km/h nopeuksilla meneekin keittoa sitten jo reippaasti enemmän, mutta puhti kyllä koneessa riittää mainiosti.

        Valoista lähtiessä huomaa Leonin moottorissa pienen viiveen ennenkuin turbo ehtii mukaan. Eli sellainen lievä nyykähdys ennenkuin alkaa tapahtumaan. Itse ajattelen tuon johtuvan 1,4 litraisen perusväännön heikkoudesta ennenkuin turbo ehtii mukaan, mutta jos joku tietää paremman selityksen, niin oikaiskoon!

        Jos tarvitsisin farmaria, niin en empisi ollenkaan ostaa tulevaa Leon farkkua, jos vaihtoehtona olisi vaikkapa Avensis-farkku. Leonin muotoilu on mielestäni Octaviaakin parempi, joten siihenkin verrattuna ottaisin Leonin. Golf farkku on varmasti hyvä, mutta miksi maksaa samasta kamasta niin paljon enemmän! Ei tule mieleen parempaa autoa tässä hintaluokassa!

        Edellinenkin autoni Avensiksen ja Leonin välissä oli Seat. Altea XL. Sen oikeastaan ainut vika oli meluisuus, joka ongelma on Leonissa korjattu. Leonissa on kyllä laadukkaampi yleistunnelmakin kuin Altea XL:ssä. Tavaratilassa ei kyllä ole mitään luksusta, esim. suksiluukkua tai kääntyviä kassikoukkuja. Kassikoukut kyllä on, mutta aika heppoiset kiinteät versiot. Kuormansidontalenkit on ihan asialliset. Nostokynnyksen korkeus ei vielä ole häirinnyt, kun ei ole pesukonetta tms. painavaa tarvinnut kuskailla.

        Erityiskehut ansaitsee hyvin toimiva manuaalivaihteisto! En syystä tai toisesta pidä DSG-vaihteistoista, joten siksi 6-vaihteinen manuaali, joka on kyllä jouhevin laatikko, johon olen törmännyt.

        Ajo-asennossakaan ei ole moittimista. Style-varustelun penkkiinkin olen jo tottunut enkä selkäongelmaisenakaan suuremmin siinä kärsi. Toki FR:ssä on varmasti parempi penkki saatikka jos ottaa Alcantara-penkit. Penkissä saisi kyllä olla erillinen korkeussäätö etu- ja takaosalle, niin ajoasennosta saisi kaikkein optimaalisimman, mutta kyllä se nytkin on hyvä. Ratin säätövara on niin reilu, että varmasti suurin osa löytää ihan hyvä ajoasennon.

        Talviominaisuudet on vielä kokematta ja led-valojen riittävyys. TM:n talviautotestissähän Leon pärjäsi valoja lukuun ottamatta erinomasesti ja valoihin tuli sen jälkeen ohjelmistopäivitys, joka ilmeisesti paransi valojen suuntausta. Ainakin lähivalojen tehon pitäisi nyt riittää hyvin, mutta kaukovaloissa saattaa olla parantamisen varaa, jos kohta itse asun Kehä 3:sen sisäpuolella ja harvemmin kaukovaloja tarvitsenkaan. Jännä nähdä talvella miten riittävät! Ainakin valon sävy on miellyttävän valkoinen.


    • vennin penyttäjä

      Kun noita kulutuslukemia ja suorituskykyä puntaroi niin pitää muistaa että Leon on kevyt auto, n. 1200 kg ajokunnossa, siinä jo 100 heppaa 170 Nm vääntöä antaa hyvät kyydit herkällä kiihtyvyydellä. Tojotalla hyvitysarvo on varmasti parempi mutta molemmissa euromääräinen hinnanalennus muutamassa vuodessa lienee sama.

    • romukauppias

      Onhan Noita Seatteja paljon kehuttu. Lähinnä autokorjaamot ja varaosakauppiiaat tykkäävät kun noita myydään...

      • Autokorjaamoilla ja varaosakauppiailla on niin kiire muiden automerkkien kanssa, että huokaisevat helpotuksesta, kun sentään Seat kestää ilman minkäänlaisia teknisiä murheita.


      • takahuoneentaavi
        Reactor kirjoitti:

        Autokorjaamoilla ja varaosakauppiailla on niin kiire muiden automerkkien kanssa, että huokaisevat helpotuksesta, kun sentään Seat kestää ilman minkäänlaisia teknisiä murheita.

        Taidat olla huumori miehiä tai sitten aivan urpona autojen tekniikasta.


      • osssss

        Ottaako ostaja edes selvää onko jakoketju koneessa?


      • gs birotor
        osssss kirjoitti:

        Ottaako ostaja edes selvää onko jakoketju koneessa?

        Ei yleensä ota minkään merkin osalta ja tuossa autossa sitä ei ole.


    • Kaaleppiiimä

      Ostaja varmaan ottaa selvää, että nyt jos kaupasta hakee leonin, siinä on EA211-kone, joka ei ole se jakoketjuongelmainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe