Mitä teijän hevoset syö???

Kysyvä1

Kertokaa jos voitte et millon ruokitte, mitä syötätte ja paljonko syötätte hevoselle?

6

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyvä1

      Ja muutenki teijän hevosen rutiinista.

    • jenkkulii

      Mun lämpönen syö nyt lihotusprojektinsa takia vapaan heinän, reilu 2 l kauraa ja 2 dl rypsiöljyä, pari kourallista proteiini rehuja ja kivennäisset.
      Paljon herkkujakin se saa, mm. omenaa, näkkärii, makeesta se ei oikeen välitä, kun ei sokeri uppoo.

      Liikuntaa se saa ainakin 5 krt / viikossa, 2 kertaa esteitä.

    • polle70

      Heinää 3 kertaa päivässä sekä kivennäiset ja pellava porkkanoita
      Tamma= päivässä n, 7kg heinää
      Ruuna= päivässä n, 10kg heinää

      Ovat harrastesuokkeja, liikuntaa 3-5 kertaa vikossa, ja tarhassa päivittäin 12-13h

    • vuonis15

      Mun vuonis saa päivittäin perus ruokaa: kaura, kivennäinen, ja heinä. Lisäksi sille annetaan mahaa kunnossa pitävää rouhetta. En nyt muista sen nimeä.
      Ja tietysti porkkanoita! En syötä koskaan kädestä ;)

    • vuonis15

      Mun vuonis saa päivittäin perus ruokaa: kaura, kivennäinen, ja heinä. Lisäksi sille annetaan mahaa kunnossa pitävää rouhetta. En nyt muista sen nimeä.
      Ja tietysti porkkanoita! En syötä koskaan kädestä ;)

    • ajatellen77

      Meillä ihan perus ruokinta tms,hevoseni siis pv ja liikkuu päivittäin noin 40minuuttia(:

      Aamulla ennenen tarhaan menoa jossain klo 9 se saa sen aamumössön missä on litra kauraa,litra racin prixiä ja desi kivennäisiä. Sen syötyään menee ulos jossa on vapaa heinällä noin klo 18 asti,heinän määrästä en osaa sanoa paljon ne vetelee koska siellä on 150kg heinäpaali joten syö mitä syö siitö. Ne sais muuten aamulla ja illalla vain kaurat tms mutta kun haen sen tarhasta johonkin klo 15 aikaa kun meen ratsastamaan niin sen jälkeen annan sille päiväkaurat itse koska tallin muut hevoset ei niitä syö ja annan sille litran kauraa jonka jälkeen se menee takasin tarhaan. Ne on päivittäin tarhassa säässä kun säässä koska siellä on katos joka tarhassa. Jos on päiviä etten pääse tallille niin silloin tallin omistaja joustaa sen verran että suostuu heittämään sille klo 17 ne kaurat. Ne haetaan sisälle klo 18 jolloin ne ei saa mitään koska ne ei ole muutakuin tarhassa vapaalla heinällä. Ilta talli on kello 21 jolloin se saa 1,5l racin prixiä,0,5l kauraa ja desin melassia sekä yöheinät ja tässä tapauksessa kun sen voi mitata niin noin 4kg saa yöksi koska ne on kumminkin tarhassa vedelly sitä paljon. Tällänen aika helppo ruokinta mun hevosella:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3171
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2612
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      387
      2551
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2076
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1907
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1307
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe