Otin pyöräretkelle mukaan Fjällräven akka kolmosen. Teltta on kestänyt hyvin vuodesta toiseen. Nyt se oli useita vuosia varastossa käyttämättömänä. (Rinkkavaelluksilla olen käyttänyt kevyempää mallia). Reissussa huomasin jotta kaikki vetoketjut pitää uusia. Tietääkö kukaan osaavaa teltan korjaajaa Uudeltamaalta?
Teltan vetoketjujen korjaus.
5
3182
Vastaukset
- Tiedän, on kokemusta
Laatuteltta Ky
www.teltta.net
Tekee myös uusien telttojen takuuremontit.- mom4
Kiitos vinkistä!
- Luonteristo
Laatuteltta Ky:tä ei todellakaan kannata käyttää muuhun kuin enintään vetoketjujen vaihtamiseen. Siellä ei osata muuta, vaikka muuta väittäisivät. Ei ainakaan uusien telttojen tai laavujen tekemistä, koska siellä ei osata lukea yksinkertaisiakaan piirustuksia.
Toisaalta vetoketjua ei välttämättä tarvitse vaihtaa. Yleinen vika ketjuissa on niitten lukko. Se on joko venähtänyt tai kulunut. Kannattaa ensiksi yrittää korjata lukko ennen kuin vaihdattaa koko ketjua.
Lukon korjaus tapahtuu yksinkertaisesti puristamalla pihdeillä varovasti lukon ylä- ja alapuolia toisaan vastaan. Erittäin varovaisesti! Yleensä tämä auttaa. - 60e vs. 6e
Minäkin vaihdoin isolla ja kalliilla työllä vetoketjuja kunnes kuulin vetoketjumyyjän suusta, että eihän sitä tarvitse kokonaan uusia kuin vasta sitten kun ketju on selvästi mekaanisesti rikki.
Sen jälkeen olen vaihdattanut samassa liikkeessä lukon ja aina on tullut kuntoon.
Maksaa muutaman euron ja työ kestää muutaman minuutin. - kdjfndfnhd
Telttaa kääriessä pyrin välttämään jyrkkiä taitoksia vetoketjuun. Voi kai sen hajonneen ketjun itsekin vaihtaa jos yhtään kykenee ompelemaan. Konehan siihen saisi olla, käsin on tuskaisen hidasta mutta onnistunee niinkin. Takkiin ainakin olen vaihtanut itse. Kuka tahansa ompelun ammattilainen tai harrastaja sen varmaan tekee ihan hyvin, en usko että tarvitsee olla joku erityinen teltan vetoketjukorjaamo oy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869