narsistin läheisyyden aiheuttamat oireet

chkkolnbvggggg

Jostain sen luin, luultavasti täältä. Mutta hukkasin. Eli minkälaisia oireita narsistin läheisyys saa aikaan. Joku siinä kuvaili että jalat menee veteläksi, kädet tärisee. Vielä paljonkin myöhemmin. Oli minusta huojentavia, niitä ei todellakaan pidä sekoittaa rakkauteen.
Se joka selvittäisi avaimen vastaavaan mielen manipulointiin, olisi..arvostettu henkilö

26

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksadfsnjio123

      Olen lukenut (myöskin varmaan täältä) että narsistin kohtaaminen aiheuttaa krapulan tyyppisen reaktion terveelle henkilölle.

      • chjkllojhtf

        Suhteen jälkeenkin, vaikka kuinka naurettavana häntä pitäisin. On reaktio törmätessä tuo sama. Sitä ei silti pidä sekoittaa oikeisiin tunteisiin ja haluta takaisin suhteeseen.


      • Anonyymi
        chjkllojhtf kirjoitti:

        Suhteen jälkeenkin, vaikka kuinka naurettavana häntä pitäisin. On reaktio törmätessä tuo sama. Sitä ei silti pidä sekoittaa oikeisiin tunteisiin ja haluta takaisin suhteeseen.

        Niin meni tytär takaisin narsistimiehen kanssa takaisin yhteen:(


    • Vihakontrolli?

      Pitkän manipuloinnin kohteena olo vaikeuttaa ongelman kohtaamista, tekee taistelusta aikaa myöden entistä vaikeamman. Viha ja raivo pitäisi saada muutettua
      positiiviseksi energiaksi jotenkin (uhrilla)? Irtiotto ja eroon pääseminen, uskon helpottavan asiaa? Aika parantaa? (m) Omat kokemukset työelämässä.

      • lkjhggrerrjkl

        Ei ollut pitkä manipulointi. Enkä enää tunne vihaa. Sääliä vaan. Melkein tulee äidillinen olo, "voi toista. Pientä raukkaa":)


      • klasit 3+
        lkjhggrerrjkl kirjoitti:

        Ei ollut pitkä manipulointi. Enkä enää tunne vihaa. Sääliä vaan. Melkein tulee äidillinen olo, "voi toista. Pientä raukkaa":)

        Heikenneestä näkökyvystä voi olla hyötyäkin. Näin aloitusotsikossa iäisyys sanan. Mikä helpotus; emme ole ikuisia - ihan yleisenä toteamuksena vaan.


      • aika parantaa
        klasit 3+ kirjoitti:

        Heikenneestä näkökyvystä voi olla hyötyäkin. Näin aloitusotsikossa iäisyys sanan. Mikä helpotus; emme ole ikuisia - ihan yleisenä toteamuksena vaan.

        Kaikkien uhrien kannattaa muistaa, että myöskään kiusaajat eivät ole ikuisia. Hekin rapistuvat, lihovat ja sairastuvat. Lopulta tulee se kaunis päivä, jolloin joku esimiehistä toivottaa kiusaajapirulle hyviä eläkepäiviä, vaikka tämä toivoisikin saavansa vielä jatkaa nautitojaan työpaikalla.


      • Anonyymi
        aika parantaa kirjoitti:

        Kaikkien uhrien kannattaa muistaa, että myöskään kiusaajat eivät ole ikuisia. Hekin rapistuvat, lihovat ja sairastuvat. Lopulta tulee se kaunis päivä, jolloin joku esimiehistä toivottaa kiusaajapirulle hyviä eläkepäiviä, vaikka tämä toivoisikin saavansa vielä jatkaa nautitojaan työpaikalla.

        Juuri tämä.


    • sormetkurkkuun

      mulle tulee paha ja jotenkin kylmä ja tyhjä olo. kuristaa kurkkua, tekee mieli oksentaa ihan tahallaan pois se kaikki paska, mitä narsisti/toisen narsistinen käytös mussa aiheuttaa. inhottaa kun kuulee, miten toinen luikertelee sanojensa kanssa, melkeen jo näen mitä juttuja se puheessaan välttelee ja mitkä asiat haluaa mun lukevan rivien välistä, mutta kun nää jutut keskusteluun tuon, suuttuu. hyvin paha olo, haluaa "tyhjentää" itsensä siitä saasteesta, minkä narsistin läheisyys tuo.

    • unet(tomuus)

      Huonosti nukutut yöt, vaikkei ole edes läsnä, mutta vaikka vain edes ollut samassa tilassa niin unet menevät varmaan viikoksi. Heräilyä keskellä yötä hiestä märkänä, epämääräisiä unia ja painajaisia missä tämä narsisti esiintyy tavalla tai toisella...

    • on muitakin

      Monet mielenterveyden oireet voivat aiheuttaa vastaoireita ihmisissä. Mm. psykoottisuus, katatonisuus, negativismi, ei kannata kaikkea sotkea narsismiin. Muistaakseni luin jostain alan artikkelista, että esim. katatoninen ihminen aiheuttaa voimakkaita väsymys oireita muissa.

    • S| Cox

      Ei välttämättä mitään oireita. Jos manipuloi se ärsyttää, vaikka ei itse ehkä tiedosta ärsytyksen syytä.

    • Hoksaa

      Rakastuminen on positiivinen mielenhäiriö. Jos kumppaniksi ei osoittaudukaan toinen samassa häiriössä oleva, vaan ilmenee laskelmoivaksi hyväksikäyttäjäksi, on paluu maanpinnalle onnen seitsemännestä taivaasta aika jysäys.

      Ja syy ruusunpunaisiin laseihin mielletään sitten sen toisen syyksi. Ei oman häiriön syyksi.

      • Ehkä suhteissa onkin vaikeinta kohdata juuri se asia, ettei toinen oikean aidosti välitä minusta itsestä.

        Jää vain kysymys miksi.

        Sen sijasta, että kokisi arvottomuutta tai ylentäisi itseään emotionaalisen hylkäyksen johdosta; voisi kuvitella tilannetta jossa itse ei ole voinut antaa ihastuneelle sitä mitä tämä olisi halunnut/tarvinnut/kaivannut.


      • fghkkklmmö
        elisakettu kirjoitti:

        Ehkä suhteissa onkin vaikeinta kohdata juuri se asia, ettei toinen oikean aidosti välitä minusta itsestä.

        Jää vain kysymys miksi.

        Sen sijasta, että kokisi arvottomuutta tai ylentäisi itseään emotionaalisen hylkäyksen johdosta; voisi kuvitella tilannetta jossa itse ei ole voinut antaa ihastuneelle sitä mitä tämä olisi halunnut/tarvinnut/kaivannut.

        Aivan elisakettu! Itse olen päässyt asiassa siihen tilanteeseen, että suhde oli kuin mikä tahansa suhde jossa yksipuolista rakkautta. Kuin mikä tahansa toimimaton suhde. Hän "vain" petti minua ja lopulta jätti roikkumaan epätietoisuuteen. Mutta fakta on ettei suhde toiminut. Se ei olisi toiminut vaikka hän tuntisi normaaleja tunteita. Säälin häntä sen takia, ihan todella säälin. Toivoisimme voivani auttaa. Kaiken lisäksi tiedosta nyt omatkin vikani. Käyttäydyin huonosti. Se suhde ei ollut rakkautta. Tässä pisteessä olen ja erosta muutama kk. Ihan hyvä olo:)


      • fghkkklmmö kirjoitti:

        Aivan elisakettu! Itse olen päässyt asiassa siihen tilanteeseen, että suhde oli kuin mikä tahansa suhde jossa yksipuolista rakkautta. Kuin mikä tahansa toimimaton suhde. Hän "vain" petti minua ja lopulta jätti roikkumaan epätietoisuuteen. Mutta fakta on ettei suhde toiminut. Se ei olisi toiminut vaikka hän tuntisi normaaleja tunteita. Säälin häntä sen takia, ihan todella säälin. Toivoisimme voivani auttaa. Kaiken lisäksi tiedosta nyt omatkin vikani. Käyttäydyin huonosti. Se suhde ei ollut rakkautta. Tässä pisteessä olen ja erosta muutama kk. Ihan hyvä olo:)

        "Kuin mikä tahansa toimimaton suhde."

        Mun mielestä tämä olisi keskeisempiä asioita nopeuttaa omaa prosessissa etenemistä - eikä jäädä märehtimään toisen kyvyttömyyttä antaa sitä mitkä olivat ennakko-odotukset.

        Suojelijat tahtovat usein auttaa - aikansa. Mutta paternaaliseen mieleemme kannattaa iskostaa sekin, ettei toinen ole pyytänyt apua.

        Rakastuminen sotketaan usein siihen kaikkivalloittavaan huumaan (joka voi sisältää mitä omituisempia elementtejä käyttäytymisessä, johon varmaan aloittajakin viittaa). Niin minäkin kerran luulin - kyse oli pikemmin pakkomielteestä - mutta rakkautta ei ole se jos tietää jo sisimmässään ettei hyväksy toista kokonaisena ihmisenä - eikä tarvitsekaan, koskei jos todellakaan ole sopivat kumppanit keskenään.

        Rakastamista (kestomuodossa) - en usko että siitä voidaan puhua koskaan kaltoinkohtelussuhteissa (kummankaan osapuolen puolelta). Se on jotain muuta.

        " Ihan hyvä olo:) "

        No pirskatti :)

        Mitä arvelet; mikäli joskus olet parisuhteessa, mitä virheitä yrittäisit välttää itse tekemästä?


      • fghjkkkkk
        elisakettu kirjoitti:

        "Kuin mikä tahansa toimimaton suhde."

        Mun mielestä tämä olisi keskeisempiä asioita nopeuttaa omaa prosessissa etenemistä - eikä jäädä märehtimään toisen kyvyttömyyttä antaa sitä mitkä olivat ennakko-odotukset.

        Suojelijat tahtovat usein auttaa - aikansa. Mutta paternaaliseen mieleemme kannattaa iskostaa sekin, ettei toinen ole pyytänyt apua.

        Rakastuminen sotketaan usein siihen kaikkivalloittavaan huumaan (joka voi sisältää mitä omituisempia elementtejä käyttäytymisessä, johon varmaan aloittajakin viittaa). Niin minäkin kerran luulin - kyse oli pikemmin pakkomielteestä - mutta rakkautta ei ole se jos tietää jo sisimmässään ettei hyväksy toista kokonaisena ihmisenä - eikä tarvitsekaan, koskei jos todellakaan ole sopivat kumppanit keskenään.

        Rakastamista (kestomuodossa) - en usko että siitä voidaan puhua koskaan kaltoinkohtelussuhteissa (kummankaan osapuolen puolelta). Se on jotain muuta.

        " Ihan hyvä olo:) "

        No pirskatti :)

        Mitä arvelet; mikäli joskus olet parisuhteessa, mitä virheitä yrittäisit välttää itse tekemästä?

        Nimenomaan, juuri sitä huumaa ja siihen liittyvää huonoa käytöstä meinasin! Kun asiat menevät yli ja kasvavat suuremmiksi kuin ovat.
        Mitäkö tekisin toisin? Lähtökohdat jo ovat hyvin erit. En ripustaudu kehenkään, en anna kävellä ylitseni. Se että kaksi ihmistä on samalla viivalla, ilman kummankaan tarvetta olla ylempänä, päteä. Olisi varmaan se ideaali:)
        näillä ajatuksilla olen päässyt uhkaavasta katkeruudesta, syyllisyydestä ym. estävästä.
        Elisakettu


      • fghjkkkkk kirjoitti:

        Nimenomaan, juuri sitä huumaa ja siihen liittyvää huonoa käytöstä meinasin! Kun asiat menevät yli ja kasvavat suuremmiksi kuin ovat.
        Mitäkö tekisin toisin? Lähtökohdat jo ovat hyvin erit. En ripustaudu kehenkään, en anna kävellä ylitseni. Se että kaksi ihmistä on samalla viivalla, ilman kummankaan tarvetta olla ylempänä, päteä. Olisi varmaan se ideaali:)
        näillä ajatuksilla olen päässyt uhkaavasta katkeruudesta, syyllisyydestä ym. estävästä.
        Elisakettu

        "..samalla viivalla, ilman kummankaan tarvetta olla ylempänä, päteä."

        Hyvä lähtökohta. Tasapainoinen ja toista kunnioittava parisuhde ei kaipaa valtaa alistavassa eikä alisteisessa mielessä. Pystyäkseen rakastamaan, ihmisen on myös vähennettävä kuormaa negatunteista.

        Aikaa sitten eräs palstakirjoittaja kirjoitti läheisyyden ja ystävän olomuodosta jotenkin näin: ei liian kaukana, eikä liian lähellä toisiaan. Silloin oli tapana paljon myös lähettää sydämiä toisilleen. Jotkin kirjoittajat ilmaisivat sanojen lisäksi monin muunkin tavoin itseään, tunteitaan ja ajatuksiaan. Tapa vain haluttiin kitkeä pois - kaikki ihmiset eivät suvaitse myönteisten tunteiden osoittelua toisilleen. Mietin sitä että usein rakkauden pelon taustalla väijyy surun pelko. Pelätään satuttamista, välinpitämättömyyttä ja hylätyksi tulemista.

        Silti - kaiken kokemamme jälkeen - meidän tulisi pyrkiä takaisin siihen olomuotoon, joka uskaltaa välittää, nauttii elämästä, ottaa vastaan ja lahjoittaa eteenpäin - jotain sitä mistä unelmoimme, mutta joka ei ole valtaa eikä mammonaa, hurmaa eikä haaveilua. Se on elämää. Rakastaminen itsessään sisältää juuri noita edellisiä tekijöitä.

        Kiitos mansikasta :) en olekaan saanut niitä aikoihin. Kunnioituksesta kumppania kohtaan en kuitenkaan itse enää niitä jaa juurikaan eteenpäin. Kirjoittamisellani tahdon kuitenkin edelleen viestiä sen, että olette kuitenkin niin tärkeitä ja ainutlaatuisia.


    • kaunishantainenorava

      Se oli sydän:) Sinulla on kettunen aina viisaita tekstejä täällä. Osaat aina esittää hyviä näkökulmia.

      "Silti - kaiken kokemamme jälkeen - meidän tulisi pyrkiä takaisin siihen olomuotoon, joka uskaltaa välittää, nauttii elämästä, ottaa vastaan ja lahjoittaa eteenpäin"

      Ehkä siksi, narsistin kohdattuaan vie jonkin aikaa, että "oma lähde" täyttyy. Osaa vain ottaa, ei kykene vielä antamaan. On itselläkin narsistinen olo.
      Mutta kuten joku tuolla toisaalla hyvin kirjoittikin - jota kommentoin, että kun on saanut itsensä padottua ja osaa asiat käsitellä, lähde kyllä täyttyy taas. Tervehtyy:)

      Tästä lähtien ihan nimimerkillä täällä.

      • No tietysti se oli sydän :) Ilmaisin sen vain sallitulla synonyymilla. Sanoit kauniisti kirjoituksistani, kiitos. Minut se vain tekee hieman hämmentyneeksi, en tiedä miten siihen pitäisi suhtautua.

        Lähteen täyttymisestä tuli mieleen pari ajatusta lisää. Ensiksi voisi olla hyväkin, että sen ammentaa joskus tyhjiin, kuiviin. Sen täyttämiseen taas voidaan käyttää uudenlaisia ainesosia; ikäänkuin valita, mikä on tärkeää ja mikä vähemmän tärkeää. Arvotukset muuttuvat elämän kokemusten myötä - kaiken ikäisillä. Ja niiden myötä omat itsekkäät pyrkimyksemme myös muuttuvat.

        Toinen mitä painottaisin tärkeänä tekijänä aina: surkaa suru pois itkemällä. Vaikka se ensin sattuu, niin sillä on omia puhdistavia vaikutuksia. Eräs merkitys myös kuinka se oma lähde - myöhempi vastaanotto- ja antamiskyky - täyttyy.

        Kiva rekki, onnittelen valinnastasi :)


      • kaunishantainenorava
        elisakettu kirjoitti:

        No tietysti se oli sydän :) Ilmaisin sen vain sallitulla synonyymilla. Sanoit kauniisti kirjoituksistani, kiitos. Minut se vain tekee hieman hämmentyneeksi, en tiedä miten siihen pitäisi suhtautua.

        Lähteen täyttymisestä tuli mieleen pari ajatusta lisää. Ensiksi voisi olla hyväkin, että sen ammentaa joskus tyhjiin, kuiviin. Sen täyttämiseen taas voidaan käyttää uudenlaisia ainesosia; ikäänkuin valita, mikä on tärkeää ja mikä vähemmän tärkeää. Arvotukset muuttuvat elämän kokemusten myötä - kaiken ikäisillä. Ja niiden myötä omat itsekkäät pyrkimyksemme myös muuttuvat.

        Toinen mitä painottaisin tärkeänä tekijänä aina: surkaa suru pois itkemällä. Vaikka se ensin sattuu, niin sillä on omia puhdistavia vaikutuksia. Eräs merkitys myös kuinka se oma lähde - myöhempi vastaanotto- ja antamiskyky - täyttyy.

        Kiva rekki, onnittelen valinnastasi :)

        "Lähteen täyttymisestä tuli mieleen pari ajatusta lisää. Ensiksi voisi olla hyväkin, että sen ammentaa joskus tyhjiin, kuiviin. Sen täyttämiseen taas voidaan käyttää uudenlaisia ainesosia; ikäänkuin valita, mikä on tärkeää ja mikä vähemmän tärkeää. Arvotukset muuttuvat elämän kokemusten myötä - kaiken ikäisillä. Ja niiden myötä omat itsekkäät pyrkimyksemme myös muuttuvat."

        Kyllä ehdottomasti! Olen miettinyt ihan samaa. Terveet ihmiset oppivat virheistään.. Välillä "pitääkin" olla vähän vaikeaa, sen jälkeen voi juurikin kasata itsensä uudelleen ja laittaa taas asiat tärkeysjärjestykseen. Hieman vaikea myöntää, mutta narsistin kohdattuani koen olevani parempi ihminen.


        OT, Onko kukaan onnistunut saamaan narsistilta anteeksi-pyyntöä?


      • Anonyymi
        kaunishantainenorava kirjoitti:

        "Lähteen täyttymisestä tuli mieleen pari ajatusta lisää. Ensiksi voisi olla hyväkin, että sen ammentaa joskus tyhjiin, kuiviin. Sen täyttämiseen taas voidaan käyttää uudenlaisia ainesosia; ikäänkuin valita, mikä on tärkeää ja mikä vähemmän tärkeää. Arvotukset muuttuvat elämän kokemusten myötä - kaiken ikäisillä. Ja niiden myötä omat itsekkäät pyrkimyksemme myös muuttuvat."

        Kyllä ehdottomasti! Olen miettinyt ihan samaa. Terveet ihmiset oppivat virheistään.. Välillä "pitääkin" olla vähän vaikeaa, sen jälkeen voi juurikin kasata itsensä uudelleen ja laittaa taas asiat tärkeysjärjestykseen. Hieman vaikea myöntää, mutta narsistin kohdattuani koen olevani parempi ihminen.


        OT, Onko kukaan onnistunut saamaan narsistilta anteeksi-pyyntöä?

        Ei myönnä mitään. Kääntää asiat ylösalaisin. Tekstarianteeksipyynnöt ovat vain manipulointia, kasvokkain kieltää kaiken ja syyttää uhriaan.


    • Anonyymi

      Narsisti estää tapaamaan lapsenlastani.

    • Anonyymi

      Minulla alkaa tulla narsistien lähellä paniikkikohtauksia, juokse ja pakene reaktioita, stressiä, ahdistusta ym ym, lievää masennusta myös. Ero on huomattava sitten kun narsistista pääsee eroon. En tunne enää stressiä, paniikki on poissa, painajaisia kesti aikansa, mutta nekin on jo poissa. Olo on ihan mahtava "tällaistako on ihmisillä jolla ei ole narsuja lähellä", rauhantunnetta ja on aikaa keskittyä omiinkin asioihin.

      • Anonyymi

        Nimenomaan tuosta 24/7 huomiosta vapautuminen on helpottava tunne. Hänhän oli energiasyöppö, kuin musta aukko. Vei aikansa että autonominen hermosto rauhoittui jatkuvasta stressitilasta. Sydän hakkasi tuhatta ja sataa yötä päivää. Traumaattisen stressin oireet. Valoisat ja rauhalliset päivät, omille ajatuksille rauha on nyt kasvamassa suhteen päätyttyä. Vapauden ja autonomian tunne virtaa vähitellen repivän yksinäisyyden tilalle. Mutta alakuloisia, epätoivoisia päiviä, surua ja vihaakin on vielä ajoittain. Silloin tulee käyneeksi taaksejäänyttä suhdetta läpi yhä uudelleen, hahmottaa kuvaa mitä siinä oikein tapahtui. Vaikeaa on ollut hyväksyä, ettei toivoa paluuseen ole ole: narsisti ei muutu. Vaikeaa on ollut hyväksyä, että on menettänyt rakkaansa sairaudelle, hän on ikään kuin kuollut vaikka elää. Oli pakko jättää hänet. Tuskallista on myös ollut no contactin ylläpitäminen vaikka kaipaa toista vielä päivittäin. Pitää olla kärsivällinen. Hyviä päiviä tulee vaikka alakuloisina päivinä tuntuu että toivo on mennyt. Narsisti jättää vahvan jäljen, jos häntä on rakastanut. En tiedä voinko koskaan unohtaa. En tiedä rakastunko enää koskaan. Nyt on vain tärkeintä tehdä surutyö ja pitää itsestä hyvää huolta, iloita pienistä asioista ja ystävien seurasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan tuosta 24/7 huomiosta vapautuminen on helpottava tunne. Hänhän oli energiasyöppö, kuin musta aukko. Vei aikansa että autonominen hermosto rauhoittui jatkuvasta stressitilasta. Sydän hakkasi tuhatta ja sataa yötä päivää. Traumaattisen stressin oireet. Valoisat ja rauhalliset päivät, omille ajatuksille rauha on nyt kasvamassa suhteen päätyttyä. Vapauden ja autonomian tunne virtaa vähitellen repivän yksinäisyyden tilalle. Mutta alakuloisia, epätoivoisia päiviä, surua ja vihaakin on vielä ajoittain. Silloin tulee käyneeksi taaksejäänyttä suhdetta läpi yhä uudelleen, hahmottaa kuvaa mitä siinä oikein tapahtui. Vaikeaa on ollut hyväksyä, ettei toivoa paluuseen ole ole: narsisti ei muutu. Vaikeaa on ollut hyväksyä, että on menettänyt rakkaansa sairaudelle, hän on ikään kuin kuollut vaikka elää. Oli pakko jättää hänet. Tuskallista on myös ollut no contactin ylläpitäminen vaikka kaipaa toista vielä päivittäin. Pitää olla kärsivällinen. Hyviä päiviä tulee vaikka alakuloisina päivinä tuntuu että toivo on mennyt. Narsisti jättää vahvan jäljen, jos häntä on rakastanut. En tiedä voinko koskaan unohtaa. En tiedä rakastunko enää koskaan. Nyt on vain tärkeintä tehdä surutyö ja pitää itsestä hyvää huolta, iloita pienistä asioista ja ystävien seurasta.

        Olipa hyvä kirjoitus, voin hyvin samaistua noihin tunteisiin. Tunnen myös vieläkin sääliä ja sympatiaa elämäni narsuja kohtaan. Mutta täytyy vain olla terveesti itsekäs ja elää omaa elämäänsä. Oma hyvinvointi on kuitenkin niin tärkeä. Olen niin empaattinen, että jos toisen jalkaan sattuu, minunkin jalkaan alkaa sattua joten täytyy olla hyvin varovainen siitä ketä päästä elämäänsä. Empaattisen ihmisen varsinkin kannattaa varjella omaa energiaansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe