Jäin Toukokuun lopulla työttömäksi. Siitä lähtien on kahden kuukauden vuokrat maksamatta. Tilanne on edennyt haastemiehelle, ja oikeudenkäyntikuluja on kertynyt 190€. Vuokravelkaa oli siis jotain 1760€. Elokuun vuokra erääntyy 2.8. (765€), jolloin olisin n. 2500€ velkaa. Sossu maksaa suurehkon osan pois, ja mulle jää hoidettavaksi n. 1200€.
Mistä voin saada tuollasen määrän lainaa? Mulla ei tällä hetkellä ole töitä.
Tilanne on tosi huono, ja tiedän sen. En tarvitse kuittailuja, mutta jos joku tietää, niin arvostaisin tietoa tässä tilanteessa.
Tarvitsen 1200€ lainan - ei työtä
18
1797
Vastaukset
Nykyisellään tulosi ei riitä vuokrasi maksuun. Miten samat tulot riittäisi tulevaisuudessa sekä vuokran, että 1200 euron lainan maksuun. Vastaan itse kysymykseeni: Ei mitenkään.
Jos sinulla ei ole maksukykyä, niin silloin et ole lainanantajan silmissä uskottava velallinen.- 4+2
Miksi et lopputilistäsi maksanut vuokria?
- minä
Olin toukokuussa vähemmän töissä enkä saanut kuin n. puolet palkasta. Sain pitkin kesäkuuta sattumanvaraisesti asumistukea, työttömyystukea ja lomarahat. Mokasin niiden kanssa, eikä vuokra tullut maksetuksi. Mut nyt se ei ole oleellista.
Mulla on työt alkamassa taas 13.8.2013, sekä mahdollinen toinen työ tulossa siihen rinnalle. En tiiä jos auttaa et Sossu voi ehkä olla takaajana lainan kanssa? Kaikkine tukineni pystyisin maksamaan lainaa pois. Sen lisäksi, että olen perimässä mummoni kuolemasta useamman tonnin vuodenvaihteessa, jossa hoitaisin loput lainasta pois.
Eli laina on hyvin epätodennäköinen mahdollisuus?- Iha Nainen
"Mut nyt se ei ole oleellista."
Väärin.
Se on erittäin oleellista.
- 15+15
"Eli laina on hyvin epätodennäköinen mahdollisuus?"
Kenelläkään tämän palstan lukijalla ei ole inside-tietoa pankkien tulorajoista lainoille.
Oletko ollut jo yhteydessä vuokranantajaan? Tämä on erittäin tärkeätä.- Anonyymi
Ei varmaan ole, mutta on olemassa tulonlähteet joita vastaan ei saa antaa lainaa vaikka asiakkaalla olisi vakuudet pankin näkysellä.
- 166+6
Tässä on vain yksi ratkaisu, kukaan tuntematon ei tule rahaa lainaamaan noilla tiedoilla.
Kannattanee yrittää itkeä tutuille ja sukulaisille, muualta ei lainaa tipu. - minä
Vuokranantajalle oltu yhteyksissä. Kyseessä on SATO joten tuskin heruu armoa. Katellaan..
- kassalainen
Jäin itse työttömäksi elokuussa. 6 viikon kuluttua tuli ansiosidonnainen korvaus työttömyyskassalta. Kai olet jonkin kassan jäsen?.
- jim_ray
No riippuu aivan lainaehdoista. Jos nuo 35000 euroa on otettu pikavippifirmoilta niin tuskin veljesi yhtä kaameaa korkoa ja lyhyitä takaisinmaksuaikoja vaadi. Tee kumminkin kunnon lainasopimus veljen kanssa ja pidä kunniaasiana maksaa hänelle säntellisesti.
Jos veljesi suostuis lyhennysvapaaseen vuoteen voisit kaikilla ylimääräisillä rahoilla keskittyä maksamaan pois noita muita laskuja. Vuodessa pääsee eroon vaikka 10000 eurosta jos saat jonkinlaista palkkaa. Aloita pienimmistä yritä päästä mahdollisimman monesta eroon. isot korkeakorkoiset vipit kannattaa päästää perintään (esim Ferratum) ja sopia säntillinen kuukausimaksu. Korko nimittäin tippuu yli sata pinnaa ja säästät 2000 euron lainassa toista tonnia. - rillitäti
niin just vanhat jutut on ollutta ja mennyttä.,turha kommentoida
- igirirjgkreife9f98
Tällä ketjulla on pysyvämpää arvoa. On hyvä, että joku välillä nostaa näitä ketjuja ylös. Myös monet muut ovat samassa tilanteessa.
- Anonyymi
Kun tiesit tilanteesi silin heti olisit mennyt sossun.Pytänyt vuokrin toimentulona tukea.Niin että perivät sen takaisin kun tuloilasi pystyist taas maksaa.Ensimäisenä aina maksetaan vuokra ja sähkö. Jätetään pois kaikki muu.Maksuliset viihde kanavat ja rikotaan luotto kortit.Lisäksi kun tesit etukäteen et tule maksusta sevitymään.Olisit varanut ajan ilmaseen VELKA NEUVONTAAN. Joka on joka kaupungissa.Olisivat nevoneet sinua asiassasi.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409