Dacia Sandero kokemuksia olkaat hyvät

Das auto

Ajattelin laittaa kokemuksia Sanderostamme 0,9 Turbo Bensa jakoon.
Auton saimme Toukokuussa ja nyt on mittarissa 7000 km.

Vähällähän se kulkee on pakko sanoa. Lisäksi tuo moottori on aivan riittävä viemään autoa moottoritie nopeuksissa. Tehoa löytyy myös mäkiin ihan riittävästi.

Jotain häikkää oli sisätilan puhaltimen moottorin katkomisessa. Tämä tietenkin sattui kuumana kesäpäivänä. Eli n. 1 tunnin ajon jälkeen puhaltimen moottori sammui. Tässä merkki liike tuli hienosti vastaan ja hoito homman samantien pikahuollon kautta.

Ulko-ovia joutuu laittaman kiinni ihan eri tavalla, kuin perheen 1 auton ovia.

Ainoa negatiivinen asia on auton valmistajan radion herkkyys ja vakiokaiuttimien basso toisto. Eli ei yllä vaativan hifistin makuun semmoisenaan.

Kaikkinensa ollaan oltu tyytyväisiä autoon. Rahalle saatu vastine on hyvä ja kun tuo merkkiliikekin reagoi noi upeasti niin hyvälle näyttää.

Jos jollakin on tarkempaa tietoa mitä Sanderon eco kytkin tekee niin olisi hienoa jakaa se täällä. Ainakaan ohjekirja ei tarkkaan kerro mitä sähkölaitteita Eco nappi tiputtaa pois.

97

25244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DasPuavo

      Juu. Minäkin sain sandeeron viime viikolla. Ihan hyvin kärry kulkee. On nykyaikaa tuo pieni turbo moottori. Eikä siitä kärsinyt kuin mopoauton hinnan vaikka on paljon isompi ja lujempaa kulkee.
      Esitteen mukaan siinä pitäis olla etuovissa kajarit vaan eipä näy. Täytyypä avata ja kattoo. Toivottavasti ainakin johdot on.
      Huoltokirja on saatava. Meikäläinen kun ei koskaan vie kärryä huoltoon. Ainakin öljyt pitäis joskus vaihtaa. Entäs jakoketjun kiristys. Toimiikohan niinkuin mossessa. Löysätään pulttia ja veivataan kaks ja puoli kierrosta.
      Tosta eko-napista en tiedä. Täytyy joskus kokeilla mitä se tekee.

      • huoltovapaa ketju

        Ketjulle on automaattikiristin, ei tarvitse mosse ja lada kikkoja tehdä.


    • trhydfgfsh

      Stepwayssa jouttu irroittamaan koko ovipaneelin jos haluaa paremmat kajarit.


      Muissa Sandero malleissa saa pelkällä ritilän irroituksella vaihdettua.

      Joo pienellä kulkee. Tankilla vetää melkein 1000km.

    • dadfafhd

      Kartta päivitys naviin.

      Onnistuuko?

      Itse tein ohjeiden mukaan ja ei onnistunut.

    • Kaketin

      Täällä samanlainen peli. Ajettu nyt 11 tkm. Iloisesti kulkee.
      Ei tuo autona eroa muista merkeistä. Paikasta A pääsee B:hen ja pienellä kulutuksella vielä.

      • Roskaa_koko_auto

        Anteeksi onko huikea mainospläjäys kuukausien ajalta sokeuttanut. Autohan hörppi bensaa reilusti yli 7 litraa satasella. Minä jättäisin sanan "hyvä" Daciasta puhuttaessa pois. Auto tuntuu kuin ajaisi 60-luvun traktoria, jonka päälle on levitetty jonkinlainen peltikuori. Oli aivan hirveä ajokokemus, kun olen ajellut vuoden 2005 Opel Astra Sportwagonilla ja nykyisin Open Astra Sport Tourerilla (vuoden auto 2016). Uutena Dacian hinta n. 16 000 € ja ostin aikanaan Astra Sportwagonin 5-vuotta vanhana hintaan 14,500 €. Uusi 2018 Dacia verrattuna 2015 Astra Sportwagoniin on onneton, surkea, koliseva, rämisevä peltiläjä. jota en suosittele kenenkään hankkivan. Tuolla Astralla olisi ajanut suhteellisen huolettomasti, laadukkaasti, hiljaisesti ja seuraten laadukkaita ajonhallintamittareita seuraavat 5-7 vuotta, vaikka sillä olikin jo ikää 5 vuotta. Uudella Dacialla saa kuunella kolinaa, räminää, huminaa ja tuntea tuulen heiluttelevan autoa tien laidasta toiseen, vailla hajuakaan ajonautinnosta. Auto on täysromuläjä, jonka joku Suomalainen näyttelijä on onnistuneesti hokenut mainoksillaan typerien Suomalaisten aivoihin niin, että ne sortuvat ostamaan moista sontaa itselleen. Minä ostaisin ehdottomasti ennen Ladan autokseni kuin Dacia peltikasan, josta omistajalle tulee olemaan pelkkää rahanmenoa, kun erilaiset osat alkaa vain pettämään onnettoman laatunsa takia. ROSKAA!!!


      • viinamies
        Roskaa_koko_auto kirjoitti:

        Anteeksi onko huikea mainospläjäys kuukausien ajalta sokeuttanut. Autohan hörppi bensaa reilusti yli 7 litraa satasella. Minä jättäisin sanan "hyvä" Daciasta puhuttaessa pois. Auto tuntuu kuin ajaisi 60-luvun traktoria, jonka päälle on levitetty jonkinlainen peltikuori. Oli aivan hirveä ajokokemus, kun olen ajellut vuoden 2005 Opel Astra Sportwagonilla ja nykyisin Open Astra Sport Tourerilla (vuoden auto 2016). Uutena Dacian hinta n. 16 000 € ja ostin aikanaan Astra Sportwagonin 5-vuotta vanhana hintaan 14,500 €. Uusi 2018 Dacia verrattuna 2015 Astra Sportwagoniin on onneton, surkea, koliseva, rämisevä peltiläjä. jota en suosittele kenenkään hankkivan. Tuolla Astralla olisi ajanut suhteellisen huolettomasti, laadukkaasti, hiljaisesti ja seuraten laadukkaita ajonhallintamittareita seuraavat 5-7 vuotta, vaikka sillä olikin jo ikää 5 vuotta. Uudella Dacialla saa kuunella kolinaa, räminää, huminaa ja tuntea tuulen heiluttelevan autoa tien laidasta toiseen, vailla hajuakaan ajonautinnosta. Auto on täysromuläjä, jonka joku Suomalainen näyttelijä on onnistuneesti hokenut mainoksillaan typerien Suomalaisten aivoihin niin, että ne sortuvat ostamaan moista sontaa itselleen. Minä ostaisin ehdottomasti ennen Ladan autokseni kuin Dacia peltikasan, josta omistajalle tulee olemaan pelkkää rahanmenoa, kun erilaiset osat alkaa vain pettämään onnettoman laatunsa takia. ROSKAA!!!

        Kerro ihmeessä mitä kaikkea sinulle tapahtui omalla Daciallasi!


      • Anonyymi
        Roskaa_koko_auto kirjoitti:

        Anteeksi onko huikea mainospläjäys kuukausien ajalta sokeuttanut. Autohan hörppi bensaa reilusti yli 7 litraa satasella. Minä jättäisin sanan "hyvä" Daciasta puhuttaessa pois. Auto tuntuu kuin ajaisi 60-luvun traktoria, jonka päälle on levitetty jonkinlainen peltikuori. Oli aivan hirveä ajokokemus, kun olen ajellut vuoden 2005 Opel Astra Sportwagonilla ja nykyisin Open Astra Sport Tourerilla (vuoden auto 2016). Uutena Dacian hinta n. 16 000 € ja ostin aikanaan Astra Sportwagonin 5-vuotta vanhana hintaan 14,500 €. Uusi 2018 Dacia verrattuna 2015 Astra Sportwagoniin on onneton, surkea, koliseva, rämisevä peltiläjä. jota en suosittele kenenkään hankkivan. Tuolla Astralla olisi ajanut suhteellisen huolettomasti, laadukkaasti, hiljaisesti ja seuraten laadukkaita ajonhallintamittareita seuraavat 5-7 vuotta, vaikka sillä olikin jo ikää 5 vuotta. Uudella Dacialla saa kuunella kolinaa, räminää, huminaa ja tuntea tuulen heiluttelevan autoa tien laidasta toiseen, vailla hajuakaan ajonautinnosta. Auto on täysromuläjä, jonka joku Suomalainen näyttelijä on onnistuneesti hokenut mainoksillaan typerien Suomalaisten aivoihin niin, että ne sortuvat ostamaan moista sontaa itselleen. Minä ostaisin ehdottomasti ennen Ladan autokseni kuin Dacia peltikasan, josta omistajalle tulee olemaan pelkkää rahanmenoa, kun erilaiset osat alkaa vain pettämään onnettoman laatunsa takia. ROSKAA!!!

        Anteeksi onko huikea mainospläjäys kuukausien ajalta sokeuttanut.:: VOI VOI SINUA, ole hyvä ja jatka samaan tyyliin ajoneuvojesi kanssa !!!


      • Anonyymi
        viinamies kirjoitti:

        Kerro ihmeessä mitä kaikkea sinulle tapahtui omalla Daciallasi!

        Kerro ihmeessä mitä kaikkea sinulle tapahtui omalla Daciallasi!::. Ajoi Astra Sporwagonilla pahan kolarin ja sai kovan aivotäräyksen !!


      • Anonyymi
        Roskaa_koko_auto kirjoitti:

        Anteeksi onko huikea mainospläjäys kuukausien ajalta sokeuttanut. Autohan hörppi bensaa reilusti yli 7 litraa satasella. Minä jättäisin sanan "hyvä" Daciasta puhuttaessa pois. Auto tuntuu kuin ajaisi 60-luvun traktoria, jonka päälle on levitetty jonkinlainen peltikuori. Oli aivan hirveä ajokokemus, kun olen ajellut vuoden 2005 Opel Astra Sportwagonilla ja nykyisin Open Astra Sport Tourerilla (vuoden auto 2016). Uutena Dacian hinta n. 16 000 € ja ostin aikanaan Astra Sportwagonin 5-vuotta vanhana hintaan 14,500 €. Uusi 2018 Dacia verrattuna 2015 Astra Sportwagoniin on onneton, surkea, koliseva, rämisevä peltiläjä. jota en suosittele kenenkään hankkivan. Tuolla Astralla olisi ajanut suhteellisen huolettomasti, laadukkaasti, hiljaisesti ja seuraten laadukkaita ajonhallintamittareita seuraavat 5-7 vuotta, vaikka sillä olikin jo ikää 5 vuotta. Uudella Dacialla saa kuunella kolinaa, räminää, huminaa ja tuntea tuulen heiluttelevan autoa tien laidasta toiseen, vailla hajuakaan ajonautinnosta. Auto on täysromuläjä, jonka joku Suomalainen näyttelijä on onnistuneesti hokenut mainoksillaan typerien Suomalaisten aivoihin niin, että ne sortuvat ostamaan moista sontaa itselleen. Minä ostaisin ehdottomasti ennen Ladan autokseni kuin Dacia peltikasan, josta omistajalle tulee olemaan pelkkää rahanmenoa, kun erilaiset osat alkaa vain pettämään onnettoman laatunsa takia. ROSKAA!!!

        Astra on justiinsa se opelin murheenkryyni ja varsinkin käytettynä , kaveri osti 8500 eurolla käytetyn merkkiliikkeestä ja sai juosta sitä korjauttamassa kunnes takuu loppui. Vaihtoi pois eikä ole senjälkeen astraan päin vilkaissut. Lisäksi kova ruostumaan heti lokasuojien kohdilta. Automiehet pudottaa puheissaan aina ensiksi opel astran pois laskuista, muista kyllä puhutaan ja vertaillaan. Nykyisin ei sitäpaitsi enää tehdä huonoja autoja, ei tehtailla ole varaa sellaiseen toimintaan. Kaikilla suomessa myytävillä autoilla on takuut ja laadullinen tarkka valvonta, astra taas kuuluu niihin harvoihin ohilyönteihin laadun alalla.


    • Das auto edelleen

      Päivitystä peliin

      20 000 mittarissa ja hyvin on mennyt paitsi nyt..
      Jäähdytinnesteen pinta vajonnut hälytysrajalle. Vika ilmeni ensin lohkolämppärin katkoessa vikavirtasuojalla sähköt ja samana päivänä syttyi merkkivalo.

      Voisiko olla vuoto vai ihan nesteen höyrystyminen? Saavat merkkiliikkeessä tutkia, kun on tuo eka huolto ensiviikolla.

      • Elähän höttyile...

        Voisiko syynä kuitenkin olla ihan perinteinen pakkasten kiristyminen? Sait autosi 2013 keväällä jolloin lämpötila oli ihan eri luokkaa kuin nyt.
        Neste kuitenkin tiivistyy -20 asteen pakkasilla verrattuna vaikkapa 15 asteen ulkolämpötilaan verrattuna aika paljon Sanderon n. 8 litran vesitilavuudessa. Ja tuo kanamunanmuotoinen paisuntasäiliö Daciassa on poikkeuksellisen pieni. Ero säiliön puolitäytöllä (joka on oikea nestetaso) ja sillä alarajalla on vain desin korkeintaan kahden luokkaa. Tuo ero tulee helposti sään kylmetessä.


      • köyhät kyykkyyn.
        Elähän höttyile... kirjoitti:

        Voisiko syynä kuitenkin olla ihan perinteinen pakkasten kiristyminen? Sait autosi 2013 keväällä jolloin lämpötila oli ihan eri luokkaa kuin nyt.
        Neste kuitenkin tiivistyy -20 asteen pakkasilla verrattuna vaikkapa 15 asteen ulkolämpötilaan verrattuna aika paljon Sanderon n. 8 litran vesitilavuudessa. Ja tuo kanamunanmuotoinen paisuntasäiliö Daciassa on poikkeuksellisen pieni. Ero säiliön puolitäytöllä (joka on oikea nestetaso) ja sillä alarajalla on vain desin korkeintaan kahden luokkaa. Tuo ero tulee helposti sään kylmetessä.

        Kaikessa on pitänyt säästää, kananmunan kokoinen paisunta säiliö....ei juma...


      • Das lukutaito
        köyhät kyykkyyn. kirjoitti:

        Kaikessa on pitänyt säästää, kananmunan kokoinen paisunta säiliö....ei juma...

        Kananmunan muotoinen, ei kokoinen. Ehkä kannattaa avata se ala-asteen aapinen ja vähän kerrata tavaamista. By the way, oletko muuten sama trollaaja, joka epäili Dacia-tehtaan työntekijöiden lukutaitoa??


      • Step forward

        Kiitos asiallisista kokemuksista! Stepway menee tilaukseen huhtikuussa. Moottoria täytyy vielä puntaroida. Näillä kilomereillä ei diesel ole mikään järkevä vaihtoehto. Vaan olisi mukava kokeilla nakutintakin. Ei ole kokemusta semmoisesta.


      • Wake up!
        Das lukutaito kirjoitti:

        Kananmunan muotoinen, ei kokoinen. Ehkä kannattaa avata se ala-asteen aapinen ja vähän kerrata tavaamista. By the way, oletko muuten sama trollaaja, joka epäili Dacia-tehtaan työntekijöiden lukutaitoa??

        Oletko sinä se sama Spede joka provosoituu aina näihin?


      • Make up!
        Wake up! kirjoitti:

        Oletko sinä se sama Spede joka provosoituu aina näihin?

        Wake, mitä se rovosoitumisella tarkotat??


      • Fuck me up!
        Make up! kirjoitti:

        Wake, mitä se rovosoitumisella tarkotat??

        Make up, laita kirjakieltä.Ei dacistit muuta ymmärrä, kettuilevat kirjoitusvirheistäkuneivätmuutakeksi.


      • gfhfdsdffs
        Step forward kirjoitti:

        Kiitos asiallisista kokemuksista! Stepway menee tilaukseen huhtikuussa. Moottoria täytyy vielä puntaroida. Näillä kilomereillä ei diesel ole mikään järkevä vaihtoehto. Vaan olisi mukava kokeilla nakutintakin. Ei ole kokemusta semmoisesta.

        Itsellä myös Stepway jolla ajettu nyt reilu 8tkm.

        Jäähdytysnestettä jouduin sitä keltaista ostamaan myös tähän, koska
        pinta oli alentunut n. 2cm.
        Todella vähän, mutta päätin silti lisätä sitä
        siihen säiliön saumakohtaan, jossa se oli aivan uutena ollut.

        Todella pienellä kulutuksella menee ja auto on lämmin.

        Yllättävää että 0.9l koneesta tulee lämpimämpää kuin aikaisemmasta 1.8l
        koneisesta bensa autostani.

        Seuraavaa olen myös havainnut.

        Peruutusvaihde ei mene aina hyvin päälle vaan pitää painaa kytkintä
        2-kertaa.
        Tämä säätöjuttu ja sama ongelma oli eräässä toisen merkkisessäkin japanilaisessa esittelyautossa jonka ajoin.

        Laitoin silikoonia oven ylätiivisteisiin joista aiheutui nyt kitinää epätasaisella pinnalla.
        Tätä ei olisi saanut tehdä. Ovien saranat pitää kiristää ja tämä taitaa kuulua huolto
        ohjelmaan kaikilla merkeillä.

        Muuta raportoitavaa ei ole.

        Niin olen autoon erittäin tyytyväinen.


      • Make up!
        Fuck me up! kirjoitti:

        Make up, laita kirjakieltä.Ei dacistit muuta ymmärrä, kettuilevat kirjoitusvirheistäkuneivätmuutakeksi.

        Fuck: provosoituuko provo?


      • Anonyymi
        gfhfdsdffs kirjoitti:

        Itsellä myös Stepway jolla ajettu nyt reilu 8tkm.

        Jäähdytysnestettä jouduin sitä keltaista ostamaan myös tähän, koska
        pinta oli alentunut n. 2cm.
        Todella vähän, mutta päätin silti lisätä sitä
        siihen säiliön saumakohtaan, jossa se oli aivan uutena ollut.

        Todella pienellä kulutuksella menee ja auto on lämmin.

        Yllättävää että 0.9l koneesta tulee lämpimämpää kuin aikaisemmasta 1.8l
        koneisesta bensa autostani.

        Seuraavaa olen myös havainnut.

        Peruutusvaihde ei mene aina hyvin päälle vaan pitää painaa kytkintä
        2-kertaa.
        Tämä säätöjuttu ja sama ongelma oli eräässä toisen merkkisessäkin japanilaisessa esittelyautossa jonka ajoin.

        Laitoin silikoonia oven ylätiivisteisiin joista aiheutui nyt kitinää epätasaisella pinnalla.
        Tätä ei olisi saanut tehdä. Ovien saranat pitää kiristää ja tämä taitaa kuulua huolto
        ohjelmaan kaikilla merkeillä.

        Muuta raportoitavaa ei ole.

        Niin olen autoon erittäin tyytyväinen.

        -nuo toimintakertomukset Dacia Sanderosta on kirjoitettu esm. 19.1.2014. Eihän silloin ollu edes vielä Sanderossa 0,9l kolmipyttystä moottoria ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -nuo toimintakertomukset Dacia Sanderosta on kirjoitettu esm. 19.1.2014. Eihän silloin ollu edes vielä Sanderossa 0,9l kolmipyttystä moottoria ????

        Kyllä 0,9 Tce oli v. 2014


      • Anonyymi
        Elähän höttyile... kirjoitti:

        Voisiko syynä kuitenkin olla ihan perinteinen pakkasten kiristyminen? Sait autosi 2013 keväällä jolloin lämpötila oli ihan eri luokkaa kuin nyt.
        Neste kuitenkin tiivistyy -20 asteen pakkasilla verrattuna vaikkapa 15 asteen ulkolämpötilaan verrattuna aika paljon Sanderon n. 8 litran vesitilavuudessa. Ja tuo kanamunanmuotoinen paisuntasäiliö Daciassa on poikkeuksellisen pieni. Ero säiliön puolitäytöllä (joka on oikea nestetaso) ja sillä alarajalla on vain desin korkeintaan kahden luokkaa. Tuo ero tulee helposti sään kylmetessä.

        8 litran vesitilavuudet oli 60 luvulla ,,,, päivitä tietokantaasi !!


      • Anonyymi
        köyhät kyykkyyn. kirjoitti:

        Kaikessa on pitänyt säästää, kananmunan kokoinen paisunta säiliö....ei juma...

        Kaikessa on pitänyt säästää, kananmunan kokoinen paisunta säiliö....ei juma........kuules pelle päivitä vähän tietojasi 2000 luvun autojen vesitilasta ,sulla ei vaikuta olevan siitä mitään tietoa,niin miksi tulla sitten foorumille höpöttämään !


      • Anonyymi
        Elähän höttyile... kirjoitti:

        Voisiko syynä kuitenkin olla ihan perinteinen pakkasten kiristyminen? Sait autosi 2013 keväällä jolloin lämpötila oli ihan eri luokkaa kuin nyt.
        Neste kuitenkin tiivistyy -20 asteen pakkasilla verrattuna vaikkapa 15 asteen ulkolämpötilaan verrattuna aika paljon Sanderon n. 8 litran vesitilavuudessa. Ja tuo kanamunanmuotoinen paisuntasäiliö Daciassa on poikkeuksellisen pieni. Ero säiliön puolitäytöllä (joka on oikea nestetaso) ja sillä alarajalla on vain desin korkeintaan kahden luokkaa. Tuo ero tulee helposti sään kylmetessä.

        Sanderon n. 8 litran vesitilavuudessa. ....heiitäkää täällä tuollaiset pirun höpötykset,ei edes vanhassa Volvo 142 mallissakaan ollut noin paljoa vettä. Citroen Id 19 on lähellä tuota 8 litran luokkaa !


      • Anonyymi
        Elähän höttyile... kirjoitti:

        Voisiko syynä kuitenkin olla ihan perinteinen pakkasten kiristyminen? Sait autosi 2013 keväällä jolloin lämpötila oli ihan eri luokkaa kuin nyt.
        Neste kuitenkin tiivistyy -20 asteen pakkasilla verrattuna vaikkapa 15 asteen ulkolämpötilaan verrattuna aika paljon Sanderon n. 8 litran vesitilavuudessa. Ja tuo kanamunanmuotoinen paisuntasäiliö Daciassa on poikkeuksellisen pieni. Ero säiliön puolitäytöllä (joka on oikea nestetaso) ja sillä alarajalla on vain desin korkeintaan kahden luokkaa. Tuo ero tulee helposti sään kylmetessä.

        Voisiko syynä kuitenkin olla ihan perinteinen pakkasten kiristyminen?........Kerro muillekkin mistä pirusta sinä keksit että nykyään on 8 litran vesitilavuuksia autoissa , se kuule oli 60 lukua se !!


    • JenkkiDacia?

      Pitääkö sitä lähteä heti elvistelemään isolohkolla, V8 röpöttää ja bensaa ja kumia palaa.

    • 330d ja hajis

      E V V K

    • pappa s50

      Yllätyin positiivisesti tähän "rellun" 0,9L:seen moottoriin. Sandero Stepwei vie vähän polttoainetta(bensaa) pienissä nopeuksissa. Moottoritiellä korkea kori lisää tietysti kulutusta. Polttoaine-mittarin määrän tunnistin vaihdettu takuutyönä.Yllättävän lämminkin auto on ja pirteä.Käy tasaisesti,vaikka vain 3-syl.Olen ollut tyytyväinen autoon.

    • ajh

      Mitä luokkaa 0.9 Tci-koneisen Sanderon/Stepwayn kulutus käytännössä on (maantiellä, kapuungissa, seka-ajossa)?

      • gfndgnng

        Itse olen päässyt eco-asetuksella 4.8l kulutukseen maantieajossa.

        Sekalinen ajo näin talvella 5.8l ajotietokone, sis jaupungi ja maantie.

        Eli käytännössä jos yli 6l saa tietokoneen näyttämään, niin silloin ei
        osaa ajaa, tai on ajanut kaasu pohjassa motarilla.


      • Step forward
        gfndgnng kirjoitti:

        Itse olen päässyt eco-asetuksella 4.8l kulutukseen maantieajossa.

        Sekalinen ajo näin talvella 5.8l ajotietokone, sis jaupungi ja maantie.

        Eli käytännössä jos yli 6l saa tietokoneen näyttämään, niin silloin ei
        osaa ajaa, tai on ajanut kaasu pohjassa motarilla.

        Kiitos tiedoista! Kävin tilaamassa Stepway Glacier White 0,9 Tc:n tuossa 7.3. Päivittelen pikkuhiljaa kokemuksia sinne RTF:n puolelle, kunhan saan auton tuossa touko-kesäkuussa.


    • Romut ruotuun

      pappa s50 Varo ettei se "pirteä" romuläjä lähde lapasesta ! Siinä voi käydä huonosti jos sattuu törmäämään johonkin lastulevyä kovempaan kohtaan :D

      • Crescent kebne

        Romut ruotuun-teini. Varo ettei se Aixam kaadu pyörätiellä mummon rollaattoriin. Ai niin, ei ajolupaa..sori...


      • 650t

        Niin Ruostuu Mersukin.


    • Setä neuvoo

      Mulla on ollut Sandeero elokuusta 2013 lähtien. Hyvin kulkee suoraan ja vakaasti. Turbossa oli hiukan totuttelemista mutta pian sen oppi. Potkua löytyy kierroksilla 1700-2500 ja ihan riittävästi. Ainoa huono puoli on lokarit edessä ja takana. Kovaa muovia jossa sora ropisee. Maksoin naapurin pojalle pari hunttia kun sutas Bilteman paksua tököttiä. Enää ei ropise. Suosittelen.

    • nehbetye

      Oma Stepway menossa nyt ensihuoltoon hinta 250e Laakkosella.

      Talvirenkaisiin laitoin aluvanteet jotka puoli tuumaa leveämmät kuin nämä
      kapseli "aluvanteet".
      Ajettavuus muuttui vielä paremmaksi.
      Nyt menee kuin juna.


      Mitään ylimääräistä ei ole ollut, kuin tämä pakin säätö.

      Tyytyväinen olen.

    • Kehu kehu nyt !

      Nyt kaikki Dacia hörhöt kehumaan tänne omaa "superautoaan" kun on tämä "first of april " päivämääräkin sopiva.Ainahan te kus etatte muulloinkin mutta tänään kun on oikea päivä eli Aprillipäivä niin järkiautoilijatkin tajuavat paremmin mikä on meininki.

      Tosin harva normaalijärjellä varustettu kunnon autolla ajava on voinut hymyilemättä lukea noita sekundakiesin ylistyspuheita !

      • Palamatontotuus

        @Kehu kehu nyt.
        Jos tiedät jotain linkkiä tai totuuteen pohjautuvaa vinkkiä Dacian vioista postaa me tähän vitjaan. Muussa tapauksessa jätä mutuiluessot itsellesi ja pysy poissa!


      • Mopollakin pääsee
        Palamatontotuus kirjoitti:

        @Kehu kehu nyt.
        Jos tiedät jotain linkkiä tai totuuteen pohjautuvaa vinkkiä Dacian vioista postaa me tähän vitjaan. Muussa tapauksessa jätä mutuiluessot itsellesi ja pysy poissa!

        Eikös tämän Sanderon kuljettamiseen riitä mopokortti ellen muista väärin ?


      • Sjkdacia
        Mopollakin pääsee kirjoitti:

        Eikös tämän Sanderon kuljettamiseen riitä mopokortti ellen muista väärin ?

        Onko sulla?


      • Mikä kortti ?
        Mopollakin pääsee kirjoitti:

        Eikös tämän Sanderon kuljettamiseen riitä mopokortti ellen muista väärin ?

        Jaa jaa.Tarvitaanko siihen ylipäätään minkäänlaista korttia ?


      • stepway-automatic

        Ei auton ajamiseen korttia tarvita vaan taitoa ja pientä riskinottokykyä.


      • Anonyymi

        Nyt kaikki Dacia hörhöt kehumaan tänne omaa "superautoaan":::::::. Kuuleppa aprillimies, taisi olla oma synymäsikin aprillipäivänä ja tarinasi sitä myötä ,eihän sinulta voi silloin muuta odottaakkaan kuin tuollaista !!


    • Fiataddic3

      @Mopollakin pääsee: Kuinka paljon henkisiä voimavaroja kului älynväläykseesi?. Kaikki meni, vai?.

    • Justus4852

      Sanon tässä näille provoille (pullistelijoille) tällä Suomi 24 Dacia palstalla näin. Dacioitten myynti kasvaa lähivuosien kuluessa niihin lukemiin että teidän verenpaineet pullistelijoitten keskuudessa on yli riskirajan jos ajatusmaailma ei ole muuttuakseen : Tämä ei tietenkään koske nimim.OSSSSIA eikä pilkkuvirheen korjaajaa, hehän sekoilevat aivan eri asioissa !!!!

      • stepway

        Audeissa on paljon moottori vikoja ja myös etupään tukivarret eivät kestä.


    • DasAudi

      Romanialainen pysäytti minut ja kysyi rahhoo,kysyin mitä sie multa kysyt.Sano että tunnisti automerkin kun he aina romaniassakin ruinaa dacia kuskeilta rahaa.Audi mersu ja bemu miehiltä eivät uskalla pyytää kun sanovat:tossa on tie lähe hankkimaan...Dacia on siis kerjäläisen auto,näinhän tämä tuli todistettua....Vaihdoin saman päivän aikana dacian pois ja hain suzuki vitaran mistä hajosi jäähdytin 2 päivän päästä.....pitänee ostaa näköjään kalliimpi kulkine kuin romaani tai japsi...

      • Daciatheonandonly

        " Dacia on siis kerjäläisten auto" Eikös ne kerjäläiset kerjänneet Dacia-kuskilta? Siis Dacia oli jonkun järkevän ja asiallisen kaverin auto, jolta kerjäläiset vaan yritti kerjätä rahaa, koska tajuavat, että Daciakuskille on JÄÄNYT rahaa, kun ei ole ostanut velkavetoista saksalaista kalliisti ylläpidettävää kullinjatketta. :-) !


    • ygygygy

      Naapuri hommas Dacia Loganin, eipä näytä naamä väärässä ajelevan, en ole kerennyt haastatteleen.

      • RomaaniKaara

        Ei niin olekaan kun pelkää niin paljon auton kauheaa ajettavuutta!


    • tgjgöoyöi

      Yllättävän vaisua on vain markkinointi kun paraatiovesta kyllä tarjotaan Saksalaista ja Ruotsalaista Premiumia ja lähinnä hintavia vaihtoautoja ensin tarjotaan jos ostajalla yli 15000 budjetti.

    • Justus4852

      Nimim. Dac Audi:lle. Eiköhän se ole näin että Romanialaisetkin jo tietää MersuAudi BMW miehet ovat köyhyysrajalla niin paljon ettei niiltä kannata edes pyytää. Tämä' tietenkin olis eri juttu jos nämä kalliimmat vikapesät olis ostettu vaikka ylimääräisillä rahoilla mutta 70% näistä on vain tavallisia duunareita jotka joutuu sitten säästämään jokapäiväisessä elämässä ja sitten kun vikoja korjautetaan niin rähinää riittää varaosatiskillä. Sanonta se on sekin ettei Suomalaisella ole varaa ostaa halpaa. HA HA HAAAAAAAA !!!!!!

    • etsillaitaas

      Niinpä!! Kyllähän niitä audeja, bemareita ja mersuja biisaa mutta suurin osa niistä on rahoitusyhtiöiden autoja tai leasing autoja. Siinä sitten tingitään muusta elämästä kun maksellaan premium merkkien osamaksuja pois ja arvo tippuu ihan silmissä vauhdilla mitä ei ehdi lainaa lyhentää!! No huvinsa kullakin ja jos rahaa haluaa tuhlata johonkin premium merkkiin niin siintä vaan! Mä mielummin käytän ne rahat lomamatkoihin ja elämänlaatuun täällä suomessa! Ei ole tarvetta elvistellä millään munanjatkeella. Ps ...itsellä on Nissani mutta mikä ettei voisi ostaa Daciaa kun halvalla saa!!

    • DaciaVoittaa

      Kyllä Dacia mielestäni Suzuki vitaran hakkaa mennen tullen....

      • Eimuuhunpysty

        Telkkarissa mainostivat dacian kelpaavan enää ruohonleikkuriksi. Ei riitä hevosvoimat muuhun. Ajettava umpikopillinen ruohonleikkuri.


    • Helsingin-herra

      Moro, miten mahtaa 90tce Sandero Stepwayn paukut riittää 4,15m vene trailerin liikuttamiseen ja luiskalta ylös nousemiseen, kun traileri on vedessä?
      Kyselin alustavasti ohjelmointia ja alle 500e saa 107hv/175Nm.
      Tuo vääntö on se kysymysmerkki, sitä kun ei liikaa ole..
      Onko auto muuten minkä kokoinen tiloiltaan ja tilan käytöltä? Moottorilehden artikkelia enempää en kyseisestä autosta tiedä. Siisti se on ainakin ulkonäöltään ja hinnaltaan 👍

      • ajabdacistienonni

        Sillä ei saa paikasta a nostettua venettä paikkaan b.


      • v40t4
        ajabdacistienonni kirjoitti:

        Sillä ei saa paikasta a nostettua venettä paikkaan b.

        Kokeile samaa 3-pyttyisellä VAG:lla, niin ei sekään ole mikään paras vetojuhta .


    • Justus4852

      Helsingin-herra : Käyt ensin tutustumiskierroksen myyjänluona ja koeajat Stepvayn niin saat oman käsityksesen autosta . !!!

    • Justus4852

      Minä uskaltaisin pian väittää että Sanderossa ei ole 8 litran vesitila . Se aika varmasti on ohi . 900 kuutioinen kone peltin alla voisi noin arvaten olla 3,5-5,0 litraa. Jos siellä on 8 litraa niin laajeneminen olisi 0,8 litraa kuumana ja silloin puhutaan jo aivan muusta paisuntapöntön koosta !!!!

    • Justus4852

      Otin selvää vesitilasta 1,2 Cliosta vm-12 ja siinä on 5 litraa nestettä, että eiköhän tuo minun arvaus ole oikea !!!!

    • koululainen9v

      Tuntuu, että meitä kusetetaan täällä Härmässä. Katselin Brittien Dacia hintoja, Sandero alkaen 5995 sterlingiä.
      Repikää siitä.

      • akauppais

        Saman se maksaa täällä nettona, se kaksi tonnia on täkäläisen kauppiaan ylimääräinen kate.


    • hyvä.pirssi

      Nyt tasan viikon ollut Stepway tce90 easy-R ja auto on parempi mitä osasin odottaa. Todella hyvä ajaa ja varusteet riittävät.
      Ei voi kuin tykätä! n.17 tonnilla uusi peli. Ei ole valmiiksi muiden paskoma ja pieksetty. Käytetty on aina käytetty ja uusi aina uusi.

      • Odottava_ukko

        Minä tilasian saman auton jo toukokuun 20 päivä ja kaikilla lisäherkuilla (melkein). En vaan ole autoa vieläkään saanut :( Odottavan aika käy pitkäksi!
        Kehuit autoa että on hyvä. Entä tuo automaattivahteisto?


      • Opettaja-

        Lause päättyy pisteeseen.


    • muitakinonkyl

      Kuinka sinä noin paljon sait rahaa siihen? 17 tonnia?
      Tuo mallihan on 14.198, eli 3000 edestä varusteitako päälle vai mitä?
      Aika paljon Dacian pikkuautoksi?
      https://www.dacia.fi/hinnasto/

      • hyvä.pirssi

        metalliväri (400€) pakkikamera (350€) lämmitinpaketti (1020€) hilppeitä (n.200€) toimituskulut (600€).
        äkkiä niistä tulee lisää hintaa. Vielä on talvirenkaatkin ostamatta.

        perus sanderon saa 9990€ tk. (600€)


    • muitakinonkyllä

      Ok, ymmärrän, saahan autoon meneen rahaa vaikka alkuhinta on alhainen, on keskyynärnojaa, hälytintä, roiskeläppäsarjaa, ilmanohjaimia ikkunaan, sumuvalojen kehystä, tavaratilan verkkoa kynnysistaa jne.
      Sitä en arvannut että metalliväristäkin joutuu maksaan, onhan ne kaikki värit metallivärejä yhtä lukuunottamatta, se yksi valkoinen.

      Kuinka tuon automaatin kanssa pärjää? Kuinka kepeästi se vaihtaa. Kuin monta vaihdetta siinä on?
      Tarkoitan miten maantiellä, missä kierrokset liikkuu on kun ajaa 100-120?
      Olen tosissani odottelemassa tuota Loganin Stepwayta automaatilla että pääsis kokeileen.

      • Jussi..69

        Kävin koeajamassa Logan MCVn 0.9TCe koneella ja automaatilla, rauhallisesti ajaessa ok, mutta kiihdytettäessä normaalisti laatikon vaihtaessa meno hyytyy epämiellyttävästi.
        En maksaisi yhtään lisää tuosta lootassa.
        Muutoin moottorin puolesta auto oli ok, tehoa ihan riittävästi. Hieman mieluinen moottoritiellä, suuntavakavuus heikompi kuin vanhassa 400tkm ajetussa Accordissani, mutta hintalappu uutena on noissa eri eli kyllä Dacia hintaansa nähden ok on.


    • ropottiloota

      kannattee käydä kokeileen. jos omaa rauhallisen ajotyylin niin kaupunkiajossa melkein kuin vanhemmalla turbiiniautomaatilla ajelisi.

      • relluntomaatit

        Repäsevät vaihdot alkaa 50tkm jälkeen.


    • mikasjkl

      vuoden ollu dacia sandero stepway diesel. oli 39000 ku ostin. nyt 62000. On kyllä ehdottomasti paras auto mitä ikinä ollu. en vaihtas mistään hinnasta! Vaimolle laitetaan piakkoin samanlainen.

    • Jannei76

      Ostin sandero stepwayn tossa viikko sitte ja yllätti positiivisesti niin tehoiltan kuin tasaisella kulkemisellan. Turbo kun alkaa jauhaa niin voin saoa että omistamani 2010 luvun 1.8 l bensakoneet hakkaa mennen tullen. Siitä huoltokirjasta kun joku kyseli niin eipä sellaista mukana tule vieläkään. Ohjekitjan takana on kyllä tilat mihin merkataan huollot muttei niissä ole mitään kilsoja eikä muuta infoa että millon pitäs mitäki tehä. No se ensi huolto nyt sitte vissiin on 20 000km kohdalla? Eli meikälisellä parin vuoden päästä😁. Koitin myös ettiä ohjekirjasta minkälaisia polttimoita on missäkin kulmassa. En löytnyt. Etu pitkät on kylllä aika persiistä, vois 100 w lyödä tilalle ku tietäs mitä mallia. H7? Eco napin kanssa kerkee ihan hyvin silläkin mutta ero on järkyttävä kun ottaa sen pois noin niinku parin päivän ajelun jälkeen.

      • huimaheimo

        Ostin Dacia Logan MCV TCe-90 Ambiance Varustuksella ja kaupan yhteydessä sellaisen dokumentin kuin Takuu-ja Huolto-ohjelma jonka etusivun yläreunassa on takuuehdot ja rajat.

        Puolivälissä sivua on ajoneuvon Huolto- ohjelma joka on sama kaikille malleille joko ajettujen kilometrien mukaan tai ajan mukaan eli ensimmäinen huolto 20 000 km tai yksi vuosi.
        Käyttöohjekirjan sivulla 5.15 alkaen löytyy tiedot polttimoista, polttimoiden koot ja miten ne vaihdetaan. Etuvalojen polttimoiden tyyppi on H7 Käyttöhjekirja kehoittaa käyttämään ehdottomasti U.V.55W suojattuja polttimoita jottei valojen mouvinen suojus vioitu.
        Eco napilla on todellakin merkittävä vaikutus ajoon, minkä verran kulutus noussee ajettaessa ilman Ecoa kilometrejä on takana vasta1100 joten kokemukset ovat vielä vähäisiä


      • Anonyymi

        Jannei76 ja muut jotka aikoo vahvistaa etuvaloja: Ottakaa ensin selvää onko autossanne valorelettä vai meneekö valojen virta suoraan katkaisijasta kuten suurimmassa määrin kohta kaikissa autoissa on näin. Ne ei ne valokatkaisijat ole ylimitoitettuja ja nyt kun umpiot ovat muovia niin.......kustannuksia tulee... ! Biltemalla oli aiemmin ainakin sellainen relepaketti kaapeleineen H4.lle joka ottaa virran akusta tai laturista ja ja silloin normaali lamputkin palavat kirkkaammin ja se kestää 100 wattisetkin silloin ei savua enää katkaisijat jos umpiot kestää !!


    • Jonttukin

      Dacia Sanderolla 110 000 km ja tässä korjaukset.
      Autoon on tehty seuraavat huollot.
      Öljyt ja suodattimet 20 000 km välein
      Jarrulevyt ja palat 80 000 km kohdalla
      Yksi sarja molempia rengassarjoja
      103 000km kohdalla Valojen viiksi 120€ (Joka osoittautui kestotestissäkin rikkimenneeksi)

      Auto on jopa ylittänyt asetetut tavoitteet. 60 000km oli ajatus vaihtaa uudempaan, mutta auto jäi. Silloin tarjottu hyvitys oli 7300€ joten ei tuo hinta euroissa paljoa laske vaikka % se voikin tuntua ihan normaalille. Kuitenkaan yhtään autoa en ole % ostanut vaan aina on € joutunut laittamaan.
      Nyt huomaa turbon 0.9 koneessa hieman äänen muuttuneen.

      Mitä pieniä vikoja tai ominaisuuksia on tullut esille?
      Takaluukun lukko tarvitsee lukkoöljyä niin pelaa. Stereot ovat ihan syvältä...ja istuin mukavuus näin 189 cm on huono.Rengasmelu talvella kuuluu sisälle. Manuaalinen peilien säätö on syvältä. Saisi olla peilien sähköinen lämmitys.

      Missä auto on hyvä? Moottori, korkea maavara ja lämmin/kylmä tarpeen mukaan. Kulutus ja osat halpoja.
      Levyt ja palat ei olleet kuin 300€ töineen..
      Voiko suositella?
      Asenteen ollessa kunnossa kyllä.
      Perheen 2 autona ihan mainio peli.
      1 autoon Ford Mondeo 2.0 diesel parempi se ei ole. Vaikka Mondeossa on nytkin ongelmia saada jäätyneet ovet auki. Mondeo myös webastoakin hyödyntäen lämpenee huonommin kauounkiajossa kuin tuo.

    • Karmearakkine

      Enimmäinen ajokokemus Dacia Stepway 0,9 l robottivaihteilla oli hirvittävä pettymys. Auton ajaminen muistuttaa lähinnä ajamista traktorilla, jonhon on päälle kyhätty peltikuori. Minä syvästi säälin ihmisiä, jotka saadaan puhuttua ostamaan Dacian romuautoja. Niissähäm mittareitakaan hädin tuskin saa mitään tolkkua. Paskan ruskea haljulla taistavalolla varustetut ja takuulla historian ensimmäiset toteutetut nestekidenäyttöiset näytöt, joista selvästi lukeminen ei ole mahdollista edes suurennuslaseilla. Vaihdekeppi ja vaihteet on kuin lasten leikkiautosta poimittuja. Aivan puhtaasti ja aidosti täysin roskaa koko auto. Ihmiset laittavat rahansa sontaan Dacian hankkiessaan. 16 000 € budjetilla saa loistavia käytettyjä autoja, joihin voi luottaa ja joissa on oikeasti laatua verrattuna Dacia romukasaan. Ostakaa ennen vaikka volkkaria, toytaa, skodaa tai Opelia 3-5 vuotta käytettynä, niin saatte rahalle oikeasti vastinetta. Daciassa rahanne menee tunkiolle samantien.

      • 33ggy

        Höpsis.


      • suosittelenooppelia

        Muuten asiaa, mutta opeli ollut ainoa auto joka jätti välille tuon tuostakin ja aina sai jännittää pääseekö perille. Vikavaloa mokomasta ei saanut sammumaan liike enkä minä.


      • Anonyymi

        Enimmäinen ajokokemus Dacia Stepway 0,9 l robottivaihteilla oli hirvittävä.. Pääasia että itse pysyt irti Daciasta kun se noin ottaa voimille ja anna toisten tehdä omat päätöksensä itse niin pitkään kun kukaan ei elä sinun varoilla !!


    • Daciamäni

      Opel ei oo auto...

    • Duster_TCe_125_4x4

      Mitä vuosimallia Stepwaysi mahtaa olla?
      Ostin 2018 Dusterin eikä siinä ole mitään mainitsemiasi vikoja. Hyvin kiihtyy liikennevaloissa ja moottoritiellä. Olen 40v ajellut eri autoilla (2xWartburg, Toyota Land Cruiser (pitkä), Talbot, 2xFiat, 2xFord, 2xOpel, 2xCitroen ja 1 Pösö) eikä Duster häviä muussa kuin istumapaikoissa (vaihdossa meni 7-paikkainen tila-auto, kun siitä puuttui 4-veto).

    • Tyytyväinen

      Itse ostin 2012 DACIA Sandero vm2012
      1,6 Hi-Flex 105hv auton ja olen ollut täysin tyytyväinen. Takana on jo 137000km ja ainoastaan kerran auto jättänyt lähtemättä ja jäi parkkipaikalle. Sekin oli omaa tyhmyyttä, kun en vaihtanut akkua uudempaan ajoissa (oli alkuperäinen ja silloin ikää 5v).. Auton ostin uutena ja olen joutunut ostamaan uutta osaa seuraavasti:
      -Alapallo (1kpl)
      -Raidetangon pää (1kpl)
      -Pyyhkijät (2kpl)
      -Ajovalojen polttimot (4kpl)
      -Jarru/parkki polttimot (2kpl)
      -Vilkun polttimo (1kpl)
      -Akku (1kpl)
      -Öljyt ja suodatin vaihdettu 20 000km/ 1vuosi
      -Jakohihna ja vesipumppu 100 000km
      - 4kpl kesärenkaita ja 4kpl talvirenkaita

      Ja siinä koko auton historian huollot ja hankinnat. Ja kun jotkut "tietäjät" väitti että öljyt on vaihdettava tiheämmin, kun käyttää polttoaineena E85/RE 85 bensaa, se ei pidä paikkaansa.

      E85/RE 85 bensan Faktoja:

      -Öljyt vaihdettu 20 000km kohdalla ja ovat vielä olleet yllättävän puhtaat
      -Käynnistyy talvella ilman ongelmia
      -kulutus omassa sekalaisessa ajossa 8.2L/100km ja se on laskettu 3000km ajon/tankkauksien perusteella, eikä mitään ajotietokone/esite propagandaa..
      10/2018 autoni läpäisi katsastuksen ilman moitteita, silloin mittarissa 126000km.
      Kilometreistä noin 1/4 osa on ajettu sorateillä, eli muutakin ajoa, kun pelkkää silloista asfalttia..

      Autosta arvosanaksi 4/5.
      Olen täysin tyytyväinen Daciaan merkkinä ja tulen merkissä pysymään. Luotettavuus ja hinta sen ratkaisee itselläni.

      Minulle auto on kulkuneuvo ja työkalu, ei kikkelin jatke tai egon nostattaja.
      Olen huvittuneena seurannut/käynyt keskustelua, varsinkin Saksalaisten autojen omistajien kanssa, kun sillä omalla autolla yritetään saada aikaan ihailua/statusta.

      Huoh. Ehkä joskus Saksalaisten omistajat lopettaa mustasukkaisuuden ja kasvattaa munat.

    • Anonyymi

      Jos audikuski halvaksuu daciaa kun se tehdään romaniassa niin kannattaa audimiehen muistaa että audin moottori tehdään unkarissa. Kannattaa kai maksaa itsensä kipeäksi kun ostaa audin. Kun muistaa tämän niin ei ole ihme kun moottorit ei kestä ja öljyä menee reippaasti. Vaihteistokaan ei kestä ja osat on kalliita.

      • Anonyymi

        Voi poeka jos sun vaihtoehdot on dacia ja audi. :DDD


      • Anonyymi

        Voi poeka jos sun vaihtoehdot on dacia ja audi. :DDD


      • Anonyymi

        audin moottori tehdään unkarissa. .....ja männät varmaankin on jostain Ural moottoripyörästä,siis kopiona tehty sota ajan Zundapin männistä !


    • Anonyymi

      Ois se aika naurettavaa jos ei alle 10tkm ajettuna kulkis. :D

    • Anonyymi

      Joo ...

      Itellä ollu Dacia Sandero Stepway ja on vieläkin. Vuosimalli 2020 ja toimii kuin junan vessa.

      Tuuliherkkähän se on, mutta onpa maavaraa, jotta voi ajella mettäteillä. Luotettava on ollu - toistaiseksi.

    • Anonyymi

      Pidän Daciastani hyvää huolta. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. aivan loistava kärry hintaansa nähden. Tykkään..

    • Anonyymi

      minulla on Dacia Logan farmari diesel kilometrejä tullut 225000 ei vielä mitään
      remonttia vain normaali huoltotoimet ennen ajoin mersuilla mutta olen tienannut
      melkoisen määrän rahaa kun tämä Romanian ihme vie noin puolet vähemmän löpöä
      kun edellinen mersuni kokeilen kauanko dacia kestää ja ostan taas uuden .

    • Anonyymi

      Dacia on hjyvä. Not. Ankee on, sisusta muovinen, härpäkkeet puuttuvat eikä niitä saa edes rahalla daciaan. Kaiken kruunaa rombatin heikkotehoinen akku ja rumpujarrut takana.

      • Anonyymi

        Dacia on hjyvä. Not. Ankee on, ....ON HYVÄ ETTÄ KIRJOITTELIT NOINKIN MONTA RIVIÄ, SE KERTOI JO MITÄ ON TIETÄMYKSESI AUTOISTA


    • Anonyymi

      On täällä lapsellista porukkaa kun mollataan toisten autoja ja ruvetaan kinaamaan kun joku kertoo miten oma auto on pelittänyt. Ei kovin aikuista käytöstä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4944
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      66
      912
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe