Olen 17-vuotta vanha. Tiedän, että autokoulun voi aloittaa tässä iässä. Mitä voin suorittaa, ennen täysikäisyyttä? Onko kannattavaa aloittaa ennen 18 vuotis synttäreitä?
Koska voin aloittaa autokoulun?
19
6757
Vastaukset
- mopopoikaräikkönen
Ajoluvan hankinnan voi aloittaa 6 kuukautta ennen kuin täyttää 18 vuotta (B-luokan ajo-oikeus).
Se milloin aloittaa ajoluvan ajamisen riippuu milloin sen kortin haluaa, teoria kokeen voi suorittaa syntymäpäivänä, insinööri ajon sen jälkeen koska vain saa ajan.- ---
Väärin. Hankinnan voi aloittaa vuotta ennen synttäreitä. Ja teoriakokeeseen voi mennä kuukautta ennen. On sitten oma asia onko järkevää aloittaa vuotta ennen.
- asddfghj
--- kirjoitti:
Väärin. Hankinnan voi aloittaa vuotta ennen synttäreitä. Ja teoriakokeeseen voi mennä kuukautta ennen. On sitten oma asia onko järkevää aloittaa vuotta ennen.
Juu. Laki on varmaan muuttunut siitä, kun ajoin kortin. Mutta ainakin silloin sanottiin, että sopiva aika aloittaa autokoulu olisi 3-4 kk ennen synttäreitä. Itse aloitin vajaa 3 kk ennen, se oli just sopiva aika. Jos nykyään sitten aikaisemmin, kun kirjalliseen pääsee jo kuukautta ennen?
- frefewf ew
asddfghj kirjoitti:
Juu. Laki on varmaan muuttunut siitä, kun ajoin kortin. Mutta ainakin silloin sanottiin, että sopiva aika aloittaa autokoulu olisi 3-4 kk ennen synttäreitä. Itse aloitin vajaa 3 kk ennen, se oli just sopiva aika. Jos nykyään sitten aikaisemmin, kun kirjalliseen pääsee jo kuukautta ennen?
Itse suoritin B-kortin 2007 opetuluvalla
Aloitin sen suorittamisen noin 2 kuukautta ennen synttäreitä, ja kuukaus ennen synttäreitä käytiin teoriakoe ja pari viikkoaennen synttäreitä ajokoe...
Tosin kortti suoritetitin "ripeällä tahdilla" mutta silti, 2kk ennen synttäreitä on siis hyvä aika aloittaa - ---
frefewf ew kirjoitti:
Itse suoritin B-kortin 2007 opetuluvalla
Aloitin sen suorittamisen noin 2 kuukautta ennen synttäreitä, ja kuukaus ennen synttäreitä käytiin teoriakoe ja pari viikkoaennen synttäreitä ajokoe...
Tosin kortti suoritetitin "ripeällä tahdilla" mutta silti, 2kk ennen synttäreitä on siis hyvä aika aloittaaMiten voit käydä ajokokeen ennenkuin olet täyttänyt 18 ?
- tarkennetaan vielä
--- kirjoitti:
Miten voit käydä ajokokeen ennenkuin olet täyttänyt 18 ?
Tai siis synttärit oli 24.7 ja ajokoe 17.7 eli ei ihan kahta viikkoa etukäten, mutta kuitenkin, ennen synttäreitä siis
- muu vaara
tarkennetaan vielä kirjoitti:
Tai siis synttärit oli 24.7 ja ajokoe 17.7 eli ei ihan kahta viikkoa etukäten, mutta kuitenkin, ennen synttäreitä siis
laitatko kuvan ajokorttisi takapuolesta ja jatka sitten
Miten voit suorittaa ajokokeen ennen kuin olet täyttänyt 18 -vuotta ?
Trafin sivuilta löytynee linkki tutkintoon pääsyn edellytykset joten ei tästä enempää - Kuva tulee kohta
muu vaara kirjoitti:
laitatko kuvan ajokorttisi takapuolesta ja jatka sitten
Miten voit suorittaa ajokokeen ennen kuin olet täyttänyt 18 -vuotta ?
Trafin sivuilta löytynee linkki tutkintoon pääsyn edellytykset joten ei tästä enempääToki voin kuvan laittaa, ei siinä mitään kummaa ole, nyt ei ole vaan skanneri tässä käden ulottuvilla..
Ja en todellakaan tiedä miten ajokokeen voi suorittaa B-kortissa ennenkuin on 18v..
Ei kaikki ole samanlaisia kuin sinä "kaikki mulle heti nyt" että kortti pitäisi ajaa samantien kuin mahdolista... ihmisellä nyt on elämänsä aikana keskinmäärin noin 80 syntymäpäivää... ihan vinkiksi vaan - suksisuolle!
tarkennetaan vielä kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, joten voit lopettaa alkuunsa ton sonnan puhumisen. Vänkäät sitä suuntaan tai toiseen, ajokoetta ei ole ikinä eikä koskaan voinut tehdä ennen kuin 18 v. täynnä. Mee provoilee johonkin muualle ja vähän yritystä enemmän kehiin..
- Tarkennus vielä kerr
suksisuolle! kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, joten voit lopettaa alkuunsa ton sonnan puhumisen. Vänkäät sitä suuntaan tai toiseen, ajokoetta ei ole ikinä eikä koskaan voinut tehdä ennen kuin 18 v. täynnä. Mee provoilee johonkin muualle ja vähän yritystä enemmän kehiin..
Haluatko kenties kuvan ajokortin takaa.
Synttärit 24.7 ja ajokoe 17.7
Ja kyllä, kyseessä oli siis B-kortti, A1 kortin ajokokeen tietty voi suorittaa alaikäisenä, mutta sehän nytt ei tähän liity mitenkää - ilmanmuuta,heti
Tarkennus vielä kerr kirjoitti:
Haluatko kenties kuvan ajokortin takaa.
Synttärit 24.7 ja ajokoe 17.7
Ja kyllä, kyseessä oli siis B-kortti, A1 kortin ajokokeen tietty voi suorittaa alaikäisenä, mutta sehän nytt ei tähän liity mitenkääKuvaa odotellessa. Lupailuistas huolimatta, et ole sitä vielä saanut laitettua. Lisää tekosyitä on turha keksiä.
- yjytyj tj tr
ilmanmuuta,heti kirjoitti:
Kuvaa odotellessa. Lupailuistas huolimatta, et ole sitä vielä saanut laitettua. Lisää tekosyitä on turha keksiä.
Tosin takapuolella ei näy syntymäpäivää, mutta jos kortti on voimassa 24.07.2057 ja se on saatu 17.07.2007, niin taitava laskee tosta mikä on mun syntymäpäivä...
Ja kuva tulee, kunhan pääsen skanerin ääreen ;) - opettelelaskeen
yjytyj tj tr kirjoitti:
Tosin takapuolella ei näy syntymäpäivää, mutta jos kortti on voimassa 24.07.2057 ja se on saatu 17.07.2007, niin taitava laskee tosta mikä on mun syntymäpäivä...
Ja kuva tulee, kunhan pääsen skanerin ääreen ;)Eli syntymäpäiväsi on 24.7.1987, koska kortin voimassaoloaika on 70-vuotissyntymäpäivä... Eli olet ollut piirua vaille kakskymppinen korttia ajaessas. Siinäpä vesitty sun teoria. Ennen paskan puhumista kannattais ees opetella laskemaan.
- Miksi näin?
opettelelaskeen kirjoitti:
Eli syntymäpäiväsi on 24.7.1987, koska kortin voimassaoloaika on 70-vuotissyntymäpäivä... Eli olet ollut piirua vaille kakskymppinen korttia ajaessas. Siinäpä vesitty sun teoria. Ennen paskan puhumista kannattais ees opetella laskemaan.
Sanoin:
"Itse suoritin B-kortin 2007 opetuluvalla
Tosin kortti suoritetitin "ripeällä tahdilla" mutta silti, 2kk ennen synttäreitä on siis hyvä aika aloittaa"
Missä kohtaa sanoin olevani alaikäinen???
Ei kaikilla ole asenne "kaikki mulle heti nyt kun on mahdollista" vaan jotkut tekee asiat ajan kanssa, eikä HETI kun se on mahdollista
M-kortin olen saanut 17 vuotiaana
B-kortin 19 vuotiaana
A2-kortin 21 vuotiaana
A-kortin 23 vuotiaana
C-kortin 21 vuotiaana
Eli miksi pitäisi saada kaikki heti kun on mahdollista? - 11+7
Miksi näin? kirjoitti:
Sanoin:
Tosin kortti suoritetitin "ripeällä tahdilla" mutta silti, 2kk ennen synttäreitä on siis hyvä aika aloittaa"
Ei kaikilla ole asenne "kaikki mulle heti nyt kun on mahdollista" vaan jotkut tekee asiat ajan kanssa, eikä HETI kun se on mahdollista
B-kortin 19 vuotiaana
A2-kortin 21 vuotiaana
A-kortin 23 vuotiaana
C-kortin 21 vuotiaana
Eli miksi pitäisi saada kaikki heti kun on mahdollista?Katos Kiki on palanut jakelemaan viisauksiaan.
- kädetpystyyääliönmer
Miksi näin? kirjoitti:
Sanoin:
B-kortin 19 vuotiaana
A2-kortin 21 vuotiaana
A-kortin 23 vuotiaana
C-kortin 21 vuotiaana
Eli miksi pitäisi saada kaikki heti kun on mahdollista?Etpä sitä viittinyt sitten missään kohtaa mainita, kun asiaa ihmeteltiin. Tunnetko nyt olevas kovinkin fiksu? A2-korttia ei muuten ollut olemassakaan kun olit 21. Se luokka tuli vasta tämän vuoden tammikuussa. Kompastut kuitenkin omaan nokkeluuteesi. Jatka sinä vaan, toivottavasti kovin moni muu ei enään.
- plääähpläääh
Miksi näin? kirjoitti:
Sanoin:
B-kortin 19 vuotiaana
A2-kortin 21 vuotiaana
A-kortin 23 vuotiaana
C-kortin 21 vuotiaana
Eli miksi pitäisi saada kaikki heti kun on mahdollista?Ketjun aloittajahan juuri kysyi tätä ikä asiaa. Olisit vastannut siihen, etkä alkanut itsestäsi puhumaan. Varsinkin kun olit liki kakskymppinen B-kortin ajaessasi.
- tryh tryhty t
kädetpystyyääliönmer kirjoitti:
Etpä sitä viittinyt sitten missään kohtaa mainita, kun asiaa ihmeteltiin. Tunnetko nyt olevas kovinkin fiksu? A2-korttia ei muuten ollut olemassakaan kun olit 21. Se luokka tuli vasta tämän vuoden tammikuussa. Kompastut kuitenkin omaan nokkeluuteesi. Jatka sinä vaan, toivottavasti kovin moni muu ei enään.
Kerroin että olen kortin saanut hieman ennen syntymäpäivää...
Kaikki sulle heti, nyt samantien?????
Ja kyllä mun kortissa lukee A2 luokassa myöntämispäivänä 30.04.2009 usko pois - pilkunviilaajaaa
tryh tryhty t kirjoitti:
Kerroin että olen kortin saanut hieman ennen syntymäpäivää...
Kaikki sulle heti, nyt samantien?????
Ja kyllä mun kortissa lukee A2 luokassa myöntämispäivänä 30.04.2009 usko poisEnnen 19.1.2013 myönnetyt moottoripyöräkortit
Ennen uuden ajokorttilain voimaantuloa käytössä oli kaksi moottoripyöräkortin luokkaa, A1 ja A. A1-luokan ajo-oikeuden sai korotettua rajoitetuksi A-luokaksi hakemuksella. A-luokan ikäraja oli 21 vuotta, mutta 18-vuotiaalle voitiin myöntää rajoitettu A-luokan ajo-oikeus, jolla hän sai kuljettaa teholtaan rajoitettuja moottoripyöriä (max 25 kW). Rajoituksen voimassaoloaika oli kaksi vuotta. Ennen 19.1.2013 myönnetyt rajoitetun (max. 25 kW) A-luokan ajo-oikeudet ovat voimassa vanhan lain mukaisesti ja rajoitus poistuu kun kahden vuoden määräaika tulee täyteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427095
- 323978
- 513422
- 412978
- 172746
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472147- 422102