http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288586649832.html?ref=rss
Voi hellanlettas sentään, että ei saisi enää tehdä ylitöitäkään kuin 330 tuntia vuodessa? Tuo olisi minun nuoruudessani mennyt rikki jo alle kymmenen viikon, siihen tahtiin sitä pääsääntöisesti paiskittiin vuodet ympäri. No, se olikin ennen ns. pullamössösukupolvea ja heidän hyysäreitään.
Ylitöistä sakot?
6
66
Vastaukset
- Asumme lottovoitt
maas mis ei ole pulaa pykälist.
- uupunut.
Hyvä homma, enemmän saisi rätkästä sakkoja firmolille leväperäisestä toiminnasta yleensä.
- Sääntöjä on luotu
Työrikokset: työaikarikkomus
Työaikarikkomuksesta voidaan tuomita työnantaja tai tämän edustaja, mutta se edellyttää tahallista tai huolimatonta menettelyä työaikalain määräysten suhteen. Työaikarikkomuksella tarkoitetaan työaikalain määräyksien rikkomista, lukuun ottamatta maksuvelvollisuutta, sopimista, oikeustoimen muotoa, työaikakirjanpitoa tai nähtävänä pitoa koskevia säännöksiä.
Toisaalta työaikarikkomuksesta voidaan tuomita myös moottoriajoneuvon kuljettaja, jos tämä on laiminlyönyt velvollisuuksiaan ajopäiväkirjan mukana pidosta tai täyttämisestä.
Työaikarikkomus on työaikasuojelurikosta lievempi teko, koska työaikarikkomuksesta voidaan tuomita enintään sakkorangaistukseen.
https://www.google.fi/search?q=työaikarikkomus&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:unofficial&client=firefox-aurora&gws_rd=cr&gbv=1&sei=NC37UZM7p_jhBKv9gLgO
Nämä lait ovat tehty turvallisuuden takia, mitäs jos rekkakuski olisi kolmevuorokautta suhannut yhteenmenoon tiellä, tai kirurgi leikkanut potilaita viikon putkeen ?
Toisaalta nämä työnarkomaanin syövät muiden palkaa ja työpaikkaa, kun estävät uusien työpaikkojen syntymisen. Jos firmassa on tekemätöntä duunia, siihen voi palkata uuden työntekijä. - jatkaasamaanmalliin
Näinhän se on että kun osa työntekijöistä ahnehtii itselleen läjäpäin töitä, niin osa on sitten ilman. Mutta pitäkää tunkkinne ja maksakaa lisäverot ylittävältä tulolta nimittäin niiden en turvin loisii moni kreikkealainen ja suomalainen työtön ehkä jopa mielellään! Ja työnantaja säästää myös kun ei tarvitse palkata lisää työvoimaa! Win-win situation?
- Late Lapista.
Vielä 2000 luvun alussa jengimme painoi 12-17 tuntisia työpäiviä, yli kolmevuotta putkeen, eikä ole vielä sakkoja kuulunut, eikä edes huomautuksia tai varoituksia !
Late Lapista. SSSS Ry! - Olin nuori silloin
Olin joskus Koffilla trukkikuskina, niin jo kolman vuoron putkeen tehneenä pomo tuli sanoon "sun pitää mennä lepäämään kotiin". Omasta mielestä olisin voinnut jatkaa, vaikka kaljalavat sinkoili välillä haarukoista asfaltille.
Sit kun tulin himaan, muija oli kiukkunen kun en ole ollut kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1032848Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2111772- 1201710
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois471574Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641292Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻841088- 911072
- 571044
- 52996
- 65895