Riippakivestä eroon

Hyvä kauppa kaikille

Tutkimusten mukaan Ahvenanmaalla suhtaudutaan suomenkieleen, suomenkielisiiin ja koko Ahvenanmaata elättävään manner-Suomeen vihamielisesti. Jopa venäläiset koetaan Ahvenanmaalla mieluisammiksi naapureiksi kuin suomenkieliset.

Nyt onkin hallitusherrojen otettava Putinin kanssa kiireesti esille asia Ahvenanmaan vaihtamiseksi asukkaineen Venäjän kanssa edes pieneen palaan Karjalaa.

Sotien jälkeen ruotsinkieliset alueet eivät halunneet alueilleen suomenkielisiä sotaevakoita, ja saivat tahtonsa läpi. Nyt he voisivat ylpeillen liittyä osaksi maailman suurinta valtiota, eikä heidän tarvitsisi enää kärsiä suomalaisista.

37

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hys hys

      Tämähän on loistoidea. Olisimme tässä vaihtokaupassa ehdottomasti voittajan puolella, mutta älä kerro tästä Venäjälle.

      • Tapio Rautalapio

        Jaha, täällä ollaan jakamassa Suomen aluetta. Haiskahtaa valtiopetoksen valmistellta.


      • Galnen
        Tapio Rautalapio kirjoitti:

        Jaha, täällä ollaan jakamassa Suomen aluetta. Haiskahtaa valtiopetoksen valmistellta.

        Eikös Ahvenanmaalla ole oikein puoluekin, joka harjoittaa maanpetosta kun sen ajatus on liittää Ahvenanmaa Ruotsiin?


      • juuh on
        Galnen kirjoitti:

        Eikös Ahvenanmaalla ole oikein puoluekin, joka harjoittaa maanpetosta kun sen ajatus on liittää Ahvenanmaa Ruotsiin?

        Ei niistä nössö idiooteista kuitenkaan mihinkään ETA-PKK toimintaa ole. Voit olla siis huoleti.


    • Eeko Kantanov

      Kyllä on Haluan palannut Lahdenpohja minua vanhempieni kotimaa

      • Eeko Kantanov

        Lahdenpohja takaisin to Suomessa


    • ^^^^^^

      Otto Wille Kuusinen.

      • Tapio Rautalapio

        Otto Wille on muuten varmaan kansainvälisesti tunnetuimpia suomalaisuuden liiton jäseniä. Heikki Tala on hänestä kovin kauniisti kirjoittanut joskus palstalle.


      • valitan vaan

        Kuusinen oli Venäjällä Sundblomin aikaan. Muut valtiot ei vielä kunnolla Kuusisen petoksen aikaan olleet tunnustaneet Suomea. Kuusista ei myöskään vangittu ja armahdettu presidentin toimesta.


      • väärin meni
        Tapio Rautalapio kirjoitti:

        Otto Wille on muuten varmaan kansainvälisesti tunnetuimpia suomalaisuuden liiton jäseniä. Heikki Tala on hänestä kovin kauniisti kirjoittanut joskus palstalle.

        Liekö Kekkonen tunnetumpi. Ihan hyvä yritys tietäjältä. Kerrotko muuten milloin OW suoritti maanpetoksen ollessaan Suomen kansalainen. Tammikuussa 1918? Hahaha.


      • Tapio Rautalapio
        väärin meni kirjoitti:

        Liekö Kekkonen tunnetumpi. Ihan hyvä yritys tietäjältä. Kerrotko muuten milloin OW suoritti maanpetoksen ollessaan Suomen kansalainen. Tammikuussa 1918? Hahaha.

        Sulla on varmaan joku lukihäiriö, kirjoitin TUNNETUIMPIA, en TUNNETUIN.

        Kysele talalta niistä ottowillen hommista, se siitä kirjoitteli.


      • Tapio Rautalapio
        valitan vaan kirjoitti:

        Kuusinen oli Venäjällä Sundblomin aikaan. Muut valtiot ei vielä kunnolla Kuusisen petoksen aikaan olleet tunnustaneet Suomea. Kuusista ei myöskään vangittu ja armahdettu presidentin toimesta.

        " Kuusista ei myöskään vangittu ja armahdettu presidentin toimesta."

        Kuusinenhan toimi sittemmin Suomen hallituksen ulkoministerinä ja puheenjohtajanakin. Nimittäin Suomen Kansanhallituksen.


      • eli siis
        Tapio Rautalapio kirjoitti:

        " Kuusista ei myöskään vangittu ja armahdettu presidentin toimesta."

        Kuusinenhan toimi sittemmin Suomen hallituksen ulkoministerinä ja puheenjohtajanakin. Nimittäin Suomen Kansanhallituksen.

        Ei tuomittu ja armahdettu, kuten Sundblomia. Ei ollut Arja Alho suojelemassa, kuten "Uffea".


      • Tapio Rautalapio
        eli siis kirjoitti:

        Ei tuomittu ja armahdettu, kuten Sundblomia. Ei ollut Arja Alho suojelemassa, kuten "Uffea".

        "Ei tuomittu ja armahdettu, kuten Sundblomia. Ei ollut Arja Alho suojelemassa, kuten "Uffea"."

        Ei saatu kiinni kun Isä aurinkoisen suojissa suunnitteli Suomen työläisten paratiisivaltioon liittämistä! Sanoisin, että Kuusinen oli kyllä Suomen valtion pahimpia vihollisia. Omien joukosta varmaan pahin.


      • eli siis
        Tapio Rautalapio kirjoitti:

        "Ei tuomittu ja armahdettu, kuten Sundblomia. Ei ollut Arja Alho suojelemassa, kuten "Uffea"."

        Ei saatu kiinni kun Isä aurinkoisen suojissa suunnitteli Suomen työläisten paratiisivaltioon liittämistä! Sanoisin, että Kuusinen oli kyllä Suomen valtion pahimpia vihollisia. Omien joukosta varmaan pahin.

        Ei ollut kansalaisuuden puutteen lisäksi edes Suomessa petosta tehdessään. Sundblom oli.


      • Tapio Rautalapio
        eli siis kirjoitti:

        Ei ollut kansalaisuuden puutteen lisäksi edes Suomessa petosta tehdessään. Sundblom oli.

        Näinhän se tietysti on. Arvelen hänen silti kansan silmissä näyyttäytyvän maanpeturina. Vuonna 1918 Kuusinen oli Suomen kansalainen.


      • älä ihmeessä
        Tapio Rautalapio kirjoitti:

        Näinhän se tietysti on. Arvelen hänen silti kansan silmissä näyyttäytyvän maanpeturina. Vuonna 1918 Kuusinen oli Suomen kansalainen.

        Tammikuussa 1918. Vau! Olihan Hitler vielä Itävallan kansalainen vuonna 1928. Kyllä Aatun itävaltalaisuus ja Sundblomin petturuus on uskottavampia kuin Kuusisen suomalaisuus.


      • Tapio Rautalapio
        älä ihmeessä kirjoitti:

        Tammikuussa 1918. Vau! Olihan Hitler vielä Itävallan kansalainen vuonna 1928. Kyllä Aatun itävaltalaisuus ja Sundblomin petturuus on uskottavampia kuin Kuusisen suomalaisuus.

        Niin, tammikuussa 1918 alkoi punakapina, johon Kuusinen osallistui kapinallisten valistusasiainvalttutettuna, eräänlaisena propagandaministerinä siis. En tiedä, missä vaiheessa Kuusinen menetti/luopui Suomen kansalaisuudesta, mutta hän oli sksyllä 1918 perustamassa Suomen Kommunistista Puoluetta, jonka tavoitteena oli kumota Suomen lallinen yhteiskuntakärjestys ja perustaa maahan proletariaatin diktatuuri. Talvella 1939-1940 menetti 27000 suomalaista henkensä estäessään Kuusisen valtaannousun Suomessa.


      • voi sentää
        Tapio Rautalapio kirjoitti:

        Niin, tammikuussa 1918 alkoi punakapina, johon Kuusinen osallistui kapinallisten valistusasiainvalttutettuna, eräänlaisena propagandaministerinä siis. En tiedä, missä vaiheessa Kuusinen menetti/luopui Suomen kansalaisuudesta, mutta hän oli sksyllä 1918 perustamassa Suomen Kommunistista Puoluetta, jonka tavoitteena oli kumota Suomen lallinen yhteiskuntakärjestys ja perustaa maahan proletariaatin diktatuuri. Talvella 1939-1940 menetti 27000 suomalaista henkensä estäessään Kuusisen valtaannousun Suomessa.

        Ja olikohan ees vielä Suomen passia 1918. Voi mohotonna.


    • Mölkyn kölkyn

      "Tutkimusten mukaan..." Mihin tutkimuksiin aloittaja viittaa?

      "Ahvenmaata elättävään"? Ahvenanmaa maksaa veroja saman verran tai joinain
      vuosina enemmänkin kuin saa takaisin Suomen valtiolta.

    • muistaakseni?

      Ahvenanmaalaiset suunnittelivat muutama vuosi sitten houkuttelevansa venäläisiä äitejä sinne synnyttämään! Onko se toive toteutunut ja kuka maksaa viulut? Maksetaanko "klumpsummalla" mahdolliset tappiot?

      • Tapio Rautalapio

        "Onko se toive toteutunut ja kuka maksaa viulut"

        Toiveitten toteutumisesta en tiedä, mutta Suomen sosiaaliturvan piiriin kuulumaton maksaa tietysti itse viulut.


      • Galnen
        Tapio Rautalapio kirjoitti:

        "Onko se toive toteutunut ja kuka maksaa viulut"

        Toiveitten toteutumisesta en tiedä, mutta Suomen sosiaaliturvan piiriin kuulumaton maksaa tietysti itse viulut.

        Ilmeisesti Suomi maksaa ahvenanmaalaisten sosiaaliturvankin


      • Tapio Rautalapio
        Galnen kirjoitti:

        Ilmeisesti Suomi maksaa ahvenanmaalaisten sosiaaliturvankin

        Verorahat kierrätetään Suomen kautta. Ahvenanmaalaiset maksavat veroa Suomen valtiolle, joka sitten jakaa siitä maakuntahallitukselle, joka hoitaa niitä tehtäviä, joita valtio muualla Suomessa.


      • ja se on hyv että
        Tapio Rautalapio kirjoitti:

        Verorahat kierrätetään Suomen kautta. Ahvenanmaalaiset maksavat veroa Suomen valtiolle, joka sitten jakaa siitä maakuntahallitukselle, joka hoitaa niitä tehtäviä, joita valtio muualla Suomessa.

        Verorahoilla ylläpidetään jotakin? No mitä helvettiä sitten jatkuvasti haukut muita sosialitoimistossa käymisestä.


      • Galnen
        Tapio Rautalapio kirjoitti:

        Verorahat kierrätetään Suomen kautta. Ahvenanmaalaiset maksavat veroa Suomen valtiolle, joka sitten jakaa siitä maakuntahallitukselle, joka hoitaa niitä tehtäviä, joita valtio muualla Suomessa.

        Ei meidän pidä rahoittaa ahvenanmaalaisia 8000 €:lla vuodessa per henkilö.

        Semmoinen johtaa tuhlaukseen kuten vaikkapa 99 asukkaan kuntaan Sottungaan.


      • älä ny
        Galnen kirjoitti:

        Ei meidän pidä rahoittaa ahvenanmaalaisia 8000 €:lla vuodessa per henkilö.

        Semmoinen johtaa tuhlaukseen kuten vaikkapa 99 asukkaan kuntaan Sottungaan.

        Ne on parempaa väkeä. Ne jumalat ansaitsee sen. Näin ainakin ahvenaisen mukaan.


    • Ilmeisesti et tiedä, että ahvenanmalaiset maksavat veroa mantereelle, josta sitten maksetaan se ahvenanmaalaistenkin sosiaaliturva. Ja kun ahvenanmaalaiset tienaavat ihan hyvin ja täällä on menestyviä yrityksiä (tosin pienehköjä), niin summa ei ole kovin pieni.

      • voi pieni

        Ahvenanmaa ei siis valheistasi huolimatta ole nettomaksaja.


    • aiheeseen takaisin

      Tapio sai eksytettyä keskustelun jälleen alkuperäisestä aiheesta sivupersoonillaan ja sairaalla horinalla. Palataan siis aiheeseen. Ahvenanmaan haitat ovat yli suurta tuet tappiota tuottaville yrityksille ja mitättömille taiteilijoille, laiton nuuska kauppa, lohikiintiöt..... Hyödyt ovat......

    • Sensuuri iskee

      Ei täällä saa enää mielipidettään esille- svekosensuuri toimii !!

      • Pikku göbbelsit

        Ei mene mielipide enää millään läpi, ei - svekosensuuri istuu tekstin päällä jo ennen sen lähettämistä !!


    • Irti ahvenoista

      Totuus on, että Ahvenanmaa on manner-Suomen verorahojen jokavuotinen syöjä- kustannus jokaisesta ahvenasta on moninkertainen manner-suomalaiseen verrattuna.

    • savobo..

      Tuota ajatusta itsekin olen alkanut vaalia.

      Ahvenanmaasta saataisin varmaankin helposti 50-100 miljardia Putinilta... ja samalla päästäisiin eroon tästä 1 %:n = 1,8 miljardin vuosittaisesta tukimaksusta 20 0000 asukkaalle...

      hyvä kauppa !

      • misk ihmees

        Ei kai pikku Putin nyt niin tyhmä olet, että tuollaisesta edes kymmentä ruplaa saatika kopekkaa maksaa.


    • jfk1967

      Vihamielisesti? Olen itse vieraillut Ahvenanmaalla monta kertaa, ja kohtelu on aina ollut ystävällistä, puhui sitten ruotsia tai suomea.

    • suurvalta jytäää.. !

      Kyllä Putin maksaa, koska saa samalla hyvän aseman Ruotsin suuntaan..

    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe