Nyt menee vanhalla asentajallakin sormi suuhun. Elikkä, kuinka voi olla mahdollista että pissapojan merkkivalo jää palamaan kun vaikka säiliö on nestettä täynnä. Olen ottanut säiliön kolme kertaa pois paikalta ja testannut kohon joka toimii mootteettomasti. Toissa päivänä otin säiliön irti ja laitoin yleismittarin kiinni kohon piuhoihin ja sen jälkeen täytin vedellä ja seurasin koska koho kytkeytyy pois päältä, ei vikaa, toimi moiteettomasti. No asensin säiliön takaisin ja täytin tuulilasinpesunesteellä. merkkivalo palaa edelleenkin. Voisiko "vika" olla tuossa pesunesteessä, koska olen kaatanut sinne pelkkää raakaa nestettä (korrek -20'C) ja silloin valo palaa, mutta kun säiliö oli irti ja täytin pelkällä vedellä niin koho toimii ihan moitteettomasti. Kertokaahan muut mazda-asiantuntijat missä tämä onkelma on, kiitos.
pissapojan merkkivalo, mystinen juttu
19
6697
Vastaukset
- Oswald
Tarttis varmaan viedä korjaamoon.
- Autoilija
...arvaukseni on, että säiliölle tuleva johto maadottuu jo matkalla säiliölle.
Näin ollen kohon asennolla ei ole enää mitään merkitystä.- mazdalogi
Ei maadota, mä oon mitannut sen liittimestä. Kohohan toimi kun kun mä täytin pelkällä vedellä mutta ei toimi kun täytin sen raa'alla lasinpesu nesteellä, joten epäilen että pesunesteessä pitää olla vettä joukossa että se koho nousee ja sammuttaa valon. ja tämä oli pelkkä arvaus, pitää kokeilla.
- Mazdisti
Mulla kävi niin että valo kerran vaan päätti jäädä palamaan ja on palanut siitä lähtien koko ajan. Nesteet on mulla aina olleet suurinpiirtein 50/50 sekoitus mutta sekään ei pelastanut.
En ole jaksanut perehtyä mikä siinä on vikana, palakoon kunnes poltin kärähtää...- peepe
sama juttu täällä..palanut jo n. vuoden...
ajattelin ottaa sen säiliön irti ja kattoo mut
en taida jaksaa !!! - 626
peepe kirjoitti:
sama juttu täällä..palanut jo n. vuoden...
ajattelin ottaa sen säiliön irti ja kattoo mut
en taida jaksaa !!!Mulla on 89` 626:ssa sama probleema..
Joku oli liimannu sen pissapojan vilkun päälle mustan tarran,kun olin ostamassa sitä..
Oliskohan joku tyyppivika?!
Itse en oo jaksanu korjaa sitä, mut kertokaa jos keksitte ratkaisun! - mazdalogi
626 kirjoitti:
Mulla on 89` 626:ssa sama probleema..
Joku oli liimannu sen pissapojan vilkun päälle mustan tarran,kun olin ostamassa sitä..
Oliskohan joku tyyppivika?!
Itse en oo jaksanu korjaa sitä, mut kertokaa jos keksitte ratkaisun!Taitaa se olla joku merkkivika, kun on muillakin samoja onkelmia, heh. joo mullakin on -89 626:nen mutta GT. Jos sä haluat miten sen valon saa pois päältä niin ettei tarvitse lamppua poistaa tai pitää mustaa tarraa valon päällä, niin mä kerron. Etsi konehuoneessa pissapojan vieressä tuleva kaapelinippu jonka päässä on leveä liitin. Liittimessä on kuusi piuhaa, kolme ylhäällä ja kolme alhaalla. Ota liitin irti(auki) ja irroita urospäästä toinen keskellä olevista(ylimmäinen tai alimmainen) piuhoista pientä ruuvimeisseliä apuna käyttäen. Sen jälkeen laitat liittimen takaisin kiinni ja suojaat irroitettu piuha hyvin. Sen jälkeen ei pitäis enään valo palaa ja tämän tein myös itse.
- 626
mazdalogi kirjoitti:
Taitaa se olla joku merkkivika, kun on muillakin samoja onkelmia, heh. joo mullakin on -89 626:nen mutta GT. Jos sä haluat miten sen valon saa pois päältä niin ettei tarvitse lamppua poistaa tai pitää mustaa tarraa valon päällä, niin mä kerron. Etsi konehuoneessa pissapojan vieressä tuleva kaapelinippu jonka päässä on leveä liitin. Liittimessä on kuusi piuhaa, kolme ylhäällä ja kolme alhaalla. Ota liitin irti(auki) ja irroita urospäästä toinen keskellä olevista(ylimmäinen tai alimmainen) piuhoista pientä ruuvimeisseliä apuna käyttäen. Sen jälkeen laitat liittimen takaisin kiinni ja suojaat irroitettu piuha hyvin. Sen jälkeen ei pitäis enään valo palaa ja tämän tein myös itse.
Onko gt-masasi toiminu hyvin?? Ei oo tullut ruiskuun mitään ongelmia???
Mitä veikkaat, vastaako 2,2l 12v turbo moottori(kaasari) suunnilleen samaa kuin gt masan dohc kone?? - mazdalogi
626 kirjoitti:
Onko gt-masasi toiminu hyvin?? Ei oo tullut ruiskuun mitään ongelmia???
Mitä veikkaat, vastaako 2,2l 12v turbo moottori(kaasari) suunnilleen samaa kuin gt masan dohc kone??Tuo auto tuntuu toimivan vaikka on aika paljon ajettu (360 000Km), ei se ainakaan kertaakaan ole jättänyt tielle ja aina on lähtenyt talvella käyntiin. Ei ole ollut mitään onkelmia koneen kanssa ylipäänsä, no ainut on että tuossa viime talvella se teki välillä sitä että tyhjäkäynti alkoi heijaamaa mutta ei se enään tee sitä, olisko ollut tuo polttoaine suodatin vain tukossa?! Japan moottorituonnin sivuilla oli 626:sen 2.2L 12V turbo joka oli kyllä ruisku ja sen mukaan siinä oli 145 HV vakiona. Saatana tuohan menis vissiin heittämällä!! Asiasta kolmanteen saitko muuten pissapojanvalon sammumaan??
- Arto
että tuo koho alkaa vanhemmiten vuotaa ja imee nestettä sisäänsä. Ja siksi kai alkaa näyttämään tyhjää. Omassa tuo vielä pelaa, mutta isällä kans tuossa Mazdassaan sama vika. Kai niitä ainoita tyyppivikoja vanhemmiten?
- mazdalogi
Minäkin että kyllä siinä jotain hämärää on jos se kerran vedellä täytettäessä toimi ja kun täytti nesteellä niin ei toimi. No mä otin tuosta liittimestä toisen koholle menevistä piuhoista irti ja niin valo sammui. Ei viitsi edes alkaa kyselemään mitä uusi koho maksaa, voi olla pian arvokas!?
- 626
mazdalogi kirjoitti:
Minäkin että kyllä siinä jotain hämärää on jos se kerran vedellä täytettäessä toimi ja kun täytti nesteellä niin ei toimi. No mä otin tuosta liittimestä toisen koholle menevistä piuhoista irti ja niin valo sammui. Ei viitsi edes alkaa kyselemään mitä uusi koho maksaa, voi olla pian arvokas!?
Mikä siellä japanmotorsissa oli?!
Perkele...
Eikai mun tosiaan tarvii ostaa gt-masaa..
Luulin ko. turbo kone oli kaasari.. =(
- irroitus???
Kertokaapa viisaat miten saan pissapojan säiliön irti autostani (626 vm.-88 2.0 sedan). Olen kokeillut vetää sitä yläkautta irti, mutta ohjaustehostimen oljysäiliö kangertaa pahasti vastaan siinä vieressä. Pissapojan pumpulle menevät johdot ja nesteletkut sijaitsevat varmaankin säiliön alla?? Pitääkö nämä irroittaa ennenkuin saa säiliön irti vai onko niissä riittävästi pituutta nousta säiliön mukana? Olen koettanut irroittaa säiliötä lievää väkivaltaa käyttäen mutta uskallus on aina loppunut kesken... Jos on tietoa, niin kertokaa!!!!
- mazdalogi
No se säiliön irroitus on sellainen puoli-väkisin tehtävä operaatio, mutta se auttaa aika paljon kun irroitat ohjaustehostimen säiliön ruuvit sekä moottorin edestä ja iskunvaimentimen vieressä olevat kannattimet niin säiliö tulee helpommin pois. Säiliöstä ei lähde kuin kaksi nesteletkua, ensimmäinen tulee säiliön ja lokasuojan välistä joka menee lampunpesimille(musta paksu letku) ja toinen lähtee säiliön alta tuulilasin pesimille. Mustan paksun letkun joudut irroittamaan lampunpesimien haaroituksesta joka sijaitsee maskin takana (saa käsin irti) mutta tuulilasin pesimien letkua ei saa irti vasta kun säiliö on "kädessä". Säiliö on kyljessä kulkee piuhanippu jonka parhaiten löytää apukuskin ajovalon takaa konehuoneessa lähellä säiliötä, säiliössä on muistaakseni oma koukku/kiinnitys kaapelinipulle. Kaapelinipun päässä on sellainen kaksirivinen läpinäkyvä/valkoinen riviliitin jossa on kuusi piuhaa. Tämä jälkeen säiliö pitäis lähteä irti nitkuttamalla ja pientä väkivaltaa käyttäen.
- niinsiis
Sama ropleema vasta hankitussa autossa. Just meinasin alkaa omasta koettaa korjata kyseistä vikaa. Tämän luettuaan en taia viitsiä.
- Autotytöt
Kyllähän täs nyt on muutakin ratkaisuja kun toi piuhan irti repiminen. Meille tytöille tulossa tänään Mazda jossa palaa tuo kyseinen valo ja aika varmoja ollaan siitä että se saadaan toimimaan ilman että piuhat irroitetaan. Koittakaa te niksipirkat viedä ne autot huoltoon ni meijänki palkka on taattu.!
- sjgoiejgieorjhiote
Ei tuollaisen valon palaminen ajoa haittaa, useimmat varmaan ei vaivaudu korjaamaan tai korjauttamaan kun kustannukset on aivan suhteettomat hyötyyn nähden.
Aika wanhaan juttuketjuun vastasitte, alkuperäisten kirjoittajien autot voi olla jo paalissa kun automalli on jo niin vanha.
Tietysti jos keksitte kohtuuhintaisen korjausmenetelmän tähän ongelmaan niin saahan tänne kertoa, vastaavaa rakennetta voi olla käytössä uudemmissakin autoissa.
- EiLasolMan
Toisissa automerkeissä lasinpesunesteen tason anturi tuntuu olevan aika herkkä. Lueskelin tuossa bemarifoorumia, ja sattui silmiin, että anturin toiminnan varmistamiseksi tulisi käyttää vain värillisiä lasinpesunesteitä. No, itsellä toinen saksalainen, ja oli kärsinyt koko talven ilmoituksesta, että neste vähissä. Ja kuinkas ollakaan, koko talven oli säiliössä suhteellisen vahvaa lasolia. Käytin lasolit säiliöstä lähestulkoon pois, ja laitoin tilalle sinistä valmisseosta, ja samalla loppui valittaminen vähäisestä pesunesteestä. Eli mersuun jatkossa jotain muuta kuin lasolia.
- Anonyymi
Ainakin Mazda 6 vm. 2003-2007 valo sammuu kun nykäisee sen säiliön edessä olevan liitinpistokkeen (neljä johtoa) auki ja eristää kevyesti sitten pehmeällä muovipalalla. Ne kahden johdon pistokeliittimet käyttävät lasinpesurin moottoreita. Niitä ei kannata irrottaa. Tämä on helpoin tapa päästä siitä ärsyttävästä keltaisesta turhasta merkkivalosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172204Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842168Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101416- 1011407
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841267Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461198Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.253912- 78889
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173884- 63874