millainen iho teillä on ollu kun olette menneet ihotautilääkärille? Itselläni on paljon pieniä finnejä otsassa sekä mustäpäitä, nenä täynnä mustapäitä ja joskus finnejä,ohimoilla pieniä finnejä ja pieniä arpia,leuka täynnä mustapäitä ja pari finniä. Sitten mulla on myös joskus sellaisia kipeitä patteja, mutta ei kovin usein. Oon sanonu vanhemmille et haluaisin mennä lääkärille näyttämään ongelmaani mutta heidän mielestä se ei ole tarpellista.Oon 16v tyttönen ja finnit häiritsevät elämääni ja laskevat itsetuntoa.Nii että kannattaako sinne ihotautilääkärille mennä vaikka ei mulla nyt mikään ihan hirveä akne ole.
milloin ihotautilääkärille?
5
1708
Vastaukset
- mennä
Itse ainakin menisin. Se voi paheta vaan hoitamattomana.
- sanna
jos sulla on jo arpia, sä olet myöhässä! eli mene äkkiä ennen kuin niitä tulee lisää. finnit saa pois mutta arpia ei niin helposti. lisäksi jos se haittaa sun elämääs ja laskee itsetuntoa, jo se on tarpeeksi hyvä syy mennä. kipeät patit on myös huolestuttavia, niistä voi tulla superarpia:) eikä kenenkään pitäisi fyysistä kipua kärsiä finnien takia. sori nyt vaan, mutta sun vanhemmat on todella perseestä! pitäisi niitten tajuta, että sä tarviit apua..
- tytteli
kuule, meidän ongelma on täsmälleen sama...:)
munki täytyy puhua mutsille kun tahtosin ihotautilääkärille vaikkei se tilanne nyt niin hirveä olekaan, kuten ei sullakaan. aika kamala kuitenkin, ja näpyt v- ituttaa. ja nyt kun on kundikaverikin niin tahtoisi ne POIS...
eli mä ajattelin alottaa apocyclinin, olisi kiva kuulla susta vielä myöhemmin, että menitkö sinne ihotautilääkärille ja mitä sait... tsemiä sulle, et ole yksin näppyjen kanssa!:)
- tyttönen.
Itse olen vasta 12v tyttönen ja lievästä aknesta kärsin. Naamassa paljon mustapäitö ja muutamia finnejä. Kauppojen Niveat & Clearasilit vain pahentavat asiaa aknea jos jotain.
Olen ajatellut ihotautilääkärille menoa, mutta onko se liian aikaista tässä iässä ?
Äitini on nelikymppinen ja hänellä vieläkin hieman aknea, joten itselläni tuskin on vain murrosiästä johtuva akne. Kiitos kaikista mahdollisista vastauksista.- fennoliini
Mitä jos kokeilisit esim lacto line-nimistä pesuainetta (saa marketeista kuten prismasta) tai jotakin muuta mikä on siis ph-arvoltaan iholle sopivaa eli ei siis mitään liian rasittavaa. Oma ihotautilääkärini nimittäin sanoi (jonka itse totesin jälkeenpäin todeksi), että esim juuri nivean ja muiden tuollaisten kaupallisten tuotteet ovat iholle usein liian rasittavia. Eli suositukseni on että ostat esim juuri lacto linea tai jotakin muuta mietoa pesunestettä ja esimerkiksi apteekista aqualan rasvaa.ja vältä muutenkin liian kovia naamioita ja kuorinta-aineita, ne saattavat vain ärsyttää ihoa ja sen luonnollista toimintaa. Eli tämä vastaus oli sitten muuten tähän edelliseen viestiin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793