Marinerin oikeanlainen sytytystulppa ja tulpan kärkiväli?

...

Eli kone on 40M (6E9)-86. Mikähän ngk:n tulppa olisi oikea ja millä kärkivälillä? Entisen omistajan toimesta siinä on nyt B8HS-10. Taulukoissa olen nähnyt suositeltavan B7HS ja B8HS tulppia.

3

5367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mariner30

Mulla 30hp ja sama vuosimalli. Nyt b7hs, 8 astetta kylmempi. Itse laittaisin 8 jos sillä tähän asti toiminut hyvin, mutta varmaan riippuu myös miten koville kone joutuu. Kylmempi on ainakin varmempi valinta, mutta varmaan toimii molemmilla hyvin. Kärkiväli on tulpassa jo vakiona ok.

• vm 41

Kumpikin on suositusten puitteissa.Itse käytän kuumempaa 7kaa.toimii ainakin minulla näissä kylmissä vesissä paremmin.Riippuu tietenkin paljolti ajokohteista,jos ajelee pitkiä matkoja matkanopeuksilla. 8 sillon voisi olla toimivampi.Uistellessa pienillä kierroksilla pitkiäkin aikoja 7 on pysynyt kauemmin puhtaana.Putsaan varalle aina valmiiksi edelliset tulpat,eli kierrätän pariinkin kertaan.Eihän tulpat nyt paljoa maksa muihin kuluihin verratessa,mutta siivotaanhan sitä muitakin kohteita.Tuskin erimerkkisillä moottoreilla kovin monia käyntilämpötila eroja on,joten samat ohjeet pääsääntöisesti saattavat toimia.Kuitenkin omat kokeilut tulpilla, antavat parhaan vastauksen kysymykseen.
      Reissun jälkeen tulpat ilmoittavat kyllä,tykkään tai en tykkää.

• ant2

Tuo B-8HS on oikea, 1 mm kärkivälillä, eli B-8HS-10.
      Olen käsittänyt, että tuo tulpan merkinnän perässä oleva 10, eli B-8HS-10 tarkoittaa yhtä milliä. Eli normi tulppa on B-8HS, missä kärkiväli on mitä sattuu ja B-8HS-10, siinä kärkiväli on jo valmiiksi 1 mm. Eli 1 mm kärkiväliksi on suositus, kuten näyttäis olevan milten kaikille 2T koneille.
      Ittelläni on -79, 25hp Mariner ja just parhaillaan tämäkin asia tapetilla. Säädin B-7HS (suositus tähän koneeseen) tulpan kärkivälin 1 milliin ja johan parani käynti huomattavasti! Kaverin kokemuksia NGKn tulpista ovat huonot ja suositteli vaihtamaan Championiin. Mulle vastaava olis L82C, kestää kuulemma paremmin lämpöä..?? Halpa homma testata.. :-)

Tässä tuohon sun Marineriin räjäytyskuvia ja osaluetteloa:
      http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mariner/40C (TWIN CARB)/parts.html

Jos sulla on M malli, niin kaiketi se on tämä sitten:
      http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mariner/40C (TWIN CARB)/6E9-000106 THRU 6E9-007665 (M)/parts.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1780
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe