Onko Administer tilitoimistona todella hyvä vai huono?

Ostopalveluita ostav

35

12135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sommaren är kort

      Huhhuh, mitä kokemuksia! Luojan kiitos, että tulevat päivänvaloon.

    • Entinen gaselli

      Kyseinen Administer tilitoimiston myyntijohtaja pitää Kauppalehdessä blogia ja on kirjoittanut kirjan "Kuinka rakensin gaselliyrityksen".
      Gaselliyrityksellä tarkoitetaan yhtiötä, jonka liikevaihto kasvaa vuodessa yli 50% kolmena vuotena peräkkäin.

      Näiden kasvupylväiden perusteella kasvu ei ole enää vuosiin ollut gaselliyrityukseltä vaadittavaa luokkaa.
      http://yritys.taloussanomat.fi/y/administer-oy/helsinki/0593027-4/

      Toki varsin komeilta nuokin kasvuluvut näyttävät. Suuri kasvunopeus perustunee siihen että pieniä tilitoimistoja on liittynyt tai sulautunut Administeriin.
      http://www.administer.fi/tilitoimistoyrittaja

      Mutta noiden yllä olevien linkkien perusteella ei sitten oikein ole pysynyt tilitoimiston toiminnan ja asiakaspalvelun laatu kuosissaan.

    • kunhan turisen

      Minulla ei ole mitään hyvää kerrottavaa tästä firmasta

    • exgaselli

      Näköjään 2013 taittui lähes täysin kasvu ja tuloskin putosi nollaan.: http://finder.fi/Tilitoimistoja, kirjanpitotoimistoja/Administer Oy/HELSINKI/taloustiedot/123992

      Puskaradiossakin kova meno näyttää jatkuvan, että ei sinänsä ihme tämä tuloskäänne.

      • Packat tippuu rattailta

        Suomen talous on nyt sellaisessa syöksyssä rotkon pohjaa kohti, että ensimmäisinä tuollaiset Administerin tyyppiset pas-kafirmat alkaa tippua rattailta.


    • Anonyymi

      Kyllä Administer osaa - nimittäin kirjoittaa isoja laskuja ilman minkäänlaisia perusteita.

      • Anonyymi

        Jep, tänne tuli 1000€ lasku perintään ilman mitään puitteita. Älytöntä.


    • Anonyymi

      Huonoin tilitoimisto ja firma. Oikein ällöttää mitä palvelua heiltä saa. Laskuttaa osaavat

      • Anonyymi

        Voitko perustella tätä kantaasi tarkemmin? Itse olen harkitsemassa heiltä saamaani tarjousta ja myyntihenkilö vaikutti ainakin erittäin avuliaalta ja asiantuntevalta! Mutta kerro toki tarkemmin, tosin uskon myös, että jokaisesta alan yrityksestä (alasta riippumatta) löytyy niitä huonoja kokemuksia.


    • Anonyymi

      Toivotaan todella pahan perimää kohtaloa heille. Säälittää työntekijöiden puolesta. Tämän yhtiön johto mahtaa olla inhottavaa porukkaa

    • Anonyymi

      Olet tullut Administerin asiakkaaksi vuoden vaihteessa. Palvelu on toiminut juuri, kuten myyntihenkilö oli luvannut. Kaikki tehdään ajallaan, apua saa kirjanpitäjältä jos soittaa. Lisäveloituksia tulee harvoin, yleensä ne johtuvat siitä että tositemäärät ovat kasvaneet ja tämä lienee vain positiivinen ongelma. Meinasin alkuun olla siirtymättä kyseiselle firmalle näiden kommenttien takia, mutta toisin kävi ja olen erittäin tyytyväinen päätökseeni.

    • Anonyymi

      Erosimme Administeristä reilu vuosi sitten. Palkat ei yhtään kuukautta oikein, palkkalaskelmat tehdään itse e-finaan ja silti ne vastoin tes. Laskettu.
      Kirjanpitäjä vaihtui 5 kertaa ja johtajan ei tiennyt edes että oli poissa. Ulos-ottaja ei hoidettu, vaikka työntekijöiltä vähennetty. Verot maksamatta.
      Aivan luokaton firma.
      Jos haluat ongelmia. Kokeile.

      • Anonyymi

        Tätä samaa tapahtuu joo. Iha käsittämätöntä sekoilua. Palkanlaskija vaihtunu 3vuoden aikana 5x ja niistä ei työntekijälle ilmoitella.asioita kyselee palkanlaskijalta niin tulee bumerangi ettei enää ole talossa töissä ja seuraavan henkilön yhteystiedot annetaan🤣 vajaan vuoden ne sielä näköjää jaksaa olla laskureina. Mulla ittelläni toki työnantajakin erittäin saamaton selittelijä et ei oo hyvä yhdistelmä kun kaks sekoilijaa sekoittaa soppaa ni tilinauhois se sitte näkyy ja aina korjaillaan seuraavaan sitten. Kauaa enää jaksa kattella et todennäköisesti vuoden sisään vaihdan duunii ni pääsee molemmista kerralla sitten eroon. Tes mukaiset korotuksetkin jää saamatta aina. Samalla palkalla painettu usiee vuosi hommia ja kokoajan lisää ja lisää. Kohta katkee kamelin selkä🖐️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä samaa tapahtuu joo. Iha käsittämätöntä sekoilua. Palkanlaskija vaihtunu 3vuoden aikana 5x ja niistä ei työntekijälle ilmoitella.asioita kyselee palkanlaskijalta niin tulee bumerangi ettei enää ole talossa töissä ja seuraavan henkilön yhteystiedot annetaan🤣 vajaan vuoden ne sielä näköjää jaksaa olla laskureina. Mulla ittelläni toki työnantajakin erittäin saamaton selittelijä et ei oo hyvä yhdistelmä kun kaks sekoilijaa sekoittaa soppaa ni tilinauhois se sitte näkyy ja aina korjaillaan seuraavaan sitten. Kauaa enää jaksa kattella et todennäköisesti vuoden sisään vaihdan duunii ni pääsee molemmista kerralla sitten eroon. Tes mukaiset korotuksetkin jää saamatta aina. Samalla palkalla painettu usiee vuosi hommia ja kokoajan lisää ja lisää. Kohta katkee kamelin selkä🖐️

        Tilitoimiston palkanlaskija ei päätä palkankorotuksista, vaan sinun työnantajasi.


    • Anonyymi

      Omat kokemukseni Administer timitoimistosta ovat erittäin huonoja. Pankkiyhteydet eivät toimineet, kun pankki teki muutoksia järjestelmiin. Laskuja ei voinut maksaa moneen kuukauteen, piti perustaa toinen pankkitili. Kävi ilmi, että ainoa henkilö joka ohjelmoi pankkiyhteyksiä oli toimitusjohtaja - vaikka yrityksen koon perusteellla voisi kuvitella, että yhtiöllä olisi varaa palkata ammattimainen ohjelmistokehittäjä.

      Kirjanpitäjät vaihtuivat tiheästi, laskelmat olivat usein tehty väärin, ammattitaito oli heikkoa. Verot oli laskettu väärin, kun niitä anottiin verottajalta takaisin, piti odottaa vuoden verran verottajan päätöstä. Yhtiön rahat olivat kiinni niissä.

      Kerran toimitusjohtajan kehittämä ohjelmisto oli virheen myötä avannut toisen yhtiön pankki- ja tilitiedot. Pääsin näkemään vahingossa toisen yhtiön kaikki kirjanpitoon liittyvän aineiston ja maksamaan laskuja. Omiin tietoihin en päässyt. Jos olisin hakkeri, olisin voinut kavaltaa yhtiön kaikki varat. Kotikutoisen ohjelmiston tietoturva on tällä perusteella hyvin kyseenalainen. Asia korjattiin muutaman päivän päästä kun olin yhteydessä tiedot esille tulleeseen yhtiöön sekä Administeriin.

      Tässä esimerkkejä usean vuoden ajalta - EN VOI SUOSITELLA YHTIÖTÄ KENELLEKÄÄN

      En missään tapauksessa suosittele Administeria kenellekään.

    • Anonyymi

      Samoja kokemuksia täälläkin, arvonlisäveroja on laskettu väärin ja niitä oikaistaan jälkeenpäin sillä seurauksella että verottaja lähettää viivästyskorkoja. Administer sentään maksaa viivästyskorkoja valittamisen jälkeen.

      Kirjanpitäjät vaihtuvat ja ammattitaito on mitä sattuu.

      En kyllä suosittele

    • Anonyymi

      Sain kivan ALV: palautuksen ja lähdin 2 viikon karanteeniin Pattijoelle, sitten olen puolivuotta täällä.

      Toivottavasti tekevät lisää virheitä, tosin ei tää tilitoimisto mistä nyt puhe.

    • Anonyymi

      Itse olen ollut asiakkaana heillä nyt noin 4 vuotta. Osin sujuu hyvin, osin huonosti... Viimeaikoina ollut ongelmia tietojärjestelmien kanssa, pankkitiedot eivät päivity heidän järjestelmiin ja laskut jäävät maksamatta... Siitä seuraa luonnollisesti viivästyskorkoja, kirjanpitäjä ollut pidempään saikulla...

      Eli ei erityisen suurta suositusta tähän kohtaan...

    • Anonyymi

      Useamman kerran pitänyt vaihtaa kirjanpitäjää Administerin sisällä sekoilujen vuoksi. Tekevät kysymättä päätöksiä ja ohjaavat kustannuksia mielivaltaisesti vääriin paikkoihin, korjaustoimenpiteet todella nihkeitä. Olisi muutakin tekemistä kuin joka kuu käydä kaikki läpi itse uusiksi.

      • Anonyymi

        Miten kauan aiotte moista sietää? Jokin kuitenkin pitää tötöilijöiden asiakkaana?


    • Anonyymi

      Ihan todella huonoa palvelua. Palkat jatkuvasti maksamatta, veroasiat hoidettu väärin, koko ajan vaihtuu laskija, puhelimella ei saa kiinni, sitten kun saa on joku virolainen nainen sekoilemassa. Lähtee vaihtoon ja en suosittele kellekään!!

    • Anonyymi

      Vaihdoin pois Administeriltä koska oma kirjanpitäjä ja palkanlaskijoiden vaihtuvuus suurta sekä hintoja hinattiin koko ajan ylöspäin. jättivät osinkoilmoituksen tekemättä verottajalle ja siitähän tuli verottajalta 600 euron lasku yrittäjälle. Joten välttäkää tätä rahastusfirmaa.

      • Anonyymi

        Normi tilitoimisto toimintaa. Mistä löytyisi ammattitaitoisia kirjanpitäjiä


    • Anonyymi

      Admister hoiti meidän kahden osakeyhtiön kirjanpitoja kaksi vuotta 2020-2022, kun pitkäaikainen kirjanpitäjämme lopetti firmansa. Paikallisjohtaja myi palveluita ja oli tosi mukava ja aktiivinen kun palveluiden siirtämisestä neuvoteltiin. Hän oli todellinen myyntimies. Siitä alkoi sitten kahden vuoden painajainen, jossa aika meni kirjanpidosta murehtimiseen liiketoiminnan kehittämisen sijasta. Kirjanpitoja ei saatu missään vaiheessa tilivuoden aikana ajantasalle, kirjaukset olivat täysin sekaisin, tilinpäätökset ja veroilmoitukset myöhästyivät kuukausia, sovittua raportointia ei saatu koskaan toimimaan kahden vuoden aikana, tilintarkastajaltakin alkoi mennä hermot. Ketään toimivasta johdosta ei kiinnostanut asiakkaan palaute tai asioiden kuntoon paneminen. Lopulta ketään ei saanut enää kiinni, kirjanpitäjät ja palkanlaskijat olivat koko ajan poissa tai vaihtuivat. Myyntimieskin katosi. Firman toimitusjohtajan itse omin käsin tekemä kirjanpitosysteemi ei ole enää tätä päivää. Asiakasvastaava konttorin johtaja löytyi lopulta kun irtisanoimme sopimuksen ja hän totesi heti, että meitä on todellakin palveltu niin huonosti, että sitä ei kannata mitenkään edes selitellä. Hän sopi vielä loppupalaverin seuraavalle viikolle vaikka tiesi itse jättävänsä Administerin seuraavana päivänä. Pitkän irtisanomis- ja siitymisajan aikana Administer alkoi sitten kiristää meidän vanhan kirjanpito materiaalimme luovuttamisella. Tämä sopi hyvin kuvaan. Kaiken kaikkiaan todella ikävä, aikaa vievä ja kallis kokemus. En kuuna päivänä suosittele ko. firmaa kenellekkään. Nyt olemme Talenomin tyyväisiä asiakkaita.
      Administerista on jäänyt vaikutelma, että sen johto ja omistajat keskittyvät vain Pörssilistaukseen, yhtiön pörssiarvoon ja sen edellyttämään kasvuun. Palveluiden kehittäminen ja asiakaat on täysin unohdettu. Kasvu syntyy ostelemalla koko ajan kaikenlaisia pienempiä toimijoita kirjanpito ja HR markkinoilta. Jos olisin sijoittaja, tämä näyttäisi minusta enemmänkin pyramidi huijaukselta. Sijoittajien kannattaisi katsoa pelkkien liikevaihtolukujen lisäksi myös asiakkaiden ja henkilöstön vaihtuvuutta ja liiketoiminnan todellista orgaanista kasvua if any.

    • Anonyymi

      Entisenä työntekijänä kommentoin. Kaikki kai huomaavat henkilöstöhallinnon ammattitaidottomuuden. Sieltä se lähtee. Alamäki.

    • Anonyymi

      Uhkailivat tuttavaa kun ilmoitti vaihtavansa kirjanpitäjää lukuisten ongelmien jälkeen.

      Haulla ei tästä puljusta tai sen henkilöistä löydy juuri mitään,
      onko pyynnöstä siivottu hakukoneetkin ettei tieto leviä?

      Toiminta vaikuttaa kyllä enemmän ammattirikollisuudelta kuin ammattimaiselta kirjanpidolta.

    • Anonyymi

      Ei ainakaan pienyrittäjälle. Pienimmästäkin sopimukseen kuulumattomasta neuvosta tms. laskutetaan välittömästi. Kymmeniä vuosia olen ollut yrittäjä, mutta ei koskaan ole ollut näin törkeää rahastusta. Kannattaa valita jokin pieni yksityinen tilitoimisto mieluummin ei tällaista pörssiyhtiötä.

      • Anonyymi

        Teetkö sinä ilmaiseksi töitä asiakkaillesi? Et varmaan. Miksi tilitoimiston siis pitäisi?


    • Anonyymi

      En voi millään suositella Administerä, jatkuvaa sekoilua ja muiden syyttämistä. Kirjanpitäjä vaihtuu jatkuvasti eikä asiasta ilmoiteta ennakkoon. Onnekseni ymmärsin sanoa sopimuksen irti heidän kanssaan... Ja kas kuinkaan, sain yllärinä n. Kymppitonnin alvalv:n, kun olivat kirjanneet pitemmältä ajalta asioita väärin. ÄLKÄÄ LUOTTAKO TÄHÄN AHNEESEEN FIRMAAN!

      • Anonyymi

        Sama huomio, olin asiakkaana eräällä tilitoimistolla, joka myytiin kyseiselle tilitoimistolla.

        Ennen hommat sujui todella hyvin, ei valittamista. Laskut oli kohtuulliset.

        Sen jälkeen kun vaihtui administerille on kyllä pitänyt olla silmät ja korvat auki. Esim. tänään huomasin, ettei huomisen maksettavista alveista ole tullut maksua verottajalle. Eli eikun taas kerran kyselemään, miksei ole laskuja tullut maksuun.

        Ja tuo kirjanpitäjien vaihtuvuus on älytöntä, tänään tuo hoitaa yritystäsi, huomenna joku toinen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos ei ole yrittäjä itse tarkkana, niin meneepä vituralleen tämän tilitoimiston kanssa.

      Kaikesta pitää muistutella, muuten jättävät tekemättä. Tilin päätös oli päässyt unohtumaan, samoin alvi palautukset jäänyt hakematta tältä vuodelta -24. No eihän niitä kaikkea voi muistaa😂, puhutaan "vain" 5000-10 000€ palautuksista.

      No yhtä asiaa eivät tietysti unohda, laskujen lähettämistä.
      Nyt voisin jo sanoa, että kannattaa ehkä harkita jotain muuta tilitoimistoa.

    • Anonyymi

      Aivan Jeesus paska pulju. Miten tuo voi olla enää edes pystyssä?

      Tilintarkastajat vaihtuu nopeammin, kuin sukat jalassa. Lasku tulee tuolta firmalta 2x kuukaudessa, mutta työt jää hoitamatta. Tilinpäätöstä saa kysellä joka ikinen viikko, vastaus: valmistuu ensi viikolla. Lopulta kukaan ei vastannut mitään.

      Alv. palautuksia jäänyt hakematta. En tiedä paljonko lie jäänyt saamatta. Mitä laskin tältä vuodelta, noin 7000€ jäänyt alveja verottajalle. Mitähän lie aikaisemmin jäänyt, kun älysin vasta tänä vuonna, että jokin ei täsmää.

      Että on huikee laitos, nyt tämä mykkäkoulu on kaiken huippu. Ei vastata s-posteihin, näin sitä firmaa pyöritetään👍

      • Anonyymi

        Yli tuhat henkilöä töissä. Mutta ei yhtään puhelinta.

        Tappio neljä miljoonaa, kun omaa tulosta ei saada kuntoon, niin mitens asiakkaiden


    • Anonyymi

      Paska firma

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe