Jumaliste suihkussa käynti kutittaa!

Hulluksi tulossa

Perhana kun on ruvennut kutittamaan suihkussa käynti. Käynnin jälkeen saan ähkiä lattialla vähintään puoli tuntia täysin kykenemättömänä tekemään mitään. Ei tässä enää pysty käymään suihkussa ollenkaan.

Omituisesti saunassa käynnistä ei tule oireita.

Pyykinpesuaineenkin olen vaihtanut zeoliitittomaan jo aikaa sitten, kuten myös pesuaineen "allergiaystävälliseksi". Vaan ei auta ei.

Mistähän apua tähän?

10

2975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nahka

      se on vedessä se vika? Asuessani vanhempien luona koskaan ei kutittanut suihkun jälkeen. Kun muutin omaan asuntoon eri paikkakunnalle, heti alkoi kutinat. Suihkun jälkeen toivoi että olohuoneessa olisi 200 litraa jotain rasvaistakin rasvaisempaa rasvaa mihin vois upottautua. Kun taas muutin pois, kutinat hävisi. Oletko huomannut jos käyt jossain muualla suihkussa/saunassa että kutittaisi vähemmän?

      Vaatteita kun peset, laita ne huuhtoutumaan vielä puhtaalla vedellä pesun jälkeen. Välttämättä ei nämä herkän ihon pesuaineetkaan auta. Omalla kohdallani olen huomannut Pirkan pyykkipulverin parhaaksi. Tiedä sitten miten sinulla. :)

      Kannattaa tutkituttaa asuntosi vesi. Käy otattamassa allergiatestit. Muuta en kyllä osaa sanoa.

      Yritä jaksaa. :)))

    • suihkukutina

      Menin sitten monen vuoden raapimisen jälkeen ihotautilääkärille ja diagnoosi oli nokkosrokon alalaji johon kirjoitti uutta aerius-nimistä antihistamiinia. Kahden-kolmen viikon pillerinsyönnin jälkeen pitäis alkaa vaikuttaan, saas nähdä, kohta pari viikkoa menny...Lekuri selitti saunan pintaan nostaman hien korjaavan ihon ph-tasapainoa niin ettei kutise.

      • Kutisija

        Hei "suihkukutina" ja muutkin,

        minä myös monen, monen vuoden kutiamisen jälkeen sain vihdoin ihotautilääkäriltä selvityksen asiaan, ja kuulostaa ihan samalta kuin sinunkin "tautisi"...? Hankaluuden nimi on kuulemma dermo grafismus eli suomeksi ihon piirtoärtymys tms. ja se on tosiaan nokkosihottuman alalaji. Etsin netistä tietoa engl. termillä dermographism ja löysin ah niin monta, niin tuttua oirekuvausta!!! Kyllä on suuri helpotus kun vihdoinkin tälle kärsimyksellä on NIMI! Luulin jo yhdessä vaiheessa olevani tulossa hulluksi kun ihoa kutitti niin helvetillisesti!

        Mulle lääkäri määräsi Xyzal-antihistamiinia, olen nyt syönyt vasta pari päivää, joten vielä ei ole vaikuttanut mutta toivottavasti pian!


      • suihkukutina
        Kutisija kirjoitti:

        Hei "suihkukutina" ja muutkin,

        minä myös monen, monen vuoden kutiamisen jälkeen sain vihdoin ihotautilääkäriltä selvityksen asiaan, ja kuulostaa ihan samalta kuin sinunkin "tautisi"...? Hankaluuden nimi on kuulemma dermo grafismus eli suomeksi ihon piirtoärtymys tms. ja se on tosiaan nokkosihottuman alalaji. Etsin netistä tietoa engl. termillä dermographism ja löysin ah niin monta, niin tuttua oirekuvausta!!! Kyllä on suuri helpotus kun vihdoinkin tälle kärsimyksellä on NIMI! Luulin jo yhdessä vaiheessa olevani tulossa hulluksi kun ihoa kutitti niin helvetillisesti!

        Mulle lääkäri määräsi Xyzal-antihistamiinia, olen nyt syönyt vasta pari päivää, joten vielä ei ole vaikuttanut mutta toivottavasti pian!

        Kylläpä oireet täsmää tosiaankin, hyvä tietää että on muitakin kutiavia kuin itse. Mulle ihotautilääkäri sanoi että tämä voi parantua itsestään, tiedä häntä. Ei osannut sanoa mistä johtuu mutta lääkkeet kuulemma auttaisivat, pari viikkoo on syöty mutta ei vielä mitään vaikutusta. Olishan se hemmetin mukava kun vois käydä ihmisten lailla suihkussa!


      • Kutisija
        suihkukutina kirjoitti:

        Kylläpä oireet täsmää tosiaankin, hyvä tietää että on muitakin kutiavia kuin itse. Mulle ihotautilääkäri sanoi että tämä voi parantua itsestään, tiedä häntä. Ei osannut sanoa mistä johtuu mutta lääkkeet kuulemma auttaisivat, pari viikkoo on syöty mutta ei vielä mitään vaikutusta. Olishan se hemmetin mukava kun vois käydä ihmisten lailla suihkussa!

        Moi taas suihkukutina!

        Lääkäri sanoi mulle että lääkkeiden vaikutusta kannattaa arvioida vasta n. 2 kk kuluttua... :(

        Olis kyllä tosi hienoa jos tämä vois parantua! Ei mua ainakaan hymyilytä jos pitää antihistamiineja syödä lopun elämää. Toisaalta jos se hirvee kutina pysyy sillä poissa, niin sitten ok.

        Onko sulla iho kutissut muulloinkin kuin suihkun jälkeen? Mulla kutisee lähes aina kun oon vaihtanut vaatteet (kai se riisuminen ja pukeminen just sen verran "raapii" ihon pintaa että se alkaa kutista), varsinkin kun oon ollut vaatekaupassa sovittamassa, niin sen jälkeen on ihan kamalaa! Ja sitten usein kun oon käynyt vessassa (olen siis tyttö eli pissaan istuallaan :)), niin sen jälkeen takareidet kutiaa aivan mielettömästi! Kiva istua ja luikerrella penkissä luennolla, ihmiset varmaan luulee että mussa on kirppuja!!


      • suihkukutina
        Kutisija kirjoitti:

        Moi taas suihkukutina!

        Lääkäri sanoi mulle että lääkkeiden vaikutusta kannattaa arvioida vasta n. 2 kk kuluttua... :(

        Olis kyllä tosi hienoa jos tämä vois parantua! Ei mua ainakaan hymyilytä jos pitää antihistamiineja syödä lopun elämää. Toisaalta jos se hirvee kutina pysyy sillä poissa, niin sitten ok.

        Onko sulla iho kutissut muulloinkin kuin suihkun jälkeen? Mulla kutisee lähes aina kun oon vaihtanut vaatteet (kai se riisuminen ja pukeminen just sen verran "raapii" ihon pintaa että se alkaa kutista), varsinkin kun oon ollut vaatekaupassa sovittamassa, niin sen jälkeen on ihan kamalaa! Ja sitten usein kun oon käynyt vessassa (olen siis tyttö eli pissaan istuallaan :)), niin sen jälkeen takareidet kutiaa aivan mielettömästi! Kiva istua ja luikerrella penkissä luennolla, ihmiset varmaan luulee että mussa on kirppuja!!

        Esim. kun ilma menee oikein kosteaksi niin nukkumisesta ei tahdo tulla mitään, kutisee niin kovasti. Noista histamiineista ja niiden käytöstä, kyllä kuule niitä ennemmin syö kun itseään raapii, ja niitä pillereitä tulee iän myötä lisää muutenkin. Ihminen kerää vanhetessaan kaikenmailman sairauksia ja lopulta niitä on sitten liikaa ja kuolla kupsahdetaan. Toiset vaan aloittaa pillerinsyönnin nuorempana. Itse olen urheileva mies ja koen tämän erittäin kiusallisena kun ei voi urheilusuorituksen jälkeen mennä suoraan pesulle vaan on alettava lämmittään saunaa, on pidemmän päälle todella stressaavaa!


      • Kutisija
        suihkukutina kirjoitti:

        Esim. kun ilma menee oikein kosteaksi niin nukkumisesta ei tahdo tulla mitään, kutisee niin kovasti. Noista histamiineista ja niiden käytöstä, kyllä kuule niitä ennemmin syö kun itseään raapii, ja niitä pillereitä tulee iän myötä lisää muutenkin. Ihminen kerää vanhetessaan kaikenmailman sairauksia ja lopulta niitä on sitten liikaa ja kuolla kupsahdetaan. Toiset vaan aloittaa pillerinsyönnin nuorempana. Itse olen urheileva mies ja koen tämän erittäin kiusallisena kun ei voi urheilusuorituksen jälkeen mennä suoraan pesulle vaan on alettava lämmittään saunaa, on pidemmän päälle todella stressaavaa!

        Juu, se on kyllä kumma että kostealla ilmalla kutisee enemmän, mutta sitten saunan jälkeen on helpompaa.

        No juu, tiedän kyllä noista lääkkeistä ja vanhenemisesta. Itse olen vielä nuori ja kuitenkin on jo perussairauksia kertynyt tarpeeksi yhdelle ihmiselle, joten lääkkeitä syön lopun ikääni. Mutta ihan tarpeeksi ahdistaa, en haluaisi enää lisätä siihen soppaan antihistamineeja. Vaikka lääkäri sanoikin että näistä ei ole mitään sivuvaikutuksia - mutta eihän sitä tiedä.


      • suihkukutina
        Kutisija kirjoitti:

        Juu, se on kyllä kumma että kostealla ilmalla kutisee enemmän, mutta sitten saunan jälkeen on helpompaa.

        No juu, tiedän kyllä noista lääkkeistä ja vanhenemisesta. Itse olen vielä nuori ja kuitenkin on jo perussairauksia kertynyt tarpeeksi yhdelle ihmiselle, joten lääkkeitä syön lopun ikääni. Mutta ihan tarpeeksi ahdistaa, en haluaisi enää lisätä siihen soppaan antihistamineeja. Vaikka lääkäri sanoikin että näistä ei ole mitään sivuvaikutuksia - mutta eihän sitä tiedä.

        Näissä jutuissa on nämä kuuluisat perintötekijät vahvasti kuvassa mukana, toiset perii rahaa ja toiset sairauksia! Kyllä mulla on ihojuttu tullu äidin puolelta, veljilläni ei ole mitään em. vaivoja. Täytyy vaan tyytyä siihen mitä on saanut...


    • Ukkeli

      Kolmisen vuotta törmäsin samanlaisiin oireisiin, ja kun selitystä ei löytynyt rupesin itse asiaa tutkimaan ja kun oireet tulivat vain kotonani, eikä esim. reissussa kulkiessani syy täytyy olla vedessä. Kuukausien päästä oli alueen lehdessä juttu, että vedestä oli löydetty sädesientä. Kukaan ei tunnusta, että oireeni olisivat johtuneet siitä, mutta olen itse siitä varma, koska oireita ei ole enään.

    • Tietääkö-kukaan

      Missä veden voi tutkituttaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe