Ilmapiiriltään *ittumaisin työpaikka

Totuus työpaikoista

Mikä on mielestänne ilmapiiriltään *ittumaisin työpaikka Hyvinkäällä? Mistä työpaikasta löytyy pirullisimmat selkäänpuukottavat akat ja juorukellot? Sama homma miehissä? Toisiansa kyräilevät kuppikunnat? Jne...?

65

4314

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tilastoa täältä

Tutkimuksissa yleisesti Suomessa on v- mäisiksi työpaikoiksi todettu seurakunnat ja sairaalayhteisöt. Nokkimisjärjestys on pilkkua myöten säädetty, eikä silmätikuksi kannata joutua.Hyvinkään vastaavista kohteista ei minulla ole mitään tietoa.

• Kolmas pyörä

"Ittumaisia" työpaikkoja on aina siellä, missä on enemmän, kuin kaksi saman ammattikunnan naistyöntekijää samassa työkohteessa. Tästä voi päätellä varmaan jotain paikkojen määrästä.

• +*\\&&

Rohkeasti vain työnantajien nimiä esiin.. Aihe mitä herkullisin. Ite en kehtaa paljastaa *aska firmojen nimiä, kun olen jänishousu. Olkaa muut suoraselkäisempiä, rehellisempiä ja rohkeampia.

• Pupu pöksy

Ei kukaan uskalla.

• Bravehart

Kyllä mä uskallan.

• Firman pomo

No, Bravehart? Sanoista tekoihin ja tekstiä tänne. Firman nimi oli?

• ootsä mun lakeija?

Hyvinkään kaupunki. Voisi kai sanoa, että ylipäätään kaikkialla on noita hoveja itselleen kerääviä muiden arvostelijoita ja pomojen mielistelijöitä. Se on ikäänkuin epävirallinen organisaatio. Hovin teräväkieliselle kuningattarelle pitää olla mieliksi. Jos et ole, et kuulu joukkoon. Ainakaan et saa asettua puolustamaan kuningattaren epäsuosiossa olevaa henkilöä.
      Aina sitä vaan ihmettelee,miten esimiehet menevät tähän mukaan.

Tästä voisi kirjoittaa vaikka kuinka paljon, mutta tämä riittäköön.

• Kaikki esiin

Kerro ihmeessä enemmän.Me veronmaksajathan olemme periaatteessa niitä työnantajia ja jos joku välikäsi käyttää valtaansa väärin, niin julkisuuteen asia tulee saada.Jos kyseessä on julkisuuden henkilö niin nimetkin voi julkistaa.

• +\\,,-=*:

Pe*kele faktaa pöytään!!! pikku vihjailu vois avautua enemmän. Törky ja pa*ka kaikkien nähtäväksi. Jos jutun aloittaa, niin se viedään loppuun asti *aatana!

• pelottaa.

Kannattaisiko sinun mennä vihan hallinta kurssille ? Olet vaarallinen ihminen.

• muualla töissä

Kaikki työpaikat Hyvinkäällä ovat pepusta.

Miksi ihmeessä joku jaksaa käydä töissä jossain korvessa? Siellä on pakko asua taloudellisista syistä, minulla ei ole pistää 300 000 euroa pieneen kaksioon, mutta työ ja muu vapaa-aika: kiitos ei!

• Kielletyt aiheet

Aihe taitaa olla tabu.

• minä minä minä?

Onkohan sellaista työpaikkaa olemassakaan, missä kaikki olisi niin niin auvoisen ihanaa, eikä ihmissuhteissa mitään ongelmaa.
      Lierot kyllä hoitaa homman kotiin ja ovat aina niiiiin tyytyväisiä omaan työpaikkaansa ja he ovat juuri niitä "ihanan työpaikan" omaavia henkilöitä.

• Johto porras

Takaisin sorvin ääreen työväenluokka! Turpa tukkoon ja TYÖTÄ! , tai tulee potkut! Iniskää vaikka kotona sitten.

• Hevosen turpa

Sähän hoet kuin kokkari telkussa.Puuttuu vain se työ.

• YHDYS SANA MAISTERI

Opettele yhdys sanat, niin provokatiivinen tekstisi on paljon uskottavampi. Jos kuuluisit johto portaaseen tai johtoportaaseen, niin kirjoitusasusi olisi paljon parempi. Ellet ole "T:mi Ranen Remppa" -firman "toimitusjohtaja"?

• Lause>rakenne virhe
        YHDYS SANA MAISTERI kirjoitti:

Opettele yhdys sanat, niin provokatiivinen tekstisi on paljon uskottavampi. Jos kuuluisit johto portaaseen tai johtoportaaseen, niin kirjoitusasusi olisi paljon parempi. Ellet ole "T:mi Ranen Remppa" -firman "toimitusjohtaja"?

Kas, meillä on täällä ihan ikioma äidinkielenopettaja. Yritä nyt vaan kestää, kun tyhmä työväki kirjoittaa juttujansa yhdys sana virheiden kera. ..neiti...

• Huuhaa palstan aihe
        Lause>rakenne virhe kirjoitti:

Kas, meillä on täällä ihan ikioma äidinkielenopettaja. Yritä nyt vaan kestää, kun tyhmä työväki kirjoittaa juttujansa yhdys sana virheiden kera. ..neiti...

Tälle palstalle on "majoittunut" joku helkkarin pilkun**ssija, joka ei osaa mitään sanoa itse keskusteluun, mutta pilun pitää olla kohdallaan.Täytyykuitailsillevaan heti takaisi.

• karsinavahti
        YHDYS SANA MAISTERI kirjoitti:

Maisterille: Kielioppikysymykset eivät kuulu paikkakuntakeskusteluun. Mene pätemään muualle.

• Tyhmä työväki

Hajota ja hallitse on hyvä taktiikka pomolta. Pistetään napit vastakkain työporukalta ja sen parempi, helpompi jos naisia koko työväki. Osa jengistä pomon puolelle (parempi palkka tai joku muu suuri etu) ja loput huonommalla liksalla tai jotain. Vaikka ammatti nimi suht sama kaikilla. Siinä sitten kademielisinä akat toistensa kimpussa ja munaton liitto yrittää ilman tulosta korjata palkka, tai jonkun muun vääryyden toiselta osapuolelta (nykyään monessa eri liitossakin porukkaa, ei ns. yhteishenkeä). Joku kiero temppu bossilla lain kanssa (osaa pomo pelata) ja palkka eriarvoisuus on ja pysyy pomon pyllynnuolija jengi puolustaa pomoa, no tietenkin. Ei synny työväen yhteisrintamaa pomoa vastaan työpaikalla kun porukka hajotettu kahtia ja sijoitettu vielä oikein työmaalle.

• muualla töissä

Kyllä ihan oikeasti hyviä työpaikkoja on olemassa. Minulla on.

• en nuole ketään

Tyhmä työväki, liitoista ei todellakaan ole apua. Siellä leikitään samassa hiekkalaatikossa kaupungin johdon ja poliitikkojen kanssa. Joillakin vielä ne omat poliittiset intressit saattavat olla etusijalla.

Olen aina kuulunut liittoon. Olen ollut ehkä liian sinisilmäinen ja uskonut siihen vanhaan työntekijöiden etua ajavaan ammattiyhdistysliikkeeseen, jossa ay-aktivistit ajavat työntekijöiden etua - vaikka mikä olisi. Työkaverini palkka-asian ajaminen - tai ajamatta jättäminen oli hyvä herätys minullekin.

Sitä OIKEATA ay-liikettä ei enää ole.

• pelkkiä pellejä

Hyvä että heräsit.

Ei ole olemassa ay liikettä enää.

Se on vain niiden elättämistä.

• Eräs akka

Yksi viesti täältä on jo sensuroitu. Tais osua naulankantaan, kun piti poistaa. Ei ollut edes firman nimeä. No oli siinä asian tietäville tosin vihje. Naisvaltainen työpaikka josta saa puhdasta nuttua päällensä ja sen sellaista.

• Vanhanaikaista

Hyvinkään kaupunki. Kaupungintalo, jossa omituisia sisäisiä sääntöjä jotkut päättävät yms "kivaa" tunnelman luomista.
      Tämä ei tosin ole uutinen, sillä aika ajoin paikallinen lehti muistaa ihmetellä, että jostain kumman syystä Hyvinkään kaupungilta lähtee muihin kuntiin verrattuna enemmän pois (päteviä, hyviä) työntekijöitä.

• Heps kukkuu

Aika hiljaista on. Duunarit tyytyy osaansa ja pitää suun supussa. Johtoporras nauraa duunareitten munattomuudelle jne... Yleensä *ittumainen ilmapiiri ja huonot välit työkamujen kesken johtuu jostain epätasa arvosta, epäoikeudenmukaisista (laittomista) palkka eroista tai jostain muusta vain eräitten suosimisesta ja syypää on aina johtaja. Hajota ja hallitse.

• veikk, ari
        Heps kukkuu kirjoitti:

Aika hiljaista on. Duunarit tyytyy osaansa ja pitää suun supussa. Johtoporras nauraa duunareitten munattomuudelle jne... Yleensä *ittumainen ilmapiiri ja huonot välit työkamujen kesken johtuu jostain epätasa arvosta, epäoikeudenmukaisista (laittomista) palkka eroista tai jostain muusta vain eräitten suosimisesta ja syypää on aina johtaja. Hajota ja hallitse.

Ei kannata valittaa tai saa kenkää.

• kaupunki tiedetään

Minäkin häippäisin sieltä joskus aikojen alusta. Syitä ei parane lähteä kertomaan, mutta niitä oli.

• Ämmänrähjä
        kaupunki tiedetään kirjoitti:

Minäkin häippäisin sieltä joskus aikojen alusta. Syitä ei parane lähteä kertomaan, mutta niitä oli.

Eikös joku tehnynnä kakka kepposenkin siellä?, sanan varsinaisessa merkityksessä?

• Sinivalkoinen, Suomi

No just.

• Ex-imijä

Piiri pieni pyörii lapset siinä hyörii...... Kuka on joukon nätein prinsessa? No se joka firman tsaarin pikku pikku nekkua imee ja nuolee. On muuten mikro kokoinen tsaarin nekku.

• Tää kiinnostaa

Tarkenna.

• Työläinen>>>
        Tää kiinnostaa kirjoitti:

Tarkenna.

..Varmasti kiinnostaa juu. Jätetään nyt firman nimi kertomatta, mutta kyllä se siellä on työväen tiedossa joilla silmät, korvat ja korvien välissä järkeä. Ne joilla on sitten enempi järkeä ovatkin siitä talosta häipyneet. Itse mietin kanssa, että vois nostaa kytkintä tästä talosta pikkuhiljaa. Toistaiseksi vielä tän talon palkka listoilla kärvistellään.

• viranomaisvihaaja

Me täällä Hyvinkäällä edelleen sosialidemokraattisen lehden tilaajina uskomme Nuoriin Kotkiin josta alkaa aivopesu ehdaksi änkyräksi.

Olemme poliittisesti valittuja kuten palopelletkin esimerkiksi..eli kyttäämme näiden dorkien takia muiden elämistä..kivistö.

• Pääomarahasto

Isännöintitoimisto Realia. Ainakin isännöitsijät vaihtuu tiedoitteita nopeammin.Annetaan liikaa duunia ja asikkaat sitten valittaa.

• Hyvä/Huono

Kaikki duunimestat on ok, niin kauan kun sinne eksyy yksikin narsisti, peli on sen jälkeen pelattu. Ja pahin jos naisvaltaisilla aloilla niitä on useampi.

Jokainen joka on ollut narsistisen ihmisen kanssa samassa työpaikassa tietää sen.

Narsisti saa mukaansa niin sanotun hovin ja pomon suosion ja mikä pahinta esimies ei näe tätä kusetusta kun narsisti omaa tämän miellyttämisen, kehumisen ja imartelun taidon.

Todellisuudesta itseään tykö tuovaa ja selkään puukottavaa narsistia pelkää kaikki.

Hän nauttii suunnattomasti asemastaan ja hallitsee koko työyhteisöä.

Ilmapiiri siitä sitten kärsii ja kaikki jotka eivät tähän tyhmyyteen ja hulluuteen mene
      kärsivät hiljaa, mutta kun työpaikkaan pitäisi joka päivä mennä.

Joten minun mielestäni ei ole huonoja työpaikkoja, vaan ihmiset tekevät niistä sietämättömiä.

• neitifasepook

Asian ydin nimenomaan.

Näitä riittää valitettavasti ja niistä saa jokainen työpaikka kärsiä.

Kutsun näitä ihmisiä fasepookin korvakoruomoiksi.

• Yks vaan

Eikös siellä Hyvinkään sairaanhoitajien keskuudessakin ole jotain hämminkiä?

• uhrieienää

Meidän töissä narsisti käyttäytyy juuri kuten kirjoittaja hyvä/huono kertoo uhrin/uhrien tilasta töissä. Tilanne kyn on ollut monta vuotta sietämätön juuri se takia kun tämä "uhri" oikeasti siis narsisti on nauttinut työnantajan parempaa luottamusta. Hän on saanut sekoittaa omaa soppaansa ja kertoa näkemyksiään omalla tarvitsemalla tavallaan. Nyt kun tilanne onkin muutaman käänteen takia muuttunut on hän nyt narsistien uhri. Onneksi työnantajammekin on tajunnut tilanteen eikä häntä saa enää sumutettua mukaan. Kukaan ei siis tällä hetkellä nauti sen kummempaa sijaa työssämme mutta narsisti näkee asiat toisin ja jatkaa myrkytystään uusien tulokkaiden seassa. Onneksi tilanne on vain jo niin toinen meillä että hänen toimensa ei enää kanna hedelmää.

• pää pusikkoon ny!

Tätä olen kyllä ihmetellyt, miten helppo esimiehiä on sumuttaa. Kaikki on vain luulottelua, kuvittelua ja herkkänahkaisuutta. Miten paljon tämäkin syö työntekijöiden voimavaroja eli vaikuttaa suoraan työn tulokseen! Ja sitä ei viitsitä/osata/jakseta hoitaa, maton alle vaan lakaistaan.

• muualla töissä

Keskittykää työntekoon, kenellä töitä on. On s ekumma, miten paljon meillä on taitamattomia pomoja ja mänttejä työkavereita nettikeskustelujen mukaan. Jostain syystä en ole sellaisiin törmännyt, vaikka tietysti pomoissakin on eroja.

Miksette hakeudu parempiin työpaikkoihin sen sijaan, että valitatte, jos valituksen aihetta on?

• On kokemusta
        muualla töissä kirjoitti:

Keskittykää työntekoon, kenellä töitä on. On s ekumma, miten paljon meillä on taitamattomia pomoja ja mänttejä työkavereita nettikeskustelujen mukaan. Jostain syystä en ole sellaisiin törmännyt, vaikka tietysti pomoissakin on eroja.

Miksette hakeudu parempiin työpaikkoihin sen sijaan, että valitatte, jos valituksen aihetta on?

Onko sulla lyhyt työura kun et ole näihin taitamattomiin törmännyt.Kyllä todellisuudessa on hyviä sekä huonoja niin pomoja kuin duunikavereita.Näin on ollut vuosikymmeniä varsinkin suurissa yhtiöissä kuin virastoissakin.Löytyy jengiä laidasta laitaan.Varsinkin Helsingissä menneinä vuosina suuressa organisaatiossa oli monenkirjavaa väkeä.Oli siellä useita Hyvinkääläisiä mukana ja pääasiassa fiksummasta päästä.

• muualla töissä
        On kokemusta kirjoitti:

Onko sulla lyhyt työura kun et ole näihin taitamattomiin törmännyt.Kyllä todellisuudessa on hyviä sekä huonoja niin pomoja kuin duunikavereita.Näin on ollut vuosikymmeniä varsinkin suurissa yhtiöissä kuin virastoissakin.Löytyy jengiä laidasta laitaan.Varsinkin Helsingissä menneinä vuosina suuressa organisaatiossa oli monenkirjavaa väkeä.Oli siellä useita Hyvinkääläisiä mukana ja pääasiassa fiksummasta päästä.

Lyhyt työura, joka alkoi aikoinaan hieman yli 10-vuotiaana koululaisena kesätöissä. Nyt olen yli kuudenkymmenen ja työpaikkoja on takana kymmeniä tilapäistyöt mukaanlukien.

Lyhyt ja lyhyt.

Eivät ihmiset ole joko hyviä tai huonoja, vaan tilanteet vaihtelevat ja ihmisten käyttäytyminen niiden mukana. Jossain tilanteessa taitamaton voi olla toisessa tilanteessa ihan ok. Ihmisiin myös vaikuttaa, miten itse käyttäydymme. On myös alaisia, jotka ovat ns. huonoja. Toistuvasti valittamassa kaikesta etsimättä ratkaisuja ja muuttamatta omaa toimintaansa mitenkään.

• Oli siellä useita Hy
        On kokemusta kirjoitti:

Oli siellä useita Hyvinkääläisiä

Hyvinkääläinen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella paitsi tietenkin lauseen alussa.

• On kokemusta

Lyhyt työura, joka alkoi aikoinaan hieman yli 10-vuotiaana koululaisena kesätöissä. Nyt olen yli kuudenkymmenen ja työpaikkoja on takana kymmeniä tilapäistyöt mukaanlukien.

Lyhyt ja lyhyt.

Eivät ihmiset ole joko hyviä tai huonoja, vaan tilanteet vaihtelevat ja ihmisten käyttäytyminen niiden mukana. Jossain tilanteessa taitamaton voi olla toisessa tilanteessa ihan ok. Ihmisiin myös vaikuttaa, miten itse käyttäydymme. On myös alaisia, jotka ovat ns. huonoja. Toistuvasti valittamassa kaikesta etsimättä ratkaisuja ja muuttamatta omaa toimintaansa mitenkään.

Hyvä että tarkensit. 60-luvulla tosiaan työt aloitettiin "nöössipoikina" erilaisten duunien alkeita ja jo silloin oli hyviä ja huonoja duunielämässä mukana.

• On kokemusta
        Oli siellä useita Hy kirjoitti:

Hyvinkääläinen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella paitsi tietenkin lauseen alussa.

Voi voi pilkkutätiä,ku ahistaa.Hanki nyt todellistakin elämää.

• Näin on näreet

Vaude! Meidän äikän maikka taas täällä pätemässä. Muut kirjoittajat minä muuten kirjoitetaan HyViNkäÄläInEn just niinkuin halutaan. Hajoo siihen.

• vaatteeton keisari?

Lyhyt ja lyhyt.

Minullakin on kymmeniä vuosia pitkä työura takana, hiukan enää edessä. Enkä jatkaisi yhtään päivää. Työelämässä ollaan menty viime vuosina taaksepäin. Oikeudenmukaisuus - joskus sitäkin on esiintynyt - loistaa poissaolollaan. Suurisuisimmat ihmiset palkitaan, vaikka heidän työnsä tulokset eivät ole sen kummemmat kuin muillakaan. Nosta vaan omaa häntääsi ja kailota omaa "erinomaisuuttasi", kyllä pomokin sen uskoo. Sopivassa tilanteessa heität kivan hassunhauskan mollaavan kommentin työkaverista (joka ei ihme kyllä sinua palvo) niin jäähän se itämään.Toisaalta tuntee myötähäpeää noin törkeiden ihmisten puolesta. Mutta turhaahan se on, röyhkeät ihmiset eivät tunne itse häpeää.

Onneksi minulle on jäänyt muutama vanha ja nykyinen työkaveri, joiden kanssa olen ystävystynyt. Selkään puukottajiakin on tullut vastaan.

• muualla töissä
        vaatteeton keisari? kirjoitti:

Minullakin on kymmeniä vuosia pitkä työura takana, hiukan enää edessä. Enkä jatkaisi yhtään päivää. Työelämässä ollaan menty viime vuosina taaksepäin. Oikeudenmukaisuus - joskus sitäkin on esiintynyt - loistaa poissaolollaan. Suurisuisimmat ihmiset palkitaan, vaikka heidän työnsä tulokset eivät ole sen kummemmat kuin muillakaan. Nosta vaan omaa häntääsi ja kailota omaa "erinomaisuuttasi", kyllä pomokin sen uskoo. Sopivassa tilanteessa heität kivan hassunhauskan mollaavan kommentin työkaverista (joka ei ihme kyllä sinua palvo) niin jäähän se itämään.Toisaalta tuntee myötähäpeää noin törkeiden ihmisten puolesta. Mutta turhaahan se on, röyhkeät ihmiset eivät tunne itse häpeää.

Onneksi minulle on jäänyt muutama vanha ja nykyinen työkaveri, joiden kanssa olen ystävystynyt. Selkään puukottajiakin on tullut vastaan.

Minulla on kyllä ihan toisenlaiset kokemukset työelämästä. Ja onni saada vielä yli kuusikymppisenä uusia, haasteellisia työtehtäviä.

Ei asiantuntijatehtävissä mikään oman erinomaisuuden kailotus auta, jos tuloksia ei synny. Kyllä se on se, mitä teet, mikä merkitsee. Toki itsensä ja tekemisensä voi tuoda asianmukaisesti esiin.

• eräs sivullinen
        vaatteeton keisari? kirjoitti:

Hyvä kirjoitus,kuin minun suustani.

• eskarista

Etkö muuta keksinyt kirjoittaa? Kielioppiviisastelu on HÄIRIKÖINTIÄ!

• Näin se vaan menee

Ilman jyväjemmareita ja haalarimiestä yhteiskunta ei toimisi. Korkeammin koulutetuista ammattiryhmistä löytyy enempi täysin turhia työntekijöitä ja ammatteja hyvällä palkalla, kuin hanttihomma, jyväjemmari, haalarimies -luokasta.

• Näin on näreet

Äikän maikka! Sun pilkun *ussintaa kaivataan jo. Tuu taas ohjeistaan meidän valittavan tyhmän työväen lauserakenne virheistä ja isoista alkukirjaimista. Tuu tuu, tulisit nyt... ..näpäytä meitä hiukan...

• kiitosnäkemiin

Kyllä käteni nousee kun seurakunnata puhutaan . Ai miksikö.. no tutustuppa vaikka legendaariseen pastorii. Ei tarvitse kauaa odotella kun alkaa juorut lentämään. Joten en ikinä enää halua samaan työpaikkaan.

• tutustuppa

tutustuppa

• Jumalan miehet juu

Ne on katsos nää Jumalan miehet ihan eri kastia kuin tavallinen kuolevainen. Kirjoitit varmaankin ev.lut kirkon pastorista. No meneppä esim. katsoon Jehovan todistajien meininkiä. Siellä nää Jumalan miehet ns. vanhimpia ja seurakunnan kaikki asiat kaikista juoruavat vanhimpien vaimot.

• ruoskaaruoskaa

Semmonen työpaikka ei ole kiva jossa huolellisuus katsotaan laiskuudeksi (työ vaatii tarkkuutta!) ja taukojen pitäjät ovat vetkuttelijoita. Enempää en uskalla kertoa.....

• näinpä niin

Se on jännä, että joidenkin työnantajien mielestä tauon pitäminen ei kuulu työntekijän oikeuksiin. Pitäisi jaksaa tehdä tauotta. Eivätkö tajua, että työn laatu kärsii tässä aika paljon? Työn ulkopuolinen elämä ei myöskään sallittua. Olet hyvä työntekijä, jos teet kaiken hosumalla ja nopeasti, kunhan vain teet koko ajan. Omalla ajalla tehdystä ilmaistyöstä plussaa myös. Eri mieltä ei kannata olla, vaikka jokin asia olisikin selvästi pielessä, näinhän ei voi olla jos kerran johto ei ole asiaa jo aiemmin huomannut.

• pelkopersiissä

Itellä kanssa semmoinen työ missä taukojen pitäjiä katsotaan kieroon....

• donitsiii

ARNOLDS!

• muualla työssä

No entä jos työtä ei ole koko ajan tasaisesti, niin mitä te sitten teette, jos työssä ei saa pitää taukoja? Istutte vessanpytyllä vai?

Tottakai työssä voi pitää taukoja. Meillä sitä korostetaankin. Liika istuminen on pahasta. Uusimpien tutkimusten mukaan se tappaa (mitenkähän ne muut, eivätkö ne kuile lainkaan?)

• Anonyymi

Hyvinkään seurakunta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2467
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe