Mitä edelläkävijät edellä sitä toiset perässä....

ääni kellossa muuttu

Mitenköhän Chevroletkuskien mielipiteet muuttuu kun seuraavaan Cruzeen tulee 1.0 3sylinterinen moottori!?!?

Kyllä unohtuu Fordin 1.0 ja VW:n 1,2TSIn haukkumiset ja kehutaan kilpaa omaa pikkukonetta!!! Vaikka tehot ei oikein em.kilpailijoille pärjääkkään....

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/opelilta-yksilitrainen-turbo-ensimmaisena-adamin-pellin-alle

Ja uskokaa vain kyllä tuo motti Cruzeenkin vielä tulee...

33

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulossa on
      • Sorsa chevy

        No mites opelin 1.0 Corsa?!?!? Joita myytiin myös Chevroleteina, oli oikein huimat 55hv!?!?!?

        Tuo 1.5T pärjää jo lähes esim.Fordin tulevalle 1.5Ecoboostille, jossa on 178hv...Fordilla ehkä "alikokoiset", mutta ei alitehoiset moottorit!!!! :)


      • 16+2
        Sorsa chevy kirjoitti:

        No mites opelin 1.0 Corsa?!?!? Joita myytiin myös Chevroleteina, oli oikein huimat 55hv!?!?!?

        Tuo 1.5T pärjää jo lähes esim.Fordin tulevalle 1.5Ecoboostille, jossa on 178hv...Fordilla ehkä "alikokoiset", mutta ei alitehoiset moottorit!!!! :)

        Näinhän siinä taas kävi, että sinut lyötiin faktoilla maanrakoon.


      • Sorsa chevy
        16+2 kirjoitti:

        Näinhän siinä taas kävi, että sinut lyötiin faktoilla maanrakoon.

        Tarkennatko hieman miten minut lyötiin ja millä faktoilla?!?!?

        En ole väittänyt TSI:tä 3pyttyiseksi!
        En ole väittänyt 3sylinteristä moottoria uudeksi keksinnöksi!
        En ole väittänyt turboa uudeksi keksinnöksi!

        Ja voiko moottori oikeastaan olla alikokoinen?? Jos tehoa ja vääntöä riittää!!?

        Pienet, taloudelliset ja tehokkaat Downsizing moottorit laajasti käytettyinä on uutta tekniikkaa!!! Ja niin näyttää GM:kin seuraavan perässä....

        Tuleeko tämän jälkeen jo kellokoski kirjoitus?......???...


      • älä hermostu
        Sorsa chevy kirjoitti:

        Tarkennatko hieman miten minut lyötiin ja millä faktoilla?!?!?

        En ole väittänyt TSI:tä 3pyttyiseksi!
        En ole väittänyt 3sylinteristä moottoria uudeksi keksinnöksi!
        En ole väittänyt turboa uudeksi keksinnöksi!

        Ja voiko moottori oikeastaan olla alikokoinen?? Jos tehoa ja vääntöä riittää!!?

        Pienet, taloudelliset ja tehokkaat Downsizing moottorit laajasti käytettyinä on uutta tekniikkaa!!! Ja niin näyttää GM:kin seuraavan perässä....

        Tuleeko tämän jälkeen jo kellokoski kirjoitus?......???...

        Sinahan nöyryytetään joka päivä. Miksi siis hermostua tämän päivän normaalista käytännöstä.

        Downsizing on todella tätä päivää ja siksi GM:kin on käyttänyt sitä jo paljon ennen Fordin 3-pyttyistä. GM ei vain ole sortunut laittamaan 1.4T:tä Impalaan tai muuta yhtä hölmöä. 1.4T on sopiva moottori Cruzeen, samoin kuin tuleva 1.0T on Adamiin ja muihin pikkuautoihin.


      • Sorsa chevy
        älä hermostu kirjoitti:

        Sinahan nöyryytetään joka päivä. Miksi siis hermostua tämän päivän normaalista käytännöstä.

        Downsizing on todella tätä päivää ja siksi GM:kin on käyttänyt sitä jo paljon ennen Fordin 3-pyttyistä. GM ei vain ole sortunut laittamaan 1.4T:tä Impalaan tai muuta yhtä hölmöä. 1.4T on sopiva moottori Cruzeen, samoin kuin tuleva 1.0T on Adamiin ja muihin pikkuautoihin.

        Sehän on uutta ja downsizingia, että pieni moottori riittää tehoiltaan ja kestää isossakin autossa!!

        Cruzehan luokitellaan pieneksi autoksi, niinkuin IIHSn kolaritestissäkin!


      • 156234
        Sorsa chevy kirjoitti:

        Sehän on uutta ja downsizingia, että pieni moottori riittää tehoiltaan ja kestää isossakin autossa!!

        Cruzehan luokitellaan pieneksi autoksi, niinkuin IIHSn kolaritestissäkin!

        Cruze 1.4T painaa enemmän kuin heppoinen Mondeo 1.6 Ecoboost vaikka kooltaan on hiukan pienempi. Pikkuautoja siis molemmat.


      • kuka jallittaa ketä?
        156234 kirjoitti:

        Cruze 1.4T painaa enemmän kuin heppoinen Mondeo 1.6 Ecoboost vaikka kooltaan on hiukan pienempi. Pikkuautoja siis molemmat.

        Cruze 1.4T wagon painaa 1405kg, pituus 4681
        Mondeo 1.6EB wagon painaa 1501kg, pituus 4830cm

        Eiköhän noista voi jo päätellä kumpi on pikkuauto ja kumpi iso!?!?!?

        Ja tuo Mondeon ja Cruzen pieni painoerohan liittyy siihen että Ford on yksi suurimpia suurlujuus teräksen kehittäjiä ja käyttäjiä MB:n, Audin ja BMW lisäksi!!! GM taas käyttä normaali teräksiä jotka painavat enemmän....

        Eli kysymys kuulukin (edelleen) miksei pienikin moottori käy isoon autoon jos teho riittää?!?!??!


      • 16+2
        kuka jallittaa ketä? kirjoitti:

        Cruze 1.4T wagon painaa 1405kg, pituus 4681
        Mondeo 1.6EB wagon painaa 1501kg, pituus 4830cm

        Eiköhän noista voi jo päätellä kumpi on pikkuauto ja kumpi iso!?!?!?

        Ja tuo Mondeon ja Cruzen pieni painoerohan liittyy siihen että Ford on yksi suurimpia suurlujuus teräksen kehittäjiä ja käyttäjiä MB:n, Audin ja BMW lisäksi!!! GM taas käyttä normaali teräksiä jotka painavat enemmän....

        Eli kysymys kuulukin (edelleen) miksei pienikin moottori käy isoon autoon jos teho riittää?!?!??!

        Sinä se aina loistat autotietämykselläsi.Selvitä ensin itsellesi, mitä tarkoittaa omapaino. Cruze 1.4T wagon omapaino on rekisteriotteessa 1515 kg.

        Jos hankkisit edes jotain perustietoja autoista, et aina nolaisi itseäsi.


      • 16+2
        16+2 kirjoitti:

        Sinä se aina loistat autotietämykselläsi.Selvitä ensin itsellesi, mitä tarkoittaa omapaino. Cruze 1.4T wagon omapaino on rekisteriotteessa 1515 kg.

        Jos hankkisit edes jotain perustietoja autoista, et aina nolaisi itseäsi.

        Ja vielä sen verran, että Chevroletien huipputurvallisuus on vaatinut parhaiden suurlujuusterästen käyttöä. Runkoa ei kuitenkaan ole jätetty yhtä heppoiseksi kuin monella muulla.


      • 156234
        16+2 kirjoitti:

        Sinä se aina loistat autotietämykselläsi.Selvitä ensin itsellesi, mitä tarkoittaa omapaino. Cruze 1.4T wagon omapaino on rekisteriotteessa 1515 kg.

        Jos hankkisit edes jotain perustietoja autoista, et aina nolaisi itseäsi.

        Cruze 1.4T farkku punnittuna TM-vertailussa 1445 kg kuljettaja 75 kg = 1520 kg

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoneuvon_massa


      • kuka loistaa jamillä
        16+2 kirjoitti:

        Sinä se aina loistat autotietämykselläsi.Selvitä ensin itsellesi, mitä tarkoittaa omapaino. Cruze 1.4T wagon omapaino on rekisteriotteessa 1515 kg.

        Jos hankkisit edes jotain perustietoja autoista, et aina nolaisi itseäsi.

        https://www.chevrolet.fi/eap/cruze-sw.pdf

        AHA!??
        Siinä tapauksessa Chevyn maahantuoja on yhtä sekaisin kuin sinä!!!!!

        OMAPAINO 1405KG !!!!!!!!!!!!!!!!!??????


      • 135264
        kuka loistaa jamillä kirjoitti:

        https://www.chevrolet.fi/eap/cruze-sw.pdf

        AHA!??
        Siinä tapauksessa Chevyn maahantuoja on yhtä sekaisin kuin sinä!!!!!

        OMAPAINO 1405KG !!!!!!!!!!!!!!!!!??????

        Ota yhteyttä maahantuojan ja pyydä korjaamaan väärä tieto. Et kai kuvitellut, että se olisi oikea? Sopisi kyllä sinulle, ettet ymmärrä edes suuruusluokkaa, joka voisi olla oikein.


      • kuka jallittaa ketä?
        156234 kirjoitti:

        Cruze 1.4T farkku punnittuna TM-vertailussa 1445 kg kuljettaja 75 kg = 1520 kg

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoneuvon_massa

        Niin minä käytin molemmista esitteissä ilmoitettuja painoja, eli valehteleeko Chevrolet autonsa kevyemmäksi??!!!!


        Kyllä cruzeilijat osaa loistaa tyhmyydellään, eikä kukaan ole vieläkään vastannut kysymykseen: miksei pienikin moottori käy isoon autoon jos teho riittää?!?!??!

        ....Silloin tietenkin takki kääntyykin kun ilmoitetaan, että Cruzeen tulee opeli uusi hieno 1.0moottori!!!!!

        AHHAHAHAHAHHAHH!!!!!


      • kuka jallittaa ketä?
        135264 kirjoitti:

        Ota yhteyttä maahantuojan ja pyydä korjaamaan väärä tieto. Et kai kuvitellut, että se olisi oikea? Sopisi kyllä sinulle, ettet ymmärrä edes suuruusluokkaa, joka voisi olla oikein.

        Eli Chevrolet valehtelee autojensa painon?!?!?

        http://www.chevrolet.com/cruze-compact-car/specs/dimensions.html
        KS.usan sivuilta

        3084lbs =1398kg ?!?!?!??


      • kuka jallittaa ketä?

      • plootu shevyyy
        135264 kirjoitti:

        Ota yhteyttä maahantuojan ja pyydä korjaamaan väärä tieto. Et kai kuvitellut, että se olisi oikea? Sopisi kyllä sinulle, ettet ymmärrä edes suuruusluokkaa, joka voisi olla oikein.

        HAHAHAHAHHAHAHAH!!

        chevykuskit ne jankuttaa aina ja ovat aina väärässä!!

        Samaa laatua on koko chevykin, koska painot on monta sataa kiloa enemmän kuin ilmoitetut!!


      • kuka jallittaa ketä?
        kuka jallittaa ketä? kirjoitti:

        Ja sedani 1,4T on 1319kg!!

        Eli kyllä on Cruze-myyjällä nyt tiedot ja mitat hieman sekaisin!!!!!!!!!!!!!!

        no kukas nyt murskattiin täydellisesti....faktoilla ja (oikeilla)tiedoilla!

        Joko seuraavaksi ketju poistetaan, kun huomattiin omat virheet???

        Kai se chevykin pikku hiljaa kehittyy...kun opel kehittää uutta!!


      • 16+2
        plootu shevyyy kirjoitti:

        HAHAHAHAHHAHAHAH!!

        chevykuskit ne jankuttaa aina ja ovat aina väärässä!!

        Samaa laatua on koko chevykin, koska painot on monta sataa kiloa enemmän kuin ilmoitetut!!

        Onpa vähämieleisellä ammattikoululaisella nyt hauskaa vaikka onkin väärässä. Vähästä sitä hauskaa syntyy kun mieli on järkkynyt. Oikeat omapainot löytyvät tästä linkistä.

        https://www.chevrolet.de/eap/cruze-sw.pdf

        Chevrolet Cruze SW 1.4 T omapaino on 1515 kiloa.


      • 16+2
        kuka jallittaa ketä? kirjoitti:

        no kukas nyt murskattiin täydellisesti....faktoilla ja (oikeilla)tiedoilla!

        Joko seuraavaksi ketju poistetaan, kun huomattiin omat virheet???

        Kai se chevykin pikku hiljaa kehittyy...kun opel kehittää uutta!!

        Onpa vähämieleisellä ammattikoululaisella nyt hauskaa vaikka onkin väärässä. Vähästä sitä hauskaa syntyy kun mieli on järkkynyt. Oikeat omapainot löytyvät tästä linkistä.

        https://www.chevrolet.de/eap/cruze-sw.pdf

        Chevrolet Cruze SW 1.4 T omapaino on 1515 kiloa.


      • 16+2
        kuka jallittaa ketä? kirjoitti:

        Niin minä käytin molemmista esitteissä ilmoitettuja painoja, eli valehteleeko Chevrolet autonsa kevyemmäksi??!!!!


        Kyllä cruzeilijat osaa loistaa tyhmyydellään, eikä kukaan ole vieläkään vastannut kysymykseen: miksei pienikin moottori käy isoon autoon jos teho riittää?!?!??!

        ....Silloin tietenkin takki kääntyykin kun ilmoitetaan, että Cruzeen tulee opeli uusi hieno 1.0moottori!!!!!

        AHHAHAHAHAHHAHH!!!!!

        Onpa vähämieleisellä ammattikoululaisella nyt hauskaa vaikka onkin väärässä. Vähästä sitä hauskaa syntyy kun mieli on järkkynyt. Oikeat omapainot löytyvät tästä linkistä.

        https://www.chevrolet.de/eap/cruze-sw.pdf

        Chevrolet Cruze SW 1.4 T omapaino on 1515 kiloa.


    • lisänöyryyttäjä

      Sinuahan nöyryytetään joka päivä olemattomista autotiedoistasi. Tällä kertaa menee taas kaikki pieleen. 1.2 TSI on nelisylinterinen moottori.

      http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/(vw5_t)?open&m=5G1

      Mitähän edelläkäymistä on siinä, että jätetään yksi sylinteri pois? Ei mitään. 3-sylinterisiä moottoreita on ollut monilla valmistajilla ennen Fordia. Kolmisylinterisen moottorin ja turbon yhdistämisessäkään ei ole mitään mainitsemisen arvoista.

      Ford on ollut edelläkävijä siinä, että se on käyttänyt 3-sylinteristä isommassa autossa kuin muut aiemmin. Onko siinä sitten järkeä vai ei? On Fordille, koska moottori on halvempi valmistaa. Muuten ei.

      • Eipä auta ei.

        3-sylinterinen moottori on myös selvästi kevyempi ja kompaktimman kokoinen joka helpottaa mm. huoltamista. lisäksi 3 sylinterisessä sisäiset kitkat ovat selvästi pienempiä kuin nelisylinterisessä. Mutta kuten tässäkin keskustelussa on tullut julki, Chevroletin leirissä pikemminkin arvostetaan kovia omamassoja muiden pyrkiessä kaikin keinoin pienentämään sitä. Mitähän hienoa siinäkin on, että golf-luokan auton omamassa on yli 1500 kg??? Ehkäpä se selittää osaltaan Cruzen testeissä saatuja kovia kulutuslukemia.

        Fordin kolmisylinterisyys ei ole ennenkuulumatonta, eikä turbokaan (mm. Daihatsu Charadea sai vastaavalla konseptilla 90-luvulla) mutta sen sijaan öljykylpyinen huoltovapaa hihnajakopää, suoraan sylinterinkanteen päästöjen, sekä nopean lämmönkehityksen vuoksi integroitu ahdin ja muutama muu oivallus ovat uusia ideoita. Onhan tuo 3-sylinterinen ecoboost valittu "vuoden moottoriksi" eikä turhaan. Jos haetaan todella eksoottista downsizingiä, pitää muistaa Fiatin myös palkitut moottorit: 2-sylinterinen turbo täysin venttiiliohjatulla kaasunvaihdolla (ei lainkaan kaasuläppää).
        GM myllyt ovat olleet aina hyvin perinteisiä, tämä 1,4 T:kin on mm. epäsuorallasuihkutuksella, kun muilla on jo käytössä kulutusta pinentävä moderni suorasuihkutus GDI-tekniikka.


      • 16+2
        Eipä auta ei. kirjoitti:

        3-sylinterinen moottori on myös selvästi kevyempi ja kompaktimman kokoinen joka helpottaa mm. huoltamista. lisäksi 3 sylinterisessä sisäiset kitkat ovat selvästi pienempiä kuin nelisylinterisessä. Mutta kuten tässäkin keskustelussa on tullut julki, Chevroletin leirissä pikemminkin arvostetaan kovia omamassoja muiden pyrkiessä kaikin keinoin pienentämään sitä. Mitähän hienoa siinäkin on, että golf-luokan auton omamassa on yli 1500 kg??? Ehkäpä se selittää osaltaan Cruzen testeissä saatuja kovia kulutuslukemia.

        Fordin kolmisylinterisyys ei ole ennenkuulumatonta, eikä turbokaan (mm. Daihatsu Charadea sai vastaavalla konseptilla 90-luvulla) mutta sen sijaan öljykylpyinen huoltovapaa hihnajakopää, suoraan sylinterinkanteen päästöjen, sekä nopean lämmönkehityksen vuoksi integroitu ahdin ja muutama muu oivallus ovat uusia ideoita. Onhan tuo 3-sylinterinen ecoboost valittu "vuoden moottoriksi" eikä turhaan. Jos haetaan todella eksoottista downsizingiä, pitää muistaa Fiatin myös palkitut moottorit: 2-sylinterinen turbo täysin venttiiliohjatulla kaasunvaihdolla (ei lainkaan kaasuläppää).
        GM myllyt ovat olleet aina hyvin perinteisiä, tämä 1,4 T:kin on mm. epäsuorallasuihkutuksella, kun muilla on jo käytössä kulutusta pinentävä moderni suorasuihkutus GDI-tekniikka.

        Cruze painaa tietysti enemmän, koska on isompi ja selvästi turvallisemmaksi rakennettu. Audi A4 on Cruzen kokoinen mutta painaa enemmän. Painon keventäminen on kaikkien tavoitteena mutta sen takia ei turvallisuudesta voi tinkiä.


      • gs birotor
        16+2 kirjoitti:

        Cruze painaa tietysti enemmän, koska on isompi ja selvästi turvallisemmaksi rakennettu. Audi A4 on Cruzen kokoinen mutta painaa enemmän. Painon keventäminen on kaikkien tavoitteena mutta sen takia ei turvallisuudesta voi tinkiä.

        Käsittämättömän pihalla olet asioista, onnittelut.


      • 16+2
        gs birotor kirjoitti:

        Käsittämättömän pihalla olet asioista, onnittelut.

        Se, mitä kirjoitin, on 100% totta.


      • Taas metsään menee
        16+2 kirjoitti:

        Se, mitä kirjoitin, on 100% totta.

        Et varmaan ole kuullut suurlujuusteräksistä. Kaikki suosituimmat uudet keskiluokan autot ovat erittäin turvallisia, mutta painoa on saatu karsittua jopa satoja kiloja 10 uoden takaisiin mallisukupolviin. Chevyllä turvallisuutta luodaan hitsaamalla lootua toisen päälle, ja sitten ihmetellään kun mamman kauppakassi painaa puolitoistatonnia ja kuluttaa bensaa kuin panssarivaunu. Nämä ovat niitä pieniä seikkoja, joista huomaa Chevroletin halvan hinnan kostautuvan teknisessä osaamisessa. Mitä väliä painolla on, kun Jenkeissä ja Kiinassa polttoaine on halpaa..... :)

        Tuo sinun kokovertailusikin ontuu, koska Audi A4:sta ei ikinä ole autoilupiireissä pidetty minään tilaihmeenä, vaan laadukkaana elämäntapa-autona.


      • 16+2
        Taas metsään menee kirjoitti:

        Et varmaan ole kuullut suurlujuusteräksistä. Kaikki suosituimmat uudet keskiluokan autot ovat erittäin turvallisia, mutta painoa on saatu karsittua jopa satoja kiloja 10 uoden takaisiin mallisukupolviin. Chevyllä turvallisuutta luodaan hitsaamalla lootua toisen päälle, ja sitten ihmetellään kun mamman kauppakassi painaa puolitoistatonnia ja kuluttaa bensaa kuin panssarivaunu. Nämä ovat niitä pieniä seikkoja, joista huomaa Chevroletin halvan hinnan kostautuvan teknisessä osaamisessa. Mitä väliä painolla on, kun Jenkeissä ja Kiinassa polttoaine on halpaa..... :)

        Tuo sinun kokovertailusikin ontuu, koska Audi A4:sta ei ikinä ole autoilupiireissä pidetty minään tilaihmeenä, vaan laadukkaana elämäntapa-autona.

        Sitä suurlujuusterästä löytyy paljonkin juuri Cruzesta. Cruze on mitoitettu suurimmalle mahdolliselle moottorille, joka on liki 300-hevosvoimainen 2.0T. Audi A4 on samankokoinen ja myös mitoitettu isommillekin moottoreille. Siksi se painaa vähän enemmän kuin Cruze vaikka on samankokoinen.

        Heppoiset mopon moottoreille suunnitellut autot painavat vähemmän.


      • gs birotor
        16+2 kirjoitti:

        Sitä suurlujuusterästä löytyy paljonkin juuri Cruzesta. Cruze on mitoitettu suurimmalle mahdolliselle moottorille, joka on liki 300-hevosvoimainen 2.0T. Audi A4 on samankokoinen ja myös mitoitettu isommillekin moottoreille. Siksi se painaa vähän enemmän kuin Cruze vaikka on samankokoinen.

        Heppoiset mopon moottoreille suunnitellut autot painavat vähemmän.

        Eikö mielestäsi ole hassua, että kokonaan uudet mallit ovat selvästi kevyempiä kuin edeltäjänsä, mutta siltikin turvallisempia?


      • gs birotor
        gs birotor kirjoitti:

        Eikö mielestäsi ole hassua, että kokonaan uudet mallit ovat selvästi kevyempiä kuin edeltäjänsä, mutta siltikin turvallisempia?

        Lisätään nyt vielä se asia, että sama tulee käymään tulevalle cruzellekkin, mutta miksi siis noin tehdään jos tuolla keveydellä ei ole mitään merkitystä mihinkään?


      • Justiinsa juu.
        16+2 kirjoitti:

        Sitä suurlujuusterästä löytyy paljonkin juuri Cruzesta. Cruze on mitoitettu suurimmalle mahdolliselle moottorille, joka on liki 300-hevosvoimainen 2.0T. Audi A4 on samankokoinen ja myös mitoitettu isommillekin moottoreille. Siksi se painaa vähän enemmän kuin Cruze vaikka on samankokoinen.

        Heppoiset mopon moottoreille suunnitellut autot painavat vähemmän.

        Ford Focus RS 305 hp painaa 1464 kiloa ja sitä sai rajoitetun ajan jopa RS500 erikoispainoksena, jossa tehoa 350 heppaa.

        Dodge Caliber Srt... 304 heppaa ja 1475 kiloa.

        Pari esimerkkiä lainatakseni. Kummatkin olivat saatavilla Cruzea tehokkaammilla yli 300 heppasilla koneilla ja Cruzea kevyempiä. Tänäpäivänä lähes kaikki keskiluokan autot Renault Meganea myöten löytyvät tilattaessa n. 250- 300 heppasilla tehoversioilla ja kaikki Cruzea kevyempiä, koska korin lujuus on saatu aikaan Chevroletia kehittyneemmillä rakenteilla ja teräksillä. Jos sinusta 250 hepainen moottori on mopon kone ja sen ansiosta auto on kevyempi kuin Cruze, empä enää yhtään ihmettele, miksi kirjoitat noita "Cruzen kiihtyvyysarvot ovat samaa luokkaa kuin moottoripyörissä" tai "yhdysheiluriakselisto on parempi kuin kehittynyt monivarsituenta" tai " Cruzessa on S-Mersua paremmat turvavarusteet" kirjoituksiasi.


      • 156234
        Justiinsa juu. kirjoitti:

        Ford Focus RS 305 hp painaa 1464 kiloa ja sitä sai rajoitetun ajan jopa RS500 erikoispainoksena, jossa tehoa 350 heppaa.

        Dodge Caliber Srt... 304 heppaa ja 1475 kiloa.

        Pari esimerkkiä lainatakseni. Kummatkin olivat saatavilla Cruzea tehokkaammilla yli 300 heppasilla koneilla ja Cruzea kevyempiä. Tänäpäivänä lähes kaikki keskiluokan autot Renault Meganea myöten löytyvät tilattaessa n. 250- 300 heppasilla tehoversioilla ja kaikki Cruzea kevyempiä, koska korin lujuus on saatu aikaan Chevroletia kehittyneemmillä rakenteilla ja teräksillä. Jos sinusta 250 hepainen moottori on mopon kone ja sen ansiosta auto on kevyempi kuin Cruze, empä enää yhtään ihmettele, miksi kirjoitat noita "Cruzen kiihtyvyysarvot ovat samaa luokkaa kuin moottoripyörissä" tai "yhdysheiluriakselisto on parempi kuin kehittynyt monivarsituenta" tai " Cruzessa on S-Mersua paremmat turvavarusteet" kirjoituksiasi.

        Tuleva Cruzekin tulee olemaan keveämpi, mutta turvallisuudesta tinkimättä. GM luonnollisesti pystyy käyttämään parhaita avaruustekniikan materiaaleja toisin kuin pienemmät valmistajat.


      • 156234
        Justiinsa juu. kirjoitti:

        Ford Focus RS 305 hp painaa 1464 kiloa ja sitä sai rajoitetun ajan jopa RS500 erikoispainoksena, jossa tehoa 350 heppaa.

        Dodge Caliber Srt... 304 heppaa ja 1475 kiloa.

        Pari esimerkkiä lainatakseni. Kummatkin olivat saatavilla Cruzea tehokkaammilla yli 300 heppasilla koneilla ja Cruzea kevyempiä. Tänäpäivänä lähes kaikki keskiluokan autot Renault Meganea myöten löytyvät tilattaessa n. 250- 300 heppasilla tehoversioilla ja kaikki Cruzea kevyempiä, koska korin lujuus on saatu aikaan Chevroletia kehittyneemmillä rakenteilla ja teräksillä. Jos sinusta 250 hepainen moottori on mopon kone ja sen ansiosta auto on kevyempi kuin Cruze, empä enää yhtään ihmettele, miksi kirjoitat noita "Cruzen kiihtyvyysarvot ovat samaa luokkaa kuin moottoripyörissä" tai "yhdysheiluriakselisto on parempi kuin kehittynyt monivarsituenta" tai " Cruzessa on S-Mersua paremmat turvavarusteet" kirjoituksiasi.

        "Cruzen kiihtyvyysarvot ovat samaa luokkaa kuin moottoripyörissä"

        Tämä on muuten sinun väitteesi. Muistathan miten kerroit, että 8 s 0-60 mph autolta kuluu vähintäin 1.3 sekuntia välille 60mph ja 100km/h. Sitähän saimme nauraa monet kerrat. Muut kertoivat sitten sinulle, että oikea aika on 0.4 sekuntia kun laskentakaava on 1.05x 60mph aika. Sinun tulkintasi oli jälleen vähän omaperäinen eli täysin väärin.

        Kun täällä joku sanoi, että S-Mersussa on paremmat turvavarusteet kuin Cruzessa, sinun tulkintasi oli, että siinä väitettiin Cruzessa olevan paremmat varusteet kuin S-Mersussa. Eiväthän kaikki olleet paikalla kun järkeä jaettiin. Sinuakaan ei näkynyt.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1016
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe