Talo tarvitsee rakentajan
Auto tarvitsee valmistajan
ja loogisesti toimiva luomakunta tarvitsee luojan.
suosittelen seuraavaa sivustoa:
http://www.heavenvisit.com/
Todistuksia Jumalan
13
59
Vastaukset
Vasara ei tarvitse tekijää, joten "luomakunta" ei tarvitse luojaa.
Jos analogia, huonokin sellainen, kelpaa todisteeksi, niin nyt sitten myöntänet, ettei luojaa olekaan olemassa? Vähän epäilen, ettet taida sittenkään...- ei marsissa hotkoja
Tiede on keskeneräistä, se tekee hienoja saavutuksia joista ihminen voi olla ylpeä. Silti tieteessä on aukkoja joita tiedemiehet paikkaavat lapsellisella mielikuvituksella, ja vaativat sitten että ne on uskottava sellaisinaan...!
ei marsissa hotkoja kirjoitti:
Tiede on keskeneräistä, se tekee hienoja saavutuksia joista ihminen voi olla ylpeä. Silti tieteessä on aukkoja joita tiedemiehet paikkaavat lapsellisella mielikuvituksella, ja vaativat sitten että ne on uskottava sellaisinaan...!
Ei toki.
Tiedemiehet eivät suinkaan vaadi uskomaan hypoteeseihin tai edes teorioihin. Itse asiassa usko on huono asia. Tiede jopa toimii niin, että kaikkea tulee epäillä ja koetella. Vasta koettelu tekee tieteestä uskottavaa.
Mutta miten tämä liittyi asiaan? Oletko kenties alkuperäisen viestin kirjoittaja? Onko toivoa, että lopetat tuollaisen roskan suoltamisen ymmärrettyäsi, miksi analogiasi on väärä, ja miksi analogia ei muutenkaan riitä todisteeksi?
Vähän epäilen edelleen, mutta voisitko silti yrittää pysyä aiheessa?- on oikeus uskoa!
The_Rat kirjoitti:
Ei toki.
Tiedemiehet eivät suinkaan vaadi uskomaan hypoteeseihin tai edes teorioihin. Itse asiassa usko on huono asia. Tiede jopa toimii niin, että kaikkea tulee epäillä ja koetella. Vasta koettelu tekee tieteestä uskottavaa.
Mutta miten tämä liittyi asiaan? Oletko kenties alkuperäisen viestin kirjoittaja? Onko toivoa, että lopetat tuollaisen roskan suoltamisen ymmärrettyäsi, miksi analogiasi on väärä, ja miksi analogia ei muutenkaan riitä todisteeksi?
Vähän epäilen edelleen, mutta voisitko silti yrittää pysyä aiheessa?Kristinuskossakin on okeus epäillä ja koetella profetioita.
Ihmisellä on oikeus uskoa eikä se ole mitään roskaa, ennemminkin itse suollat roskaa tieteen upeudesta vaikka vanhat tiedot suljetaan, uudet otetaan käyttöön, sitten nekin suljetaan ja vanhoista tehdään uutta. Ja kokoajan siihen on uskottava vaikka aukkopaikat on täytetty mielikuvituksella! - ei minua haittaa
Ihminen joka ei usko mihinkään on sekä kyyninen että yleensä myös ilkeä!
- törkeää se oli
The_Rat kirjoitti:
Ei toki.
Vähän epäilen edelleen, mutta voisitko silti yrittää pysyä aiheessa?En ole alkuperäisen vietin kirjoittaja, enkä suolla MITÄÄN roskaa, jos ymmärrät?
törkeää se oli kirjoitti:
En ole alkuperäisen vietin kirjoittaja, enkä suolla MITÄÄN roskaa, jos ymmärrät?
Puhuin kyllä nimimerkille "ei marsissa hotkoja". Oletko kenties hän?
Alkuperäinen viesti oli täyttä roskaa, ja tämä oli sanomani. Tosin, roskaa oli edellisen nimimerkin näkemys tieteestäkin. Tieteessähän mitään ei vaadita uskomaan sellaisenaan, vaan kerrotaan miten tuloksiin on päästy ja annetaan kuulijalle mahdollisuus päättää itse, onko syytä uskoa.on oikeus uskoa! kirjoitti:
Kristinuskossakin on okeus epäillä ja koetella profetioita.
Ihmisellä on oikeus uskoa eikä se ole mitään roskaa, ennemminkin itse suollat roskaa tieteen upeudesta vaikka vanhat tiedot suljetaan, uudet otetaan käyttöön, sitten nekin suljetaan ja vanhoista tehdään uutta. Ja kokoajan siihen on uskottava vaikka aukkopaikat on täytetty mielikuvituksella!> Kristinuskossakin on okeus epäillä ja koetella profetioita.
Uskossa tietysti. Usko on ennenkaikkea yksilön henkilökohtainen kokemus. Oikeus on tehdä mitä tahansa (kunhan ei muita vahingoita, lakia riko, tms).
Uskonnossa taas epäily on pääsääntöisesti kiellettyä. Tälläkin palstalla saa hirveän haloon aikaiseksi vain huomauttamalla, että Jeesus jätti palaamatta lupauksensa (=profetia) mukaisesti. Selityksen (ja kiukuttelun) määrä on käsittämätön. Luulisi ettei ihmisiä haittaa, jos uskoa löytyy... :)
> Ihmisellä on oikeus uskoa eikä se ole mitään roskaa
Totta kai on. Ei ole roskaa.
> ennemminkin itse suollat roskaa tieteen upeudesta vaikka
> vanhat tiedot suljetaan, uudet otetaan käyttöön, sitten nekin
> suljetaan ja vanhoista tehdään uutta.
Upeaa tieteessä onkin juuri se, että jos havaitaan ollun väärässä, korjataan näkemystä. Uskonnossahan näin ei juurikaan tapahdu, ja jos pakosta tähän joudutaan (esim. aurinkokeskeinen maailmankuva), niin kauhean tappelun takana se on. Ja harvoin sittenkään varsinaisesti myönnetään niitä vanhoja virheitä. Tiedeyhteisö taas suorastaan innostuu, kun virhe havaitaan. Toki virheen tehnyt taho saattaa haluta vaientaa väitteet tai änkyröi muuten, mutta kun se ei oikein tuolla puolella auta.
Tieteessä on hienoa sekin, ettei siihen tarvitse uskoa. Mutta jos haluaa julkisesti väittää jotakin sitä vastaan, niin olisi syytä kyetä perustelemaan väitteensä. Mitä tulee alkuperäiseen viestiin, siinä on erittäin hyvä esimerkki erittäin huonosta todistelusta. Valitettavan yleistä silloin kun uskovat yrittävät todistaa uskomuksiaan. :(ei minua haittaa kirjoitti:
Ihminen joka ei usko mihinkään on sekä kyyninen että yleensä myös ilkeä!
Ja ihminen joka uskoo on vain ilkeä? Katso vaikka vastauksia aiempaan viestiini.E
- ihminen lapsellinen
Joe ei olisi luojaa ei olisi meitä luotujakaan, jotka kaikki jotenkin olemme lapsellisia vanhuuteen saakka, vanha yleensä" taantuu" lapseksi samoin psyykkisten sairauksien ihmiset.
Raamatussa lukee että olemme Jumalan lapsia, ja niinhän se menee ettei ihmisestä aikuista taida tulla vanhanakaan...?- se sääliksi kävi
On niin säälittävää kun kärsivä ja muistisairas vanhus huutaa sairaalassa: äiti!
- Se on totta
se sääliksi kävi kirjoitti:
On niin säälittävää kun kärsivä ja muistisairas vanhus huutaa sairaalassa: äiti!
Uskoa ei synny omin voimin, ilmaiseksi anova sen saa, sitä ansaita ei töin ja toimin, vaan Jumala sen sulle lahjoittaa. Sydän kun auki on, sinne Jeesus tekee asunnon, tänään Häneen uskon näen aamuruskon, päivä sarastaa, sarastaa...!
- Olin täynnä suurta ahdistusta, vapahtajaa hiljaa rukoilin, hän sanoi: Älä pelkää rangaistusta, ristillä jo sinut armahdin... Armahdin!!!
Sydän kun auki on sinne Jeesus tekee "asunnon"...!
...Aamen...!
Elämää voi syntyä vain olemassa olevasta elämästä. Sellainen näkemys, että edes
yksinkertainen solu olisi muodostunut elottomista aineista sattumalta, lepää
uskon varassa.
Millä tieteellisillä perusteilla sanotaan, että ensimmäinen solu muodostui
elottomista aineista ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010470Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523595Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543361- 642885
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2152266- 1162213
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252053Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671648Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221476Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121396