Raamattu kuitenkin varoittaa, että alköön teistä monet ryhtykö opettajiksi. Ja siitä on myös vastuussa. Olen sillä tavalla raamatullinen että en jo naisihmisenä edes Raamatun opetuksen perusteella voi olla Sanan opettaja, vaikka olen kyllä saanut kuunnella vuosikymmenien aikana paljon hvyää opetusta armoitettujen sisarten suusta.
Kun on ollut pitkään uskossa ja kuulut hyvää opetusta, ja itsekkin kokenut elämää Jumalan yhteydessä, niin jotain tikan takkiin tarttuu vajavaisemmallikin matkaajalla. Ja jos ei näin tapahtuisi, niin turhaan sitä sanankuulossa kävisi ja uskossaan kilvoittelisi.
En kyllä loukkaannu, jos joku arvostelee kannanottojani. Niin pitääkin tehdä. Ei meidän pidä kaikkea suin päin niellä mitä näillä palstoilla tarjoillaan. Ei se silti vapauta meitä kirjoittajia vastuusta mitä me toisillemme täällä tarjoilaan.
Joskus tuntuu oudolta kun on niin varmoja, oikeaoppisia ja ehdottomia opettajia jotka uskovat olevansa kaikessa oikeassa. Entäpä jos ei olekkaan todella asia niin Jumalan näkökulmasta?
Itse pyrin todistelemaan vain sen perusteella kun olen oikeaksi ymmärtänyt ja varmasi monessa kohden ymmärrykseni ontuu, Mielestäni pitää pysyä nöyränä Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen edessä.
En uskalla mennä sanomaan, että luterilaisissa ei olisi aitoja uskovaisia. Joillain on kanttia pitää meitä helluntailaisia harhaoppisina ja jopa pelastumattomina ja päinvastoin. Miten uskallatte?
Tälläkin palstalla on "innokkaita" sananopettajia
60
394
Vastaukset
- Oletpa tyhmä
Lueppas Raamattuasi tarkemmin niin huomaat kuinka Jeesus kunnioitti naisia ja kannusti heitä sananjulistajiksi. Raamattu kertoo useista hurskaista saarnaaja-naisista joilta jopa miehetkin kysyivät neuvoja.
- Lueppas....
Raamattu selvästi kieltää naisilta sananjulistuksen seurakunnan kokouksissa. Tietysti naisen pitääkin levittää evankeliumia esimerkillään, elämällään ja joskus sanoinkin. Mutta se ei mitenkään liity pastorin tehtävään. Naiset kyllä opettavat lapsia ja toisia naisia, mutta ei jumalanpalveluksessa. Ei ole kyse siitä, ettei nainen kykenisi, vaan siitä, että Jumala on antanut pastorin ja evankelistan tehtävän miehille. Naisen tulee vaieta seurakunnassa. Tässä kohtaa Paavali viittaa syntiinlankeemukseen ja Eevaan,joten se ei voi olla kulttuurisidonnaista! Se ei myöskään voi olla koulutuskysymys. Se vain viittaa sukupuoleen yksinkertaisesti. Helluntaioppi oli Azusa-kadun harhasta asti täynnä naissaarnaajia ja nykyisin on paljon naispastoreita ja -evankelistoja. Se on Jumalaa kohtaan väärin ja siis Jumalan vastustamista. Jokainen naissaarnaaja vastaa synnistään Jumalan edessä eräänä päivänä - ja myös seurakunnan johtaja, joka salli naisen toimia saarnaajana seurakunnassaan. Myös kuuntelijat ovat vastuussa Jumalan edessä, sillä heillekin on Jumala selvästi Sanansa kautta antanut varoituksen.
Ei siis ole kysymys siitä, ettei Jeesus olisi kunnioittanut naisia. Heidän tehtävänsä vaan on toisenlainen. Eipä ole Raamatussakaan yhtään naispastoria, naisapostolia tai naisevankelistaa! Yksikään nainen ei koskaan puhunut Raamatussa kielillä, sillä kuten selvästi näkyy, niin kielillä profetoitiin eli julistettiin Jumalan sanaa! Myöskään Ilmestyskirjan 144 000 Evankelistaa eivät pidä sisällään ainoatakaan naista!
Raamatussa monet naiset opettivat (esim. eräs aviopari opetti Apollosta), mutta se ei koskaan tapahtunut seurakunnan jumalanpalveluksessa, vaan jonkun kotona yksityisesti. Raamattu ei kerro yhdestäkään saarnaajanaisesta, koska se olisi vastoin Jumalan tahtoa. - kaapo 12
Lueppas.... kirjoitti:
Raamattu selvästi kieltää naisilta sananjulistuksen seurakunnan kokouksissa. Tietysti naisen pitääkin levittää evankeliumia esimerkillään, elämällään ja joskus sanoinkin. Mutta se ei mitenkään liity pastorin tehtävään. Naiset kyllä opettavat lapsia ja toisia naisia, mutta ei jumalanpalveluksessa. Ei ole kyse siitä, ettei nainen kykenisi, vaan siitä, että Jumala on antanut pastorin ja evankelistan tehtävän miehille. Naisen tulee vaieta seurakunnassa. Tässä kohtaa Paavali viittaa syntiinlankeemukseen ja Eevaan,joten se ei voi olla kulttuurisidonnaista! Se ei myöskään voi olla koulutuskysymys. Se vain viittaa sukupuoleen yksinkertaisesti. Helluntaioppi oli Azusa-kadun harhasta asti täynnä naissaarnaajia ja nykyisin on paljon naispastoreita ja -evankelistoja. Se on Jumalaa kohtaan väärin ja siis Jumalan vastustamista. Jokainen naissaarnaaja vastaa synnistään Jumalan edessä eräänä päivänä - ja myös seurakunnan johtaja, joka salli naisen toimia saarnaajana seurakunnassaan. Myös kuuntelijat ovat vastuussa Jumalan edessä, sillä heillekin on Jumala selvästi Sanansa kautta antanut varoituksen.
Ei siis ole kysymys siitä, ettei Jeesus olisi kunnioittanut naisia. Heidän tehtävänsä vaan on toisenlainen. Eipä ole Raamatussakaan yhtään naispastoria, naisapostolia tai naisevankelistaa! Yksikään nainen ei koskaan puhunut Raamatussa kielillä, sillä kuten selvästi näkyy, niin kielillä profetoitiin eli julistettiin Jumalan sanaa! Myöskään Ilmestyskirjan 144 000 Evankelistaa eivät pidä sisällään ainoatakaan naista!
Raamatussa monet naiset opettivat (esim. eräs aviopari opetti Apollosta), mutta se ei koskaan tapahtunut seurakunnan jumalanpalveluksessa, vaan jonkun kotona yksityisesti. Raamattu ei kerro yhdestäkään saarnaajanaisesta, koska se olisi vastoin Jumalan tahtoa.Kuules mee nyt kiireesti pesemään suusi saippualla, ja pyydä kauniisti anteeksi mitä kirjoitit naisista, minua hävettää muiden puolesta, häpeä
- Tulelle talletettu
kaapo 12 kirjoitti:
Kuules mee nyt kiireesti pesemään suusi saippualla, ja pyydä kauniisti anteeksi mitä kirjoitit naisista, minua hävettää muiden puolesta, häpeä
Ole sinä vain tussun alla ja vaikeroi !
Mutta ole "rauhassa", sillä lopunaikana, totisesti, naiset saavat valtaa, kuten paha sai vallan Herrasta Jeesuksesta hetkeksi.
joten tulevaisuus on naisten kohdalla että he hallitsevat miehiä.
Mutta heidän, naisten, jotka palvelevat itseään ja saatanaa, itse saatana repii heidät kappaleiksi, kun ei tarvitse heidän palveluksiaa !
Joten saippua tahi lipeä ei heitä puhdista, mutta Jumalan tuli tekee sen.
kuten vesi Nooan aikana. - hyi häpeä kaapo
kaapo 12 kirjoitti:
Kuules mee nyt kiireesti pesemään suusi saippualla, ja pyydä kauniisti anteeksi mitä kirjoitit naisista, minua hävettää muiden puolesta, häpeä
Kuuleppas kaapo 12 . . kirjoittaja oli aivan oikeassa, ja ymmärsi, että pastorin ja paimenen virka ei kuulu naisille, sillä se on häpeällistä.
- Uskalla sanoa
Tänne on varmaan mukava kirjoitella ajatuksiaan, kun seuraava vastaaja valitsee jo nimimerkikseen "Oletpa tyhmä" - sillä lailla!
Olet aivan oikeassa siinä, että Sanan opettajan vastuullinen tehtävä on tarkoitettu miehille. He eivät saisi hallita seurakunnassa tapahtuvaa opetusta ja ohjata sitä. Valitettavasti sekä kansankirkko että helluntaiseurakunta ovat molemmat hyväksyneet naispastorit ja he toimivat kokouksissa väärässä asemasa. Naisten ei tule hallita opetustehtävää.
Oikein sanot siinäkin, että saamme usein kuulla hyvää opetusta armoitettujan sisarten suusta. Naisilla voi todellakin olla opettamisen armolahja, mutta sen käytön tulee tapahtua muulla tavoin kuin pääjumalanpalveluksissa ja niin, että nainen asettuu opetustehtävässä miehen yläpuolelle. On monia tilanteita, joissa nainen voi julistaa evankeliumia ja samalla myös opettaa - mm. kotiseurat.
Olen samaa mieltä siinäkin, että näillä palstoilla on hyvin innokaita Sanan opettajia. Monet heistä ovat jyrkkiä, yksikantaisia ja toisin ajattelevia tuomitsevia. He eivät ota vastaan minkäänlaista ojennusta tai uudenlaista raamatullista näkemystä. "Opetuksen" tukena saattaa olla vain yksittäinen Raamatun jae tai sitten vuosien varrella piinttynyt, väärä käsitys. Kirjoittajien joukossa on kuitenkin myös aralla tunnolla olevia kristittyjä veljiä ja siraria, jotka haluavat rakentua yhteisestä ustkosta ja jotka vilpittömästi pohtiava Jumalan Sanan totuutta.
"Itse pyrin todistelemaan vain sen perusteella kun olen oikeaksi ymmärtänyt ja varmasi monessa kohden ymmärrykseni ontuu, Mielestäni pitää pysyä nöyränä Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen edessä."
Se on juuri noin. Itse asiassa myös moni noista "yli-innokkaista" opettajista tällä foorumilla todistelee sen perusteella, miten on asian oikein ymmärtänyt. Muutahan me emme voine tehdä. Tulee kuitenkin sellainen tunne, että innokkuudesta puuttuu nöyryys ja rakkaus. Palautteeseen vastataan tämän tästä erittäin agressiivisesti. Kuinka Pyhä Henki voi olla opettamassa ja ohjaamassa, jos toimitaan selvästi vihan ja ylpeyden vallassa?
"Helluntailaisuus" -palstalla on monia sellaisia, jotka aina uudestaan tarttuvat sellaisiin aiheisiin, joiden avauksessa jo näkee, että tarkoitus on ikään kuin päästä riitelemään. Tämän tästä puhkeaa uusi luterilaisten mollausketju. Aina vain nostetaan esille kastekysymys, vaikka kastetavasta huolimatta on pelastuneita ja Pyhän Hengen armolahjoja saaneita uskovia matkalla Taivaaseen. Jos jokin aihe ei rakenna, miksi sitä nostamaan kiistakapulaksi?
"En uskalla mennä sanomaan, että luterilaisissa ei olisi aitoja uskovaisia."
Jos olisit rohkea, voisit uskaltaa sanoa kaksi asiaa. Ensiksikin uskaltaisit sanoa, että luterilaisissa on pajon aitoja uskovia ja toiseksi että myös helluntailaisissa on paljon ns. valheveljiä, jotka suosivat elämässään syntielämää tekemättä parannusta. Me näemme ulkokuoren, mutta Jumala näkee sydämen. Ihminen pelastuu turvautuessaan Jeesuksen armoon kuuluipa hän sitten mihin yhteisöön tahansa. Ja ihminen voi teeskennellä ulkoisella käytöksellään ja puheillaan olevansa uskova, vaikka ei olisi koskaan syntisen ristin Herraamme kohdannut.- Uskalla sanoa
KORJAUS:
"Olet aivan oikeassa siinä, että Sanan opettajan vastuullinen tehtävä on tarkoitettu miehille. He eivät saisi hallita seurakunnassa tapahtuvaa opetusta ja ohjata sitä."
PITI OLLA: ...Naiset eivät saisi hallita... - no voi että taas ...
" Naisilla voi todellakin olla opettamisen armolahja, mutta sen käytön tulee tapahtua muulla tavoin kuin pääjumalanpalveluksissa ja niin, että nainen asettuu opetustehtävässä miehen yläpuolelle ".
No missäs Raamatussa sanotaan että nainen ei saisi mennä miehen "yläpuolelle" .. Uskalla sanoa kirjoitti:
KORJAUS:
"Olet aivan oikeassa siinä, että Sanan opettajan vastuullinen tehtävä on tarkoitettu miehille. He eivät saisi hallita seurakunnassa tapahtuvaa opetusta ja ohjata sitä."
PITI OLLA: ...Naiset eivät saisi hallita...Ei, vaan apostoli Paavalin olisi pitänyt alusta alkaen kirjoittaa, että "evankeliumista tietämättömät tyhmät ja levottomat henkilöt eivät saa opettaa kaikenlaista hulluutta Jumalan seurakunnassa. Hiljaa eli vaitiolemisen salaisuus kätkeytyy näihin sananlaskujen kohtiin:
Sananlaskut 9
13 "Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.
14 Hän istuu talonsa ovella, istuimella kaupungin kummuilla,
15 kutsumassa ohikulkijoita, jotka käyvät polkujansa suoraan eteenpäin:
16 "Joka yksinkertainen on, poiketkoon tänne". Ja sille, joka on mieltä vailla, hän sanoo:
17 "Varastettu vesi on makeata, ja salattu leipä on suloista".
18 Eikä toinen tiedä, että haamuja on siellä, että hänen kutsuvieraansa ovat tuonelan laaksoissa."
Asiasisällön ydin tässä ei ole sukupuolisuus, (mies tai nainen) vaan; tyhmyys, tietämättömyys, epärehehellisyys ja sen suloiseksi sanominen sekä eksyttäminen!
Sananlaskut 17
28 "Hullukin käy viisaasta, jos vaiti on; joka huulensa sulkee, on ymmärtäväinen."
Tärkeätä ei ole se, onko puhujana mies- vai naispuolinen henkilö. Tärkeintä on se, mitä ja miten hän opettaa; puhuuko Jumalan tahdon mukaan vai tämän pahan maailman hengen mukaan!
- Aivan 7
Sanoppa muuta ..
Kaikenlaisia "opettajia" löytyy tälläkin palstalla ja hankalimmat kysymykset pannaan mielummin hieman närästyneenä poistoon .. kun kehtaavatkin tulla kyselemään ..
Esimerkikkinä voi sanoa vaikka kaste asiat , ikuisen helvetissä kitumisen ja naisten syrjinnän helluntailaisten keskuudessa. Jotkut omaan napaansa tuijottavat "opettajat" syyttävät naista jopa syntiinlankeemuksesta !!!.. ja mikä pahinta näiden opettajien keskuudessa ei paljon itsekritiikkiä ole.. joten on aika turha toivoa perannusta. Hellari
Sen, että sinä olet nainen, ei pidä millään tavoin olla rajoittava tekijä sille,
että sinä kirjoittelet täällä ja opetat meitä miehiäkin.
Nimenomaan miehet täällä ovat useinkin sellaisen opastuksen tarpeessa,
jota esimerkiksi tulinen saarnamies Apollos sai Priskillalta.
Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta,
puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa. Tälle oli opetettu Herran tie,
ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta,
mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa.
Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet,
ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien."
(Ap.t 18:24-26)- Aamen!
Aamen!
Nimimerkki "hellari" sisarella on ihan Jumalalta saatuja viisaita ajatuksia. Jumala ei jaa ihmisiä lihan mukaan miehiksi ja naisiksi, vaan sanoo kaikkia Kristuksessa olevia sydämen laadun mukaan "veljiksi."
1. Kor. 11:11
"Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa."
2. Kor. 5:16
"Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
Gal. 3:28
"Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa."
Sananlaskujen 9:13-18 jakeissa mainittua tyhmyyden ja taitamattomuuden kaltaista oppia ei saisi julistaa miehetkään, vaikka monet valitettavasti sellaista opettavat.- Jumalan rohveetta
Jumalan käsityksen ja tekojen mukaan
Jos naiset ja lapset hallitsevat se on
kirous ja rangaitus !
Ei siunaus !- kaapo 12
Teillä on kivikautinen käsitys naisen asemasta
- !!!!:
kaapo 12 kirjoitti:
Teillä on kivikautinen käsitys naisen asemasta
kaapolla ei näytä olevan mitään käsitystä naisen asemasta !
- Mitä höpäjätte
Eikö siis sananopettajia muka saisi olla?
- Oma Mielipide
Kukaan ei saa tietää mitään. Raamattuun ei saa kattoo. Täytyy vain olettaa että ehkä näin on tai mitä mieltä sinä olet. Kukaan ei saa kysyä Jumalalta että mitä sinä Herra sanot asiasta, eikä varsinkaan kertoa mitä mieltä Jumala on. Meillähän on omatkin mielipiteet ja sen on jotakin se.
- kaapo 12
Oma Mielipide kirjoitti:
Kukaan ei saa tietää mitään. Raamattuun ei saa kattoo. Täytyy vain olettaa että ehkä näin on tai mitä mieltä sinä olet. Kukaan ei saa kysyä Jumalalta että mitä sinä Herra sanot asiasta, eikä varsinkaan kertoa mitä mieltä Jumala on. Meillähän on omatkin mielipiteet ja sen on jotakin se.
Ihmisellä on moraalinen järki, ai jumalalta ei saa kysyä, onko joku joskus saanu vastauksen sieltä, ei ole
- kuurankukka4
Nuo menneisyyden profeetat kuuluivat taikuuden piiriin ja niitä on nykypäivänä turha veivata.
Kun hengellisyys on menneisyydessä elävien huru-ukkojen vallassa,niin typeryys on käyttövoimana ja mielivalta on pyhyyttä.
Itsevaltiaat miesmallit eivät vähällä luovu vallastaan, se on nähty ja koettu.- kaapo 12
Parta ukot luulee että nainen luotiin miestä varten, siis miehen palvelijaksi, nainen vaietkoon seurakunnassa
- Päätön Johtaja
>>>Itsevaltiaat miesmallit eivät vähällä luovu vallastaan, se on nähty ja koettu.
- saattaa olla
Päätön Johtaja kirjoitti:
>>>Itsevaltiaat miesmallit eivät vähällä luovu vallastaan, se on nähty ja koettu.
Ei kai vaan tämä kuurankukka ole yks vaimoihminen sieltä ruotsin maalta ?
- 20+20+20*
Me emme ole "vajavaisia", vaan syntisiä.
Vasta tähän syntiä vähättelemättömään totuuteen voi perustaa pelastavan uskon.
Muu on harhaa.
Jeesus ei tullut pelastamaan vajavaisia, vaan syntisiä.- Oletpa tyhmä
Ihminen on vajavainen tässä liharuumiissaan ja kaiken aikaa hän punoo juonia ja tekee syntiä sanoin teoin ja ajatuksin. Jeesus on tullut pelastamaan vajavaisia jotta joskus olisimme täydellisiä luomuksia.
- eksyttäjien forkka
Oletpa tyhmä kirjoitti:
Ihminen on vajavainen tässä liharuumiissaan ja kaiken aikaa hän punoo juonia ja tekee syntiä sanoin teoin ja ajatuksin. Jeesus on tullut pelastamaan vajavaisia jotta joskus olisimme täydellisiä luomuksia.
Noin ei Ramattu opeta. Jälleen nimittelet kristittyä, jolla on vuosikymmenten uskonelämä taustallaan. Olet ylpeä ja erittäin typerä. Et tunne sanaa, kuitenkin henkesi puhuu sitä vastaan, sillä henki sinussa vastustaa Kristuksen evankeliumia.
1.Tim.1: 15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
Apostoli EI sano: "joista minä OLIN suurin, vaan "olen".
Sekoitat tietoisesti nyt inhimilliset vajavuudet, hengellisiin "vajavuuksiin", joita ei ole. Hengellistä vajavuutta ei ole, on vain synti. Jos olisi vajavuutta, ei Kristusta tarvittaisi, sillä vajavuus edellyttäisi jonkin hyvän läsnäolon. Sinussa opettaa itse Per'kele, olen jo aiemmin huomannut sen. Opetat suoraan apostoli Paavalia vastaan, sekä hyökkäät vihallasi kristittyjä ja tervettä Jumalan sanaa vastaan.
Room. 7:18
Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
Paavali kirjoittaa tuon uudestisyntyneessä tilassaan. Opetat siis kadotuksen oppia ja kerran vastaat sieluista, jotka sanaa halveksimalla johdatit kadotukseen. Olet se sama Pyhän Hengen pilkkaaja joka jo aiemminkin olet täällä jatkuvasti herjannut Jumalan armolahjoja. - Oletpa tyhmä
eksyttäjien forkka kirjoitti:
Noin ei Ramattu opeta. Jälleen nimittelet kristittyä, jolla on vuosikymmenten uskonelämä taustallaan. Olet ylpeä ja erittäin typerä. Et tunne sanaa, kuitenkin henkesi puhuu sitä vastaan, sillä henki sinussa vastustaa Kristuksen evankeliumia.
1.Tim.1: 15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
Apostoli EI sano: "joista minä OLIN suurin, vaan "olen".
Sekoitat tietoisesti nyt inhimilliset vajavuudet, hengellisiin "vajavuuksiin", joita ei ole. Hengellistä vajavuutta ei ole, on vain synti. Jos olisi vajavuutta, ei Kristusta tarvittaisi, sillä vajavuus edellyttäisi jonkin hyvän läsnäolon. Sinussa opettaa itse Per'kele, olen jo aiemmin huomannut sen. Opetat suoraan apostoli Paavalia vastaan, sekä hyökkäät vihallasi kristittyjä ja tervettä Jumalan sanaa vastaan.
Room. 7:18
Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
Paavali kirjoittaa tuon uudestisyntyneessä tilassaan. Opetat siis kadotuksen oppia ja kerran vastaat sieluista, jotka sanaa halveksimalla johdatit kadotukseen. Olet se sama Pyhän Hengen pilkkaaja joka jo aiemminkin olet täällä jatkuvasti herjannut Jumalan armolahjoja....hengellistä vajavuutta ei ole...
Juuri siitä on kysymys, hengellisestä vajavuudesta sillä sitä me kaikki olemme ja täysin Jumalan kirkkautta ja armoa vailla. Ihminen voi olla "uudestisyntyneessä " tilassa eli on päättänyt alkaa seurata ja noudata Jeesuksen opetusta, mutta siitäkin huolimatta hänen ei kykene siihen täydellisesti sillä hän on vajavainen juuri hengellisesti. Paavalikin tunnisti tämän tilansa eikä hävennyt tunnustaa sitä.
- Hound Dog
1 tim 2: 11-15.
Ei sitä oikein selvemmin voi enää sanoa. Kyse ei ole tasa-arvoajattelusta tai eriarvoisuudesta vaan Jumalan asettamasta järjestyksestä. Ainoa mikä tässäkin asiassa kampeaa vastaan on meidän myötäsyntyinen, syntinen luontomme. Mies ei halua kantaa vastuuta ja nainen pyrkii hallitsemaan miestä.
On yhdentekevää mitä jossain työpaikoilla tehdään, kilpailkoon nainen vaikka johtajan paikasta. Mutta seurakunnassa ja avioliitossa järjestys on selvä. - Hengessä
Aikamme pahinta eksyttäjien jouikkoa edustavat sellaiset, jotka varoittavat eksytyksistä. Sielun vihollinen toimii nykyään sillä tavalla. Nuo eksyneet varoittavat ihmisiä Pyhän Hengen näkyvästä ja kuuluvasta toiminnasta sekä herätyksen tulosta.
Näin asia ON. - suukapula
Pahimpia torppaajia asiassa kuin asiassa ovat ne, jotka eivät oikein saa "lusikkaansa soppaan" mukaan ei sitten millään. Silloin pitää alkaa pistämään kapuloita muiden rattaisiin ja tukkimaan muiden suita pelkästä kateudesta.
- aasta alkaa aapinen
Joo Hounddokilla oli taas kirkas ja selvä näky asiasta jonka Raamattu määrittelee niille jotka sitä haluavat kunnioittaa.
minäminä miehet ja naiset ovat eri asia, ja he tehkööt mitä tykkäävät. - O.P.
Ketjun aloittaja on siis nainen, joka opettaa miehille, ettei kannata pyrkiä opettajaksi?
- vastaan kun kysytään
>> Ketjun aloittaja on siis nainen, joka opettaa miehille, ettei kannata pyrkiä opettajaksi?
Kiitos, nimim. "hellari". En ole pyrkinyt ketään opettamaan olen vain muistuttanut kaikesta siitä, mitä Jeesus Kristus ja apostolit opettivat.
Vain Kristus on ainoa opettaja, [Matt. 23:8] ja niin sekä miehet että sisaret tekevät oikein silloin kun Kristuksen terveistä sanoista muistuttavat. Kaikki eivät vain tykkää siitä että koko evankeliumia muuttumattomana ja alkuperäisenä julistetaan.- Opelix Opettaja
ekivaari kirjoitti:
Kiitos, nimim. "hellari". En ole pyrkinyt ketään opettamaan olen vain muistuttanut kaikesta siitä, mitä Jeesus Kristus ja apostolit opettivat.
Vain Kristus on ainoa opettaja, [Matt. 23:8] ja niin sekä miehet että sisaret tekevät oikein silloin kun Kristuksen terveistä sanoista muistuttavat. Kaikki eivät vain tykkää siitä että koko evankeliumia muuttumattomana ja alkuperäisenä julistetaan.Eikö ole opettajia seurakunnassa?
1.Korinttolaiskirje:12:28 "Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä."
Efesolaiskirje:4:11 "Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,"
Galatalaiskirje: 6:6 "Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa."
Apostolien teot:13:1 "Ja Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, jota kutsuttiin Nigeriksi, ja Lukius, kyreneläinen, ja Manaen, neljännysruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, ja Saulus."
1.Timoteuksen kirje:2:7 "ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa."
2.Timoteuksen kirje:1:10-11 "mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu." - vastaan kun kysytään
Opelix Opettaja kirjoitti:
Eikö ole opettajia seurakunnassa?
1.Korinttolaiskirje:12:28 "Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä."
Efesolaiskirje:4:11 "Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,"
Galatalaiskirje: 6:6 "Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa."
Apostolien teot:13:1 "Ja Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, jota kutsuttiin Nigeriksi, ja Lukius, kyreneläinen, ja Manaen, neljännysruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, ja Saulus."
1.Timoteuksen kirje:2:7 "ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa."
2.Timoteuksen kirje:1:10-11 "mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu.""Eikö ole opettajia seurakunnassa?"
Onpa hyvinkin. Olen lukenut nuo esittämäsi Raamatun kohdat eräitä kertoja, niin että osaan ne ulkoa. Se ei kuitenkaan ole pääasia, ei olisi edes mainitsemisen arvoinen, ellei olisi kyse Jumalan sanasta. Toki toivon, ettei Jumalan sana olisi vain ulkoa opittua sanahelinää omallakaan kohdallani, vaan niin sisäistettyä, että se toimisi käytännössäkin.
Seurakuntavirat on annettu seurakunnalle käytettäväksi seurakunnan keskuudesssa.
Eihän minkään maallisenkaan viran haltija voi käyttää virka-asemaansa muualla ja muissa asioissa kuin mihin on saanut oikeudet. Sellainen toiminta on tai voidaan tulkita virka-aseman väärinkäytöksi, joka on laissa sanktioitu.
Tämä palsta ei ole seurakunta, vaan joukko enemmän tai vähemmän "sekoilevia" ihmisiä, minä mukaan luettuna. Me kaikki erehdymme moninaisissa.
Tämä on helluntailaisuutta käsittelevä keskustelupalsta, jossa oman mielipiteensä saa tuoda esiin yleisiä hyviä tapoja ja palstan sääntöjä noudattaen.
Raamatun opettaminen tapahtuu seurakunnasssa, ja siihen sopivat vain siihen erikseen Jumalan valitsemat opettajat. Näillä opettajilla on nimimerkkien sijasta nimet ja seurakunnan valtuutut ja luottamus hoitaa tehtäväänsä. Kukin tahtoo tietysti parhaansa mukaan toimittaa virkansa täydellisesti sen armon mukaan, minkä Herra suo.
Olipa tehtävä mikä tahansa, on hyvä muistaa Paavalin sanat Timoteukselle:
"Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti." - Opelix Opettaja
vastaan kun kysytään kirjoitti:
"Eikö ole opettajia seurakunnassa?"
Onpa hyvinkin. Olen lukenut nuo esittämäsi Raamatun kohdat eräitä kertoja, niin että osaan ne ulkoa. Se ei kuitenkaan ole pääasia, ei olisi edes mainitsemisen arvoinen, ellei olisi kyse Jumalan sanasta. Toki toivon, ettei Jumalan sana olisi vain ulkoa opittua sanahelinää omallakaan kohdallani, vaan niin sisäistettyä, että se toimisi käytännössäkin.
Seurakuntavirat on annettu seurakunnalle käytettäväksi seurakunnan keskuudesssa.
Eihän minkään maallisenkaan viran haltija voi käyttää virka-asemaansa muualla ja muissa asioissa kuin mihin on saanut oikeudet. Sellainen toiminta on tai voidaan tulkita virka-aseman väärinkäytöksi, joka on laissa sanktioitu.
Tämä palsta ei ole seurakunta, vaan joukko enemmän tai vähemmän "sekoilevia" ihmisiä, minä mukaan luettuna. Me kaikki erehdymme moninaisissa.
Tämä on helluntailaisuutta käsittelevä keskustelupalsta, jossa oman mielipiteensä saa tuoda esiin yleisiä hyviä tapoja ja palstan sääntöjä noudattaen.
Raamatun opettaminen tapahtuu seurakunnasssa, ja siihen sopivat vain siihen erikseen Jumalan valitsemat opettajat. Näillä opettajilla on nimimerkkien sijasta nimet ja seurakunnan valtuutut ja luottamus hoitaa tehtäväänsä. Kukin tahtoo tietysti parhaansa mukaan toimittaa virkansa täydellisesti sen armon mukaan, minkä Herra suo.
Olipa tehtävä mikä tahansa, on hyvä muistaa Paavalin sanat Timoteukselle:
"Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti."Seurakunnassa on siis opettajia ja ekivaari on väärässä kun väittää että vain Kristus on ainoa opettaja!
>>>Vain Kristus on ainoa opettaja, Opelix Opettaja kirjoitti:
Seurakunnassa on siis opettajia ja ekivaari on väärässä kun väittää että vain Kristus on ainoa opettaja!
>>>Vain Kristus on ainoa opettaja,Ei ekivaari ole väärässä sanoessaan, että Kristus on ainoa opettaja. Näin asia juuri on. Seurakunnassa ei ole sellaista auktoriteettia, kuin opettaja. Opettajan virka kyllä on ja opettajan virassa oleva on opettaessaan samalla lailla opetuksen alainen, kuin seurakuntakin. Se, joka opettaa seurakunnassa, oppii opettaessaan yhtälailla itsekkin siinä seurakunnan ohessa. Pyhä Henki on Opettaja ja opettajan virassa oleva on tasan tarkkaan samalla viivalla muun seurakunnan kanssa.
- O.P.
Olen hyvin tietoinen siitä, että ketjun aloittaja siteeraa Raamattua aivan oikein, ettei monien kannata pyrkiä opettajiksi.
Kysymys ei olekaan siitä, etteikö opetuksemme pitäisi aina perustua Raamattuun ja että vain raamatun mukainen opetus on raitista.
Sen sijaan havaintoni on, että nainen opettaa nyt miehiä, ettei pidä pyrkiä opettajaksi. Olkoonkin, että opetus olisi sananmukaista, jos mies olisi tuonut asian esiin.
1. Tim. 2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa. - Olo Onpi Vain
jari-pek-ka kirjoitti:
Ei ekivaari ole väärässä sanoessaan, että Kristus on ainoa opettaja. Näin asia juuri on. Seurakunnassa ei ole sellaista auktoriteettia, kuin opettaja. Opettajan virka kyllä on ja opettajan virassa oleva on opettaessaan samalla lailla opetuksen alainen, kuin seurakuntakin. Se, joka opettaa seurakunnassa, oppii opettaessaan yhtälailla itsekkin siinä seurakunnan ohessa. Pyhä Henki on Opettaja ja opettajan virassa oleva on tasan tarkkaan samalla viivalla muun seurakunnan kanssa.
Näyryys on pukunasi!!!!
Mutta sinun nöyryytesi on vähän liian tiukka puku.
Ei se istu päälläsi. Tulee ahdas olo, etkö itse huomaa? jari-pek-ka kirjoitti:
Ei ekivaari ole väärässä sanoessaan, että Kristus on ainoa opettaja. Näin asia juuri on. Seurakunnassa ei ole sellaista auktoriteettia, kuin opettaja. Opettajan virka kyllä on ja opettajan virassa oleva on opettaessaan samalla lailla opetuksen alainen, kuin seurakuntakin. Se, joka opettaa seurakunnassa, oppii opettaessaan yhtälailla itsekkin siinä seurakunnan ohessa. Pyhä Henki on Opettaja ja opettajan virassa oleva on tasan tarkkaan samalla viivalla muun seurakunnan kanssa.
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"...
sekä on avannut myös jari-pek-ka;n ymmärryksen käsittämään tämän näennäisen UT;n ristiriidan "yksi on teidän opettajanne"- Kristuksen puheesta.
Jos joku opettaa jotakin muuta tai jopa päinvastaisesti kuin Jeesus opetti, se on tyhmyyttä hän ei ole Jumalan opettajaksi asettama henkilö, ja sellaisiakin täällä palstoilla esiintyy lähes päivittäin.O.P. kirjoitti:
Olen hyvin tietoinen siitä, että ketjun aloittaja siteeraa Raamattua aivan oikein, ettei monien kannata pyrkiä opettajiksi.
Kysymys ei olekaan siitä, etteikö opetuksemme pitäisi aina perustua Raamattuun ja että vain raamatun mukainen opetus on raitista.
Sen sijaan havaintoni on, että nainen opettaa nyt miehiä, ettei pidä pyrkiä opettajaksi. Olkoonkin, että opetus olisi sananmukaista, jos mies olisi tuonut asian esiin.
1. Tim. 2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.1. Tim. 2:11 oleva lause: "Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;" juuri osoittaa, että kysymyksessä on hengellisesti oppimattoman henkilön opetusvaihe, jolloin hän on vielä vaitiolovelvollisuuden alainen, ja sellaiseksi saattaa joutua jopa arvovaltainen hallitsija, kuten Daavid tunnusti tunnettuaan itsensä levottomaksi. Samalla hän tunnusti olevansa kykenemätön puhumaan:
Psalmit 77
4 (77:5) "Sinä pidät minun silmäni valveilla; minä olen niin levoton, etten voi puhua."
Onhan se tunnettua, että jos on levoton mieli, saattaa puhua ja levittää toisille sopimattomasti omaa levottomuuttaan;
1.Tim.2:12 jae tarkoittaa Kristusta ja seurakuntaa, [Ef.5:32,33]- O.P.
ekivaari kirjoitti:
1. Tim. 2:11 oleva lause: "Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;" juuri osoittaa, että kysymyksessä on hengellisesti oppimattoman henkilön opetusvaihe, jolloin hän on vielä vaitiolovelvollisuuden alainen, ja sellaiseksi saattaa joutua jopa arvovaltainen hallitsija, kuten Daavid tunnusti tunnettuaan itsensä levottomaksi. Samalla hän tunnusti olevansa kykenemätön puhumaan:
Psalmit 77
4 (77:5) "Sinä pidät minun silmäni valveilla; minä olen niin levoton, etten voi puhua."
Onhan se tunnettua, että jos on levoton mieli, saattaa puhua ja levittää toisille sopimattomasti omaa levottomuuttaan;
1.Tim.2:12 jae tarkoittaa Kristusta ja seurakuntaa, [Ef.5:32,33]Menee pitkälliseksi selittelyksi ja tulkinnaksi. Ei tuossa raamatunkohdassa puhuta oppimattomuudesta mitään, eikä mistään opetusvaiheesta. Siinä sanotaan vain, että nainen oppikoon hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena.
Raamatun sana on suoraviivaista ja yksinkertaista. Niin yksinkertaista, että hullut ja pikkulapsetkin sen ymmärtävät. Jopa minä voin sen ymmärtää. O.P. kirjoitti:
Menee pitkälliseksi selittelyksi ja tulkinnaksi. Ei tuossa raamatunkohdassa puhuta oppimattomuudesta mitään, eikä mistään opetusvaiheesta. Siinä sanotaan vain, että nainen oppikoon hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena.
Raamatun sana on suoraviivaista ja yksinkertaista. Niin yksinkertaista, että hullut ja pikkulapsetkin sen ymmärtävät. Jopa minä voin sen ymmärtää.Kun evankeliumin julistuksessa on kysymyksessä lähinnä Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesta käyttäytymisestä Jumalan seurakunnassa, (Filipp. 1:27) ja kun UT sanoo seurakuntaa morsiameksi ja tulevaksi "vaimoksi", sekä Kristusta mieheksi, (Ef. 5:31,32) niin olen tästä hengen opettamana vakuuttunut, että tyhmyyden, tietämättömyyden ja levottomuuden opettaminen on hulluutta ja Kristuksen arvolle sopimatonta käyttäytymistä, josta on tehtävä parannus ja opeteltava, kunnes oppii käyttäytymään ja puhumaan oikein.[Sananl.17:28]
Älkää minua uskoko, uskokaa Kristuksen opetuksia!- O.P.
ekivaari kirjoitti:
Kun evankeliumin julistuksessa on kysymyksessä lähinnä Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesta käyttäytymisestä Jumalan seurakunnassa, (Filipp. 1:27) ja kun UT sanoo seurakuntaa morsiameksi ja tulevaksi "vaimoksi", sekä Kristusta mieheksi, (Ef. 5:31,32) niin olen tästä hengen opettamana vakuuttunut, että tyhmyyden, tietämättömyyden ja levottomuuden opettaminen on hulluutta ja Kristuksen arvolle sopimatonta käyttäytymistä, josta on tehtävä parannus ja opeteltava, kunnes oppii käyttäytymään ja puhumaan oikein.[Sananl.17:28]
Älkää minua uskoko, uskokaa Kristuksen opetuksia!En aio kehua itseäni viisaaksi. Raamattu opettaa täysin selvästi, että Jumala antaa kyllä viisautta, mutta omissa silmissämme emme saa olla viisaita. Herran pelko on viisauden alku, ja jos Herra sanoo sanassaan, ettei naisen tule opettaa, en ota vastaan yhtäkään opetusta, joka naisen kautta tulee. Nainen voi profetoida, sanoa tiedon sanoja, evankelioida, mutta sanan opetusta en ota vastaan.
- Lainaan sitä
"Sisaret voivat olla puhumassa seurakunnassa hyväksyttyjä Raamatun oppeja Hengen ilmoituksen mukaan. Mutta Efes. 4:11. mukaisessa seurakuntaVIRASSA voivat toimia vain veljet. Siinä on hienoinen ero: Veljet ovat Pyhän Hengen asettamia johtavia sanan opettajia eri oppiasioiden suhteen sekä kurinpidollisten ja järjestyksen toimissa. Sellaiset tehtävät edellyttävät ”hallitsemisen” lahjaa. 1 Kor.12:28. Ne eivät siksi sovi sisarille, jotka ovat ”heikompia astioita”. 1 Piet.3:7. Sananopettajan virassa olevien veljien tulee valvoa, että seurakunnassa kaikki veljet ja sisaret opettavat raamatullista oppia.
Sisaretkin voivat siis osallistua Kol.3:16. mainittuun sanan ”opettamiseen”: ”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
"Opettamiseen ja neuvomiseen” kuuluu myös armolahjojen käyttö kokouksissa, mm. profetoiminen (1Kor.14:3), siis puhuminen.
Raitishenkisten sisarten tulee myös olla mukana rukouspalveluun liittyvissä tehtävissä.
"Palvelkaa toisianne, kukin sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina." 1 Piet.4:10.
Mitä tahansa kukin on saanut sellaista, jota voidaan käyttää seurakunnan rakentumiseksi, sitä tulee käyttää! Tässä ei katsota onko Jumalan työtä tekevä nainen vai mies. "
Ote Jumalan seurakunnan opetuskirjoituksesta:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/naistenasemajatehtavat.htm
.- kuurankukka4
"Veljet ovat Pyhän Hengen asettamia johtavia sanan opettajia..."
Taas meni miesmäisen mielikuvituksen piikkiin, sillä seurakunnissa vallitsee vieläkin usein viidakon laki, vahvin ja itsepäisin ottaa paikat ja se valinta kuorrutetaan jumalisuudella.
Seurakunnissa suuret linjat pitää päättää demokraattisten pelisääntöjen puitteissa ja kyvykkäimmät johtoon, siinä on tulevaisuuden toimintamalli.
Seurakuntien toimintamalli ei voi enää perustua menneisyyden mielivallalle. kuurankukka4 kirjoitti:
"Veljet ovat Pyhän Hengen asettamia johtavia sanan opettajia..."
Taas meni miesmäisen mielikuvituksen piikkiin, sillä seurakunnissa vallitsee vieläkin usein viidakon laki, vahvin ja itsepäisin ottaa paikat ja se valinta kuorrutetaan jumalisuudella.
Seurakunnissa suuret linjat pitää päättää demokraattisten pelisääntöjen puitteissa ja kyvykkäimmät johtoon, siinä on tulevaisuuden toimintamalli.
Seurakuntien toimintamalli ei voi enää perustua menneisyyden mielivallalle.>>Seurakunnissa suuret linjat pitää päättää demokraattisten pelisääntöjen puitteissa ja kyvykkäimmät johtoon, siinä on tulevaisuuden toimintamalli.
- vastaan kun kysytään
Ekivaarin lainaamat Jeesuksen sanat opetuslapsilleen Matteuksen evankeliumissa:
Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä. Matt. 23:8
Huomaa, että nuo sanat on sanottu Jeesuksen ollessa maan päällä. Jeesus sanoi, että kun Hän on mennyt pois, Hän lähettää toisen Puolustajan, Pyhän Hengen.
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Joh. 14:26
Pyhä Henki siis opettaa ja muistuttaa Jeesuksen sanoista. En usko tulkitsevani väärin, kun sanon, että ekivaari on oikeassa siinä, että opetuslasten ainoa rabbi, opettaja, oli maan päällä Jeesus ja on sitä edelleenkin Pyhän Hengen kautta.
Jeesuksen lähdön jälkeen tehtävän sai Pyhä Henki, joka jakaa Jeesuksen omasta kaikille kuuleville. Pyhä Henki jakaa tehtävät, myös opettajien tehtävät, Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle oman tahtonsa, joka on Jumalan tahto, mukaan. Pyhä henki ei toimi vastoin Jumalan ja Kristuksen tahtoa.
Niinpä seurakunnassa on valtuutetut opettajat, jotka opettavat oikein, kun opettavat Jumalan tahdon mukaan. On sanomattakin selvää, että saamme uskovina myös henkilökohtaisesti suoraa opetusta Jumalan sanasta Pyhän Hengen kautta. Jolla korvat on, se kuulkoon.
Vanhatestamentillinen rabbi on eri asia kuin Uuden Liiton opetustointa hoitava Pyhä Henki ja Herran seurakunnnan hengelliset opettajat, joille Herra on Pyhässä Hengessä antanut tämän viran.
Täällä voimme keskustella Jeesuksen ja apostolien opetuksista ja esittää näkemyksiämme niistä.Kiitos mielipiteestäsi, "vastaan kun kysytään"! Juuri näiden
Joh. 14:26 ja 16:13 jakeiden sisältö on tärkeä muistaa ja ymmärtää, jotta voi erottaa Jumalan valitseman opettajan ihmisten itselleen haalimista opettajista. [2. Tim. 4:3] jotka eivät pysy Kristuksen terveissä sanoissa, vaan jättävät osia pois tai opettavat yli sen, mikä kirjoitettu on. [1. Kor. 4:6]
Ekivaarilla on kyllä opettamisen armolahja. Ihailen hänen luonnettaan. Hän osaa tuoda asiansa lyhyesti esille ja loukkaamatta muita. Vaikka en varmaan olekaan asioista hänen kanssaan samaa mieltä, kunnioitan häntä. Tämän palstakokemuksen perusteella helluntaiherätys tarvitsee lisää ekivaareja.
- Opettelen samaa
Mazdelskin on muuttanut linjaansa hyväksi. Osaa esittää asiansa muita loukkaamatta.
- Uskova ei hellari
Paljon on opettajia todellakin tällä palstalla. On sellaisiakin, jotka eivät ole uudestisyntyneitä uskoviakaan, muta änkeävät silti opettamaan. Ateistejakin on täällä opettamassa. Raamattu ei sellaista opettajaa ja opettamista tunne eikä tunnusta. Meidän tulee pyrkiä olemaan kaikessa Jumalan Sanan pohjalla. Itse en ole opettaja, vaikka miespuolinen olenkin, mutta kun näen harhaopetusta, niin todellakin puutun siihen ja kerron palstalla opetuksen olevan harhaa. Toki opetan uskon alkeet (uskoon tulo, uskovien upotuskaste, Pyhän Hengen täyteys ja armolahjat, jne...) sellaiselle, joka tarvitsee opetusta näissä asioissa. Mutta teen sen henkilökohtaisena enkä millään palstalla tai puhujanpöntöstä. Vaikka en ole edes helluntailainen, niin minun päämääränäni on noudattaa Jumalan Sanaa kaikessa opissa ja elämässä. Vouinkin sanoa , että olen elänyt rikasta elämää Jeesuksen yhteydessä jo miltei viisikymmentä vuotta.
- body2
"Jumala valitsee aina sen joka ei mitään ole.." .
jari-pek-ka,
osoita tuo toimintamalli käytännössä, sillä tyhjät slowganit voi esittää kuka tahansa ja hengellisyys on niitä täynnä."Jumala valitsee aina sen joka ei mitään ole.."
"Tyhjät astiat Herralta saavat vaan,
Lahjan kalliin , mi vuotavi taivaastaan.
Nardusöljyhän haavoihin lääkkeen tuo
Sielu lähteestä vettä juo."
Hilja Aaltonen- body2
jari-pek-ka kirjoitti:
"Jumala valitsee aina sen joka ei mitään ole.."
"Tyhjät astiat Herralta saavat vaan,
Lahjan kalliin , mi vuotavi taivaastaan.
Nardusöljyhän haavoihin lääkkeen tuo
Sielu lähteestä vettä juo."
Hilja Aaltonenjari-pek-ka
et vastannut kysymykseen muutoin kuin fraasilla,sorry laulufraasilla.
kysymykseni oli : osoita tuo toimintamalli käytännössä. >>>"Jumala valitsee aina sen joka ei mitään ole.." .
jari-pek-ka,
osoita tuo toimintamalli käytännössä, sillä tyhjät slowganit voi esittää kuka tahansa ja hengellisyys on niitä täynnä.
- >mielipiteenvapaus<
Ei tämä ole minkään seurakunnan oma opetuspalsta, vaan yleisökirjoitussivusto.
Täällä saavat esittää ajatuksiaan kaikki. Lukiessa eri ihmisten henkilökohtaisia mielipiteitä ja käsityksiä, tulee lukijan tietenkin olla kriittinen. Täällä esitetään muitakin näkemyksiä, kuin mitä Helluntaiherätyksen Talvipäivillä on säädetty. Ei tämä ole helluntailaisten oma palsta, vaan julkinen Suomi-palsta, jossa käsitellään uskontoa, helluntailaisuutta. On aivan eri asia, kirjoitettaessa helluntailaisten omilla foorumeilla.
Siksi on omituista, että täältä voidaan poistaa joitakin helluntailaisia ei-miellyttäviäkään viestejä ja ketjuja, joka on suorastaan rikollista, sillä kirjoittajilla on tekijäoikeutensa kirjoituksiinsa ja jokainen viesti on lainvoimainen, virallinen asiakirja, jota voidaan käyttää jopa todisteena.
Suomessa on sanan- ja mielipiteenvapaus, eikä kukaan saa sitä rajoittaa, jos se tapahtuu lain puitteissa. Laiton sensuuri ja virallisten asiakirjojen, eli viestien hävitys on rikos.
. - body2
Jatkoa...
"Demokratia on kansanvaltaa , se ei ole Jumalan valtaa ja siksi demokratialla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.."
Jos hengellisyys perustuu diktatuuriin, vaikka teokratian diktatuuriin,niin sillä ei ole mitään tekemistä evankeliumin kanssa, sillä se kuuluu uskonnon anarkiaan, ja sitä se on ollut koko elinaikansa.
Seurakunnat on perustettu laittomuuden mielivallalle, ihmisen ja uskonnon mielivallalle ja siksi ne tulevat kuihtumaan pois, sillä vain demokratiaan perustuva toiminta kestää ajan haasteet.- >demokratia kaatui<
Kuulehan ystäväiseni.
Demokratia on jo useaan kertaan maailmanhistoriassa tullut tiensä päähän, mutta uskollisesti tähän aina pyritään ja aina kaadutaan.
Demokratia on jälleen tiensä päässä. Miksi? Heidän tähden, jotka käyttivät ja käyttävät väärin demokratiaa. Demokratian nimissä on ajettu asioita, jotka yleinen moraali on aina tuominnut moraalittomina, jopa rikollisina tekoina. Vihreiden kannatus kaatui siihen, kun vihreät nuoret alkoivat ajaa insestin, pedofilian ja eläimiinsekaantumisen laillistamista, "demokratian" nimissä. Usko vaan. He itse aikaansaivat sen, että kansa jälleen heräsi ymmärtämään demokratian ihanteiden mahdottomuuden.
Demokratian aika on päättymässä. Se oli hyvää niinkauan, kun se toimi, mutta jälleen rikolliset pilasivat sen. Ihmiset etsivät jo vastauksia muuaalta, demokratian ulkopuolelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351536Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2911515Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281509Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2361086- 73953
- 56889
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60705- 47696
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25659- 118625