on suomalaisten miesihanne. Ei ollut Lehdon vika että Riitaoja oli väärässä porukassa. Hänet olisi täytynyt laittaa miinantallaajaporukkan tai esikuntaan akkojen kanssa upseereiden kalsareita pesemään.....
Alikersantti Lehto
11
570
Vastaukset
- yks juttu
Lehto oli tukehtua omaan vereensä. Ampui kuulan kalloon, kun ei enää kestänyt kipua. Hyvä ihanne sinulla, tahdotko noudattaa sokeasti käskyjä ja mennä samaa tietä kuin Lehto?
- 28x...
Kiitos kysymyksestä!
Joskus miehellä on erittäin voimakkaita tuntemuksia elämänsä päättämiseen. Se ei ole välttämättä negatiivista. Syitähän voi lukuisia:
-avioero,
-alkoholismi,
konkurssi,
- yleinen häpeä,
- vankilatuomio,
- lapsien unohdus,
- yksinäisyys,
- elämän tarkoituksettomuus,
ym. ym plää plää.
Olen laskuvarjohyppääjä, hypännyt usein 4 kilsasta jolloin vapaata on n. 1 min.
joskus olen ajatellut että jos en kuitenkaan avaisi.... Kaikki hyppääjät ovat ajatelleet joskus samoin kun olen kysynyt.
Nyt tuntuisi ihanimmalta seuraavanlainen itsemurha; koska käyn säänn. Pattayalla niin siellä on ryssävesipuiston torni n.120 m korkea.
Olen ajatellut että kiipeän sen kaiteen päälle, annan Rolexini sen hetkiselle seuralaiselleni sanoen: ota toi! Sitten hyppään ns. joutsenhypyn hienossa asennossa huutaen samalla: Geronimo! Asento säilytetään tyylikkäänä aina maahantuloon saakka mikä kestää n. 4-6 sek.
Ajatus on täyttä totta eikä tämän hetken päähänpisto. Toki muitakin upeita tapoja on päivänsä päättämiseen mutta tämä nyt ajatuksena toimii. - Kiitos 1939-1944
28x... kirjoitti:
Kiitos kysymyksestä!
Joskus miehellä on erittäin voimakkaita tuntemuksia elämänsä päättämiseen. Se ei ole välttämättä negatiivista. Syitähän voi lukuisia:
-avioero,
-alkoholismi,
konkurssi,
- yleinen häpeä,
- vankilatuomio,
- lapsien unohdus,
- yksinäisyys,
- elämän tarkoituksettomuus,
ym. ym plää plää.
Olen laskuvarjohyppääjä, hypännyt usein 4 kilsasta jolloin vapaata on n. 1 min.
joskus olen ajatellut että jos en kuitenkaan avaisi.... Kaikki hyppääjät ovat ajatelleet joskus samoin kun olen kysynyt.
Nyt tuntuisi ihanimmalta seuraavanlainen itsemurha; koska käyn säänn. Pattayalla niin siellä on ryssävesipuiston torni n.120 m korkea.
Olen ajatellut että kiipeän sen kaiteen päälle, annan Rolexini sen hetkiselle seuralaiselleni sanoen: ota toi! Sitten hyppään ns. joutsenhypyn hienossa asennossa huutaen samalla: Geronimo! Asento säilytetään tyylikkäänä aina maahantuloon saakka mikä kestää n. 4-6 sek.
Ajatus on täyttä totta eikä tämän hetken päähänpisto. Toki muitakin upeita tapoja on päivänsä päättämiseen mutta tämä nyt ajatuksena toimii.Unohdit tärkeimmän halu kuolla oman isänmaan puolesta taistelussa vihollista vastaan parempi se mitä hävitty taistelu!!
- 28x...
Kiitos 1939-1944 kirjoitti:
Unohdit tärkeimmän halu kuolla oman isänmaan puolesta taistelussa vihollista vastaan parempi se mitä hävitty taistelu!!
Olet oikeassa veli hyvä! Nyt vain on niin että vihollinen puuttuu. Kaikki kunnia sankarelle; isänikin oli. Omaan kahden vuoden armeijataustan. Vuosi Karjalan Prikaatissa v- 67 ja Kyproksella v- 68- ja 69. Sielläkään henki ei lähtenyt yrityksistäni huolimatta. Eli sankarikuolema jäi haaveeksi ja sehän tässä ketuttaakin...
- Taustat tiedoksi
Lehto ei totellut sokeasti kaikkia käskyjä, kuten tarkkaavaisimmat ovat vuosien saatossa huomanneet.Kuitenkin hän kammosi mahdollista Stalin kommunismia ja hoiti hommansa.
- Lehtoa ei
Ollu olemassakaan,se oli Väinö Linnan luoma kirjan hahmo.
- Asxdr
Nykyoloissa Riitaoja olisi vapautettu palveluksesta jo hyvissä ajoin. Taikka koska tuohon aikaan ei vapautuksia juuri harrastettu, olisi hänet pitänyt ajoissa laitaa rintamantakaisiin tehtäviin, joita niitäkin oli yllin kyllin.
Linnan kertomuksen tragiikkaa on se, että lähtönsä hetkellä sekä Riitaoja että Lehto olivat yhtälailla yksin. - JuanLoco
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antero_Rokka on vielä kovemp ja hänel o iha oikee eskuva... tiesti eihä tää suomalaiste eskuvan voi olla ko ol Karjalaine...
kuulostaa et suomalaisuuden esikuvana on kuolema... onnex olkoo suomalaiset (puhun oikeista suomalaisista) onnex tääl on monta muutakin kansaa Suomen valtiossa!!!- mannerotua
-- minusta Rokka oli karjalan mustalaisia , --
- 28x...
Hr Juan Locolle!
Sinun onnellisuutesi tulevasta suomalaisten monirotuisuudesta ei jaa minun mielipidettäni auvoisasta yhteiselosta.
Suomalaisuuden esikuvana on todellakin kuolla isänmaan ja kunnian puolesta.
Teillä arabeilla se taas on pyhä sota; Jihadko se on nimeltään?
Teitä sentään odottavat paratiisissa ne 77 neitsyttä, meitä ainoastaan helvetin tuli ja kärsimys.
Itse asiassa Rokka oli karjalainen ja sukuni on sieltä 1600- luvulta asti. Se oli silloin suomea ja kaikki sivistys oli silloin sieltä; muualla suomessa hiottiin siihen aikaan kivikirveitä kun Viipurissa laatoitettiin kylpylöitä.
Toivon JuanLocolle tutustumista suomen historiaan jos aiot vielä mielipiteitäsi näiltä tiimoilta esittää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788