Ujostako näyttelijä?

Uio

Voiko ujosta ihmisestä tulla koskaan näyttelijä, tai muu esim. elokuvaohjaaja? MItä sanotte. Ite oon melko ujo. Mun haaveena on kuitenki aina ollu tehä töitä elokuva-alalla. En oo kuitenkaa nii ujo et en uskalla esim vastata ku ope kysyy jotain. Mikä vois auttaa ujouteen. Onks joku kenties "parantunu ujoudesta?" Jos on niin miten. Mulle ujous on sairaus!!

7

2596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antti

      esiintyvistä taiteilijoista on ujoja. ei kai siitä voi parantua, mutta sen voi voittaa.

    • Kundi

      Nimittäin jos tahtoo sitä kovasti, ja on valmis tekemään sen eteen paljon työtä. Tottakai potentiaaliakin tulee löytyy. Tästä tuleekin mieleen että Jean Sibeliusta näytellyt (en muista nyt nimeä) Sibelius leffassa oli kertomansa mukaan ujo, ja joutui hakemaan muistaakseni 3 kertaa teatterikouluun, ennenkuin hänet hyväksyttiin sisään. Tuo siis tuli ilmi yhdessä haastattelussa.

    • Ujo mies

      ensimmäinen askeleesi on että hyväksyt ittesi sellaisena kuin olet. Et voi itseäsi miksikään muuttaa.
      Olin itse kriisissä vielä vuosi sitten.Tämä aiheutti sen että menin vielä enemmän lukkoon.
      Kirjastosta löysin kirjan jossa kerrottiin ujoudesta ja sen voittamisesta.
      Oikeastaan oon tullu siihen tulokseen että ujous on vain käsite.Esim armeijassa ollessani ujous hävisi ajoittain melkein kokonaan. Kun oli pakko vaan mennä niin omat estot ei päässy pintaan.
      Sama voi päteä myös näyttelemiseen. Aikaa myöten siihenkin osittain tottuu. Eli tällaiset tilanteet joissa joutuu ottamaan itsensä esille, on monesti todella hyvää terapiaa.
      Nykyään olen vieläkin ujo, mutta monet sellaiset lukot joita en uskonu koskaan avaavani on nyt auki.Omaan tervehtyneen itsetunnon ja osaan jo iloita elämästä sellaisena kuin se on.
      Ainahan sitä voi ja pitääkin pyrkiä eteen päin. Suurin virhe on se että pakenee kaikkea epämiellyttävää ja jää kotiin makaamaan. Se on todellinen noidankehä.

    • shhy

      Jostain syystä monet näyttelijöistä ovat olleet ujoja mm. Jonna Järnefelt. Näin olen lukenut. Ehkä siinä pääsee kokeilemaan rohkeana elämistä roolin takana. Ja ujoilla on tiettyä herkkyyttä tunnetilojen suhteen ehkä?

    • Minäpä vaan

      Niin siis oon itsekki ollu joskus tosi ujo. Siis tosi ujo. En juuri koulussa puhunut ja ei hirveästi ollut kavereita. Tai no niiden joidenkin kavereiden kanssa en ollut ujo, mutta aina uusien ihmisten kanssa. Aloitin sitten teatteri-ilmaisun harrastamisen joskus kuudennella luokalla. Nyt oon lukion ensimmäisellä ja en todellakaan ole ujo. Tai no vieraiden ihmisten kanssa saatan olla aluksi hiljainen ja katsella tapahtumia ja keksusteluja sivusta, mutta näytelmiin ja näyttelemiseen antaudun täysillä. Monesti ollut isoissakin rooleissa ja oon saanut kehuja ja kannustusta. Ei se ihan näin montaa vuotta ole vienyt se ujoudesta irti pääseminen, mutta teatterin harrastaminen on edistynyt ja nautin näyttelemisestä. Aluksi kun en edes meinannut uskaltaa heittäytyä ja tein kaiken vähän niin ja näin ja missä se aita on matalin. Nyt haluankin vaativia ja hankalia rooleja, koska haluan kehittyä.

      Mutta siis ehdottaisin, että meet johonkin teatteri-ilmaisun tai ilmaisutaidon kursseille ja sitä kautta koitat päästä näyttelemisen alulle.

      Tsemppiä sulle ja onnee näyttelijän uraan!

    • JustAgirlie

      Uskon kyllä siihen, että jos jotain tarpeeks haluut ni se kyllä voi myös onnistua. Sun kohdalla se on paljon kiinni susta. :)
      Mä oon melkein aina ollu ujo, ja käyny läpi myös koulukiusaamis helvetin sen takia. Nyt alan hyväksyä itteni ja olen saanu myös tukea ja kannustusta. Huomasin vasta muutama viikko sitten, että musta on tullu rohkeempi. :)

      Kyllä susta voi näyttelijä tulla, monet suuret starathan ovat olleet todella ujoja. Suhtaudu asioihin ja ihmisiin positiivisesti, hymyile ja ole avoin niin sitä kautta saat rohkeutta.
      Liity jonnekin pikku teatteri juttuun tms. se olis jo tosi hyvä homma!

    • jazmynnnnnnnn

      Ujoja julkkiksia:Marilyn monroe, johnny depp, cameron diaz, blake lively ja monta muuta :D
      Ite olen ujo, ja aion joskus hakeutua näyttelijäksi.Näytteleminen on kuulemma parasta terapiaa ujoudelle :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe